LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

Afgelopen vrijdag bij deze zaak een broodje Filé American gegeten tegen 14.30 uur. Vervolgens tegen 18.00 kouderillingen en naar bed gegaan. Tegen 21.00 overgeven en diarree. Om 23.00 afgevoerd door de ambulance. Was niet meer aanspreekbaar en kon niet meer op de benen staan.
In het ziekenhuis is geconstateerd dat het een voedselvergiftiging was als gevolg van het nuttigen van bedorven rauw vlees. De geheel dag heb ik niets anders genuttigd dan dit broodje.
De volgende dag de eigenaar van de broodjeszaak geïnformeerd maar hij ontkende alles. Hij had meerdere klanten gebeld??????? die ook filé hadden genuttigd en die waren niet ziek geworden( hoezo wet op de privacy).
Ik gaf aan dat ik het betwijfel dat hij dit inderdaad heeft gedaan. Wat ik wel zeker weet is dat ik voedselvergiftiging heb opgelopen na het nuttigen van dit broodje.
Ook gaf de eigenaar aan dat hij vermoed dat het van het eten van de dagen ervoor komt. Echter: voedselvergiftiging manifesteert zich binnen 8 uur na nuttigen van bedorven voedsel...
Het enigste wat ik hem gevraagd heb om vergoeding van de kosten van de ambulance ( eigen risico) en een verontschuldiging. Hij zou mij maandag terug bellen. Maar helaas.......
Ik wil een ieder waarschuwen voor deze broodjeszaak....
Heeft nog iemand “ slechte” ervaringen met deze zaak?.....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je het zeker weet dat het daarvandan komt kan je dat ongetwijfeld bewijzen. Heb je een arts die het kan bevestigen?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de hele dag niets anders gegeten hebt, is dat wel heel ongezond.
En bedorven filet proef je en ruik je.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
05 jul 2019 19:26
Maar als u de hele dag niets anders gegeten hebt, is dat wel heel ongezond.
En bedorven filet proef je en ruik je.
En dat laatste hoeft dus niet. Blijft dat TS bijna niet kan bewijzen dat het van dat broodje komt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het vermeende bewijs is opgegeten. Verder kun je in dit soort gevallen de NVWA bellen om je klacht kenbaar te maken. Of dat nu nog zin heeft?

https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb geen ervaringen met deze ' slechte' zaak.
Wel weet ik dat ik niet/ nooit een broodje filet Americain zal eten op een nuchtere maag en zeker niet wanneer het zo.n beetje de hele week 25 • - 30 • is geweest , dat is vragen om problemen met het eten van rauw vlees vind ik.
Juist met dit soort dagen moet je consequent steeds wat drinken en eten , anders word je slap door de hitte.

Uw punt zal lastig te bewijzen zijn . Ik denk dat deze zaak hier niet in meegaat.
Dat u hebt overgegeven en diarree heeft gekregen zou ook nog door de hitte gekomen kunnen zijn en misschien was u ook extra oververmoeid en wat slap aan het einde ve warme werkweek ?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door BL2 »

Op een warme dag niets nuttigen, geen drinken of eten, is zeer onverstandig......
Maar zie het maar te bewijzen, anders is dit topic nog laster ook.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een broodje met hagelslag is doorgaans minder riskant:

https://www.rivm.nl/zoeken?search=Filet+americain

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat die wet op de privacy er nou weer mee te maken heeft is me een raadsel. Dat deze eigenaar zijn klanten blijkbaar kent, lijkt me eerder een pluspunt dan een nadeel.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een voedselvergiftiging is meestal binnen 8 uur na besmetting, dus niet altijd. Bij een normale voedselvergiftiging hoeft er geen arts geraadpleegd te worden. Dat u afgevoerd bent met de ambulance moet wel een heel heftige reactie geweest zijn. Heeft u bewijs van de arts dat het een met het ander te maken heeft? Immers, de hele dag op slechts 1 broodje is ook vragen om problemen. Het kan ook zijn dat u in normale omstandigheden (dus gewoon gegeten en gedronken) weinig tot geen last gehad heeft. Op een lege maag iets eten dat er later weer uit komt en daar beroerd van worden is ook niet zo gek. Immers heeft het lichaam geen brandstof meer om normaal te functioneren.

U doet een harde uitspraak richting de broodjeszaak, maar onderbouwen doet en kunt u niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door mahadma »

Als er nog wat van het volgens u "bedorven" broodje over was geweest voor onderzoek dan had u kans gehad om iets te bewijzen. U heeft het "bewijs" opgegeten. Dus heeft u geen zaak. Anderzijds heeft de verkoper mogelijk wèl een zaak wegens smaad tegen u. En dat is eenvoudiger te bewijzen.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ moederslink: zoals ik al heb geschreven is het duidelijk bewezen dat het door bedorven vlees komt. Even goed lezen....en ik werk niet. Ben moeder van een gezonde baby...
@ moneyman: hij heeft de zaak( zoals ik nu pas weet) pas sinds 3 weken. Vreemd dat je dan alle telefoonnummers van je klanten hebt.
@ juliomariner: ik ontbijt nooit. Is mijn manier van leven. Ben er nog nooit ziek door geworden.

Het hoeft natuurlijk niet het product zelf te zijn geweest. Kan ook het mes/lepel/ vork zijn geweest waarmee ze het bereid/ opgeschept hebben zijn geweest.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@mahadma: wat een onzin reactie. Je eet iets op waarvan je verwacht dat het zonder bacteriën geleverd wordt. Bewaar JIJ van alles wat je een tekstje om achteraf te kunnen bewijzen dat het product besmet was?????

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door crazyme »

Of hij werkelijk heeft gebeld is natuurlijk maar de vraag. Het zou best kunnen dat er iets mis was met de filet americain, maar zoals nu wel geconcludeerd mag worden : het is nooit te bewijzen dat dit de enige oorzaak was.

Ook verbaas ik mij er over dat een ambulance is ingeschakeld, dat lijkt mij wat overdreven...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe duidelijk is dan duidelijk bewezen dat het door het vlees komt???
U zegt 1 zin verder nl dat het ook door bv het bestek gekomen kan zijn :roll:

Nou dan werkt u niet maar ongetwijfeld bent ook u de hele week in de weer met een baby in de afgelopen hitteweek.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ neodutchio; lees de informatie over internet over voedselvergiftiging.....
Laten we het ruim nemen: 12 uur. Na nuttigen. Dan nog kan het niet komen van door het nuttigen van voedsel van de dag ervoor. Deze informatie komt niet alleen via internet:: ook de dienstdoende arts heeft dit bevestigd.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door genux »

@ moederslink: vlees wat besmet is door een lepe/ vork/ mes is toch ook besmet vlees????

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe duidelijk is dan bewezen dat het door dat broodje kwam?
U heeft , neem ik aan, toch niet het braaksel meegenomen in een zakje in de ambulance?
( sorry, ietwat vies praatje....)

Het kan ook een ' bevangen door de hitte ' geweest zijn , dan ben je ook goed beroerd , slap en kunt zelfs KO gaan.
Een zogeheten " hitte- stroke " .

Ik hoop dat u geheel hersteld bent en voortaan met hitte voldoende gedurende de dag eet en drinkt.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

genux schreef:
05 jul 2019 20:40
@ neodutchio; lees de informatie over internet over voedselvergiftiging.....
Laten we het ruim nemen: 12 uur. Na nuttigen. Dan nog kan het niet komen van door het nuttigen van voedsel van de dag ervoor. Deze informatie komt niet alleen via internet:: ook de dienstdoende arts heeft dit bevestigd.
Dat is uw woord tegen de broodjeszaak. Echter is niet bewezen dat de ambulance nodig was door het broodje. Zoals gezegd kan uw lichaam uitgeput zijn als het op de hele dag slechts 1 broodje gehad heeft die er ook weer uitgekomen is. Iemand met een flinke griep die ook geen eten binnenhoudt kan na een dag ook nauwelijks meer op de benen staan. Het lichaam heeft energie nodig om te kunnen functioneren. Als u die energie niet binnen krijgt reageert het lichaam daarop. Dus ook al zou er iets mis geweest kunnen zijn met het broodje, dan is het maar de vraag of de heftige reactie van het broodje kwam en niet van te weinig eten of een combinatie daarvan.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Broodjeszaak Het Plein te Hengelo

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Is dit niet iets voor je ziektekostenverzekering, die dat dan eventueel oplost met de bedrijfsverzekeraar van broodjesboer??

Gesloten