LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bram Ladage

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Bram Ladage

Ongelezen bericht door Sles71 »

Ik werk in het centrum van Rotterdam en af en toe heb ik trek in een frietje. Uiteraard kom ik langs Bram Ladage en koop dan een patatzak voor 2,25. Het viel mij op dat de friet nogal hard was. Zo hard dat mijn gehemelte er last van had. De bovenste frietjes waren zacht (vijf a zes stuks), de rest was gewoon zo hard als steen. Weggegooid.
Paar dagen later met vriendin in de stad.."Zullen we een patatje doen?" En ja hoor, precies weer hetzelfde. Het lag niet aan mij, zij vond het ook keihard. Twee weken geleden voor de vierde of vijfde keer geweest en toen was ik er klaar mee. Keiharde friet. Ik betaal geen 2,25 voor gefrituurde chips maar voor PATAT. Ook begrijp ik, dat het crisis is. Maar onverkochte, gebakken friet meerdere keren frituren en "gewoon" doorverkopen is not done! Ben er klaar mee. Bram Ladage is niet meer wat het was.

j. veluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:02

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door j. veluwe »

Iedere avond schilt Bram zich te pletter om kilo's aardappels te schillen voor
zijn klanten. De frites zijn altijd lekker. Misschien heeft Bram wel een partij verkeerde
aardappels gekocht.

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Sles71 »

Ik snap je reactie niet helemaal. Jij hebt het over aardappelen schillen door Bram en ik over het "herbakken" van onverkochte friet die keihard is. Ondertussen ben ik niet de enige die hier iets van vindt; heb meerdere reacties gekregen van mensen die precies hetzelfde hebben ervaren. Het betreft ook niet iets eenmaligs; wat ik al eerder zei:"...de vierde of vijfde keer..." in ongeveer twee maanden tijd.
Geloof me, ik ben een frietfan en Bram was (WAS) de beste, maar dit is de (olie-)druppel voor mij om te reageren.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

j. veluwe schreef:Iedere avond schilt Bram zich te pletter om kilo's aardappels te schillen voor
zijn klanten. De frites zijn altijd lekker. Misschien heeft Bram wel een partij verkeerde
aardappels gekocht.

Nu dus een keer niet he

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door tenormin »

En wat zegt Bram Ladage er zelf van? Neem toch aan dat u dit niet alleen hier opschrijft om uw gram te halen, zou eerst eens met de patatboer een praatje maken. En dat het met de crisis te maken zou hebben, denk dat dit er al helemaal niet toe doet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:En wat zegt Bram Ladage er zelf van? Neem toch aan dat u dit niet alleen hier opschrijft om uw gram te halen, zou eerst eens met de patatboer een praatje maken. En dat het met de crisis te maken zou hebben, denk dat dit er al helemaal niet toe doet.
Inderdaad, maar als het werkelijk oude frietjes zijn,had ik al bij de eerste keer gereclameerd en geen tweede keer iets daar gekocht.
Een ezel stoot zich normaal niet twee keer?
,

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het niet goed is dan moet je er mee terug, verhaal halen. Persoonlijk heb ik een hekel aan Bram Ladage vanwege de misleidende verpakkingen. In de grote puntzak zit een klein puntzakje, zodat je minder krijgt dan je denkt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Als het niet goed is dan moet je er mee terug, verhaal halen. Persoonlijk heb ik een hekel aan Bram Ladage vanwege de misleidende verpakkingen. In de grote puntzak zit een klein puntzakje, zodat je minder krijgt dan je denkt.
De grote puntzak zit gewoon helemaal vol hoor. Dat kleine puntzakje is alleen voor de stevigheid.

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Sles71 »

Beste Eleven,

Je denkt:"Ach, kan gebeuren, volgende x beter". Je gaat er niet vanuit dat het systematisch is. De keren daarop waren uitsluitend toen ik 15 min. pauze had van werk en trek had in een "snelle hap". Omdat het een jarenlange gewoonte is, ga je er idd vanuit dat het "af en toe kan voorkomen". Alleen in mijn geval iets te vaak achter elkaar en dat wil ik delen met andere mensen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door tenormin »

@Sles71, zou toch maar eerst "delen" met Bram; de mensen die staan te frituren kunt u dan gelijk de harde frites overhandigen; kunnen ze zelf proeven. Hier op de site is het een beetje moeilijk om een tand in een hard patatje te zetten, toch? :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door eleven »

Sles71 schreef:Beste Eleven,

Je denkt:"Ach, kan gebeuren, volgende x beter". Je gaat er niet vanuit dat het systematisch is. De keren daarop waren uitsluitend toen ik 15 min. pauze had van werk en trek had in een "snelle hap". Omdat het een jarenlange gewoonte is, ga je er idd vanuit dat het "af en toe kan voorkomen". Alleen in mijn geval iets te vaak achter elkaar en dat wil ik delen met andere mensen.
Je had het moeten mededelen aan de baas van de frietkot en niet aan de mensen hier, want Ier is niemand, die jou volgende keer betere ritten geeft/maakt.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door 47712 »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bram_Ladage

En Bram zelf maar aardappels schillen :D

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door kokka »

eleven schreef:
Sles71 schreef:Beste Eleven,

Je denkt:"Ach, kan gebeuren, volgende x beter". Je gaat er niet vanuit dat het systematisch is. De keren daarop waren uitsluitend toen ik 15 min. pauze had van werk en trek had in een "snelle hap". Omdat het een jarenlange gewoonte is, ga je er idd vanuit dat het "af en toe kan voorkomen". Alleen in mijn geval iets te vaak achter elkaar en dat wil ik delen met andere mensen.
Je had het moeten mededelen aan de baas van de frietkot en niet aan de mensen hier, want Ier is niemand, die jou volgende keer betere ritten geeft/maakt.
daar ben ik het dus helemaal mee eens. als je slechte, opgebakken patat krijgt moet je gewoon aan de verkoopster van Bram melden dat je daar niet mee akkoord gaat. dan bakken ze gewoon een vers portie voor je. Blijft natuurlijk wel een slechte zaak dat ze het in eerste instantie geven natuurlijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

j. veluwe schreef:Iedere avond schilt Bram zich te pletter om kilo's aardappels te schillen voor
zijn klanten. De frites zijn altijd lekker. Misschien heeft Bram wel een partij verkeerde
aardappels gekocht.

Nou kom al 41 jr bij bram heb ze nog nooit aardappel zelf zien schillen :lol: wel wagens die de zakken geschilde aardappels brengen...
Maar maakt het uit :wink:

Ik vind dat je eerst je klavht bij bram moet neerzetten...nee gelijk boem hier..ik zal er niet minder door naar bram gaan...welke is het tov media markt of die richting de meent? alsbrammetje hier leest weten ze het he..wel zo fair,maar als ik na 1 x iets fout heb gehad oke,2 de keer zeg ik joh...ff nm ik iemand apart,maar jij bleef terug gaan :lol: ook dom,als je netjes je klacht zegt... Laten we niet vegeten bram een goede naam heeft en geaag hoog wilt houden dus zullen klachten serieus nemen...

Ik vin bram top,zo nu en dan....lekker een hier op wc...1 x twee weken...zo vaak als jij...mmm ook niet goed :wink:

Zou eerst eens netjes er heen gan voor je hier schreeuwd...staat netter en volwassener

j. veluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:02

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door j. veluwe »

Was een grapje van me dat Bram elke avond zich te pletter schilt aan aardappels :D

Palandrini
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014 07:51

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Palandrini »

:D Ik ben het volkomen met u eens en er ook helemaal klaarmee met die superfriet van Ladage. Ik kocht regelmatig bij Zuidplein zowel beneden als in het winkelcentrum. Na verschillende pogingen dacht ik gisterenavond kom laat ik het nog eens proberen en was weer net als voorheen het bekende ongekende drama frietje waar je dan ook niet vrolijk van wordt. De friet was hard en scherp en niet geschikt voor consumtie, deze keer wel warm maar dat was dan ook in combinatie met de saus het enige pluspuntje. Ik zag in de schaal waar ze de friet in gooien nog een behoorlijke hoeveelheidkoude friet van een vorige baksel en zegt tegen die verkoper dat is zeker voor de vogels.Nee meneer wij gooien niets weg dat zou zonden zijn. Ik zeg weet u wat zonde is dat uw klanten wel mogen betalen de volle prijs en opgezadeld worden met deze kansloze frieten waar de hoofdprijs voor gebraagd wordt, Ladage troep nooit meer ben er klaarmee :)

Palandrini
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014 07:51

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Palandrini »

rozemarijntje schreef:
j. veluwe schreef:Iedere avond schilt Bram zich te pletter om kilo's aardappels te schillen voor
zijn klanten. De frites zijn altijd lekker. Misschien heeft Bram wel een partij verkeerde
aardappels gekocht.

Nou kom al 41 jr bij bram heb ze nog nooit aardappel zelf zien schillen :lol: wel wagens die de zakken geschilde aardappels brengen...
Maar maakt het uit :wink:

Ik vind dat je eerst je klavht bij bram moet neerzetten...nee gelijk boem hier..ik zal er niet minder door naar bram gaan...welke is het tov media markt of die richting de meent? alsbrammetje hier leest weten ze het he..wel zo fair,maar als ik na 1 x iets fout heb gehad oke,2 de keer zeg ik joh...ff nm ik iemand apart,maar jij bleef terug gaan :lol: ook dom,als je netjes je klacht zegt... Laten we niet vegeten bram een goede naam heeft en geaag hoog wilt houden dus zullen klachten serieus nemen...

Ik vin bram top,zo nu en dan....lekker een hier op wc...1 x twee weken...zo vaak als jij...mmm ook niet goed :wink:

Zou eerst eens netjes er heen gaan voor je hier schreeuwd...staat netter en volwassener
Natuurlijk heb ik dat al verschillende keren gedaan, ze beloven beterschap alleen die is nogsteeds niet zichtbaar. Ik kom ook al 40 jaar in diverse frietzaken en zie het alleen maar bergafwaards gaan met de friet. Net wat die verkoper mij vertelde weggooien is zonde, okee maar dat weggooien komt ook doordat ze niet de juiste hoeveelheden bakken, maar dat is zijn probleem en niet dat van de klant die wil gewoon kwaliteit voor zijn geld en geen friet die koud, hard en scherp is ivm voorgaande oudebaksels.
Soms zelfs te lui een frikandel te bakken of een kroket - Dacht laat ik een frikandelspeciaal nemen en wilde die verkoper een lauwe frikandel pakken uit warmhouder op de balie en mij in mijn handen stoppen. Als je het maar laat riep ik ga jij je best maar doen en gewoon bakken - ja die smaakte prima. Iedereen veel succes, ik deel mijn ervaringen met u en er zijn genoeg mensen die er hetzelfde hebben ervaren, bedankt voor de kansloze friet, ik ga zelf bakken ben er echt klaarmee.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oke kijk nu vertel je dit....overigens die bij mij is gefranchised ( schrijf ik het goed :oops: ) vroeg het gisteren middag toevllig hoe dat zat...
Ja zegt ze sommige hebben maling aan de klanten,vooral de stad,voor ons rdammers,centrum.
Waar ts dus komt...
Dus....ik zou eerst zeggen,nou geef het eerst dan betaal,niet mee eens,hou het dan maar want die zooi hoef ik niet...

Zuidplein..idd mijn man keer koude frikandel gehad...ging terug..weer vet in...nog koud,nou laa maar zegt ie al geen trek meer,geld terug..

bram duidelijk dus veel franchisers gekregen die denken,sch klanten houdn we toch wel....we bestaan al zolang.nou moeten ze goed zo doorgaan!!

Die bij ons alfatron..ik krijg hem niet op hoor...zak flink vol..
MAAR als je eens nadenkt( serieus) overal tegenwoordig joh..

We gaan wel eens ern halen bij toko...indonesisch...schept ze in bek,oh nee teveel stukje kip eraf...

Ik heb zoiets,klanten tevreden houden...krijgen heb je zo de klanten ,maar ze houden...dat is een sport..en sommige ondernemers zien dat echt niet in,vooral horeca..
Beginnen een zaak,zit er goed uit,na half jr wordt het al minder..jr later..laat maar zitten..slapaftreksel geworden..

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bram Ladage

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wilde de proef op de som nemen afgelopen zaterdag middag bij filiaal beijerlandselaan......de luiken waren dicht.

Geen zin om naar filiaal Zuidplein te gaan ondanks dat ik er langs ree.

Andere keer maar weer.

Gesloten