LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
dobbelyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:43

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door dobbelyou »

zij liggen hun roes uit te slapen,iets teveel cola light/zero

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom is mijn reactie weer zonder reden verwijdert?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door sjohie »

clairetb schreef:
10 jul 2019 22:37
Als ik wil genieten van rum cola, dan gaat de voorkeur uit naar light cola, want ik moet ook aan mijn figuur denken.
Nu lag ik vorige week in de zon van mijn mixje te genieten en vertelt Jamie door de heg dat ik cola met suiker moet gebruiken, omdat ik de kater anders groter is.
Het had ermee te maken dat suiker omgezet kan worden in alcohol.
Omdat mijn drankjes geen suiker bevatten worden bij het aanmaken van alcohol suikers aan mijn lichaam onttrokken.
Het was tweede fles half geld, dus ik heb nu nog 28 flessen cola zero.
Kan ik deze veilig met rum drinken?
Ik weet niet of ik ze eventueel terug kan brengen naar de supermarkt, heb ik dat recht?
Ook wil ik liever niet veel suiker consumeren in verband met mijn gezondheid en gewicht.
Suiker kan inderdaad omgezet worden in alcohol. Sterker nog, dat is precies hoe men in bijvoorbeeld bier en wijn, aan de alcohol komt, door middel van vergisting. Dat betekent dat gistcellen, de aanwezige suiker opeten, en alcohol uitpoepen. Dat kunnen ze tot ~15%, een hoger percentage kan je niet krijgen, want dan sterven de gistcellen. Drankjes zoals rum, dus met 40% alcohol, verkrijg je door destillatie van een een papje waar die gistcellen van de suikers alcohol hebben gemaakt.

Die gisten zijn niet aanwezig in het menselijk lichaam, en ook al zou je een hap van die gist nemen, dan zouden die gistcellen subiet sterven zodra ze in je maag komen ook, dus die Jamie achter de heg, praat volledige flauwekul. Je lichaam kan zelf geen alcohol maken.

Je kan dus prima een Cola-zero met rum drinken, je krijgt dan geen suiker binnen, want dat zit niet als zoetstof in zero, en je lichaam maakt van de alcohol die je zo drinkt, dus geen extra suiker aan. (hier kan je lezen hoe je lichaam alcohol verwerkt)

Gesloten