Blue-band voordeelpak 500gram

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is te laat, dan zijn we inmiddels al 10 pagina's verder en gaat de discussie over of het juridisch allemaal wel goed is afgedekt.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
23 mar 2023 15:53
Dat is te laat, dan zijn we inmiddels al 10 pagina's verder en gaat de discussie over of het juridisch allemaal wel goed is afgedekt.
Als ik me nou eens een paar dagen niet met dit topic bemoei, en geen opmerkingen ga maken over bijvoorbeeld een schip dat overdwars ligt, misschien scheelt dat 5 pagina's....

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zat er blue band op dat schip?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kijk zo wel even. Loop zo toch even naar de Plus tegenover mijn ouders.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door PGros »

Je kunt ook zo op internet bij de winkels kijken. ;-)

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb ik gedaan, maar net zoals the lady vond ik niets.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier waren ze tijdelijk niet beschikbaar. Wat mogelijk duidt op een aanpassing van de verpakking en inhoud. In mijn jaren in de supermarkt gebeurde dat vaker. Was een product tijdelijk niet leverbaar, bleek dat ze helemaal niet meer kwamen, waarna er onder een andere code dat product kwam met een andere inhoud.

Maar met even googelen vond ik dit:
https://www.folderz.nl/winkels/albert-h ... -20721981/

Daar staat duidelijk dat de verpakking 500 gram heeft en op de verpakking staat 50 gram gratis. Dus het lijkt me 450+50.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
23 mar 2023 14:02
Tuurlijk, ze gaan speciaal de machines af en toe instellen op 550 gram.
Nee, maar ze passen wel speciaal de wikkel aan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kunnen ze 550 gram in een doosje proppen van 500 gram? Of word niet alleen de vulmachine aangepast, maar ook de verpakking, lopende band, dozen en alle andere afstellingen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ergo: het was 500 gr. voor xx euro. Nu is het 450 gr. + 50gr. gratis voor xx euro. De grote vraag is dan: is de prijs daadwerkelijk gedaald of gewoon gelijk gebleven? Met de fluctuerende prijzen is dat vrijwel niet te controleren, en dus kun je redelijk oncontroleerbaar dit soort claims doen.

paulus62
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2023 12:18

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door paulus62 »

Vandaag viel mij het zelfde op. Het oude lege pak zonder die extra 50 gram is net zo groot als het nieuwe pak waar 10% extra in zou moeten zitten, hoe kunnen ze daar nu 50 gram extra in proppen? Het nieuwe onaangebroken pak op de weegschaal gezet: 520 gram. Oude lege pak gewogen: 27 gram (met nog wat laatste schraapsel er in) . Op beide pakken staat onderop: 500 gram. Die gratis 50 gram smeert de blue band directeur zeker op zijn eigen boterham!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Moneyman »

paulus62 schreef:
22 apr 2023 12:26
Vandaag viel mij het zelfde op. Het oude lege pak zonder die extra 50 gram is net zo groot als het nieuwe pak waar 10% extra in zou moeten zitten, hoe kunnen ze daar nu 50 gram extra in proppen? Het nieuwe onaangebroken pak op de weegschaal gezet: 520 gram. Oude lege pak gewogen: 27 gram (met nog wat laatste schraapsel er in) . Op beide pakken staat onderop: 500 gram. Die gratis 50 gram smeert de blue band directeur zeker op zijn eigen boterham!
Dan blijft de vraag: wat heb je voor beide varianten betaald?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Nijogeth »

paulus62 schreef:
22 apr 2023 12:26
Vandaag viel mij het zelfde op. Het oude lege pak zonder die extra 50 gram is net zo groot als het nieuwe pak waar 10% extra in zou moeten zitten, hoe kunnen ze daar nu 50 gram extra in proppen? Het nieuwe onaangebroken pak op de weegschaal gezet: 520 gram. Oude lege pak gewogen: 27 gram (met nog wat laatste schraapsel er in) . Op beide pakken staat onderop: 500 gram. Die gratis 50 gram smeert de blue band directeur zeker op zijn eigen boterham!
Er stond op die pakken 50 gram gratis, niet dat er 10% extra in zit. Dat kan dus ook 450 gram + 50 gram gratis zijn. Wat is er betaald?

Ik denk nog steeds dat het net als toen met de kuipjes van 250 gram gaat. Die tegenwoordig overigens 225 gram zijn en tijdens de overgangsperiode 225 + 25 gratis waren, met zo'n mooie rode streep.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat dat betreft verlang ik wel eens naar vroeger, toen je gewoon haalde wat je nodig had en kreeg wat je kocht. Geen stapels reclamefolders met allerlei 'gratis' aanbiedingen. Want laten we eerlijk zijn: de fabrikant en de winkels zijn heus geen filantropische instellingen. Als je ergens iets 'gratis' krijgt, betaal je op een ander moment teveel. Zo simpel is het.

Verleg
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2019 16:14

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Verleg »

Ik heb een klacht ingediend bij Blue Band maar die werd om onbekende reden niet in behandelibg genomen.

Auxiliaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2023 13:20

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Auxiliaid »

Ik ben eruit!
Ik zat inderdaad ook tegen deze reclame-uiting aan te hikken. Het kuipje is even groot als de eerdere kuipjes. Ik bewaar die lege geregeld, want er past precies een hoeveelheid pasta met saus in voor één persoon. Perfect om in te vriezen. Op die manier kun je dus ook heel gemakkelijk een leeg kuipje met deksel wegen: zo tegen de 20 gram. Een kuipje met inhoud op de weegschaal laat 520 gram aflezen. Op de verpakking staat ook netjes dat de inhoud 500 gram is.
Dus: even groot. Zelfde prijs als eerdere kuipjes waar die rode band met de tekst "Voordeelpak +50 gram gratis".
En ik maar nadenken waar mijn voordeel dan zou zitten. Was de prijs 10% gestegen, en hebben ze het weer verlaagd, maar nu met de kreet er bij "50 gram gratis"??
Neen, het is banaler, eenvoudiger, terwijl er geen letter gelogen is. Want -hebberig als wij als consumenten zijn- trekken we allemaal een kort-door-de-bocht conclusie op basis van te weinig gegevens.
Na navraag -telefonische helpdesk van de supermarkt kwam er niet uit, men beloofde het uit te zoeken, en mij te contacteren. (Hebben ze niet gedaan)- aan de informatiebalie kwam er iemand die telefonisch informatie ging ophalen, en het mij daarna uitlegde.
Kijk, er bestaan verpakkingen van 225 gram, die de helft kosten van van een verpakking van 500 gram. Koop je nu twee van die kleinere pakjes, dan heb je 450 gram, voor dezelfde prijs als een enkele verpakking van 500 gram. Koop je dus één grotere verpakking, dan heb je dus voor dezelfde prijs als twee kleinere verpakkingen, 50 gram meer.

We wisten al jaren dat een grotere verpakking voordeliger is dan kleinere verpakkingen. Het enige verschil is dat het er bij Blue Band nu ook op staat....

Voor bijles wiskunde, natuurkunde, economie, .. kun je je aanmelden via mijn auxiliaid website.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor reklame en advertentie kosten kunt u zich melden bij de moderator.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door 16again »

Auxiliaid schreef:
05 jun 2023 13:44
Kijk, er bestaan verpakkingen van 225 gram, die de helft kosten van van een verpakking van 500 gram. Koop je nu twee van die kleinere pakjes, dan heb je 450 gram, voor dezelfde prijs als een enkele verpakking van 500 gram. Koop je dus één grotere verpakking, dan heb je dus voor dezelfde prijs als twee kleinere verpakkingen, 50 gram meer.
"Voordeelpak." We wisten al dat een grotere verpakking voordeliger is.
De + 50 gram toevoeging is misleidend dubbelop.

Auxiliaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2023 13:20

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door Auxiliaid »

Ik ben het niet eens dat het misleidend zou zijn. Ze zeggen gewoon hier het is.
Wij consumenten trekken verkeerde conclusies - wellicht is dat uitgelokt.
Bekijk het volgende:
Je koopt al jarenlang brood bij een supermarkt welke twee letters voert. Er staat ook op de verpakking: bruin brood. Ja, dat dit er in. Plots staat er echter op de verpakking: lekker bruin brood.
Ben je dan eerder voorzien geweest van niet lekker brood? Nee. De smaak is niet veranderd.
Ze hebben alleen de tekst iets gewijzigd. Maar nog steeds waar.
Ik vind het een heel slimme marketing vondst, want ik wil het geen truuk noemen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Blue-band voordeelpak 500gram

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee het is gewoon een vuile marketing truuk. Het gaat om de verpakking van 500 gram. Welke andere verpakkingen er allemaal nog zijn en hoeveel duurder of goedkoper dat mag zijn doet niet ter zake.

Plaats reactie