LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] broodprijs

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
jwmvisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 13:55

broodprijs

Ongelezen bericht door jwmvisser »

Vandaag bij de bakker kocht ik een heel brood van Eur 2.07. Tijdens het snijden bedacht ik me dat ik een half brood in de vriezer wilde leggen en dus vroeg ik of ze het als 2 halfjes kon inpakken. Dit kon.
Toen ik moest afrekenen moest ik echter Eur 2.14 betalen; de prijs van 2 halfjes. Tijdens het inpakken van het brood heeft de verkoopster me niet verteld dat ik bij het splitsen van een heel brood, toch voor 2 halfjes moest betalen.
Ik was enorm verbaasd. Toen ik hier een opmerking over maakte, zei ze dat dit 'heel normaal' was. Bij een andere bakker gebeurt dit echter niet (die berekent dan gewoon de prijs voor een heel brood)

Weet iemand of dit de juiste gang van zaken is?

--> Mag een bakker me twee halfjes berekenen als ik een heel bestel en dit laat splitsen in twee halfjes?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door trappist »

lijkt mij duidelijk: u koopt 2 halve broden, of die nu klaarliggen of niet maakt verder niet uit; wanneer ik bij de kippenboer een kip laat doorsnijden betaal ik ook voor 2 halve kippen, het gaat immers om het extra werk en/of verpakkingsmateriaal wat er mee gemoeid is!

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door opa60 »

het is meer werk en kost een zakje extra simpel toch. mvg opa

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door magel725 »

Een korrel graan is ook gratis. Mag de bakker mij de prijs van een brood berekenen wanneer ik 400.000 korrels graan bestel die zijn verhit in een oven tot een brood?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Broodprijs.

En dit zo lezende vraag ik mij af wat nou in vredesnaam het wel erg grote verschil kan zijn tussen een bruinbrood van de Aldi voor € 0,29 en de genoemde prijs van € 2,07 !!!

Natuurlijk, tussen het echt versgebakken Cerealbrood in Barjac Fr. ( € 1,09) en dit Aldibrood zit een smaakverschil maar gezien de nederlandse wetgeving hoort toch in brood tenminste de voorgeschreven minimale hoeveelheden ingredienten te zitten.(warenwet)

En ECHTE warme bakkers zijn er bijna niet meer.
De meeste bakkers doen alleen nog maar het afbakproces of wordt het "verse"brood gebracht welke geleverd wordt door kleine en minder kleine broodfabrieken.

De enige echte warme bakker die ik ken zit in de Ruyschstraat hoek Wibautstraat te Amsterdam.
Voel zelf maar!!

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door gravedigger »

van der Heijden op de Bos en Lommerweg ook Kano :)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brood

Heb je dat gevoeld, Gravedigger?
Is t'ie echt warm?
Of is het een bakker die afbakt?

De bakker hier wil niet dat er aan hem gevoeld wordt of hij warm is.
Hoewel?

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door gravedigger »

Absoluut warm. 's Morgens vroeg om een uur of 7 staan de broden buiten op stellingen af te koelenn!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het wordt nog duurder dat broodje van je, om over de rest maar te zwijgen., Hier aan toegevoegd het beloofde zoet van onze overheid voor 2008 iets van min 1% koopkracht verlies.

Prijzen in supermarkten gaan flink omhoog

Gepubliceerd op zaterdag 18 augustus 2007

De prijzen in de supermarkten gaan de komende tijd flink omhoog. Vooral voor zuivelproducten, brood, kaas en chocolade zal de consument meer moeten gaan betalen.
De prijsverhogingen, die kunnen oplopen tot ruim 20 procent, zijn het gevolg van hogere grondstofkosten. Dit meldt Distrifood, het vakblad voor de supermarkten.

De duurdere grondstoffen zijn weer een gevolg van een combinatie van een groeiende vraag naar voedsel, tegenvallende oogsten door slecht weer en de stijgende vraag naar biobrandstoffen.

Pegassus
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2005 02:00

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door Pegassus »

alles wordt maar duurder en duurder.
En dat terwijl alles met de komst van de euro al zo'n 100% duurder geworden is.Die grondstofprijzen zijn al dik en dik betaald wanneer je een brood voor 2,07 euro koopt.
Het is gewoon schandalig dat ze de prijs nog op durven te voeren.
Wanneer de grondstofprijzen zakken zakt NIET de prijs van het brood.Ra ra hoe kan dat?
Alleen maar winstbejag?

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door burton4 »

we praten over 7 cent , het typen van de vraag op deze site kost al meer !!! waar gaat het over

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door sprokkel »

Waar het overgaat is toch niet zo moeilijk, 20% prijsverhogingen + 1% koopkracht verlies. Misschien kun je ook beseffen dat er mensen zijn die geen dikke portemonee hebben?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brood.

Bovendien is er nog niemand geweest die het enorme verschil van € 0,29 voor een brood bij de Aldi en een genoemde prijs van € 2,07 kon of wilde uitleggen.
Over een broodprijs zoals die € 2,07 praat ik al niet eens. Bijna ƒ 4,50
p e r b r o o d !!!!!

Bovendien,
en daar blijf ik bij, is er vrijwel geen bakker meer die vanaf het meel tot en met het brood dit allemaal zelf doet.
Vrijwel altijd wordt dit voorbakproces in kleine en grotere fabrieken gedaan, vaak in het fabriekje van de "warme"bakker met meerdere filialen.

Als dan zo'n brood warm aanvoelt (en dat hoeft dus niet die bakker te zijn!!) dan zegt dit nog niets omdat de meeste bakkers waarbij het brood warm aanvoelt zeer waarschijnlijk alleen maar hebben afgebakken!!

Dus....... ik wil een verklaring van dat prijsverschil, in warme bakkers ben ik minder geinteresseerd. Daar ben ik te oud voor.
(nou ja, als het een leuke bakkerin is.........)

Grootvader

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door magel725 »

Sexueel getinte opmerkingen gaan je goed af opa, maar daar ga ik niet in mee.

Wat ik wel kan vertellen is waarom die prijzen zoveel schelen. Wordt er melk, water of melkpoeder gebruikt? Wordt er graan gebruikt of ook graan met een beetje dorsafval. Is het brood dat met de hand in eigen keuken wordt bereid of komt het van 1 fabriek? Zitten er andere luxe ingredienten in het brood? Zitten er veel kunstmatige stoffen in het brood? Weegt het brood dus 800 gram of minder? Vergelijk je een goedkoop wit brood van 0,29 cent met een luxe 17 granen frans brood van 2,07?

Zo krijg je prijsverschil. Als je gewoon bruin brood bij de Aldi haalt kost het 0,29 en haal je een gewoon bruin bij de bakker dan betaal je 1,29 o.i.d.. Zo is cola van de Lidl ook goedkoper dan die van Coca Cola. Het enige verschil is de smaak, en laat dat nu net het allerbelangrijkste zijn van eten en drinken. Je levert dus in op datgene waar je het voor koopt. De één neemt daar genoegen mee en de ander niet. Vandaar dat er ook luxe artikelen bestaan.

ps. de euro is al een paar jaar lang geen fl 2,20 meer waard. Zo ondertussen zal je rond de fl 2,80 of 2,90 zitten per euro. Alleen vergelijk je nu met een munt die er al 6 jaar niet meer is, dus je kunt net zo goed naar kralen of tulpen omrekenen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brood.

En dan vraag ik mij toch af.....
Wel eens van de warenwet gehoord?
Gewicht en welke ingredienten het brood minimaal moet bevatten en welke stoffen er niet in mogen is wel degelijk omschreven!! Juist bij brood!!
(Dat hebben we nog van de moffen overgehouden).

En lekker hè, dat donkerbruine brood!
Wel, dat donkerbruine komt wel van bewerkte suiker af!!(caramel).

Lichterbruin brood blijkt vaak meer vezel te bevatten dan dat zo ogenschijnlijke "gezondere" donkere "boeren"bruin!

En tenslotte..........
Het ging bij vraagstelster toch om een brood van € 2,07 ????

En JA, Cola light van de Aldi € 0,29 en Coca-Cola € 1,29 "in de reclame".
Zelfs mijn zoon koopt tegenwoordig ook huismerk en hij was een Coca-Colafan hoor!!!

En NEE, een PC koop ik, zoals dit bij lezers ook wel duidelijk zal zijn bij de plaatselijke computerboer die voor een "merkPC"prijs een PC kan samenstellen naar MIJN wens!

Eet smakelijk!

Grootvader

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brood en reactie aan Magel 725


Magel,
die reactie zegt meer over uzelf dan over mij.
Als ik schrijf:"hoewel? Als het een aardige bakkerin is?"
Dan wil dit nog niet zeggen dat ik daar een of andere sexuele bedoeling mee heb.
Bent uzelf zo lelijk dat wij mannen daarom niet naar een leuke of mooie vrouw mogen kijken van u?
En geloof mij, zelf een oude vrouw waar je het leven aan af kunt zien kan (ook bloot -- naturist al vele, vele jaren en dus ervaring--) heel mooi zijn!
En zelfs bij dit gegeven is elk idee van seks afwezig!!

Nee, koop maar lekker strings voor die peutertjes van u en laat ze er maar zo volwassen vampachtig uitzien!
Kom nou.

Assertieve vrouwen mag ik graag, maar vrouwen die graag uit frustratie mannen bewust beledigen kunnen nog weleens een goede sneer terug krijgen!

Grootvader.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door magel725 »

Magel,
die reactie zegt meer over uzelf dan over mij.
Als ik schrijf:"hoewel? Als het een aardige bakkerin is?"
Nee, het zegt toch echt meer over jou wanneer je in verschillende posts een sexueel getinte opmerking maakt. Dat moet je overigens zelf maar weten, maar weet wel dat niet iedereen dat waardeert.
Dan wil dit nog niet zeggen dat ik daar een of andere sexuele bedoeling mee heb.
Op zich niet, maar wel als het vaker voor komt.
Bent uzelf zo lelijk dat wij mannen daarom niet naar een leuke of mooie vrouw mogen kijken van u?
Leuk verzonnen, maar ik zeg nergens dat je niet naar vrouwen mag kijken of dat jij of ik lelijk ben.
En geloof mij, zelf een oude vrouw waar je het leven aan af kunt zien kan (ook bloot -- naturist al vele, vele jaren en dus ervaring--) heel mooi zijn!
En zelfs bij dit gegeven is elk idee van seks afwezig!!
Een oude vrouw kan mooi zijn ja. Leuk nieuws.
Nee, koop maar lekker strings voor die peutertjes van u en laat ze er maar zo volwassen vampachtig uitzien!
Kom nou.
Inderdaad. Als ik iets zeg over je sexueel getinte opmerkingen, dan moéten mijn peuters wel in strings lopen en er vampachtig uitzien... Mij ontgaat het verband even. Sorry.
Assertieve vrouwen mag ik graag, maar vrouwen die graag uit frustratie mannen bewust beledigen kunnen nog weleens een goede sneer terug krijgen! Grootvader.
Ik mag oude mensen graag, maar over- of ondersexte opa's hoeven bij mij ook niet op de koffie.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

sexueel gefrusteerd omdat ik naar een leuke vrouw wil kijken

"Mevrouw",

Al jong was ik (o.a.) kernlid van de NVSH, lid van Man-Vrouw-Maatschappij en in demonstraties meegelopen voor de vrouwenemancipatie en met de acties 'Baas in eigen buik'.

Op oudere leeftijd in het volwassenenonderwijs tussen voornamelijk vrouwen gezeten.

Dus svp, wilt u mij niet van sexisme beschuldigen!!

Uw uitingen geven mij al een goed beeld van u als vrouw maar dit hoeft hier niet beschreven te worden.
Het enige wat ik daarbij nog wel wil zeggen dat u kennelijk een beetje wereldvreemd bent.
Immers, kleine meisjes met topjes, het kleine meisje dat als vamp staat in die scarletreclame, een jongetje van 7 die in de gevangenis wordt gegooid omdat hij doktertje heeft gespeeld, op de markt strings voor kleine meisjes en wel heel erg walgelijk die miss kleuterverkiezingen in Amerika.
Kortom, uw wereld is die van deze huidige maatschappij waar kinderen al snel geen kinderen meer mogen zijn.

En als ik dan eens schrijf dat een ezelin dat stomme dier zich wel een keer of vier stoot dan is dit géén seksistische uiting doch gewoon sarcasme.
Dit is ook bij een uitdrukking: "Blond zeker?"zoals dit hier weleens geschreven staat.

Ja, u verward dingen met elkaar!

Maar ik ben er niet van gedient dat u mij in een hoek wil plaatsen waar ik niet thuishoor!
Dus niet die potentiele aanrander zoals u dit min of meer suggereren wil!
Bah!!

Een boze grootvader
die tenminste zijn zoon helemaal alleen tot een goed burger heeft kunnen opvoeden!!!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door magel725 »

Het gaat niet om dit topic alleen en bovendien ben ik geen vrouw. Later.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: broodprijs

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Kanovaarder .......

Een kleine tip :
[sarcastic mode]
En als ik dan eens schrijf dat een ezelin dat stomme dier zich wel een keer of vier stoot dan is dit géén seksistische uiting doch gewoon sarcasme. Dit is ook bij een uitdrukking: "Blond zeker?"zoals dit hier weleens geschreven staat.
[/sarcastic mode]

[angry mode]
Ja, u verward dingen met elkaar!

Maar ik ben er niet van gedient dat u mij in een hoek wil plaatsen waar ik niet thuishoor!
Dus niet die potentiele aanrander zoals u dit min of meer suggereren wil!
Bah!!
[/angry mode]
...maar hiervoor kunt u ook DEZE : gebruiken :x :evil: :twisted:

over het brood (on topic) :
Ik vind t ook raar ... duur plastic zakje dan.


@ diegene die het over bakker van der huppelepup,
op de Bos en Lommerweg had ......
Is dat die ene tegenover dat herdenkingsmonument ???

Die is nl idd ERG GOED :!:
Als ik er langs kom MOET ik een kaas/uienbrood halen...
anders word mijn vrouw boos. :wink:

>cybertje<

Gesloten