LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Grard
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2006 17:42

Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door Grard »

Een tijdje terug smaakte de pindakaas naar aangebrande pinda's. Na enkele telefoontjes met de klantenservice van Calve hebben we de pot naar hen opgestuurd voor controle. Na ca. 1 1/2 maand zelf maar even gebeld om te informeren. Daarna ontvingen wij een brief dat er waarschijnlijk iets mis was gegaan in het productieproces en dat we als dank voor onze inzet een pakket producten zouden ontvangen. Omdat we na een maand nog niets hadden ontvangen opnieuw zelf maar gebeld. Er was waarschijnlijk weer iets misgegaan maar ze zouden het nu 'opnieuw'sturen. En ja hoor, we ontvingen niet alleen een vervangend potje pindkaas maar ook een flacon met een sausje. En dat allemaal voor slechts enkele uurtjes werk aan verzenden en nabellen.
Wij weten nu wel wat te doen wanneer we weer een afgekeurde pot pindakaas hebben gekocht.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door vanish »

Snap de vraag niet?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door mr T. »

Wij weten nu wel wat te doen wanneer we weer een afgekeurde pot pindakaas hebben gekocht.
Voortaan maar een huismerk i.p.v. een overprijsd Unilever produkt wellicht?

Grard
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2006 17:42

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door Grard »

Mijn reactie over de behandeling van onze klacht is niet direct een vraag. Het is meer een reactie op de in mijn ogen niet serieuze behandeling van onze klacht door Calve. Dat er iets was misgegaan was op voorhand wel duidelijk. We wilden achterhalen wat er mis was gegegaan, waarom het niet tijdig ontdekt was en vervolgens hoe men herhaling zou willen voorkomen. Calve maakt zich er wel heel makkelijk vanaf en als dooddoener bieden ze enkel een vervangend product.
Bij een herhaling bellen wij voortaan direct naar de inspectiedienst.

Vriendelijke groet,

Grard

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

En deze inspectiedienst gaat wat doen aan jou aangebrande nootjes? :lol:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door NAK »

Calve maakt zich er wel heel makkelijk vanaf en als dooddoener bieden ze enkel een vervangend product.
Wat had je dan verwacht?
Een pakket terwaarde van tig euro met alle artikelen van Calvé er in.
Ik denk dat je blij mag zijn dat je nog iets krijgt.

De gouden tijden van klagen over 1 artikeltje en dan een doos vol terug krijgen is echt voorbij.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door Jan9 »

De Calve smaakt minder lekker omdat ze waarschijnlijk goedkopere pinda`s gebruiken ivm toen wij kind waren. Calve smaakt nu een beetje als PCD pindakaas, bitterder en minder lekker. Zelf koop ik het al jaren niet meer. Probeer eens een ander merk.

christeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:50

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door christeltje »

ik had eens gedacht heee? pindakaaslight van calve(toch de lekkerste vind ik) nou dat viel zwaar tegen, het was net of er zand in zat zo smaakte het ook, ik dacht een foutje ,dus gebeld naar unilever en er werd gezegd, :ja daar is wel vaker over geklaagd! het komt omdat ze de noten minder vet wilden maken ,vandaar dat het net lijkt alsof er zand in zit, heel normaal dus!! nou ik vind het heel vies, maar ik kreeg een leuk pakketje opgestuurd ,met sladressing, een flesje tomaten ketsjup, en een lekker potje pindakaas LIGHT. ik dacht, laat ik toch maar bellen, ze hebben zich gewoon vergist,toen zou ik een gewoon potje krijgen ,en ze sturen me gewoon hetzelfde pakketje weer op, nou ik heb het maar weggeven, en niet meer gezeurd.lekker gewone pot gehaald!!!!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door Jan9 »

In pindakaas met stukjes noot schijnen minder pinda`s te zitten, de meeste mensen denken dat er meer pinda`s in verwerkt zijn :D
Laatst gewijzigd door Jan9 op 15 mar 2007 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Calve Pindakaas aangebrande smaak

Ongelezen bericht door Jan9 »

Minder pinda's in pindakaas met stukjes

DEN HAAG - Pindaliefhebbers moeten uitkijken bij de aanschaf van een pot pindakaas. Pindakaas met stukjes noot bevat vaak minder pinda's dan het smeersel zonder stukjes.
Dat is de conclusie uit een groot pindakaasonderzoek van de Consumentenbond. 'Pindakaas met nootjes' suggereert volgens de bond dat er meer pinda's in zitten. Bij het goedje van Calvë, Perdonna en Perfekt blijkt echter het tegendeel. De pindaliefhebber kan van deze merken beter een pot pindakaas zonder stukjes kopen. Overigens voldoet biologische pindakaas ook niet. Het bevat veel te veel ongezonde vetten. Grote merken pindakaas die adverteren met 'minder vet' zijn geen goed alternatief. Zij compenseren het lager vetgehalte met suikers, waardoor een boterham pindakaas nog steeds ongezond is. (GPD)

Gesloten