LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boodschappen duurder

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Catface64
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2020 21:05

Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Catface64 »

Klopt het dat de boodschappen duurder zijn geworden? Bij de Jumbo zie ik dat meerdere artikelen in prijs omhoog zijn gegaan, zo'n 10%... Voelt raar in deze tijd, terwijl ze volop draaien...
Gr. Wilma

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

Geef eens exacte voorbeelden. Zo geloof ik er niks van, èn er kunnen andere oorzaken een reden voor zijn. Ik wacht op uw bewijzen/voorbeelden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Revoked »

Klopt het dat de mensheid dommer is geworden?
....

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Erthanax »

Catface64 schreef:
17 apr 2020 21:19
Klopt het dat de boodschappen duurder zijn geworden? Bij de Jumbo zie ik dat meerdere artikelen in prijs omhoog zijn gegaan, zo'n 10%... (...)
In dit topic is dit onderwerp ook al aan de orde geweest en ook daar zijn geen concrete voorbeelden gegeven.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Alweer de Jumbo... :?

Waarom nou nooit eens de Dekamarkt, de Dirk, de Plus, de Aldi, de Lidl, de Hoogvliet?

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toevallig dat ik merkte bij Dirk dat de aktieprijs van de kipburgers met een euro omhoog is gegaan. Nu 5 stukken kipburger voor €3,99. Terwijl vorig jaar het nog €2.50 was en het al was verhoogd naar €2.99. Tja, nu kan je klagen dat het weer 33% verhoogd is, maar nog geen 80 cent voor een panklare kipburger is nog steeds geen geld.
Verder merk ik niet veel van verhogingen.

redindy
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2004 09:53

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door redindy »

Het klopt inderdaad dat in supermarkten groenten die seizoensgebonden zijn behoorlijk in prijs zijn gestegen, sommige zelfs meer dan 100%.
Op 16 April 2020 heeft foodlog.nl hierover een bericht gepubliceerd.
Zie hiervoor: https://www.foodlog.nl/artikel/het-coro ... -komkomme/
Er zijn dus verschillende oorzaken hiervoor en het is aannemelijk dat deze trend zich verder zal doorzetten mede vanwege haperingen in de productiecapaciteit in groenten exporterende landen zoals bijvoorbeeld Spanje.
Daarbij moeten we niet vergeten dat we ook nog steeds in een andere crisis leven namelijk de klimaat crisis.
Die werkt nog steeds door ook al is er nu dan minder uitstoot van fossiele brandstof.
Droogte en water tekort zullen in de nabije toekomst een steeds grotere rol gaan spelen.
Dat zal allemaal hun neerslag hebben in hogere productiekosten en dus hogere groenteprijzen in de supermarkt.
Dus iedereen die een tuin tot zijn beschikking heeft zou er goed aan doen zelf veel gebruikte groenten te gaan kweken.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Erthanax »

redindy schreef:
18 apr 2020 09:01
Het klopt inderdaad dat in supermarkten groenten die seizoensgebonden zijn behoorlijk in prijs zijn gestegen, sommige zelfs meer dan 100%.
Op 16 April 2020 heeft foodlog.nl hierover een bericht gepubliceerd.
Zie hiervoor: https://www.foodlog.nl/artikel/het-coro ... -komkomme/
Interessant artikel. Bedankt voor de link!

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dat was ook wel te verwachten, dat verse groenten duurder worden. De komende maanden, misschien komend jaar, zullen er inderdaad dingen duurder worden. Maar dat is niet exclusief voor Jumbo, en dat is niet voor het hele assortiment.

Wat ik verwacht is dat inderdaad seizoensgebonden producten, maar ook koffie duurder worden. Het schijnt dat de koffieoogst dit jaar niet zo heel hoog is, plus dat er te weinig plukkers zijn. Maar in hoeverre die bron betrouwbaar is weet ik ook niet.

Gisteren wat tomatenzaadjes gezaaid, en twee courgettezaadjes. Eens kijken of het opkomt, dat heeft wel even tijd nodig. En wat kruidenzaaigoed gekocht, dat kun je gewoon in een flinke pot of emmer kweken. Straks verder met een stukje tuin in gereedheid brengen; het is niet groot, maar verse sperzieboontjes en wat andere dingetjes zijn nooit verkeerd, of wel dan.

j.zetten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2016 12:29

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door j.zetten »

Hallo Mensen: Wat denkt U dan van DIRK V/D Broek, De zogenaamde goedkoopste Supermarkt ?????????????????
Laat U zich niet verleiden, dit is niet waar, De meeste prijzen, zijn met zo'n 10 tot 15% verhoogd. Ze zijn uitgekookt, neem bv de koffiemelk (HV) de bewaarmelk, eerst als je drie pakken neemt, krijg je 10% korting, altijd zo geweest, Nu mag je er
maar twee pakken tegelijk meenemen, en je betaald de volle prijs plus 10% ,Kan zo nog wel even door gaan, Ik kijk wel
ergens anders ,Dirk gewoon door blijven gaan, met deze smerige verhogingen, ( oorzaak de CORONA-VIRUS)

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@zetten

De boodschappen die mijn dochter van Dirk meeneemt, zijn geen cent verhoogd in prijs. En ze zijn goedkoper dan bij Jumbo.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou inderdaad, kom net terug van de winkel. Op de ingang na, waar winkelwagentjes worden schoongemaakt en er een heuse beveiliging is, merk je aan het gedrag van de mensen nauwelijks nog iets van een Corona-gebeuren. Mensen staan met elkaar te kleppen, staan elkaar hopeloos in de weg, staan je raar aan te kijken als je even op ze wacht in verband met de anderhalve meter afstand, enzovoorts enzovoorts.

Volgende week maar weer door de week de boodschapjes doen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wij laten de boodschappen zo veel mogelijk bezorgen. Bevalt uitstekend. In kleine winkels (bakker, kaas & delicatessen) gedraagt iedereen zich keurig, in supermarkten vind ik het nu echt onaangenaam.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Revoked »

breien schreef:
18 apr 2020 12:28
Dirk is echt een heel eind wandelen. Vroegguh, toen ik nog ongezond leefde was het geen probleem. Nu wel.
Het bewijs is geleverd. Ongezond is tòch beter voor je conditie.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo blijkt sporten ook niet goed voor de gezondheid te zijn, gezien de sluiting van alle sportgelegenheden.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Van sporten kun je Corona krijgen, dus nee, dat is niet zo goed voor de gezondheid.

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
18 apr 2020 21:27
Van sporten kun je Corona krijgen, dus nee, dat is niet zo goed voor de gezondheid.
In de supermarkt kan je ook Corona krijgen, staat bij de andere bieren.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet krijgen, maar kopen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies. De ene Corona krijg je gratis en voor niks, de ander koop je.

Een nuanceverschilletje, ik weet het, maar toch goed om even te benadrukken voor de muggezifters en puntenslikkers hier. :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Boodschappen duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

Vandaag nog boodschappen bij een grote super gedaan, de nota was 101 en een beetje, maar omdat er een behoorlijk aantal artikelen 1 + 1 gratis waren betaalde ik 84 euri. Dus de prijzen waren eerder lager als hoger geworden.

Gesloten