LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
clairetb
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2019 22:25

Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door clairetb »

Als ik wil genieten van rum cola, dan gaat de voorkeur uit naar light cola, want ik moet ook aan mijn figuur denken.
Nu lag ik vorige week in de zon van mijn mixje te genieten en vertelt Jamie door de heg dat ik cola met suiker moet gebruiken, omdat ik de kater anders groter is.
Het had ermee te maken dat suiker omgezet kan worden in alcohol.
Omdat mijn drankjes geen suiker bevatten worden bij het aanmaken van alcohol suikers aan mijn lichaam onttrokken.
Het was tweede fles half geld, dus ik heb nu nog 28 flessen cola zero.
Kan ik deze veilig met rum drinken?
Ik weet niet of ik ze eventueel terug kan brengen naar de supermarkt, heb ik dat recht?
Ook wil ik liever niet veel suiker consumeren in verband met mijn gezondheid en gewicht.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Erthanax »

Suiker wordt in uw lichaam niet omgezet in alcohol. Wordt u wel eens dronken na het eten van veel zoetigheid? Om die reden hoeft u de suikervrije cola niet te laten staan.
Geen of maar weinig alcohol drinken is het beste middel tegen een kater.

Alcohol is rijk aan energie en daarmee een behoorlijke "dikmaker". Wie iets wil doen aan gezondheid en gewicht, kan de alcohol beter helemaal laten staan.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Lowieze »

Die Jamie toch, ik zou een schutting neerzetten 🤪

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu nog twee kratten rum.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door moederslink »

En de Cola , light of niet, laten staan i.v.m uw lijn/ gezondheid.
U koopt eerst zo.n 28 (!) flessen en opent dan een topic met de vraag hoe gezond dit is i.c.m rum :roll:
:lol: :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door scontra »

clairetb schreef:
10 jul 2019 22:37
ik heb nu nog 28 flessen cola zero.
Kan ik deze veilig met rum drinken?
Die Jamie, van achter de heg, klets maar wat uit z'n nekharen. Cola, al dan niet gemixt, kunt u veilig drinken en als het niet meer dan drie van die mixjes per dag zijn, dan kan het ook voor het al dan niet 'slanke' figuurtje geen kwaad.

:idea: Het kan pas kwaad als u aan het verkeer gaat deelnemen !! :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een kater wordt groter als je hem veel te eten geeft.
Ontopic: Alcohol zorgt er voor dat de nieren veel water uitscheiden. Daardoor ontstaat veel ongeconcentreerde waterachtige urine. Door het vochtverlies voelt iemand zich de volgende dag slap en moe en heeft een droge mond. Bij sterke drank krijgt iemand nog minder vocht binnen dan bij bier, waardoor de kater heftiger is.
28 flessen cola kopen omdat het in de aanbieding is..... als de houdsbaarheiddatum nog niet in beeld is, lekker een jaartje over doen om dat op te drinken.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo iets heet geloof ik een broodje aap

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Costnix »

Het minder van de cola met minder rum helpt goed. Vooral als u de cola puur drinkt.

clairetb
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2019 22:25

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door clairetb »

Het leek mij ook wel onwaarschijnlijk omdat ik niet elke middag last heb van de alcohol van de avond ervoor. Ik drink niet altijd alleen hoor, maar Merel en Bente wisten het ook niet (en die zijn altijd met gezondheid bezig). Tijdens het drinken voel ik mij altijd goed, later soms wat minder. Met die lange avonden en het extra uur van de zomertijd drink je al snel een paar glazen meer, dus dan is alles meegenomen. Ik breng de cola dan ook niet terug. Dank voor jullie hulp.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door moederslink »

Merel en Bente drinken mee , hoewel die " altijd met gezondheid bezig zijn ".
Ze tetteren gewoon regelmatig lekker met zn drieën.... :lol:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarschijnlijk drinken Merel en Bente bij de rum geen cola, want dat schijnt niet zo gezond te zijn.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vanwege de grote hoeveelheid suiker is die cola net zo slecht

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Beste Clairetb,

ik begrijp dat u zich ernstig zorgen maakt over uw gezondheid en gewicht.
Ik begrijp ook uit uw bericht dat de buurman door de heg stond te loeren naar uw mollige figuur.
Immers, u maakt zich zorgen om uw gewicht, dus u bent vast wel 'mollig'.
Om te beginnen zou ik vieze buurman aanspreken over zijn gedrag, zijn loeren, en zijn bemoeizucht wat betreft cola light.
Alle cola is levensgevaarlijk : je kunt er verroeste bouten en moeren mee losmaken na een nachtje weken in cola.
Kan je nagaan wat het in je lichaampje doet.
En wat betreft die aanbieding 2e fles voor de halve prijs : die aanbieding had mijn slijter ook.
Er staan hier 22 flessen rum, het waren er 24, maandag gekocht.
Ik drink het puur, cola is mij te gevaarlijk.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We snappen dat deze vraag onserieuze reacties uitlokt, maar in de basis is het wel een serieuze vraag. Blijf alsjeblieft ontopic.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Lowieze »

Radar schreef:
13 jul 2019 09:44
Beste forumgebruikers,

We snappen dat deze vraag onserieuze reacties uitlokt, maar in de basis is het wel een serieuze vraag. Blijf alsjeblieft ontopic.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Misschien iets voor Fons om eens uit te proberen? :wink:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Erthanax »

OK, dan nog een keer on topic: Jamie verkoopt onzin en is daarin niet de enige.

Jamie kan overigens ook een buurvrouw zijn. De aanname dat het een glurende man is gaat wat ver. De aanname dat Claire mollig zou zijn is ronduit kwetsend, vooral voor Claire natuurlijk, die zich toch al zorgen maakt over haar figuur, maar ook voor haar lieve vriendinnen Merel en Bente.

witrijder
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2006 13:17

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door witrijder »

Voor je slanke lijn heeft het weinig zin om calorieën te tellen. Belangrijker is onder andere je bloedsuikerspiegel. Combinatie van langzame koolkhydraten, eiwitten vetten vezels houden je bloedsuikerspiegel stabiel. De snelle suikers in alcoholische dranken geeft pieken in je bloedsuikerspiegel, waardoor ontregeling van je hormonen, waardoor (op de langere termijn) meer vetopslag. Voor de omzetting van koolhydraten zijn vitaminen en mineralen nodig. Bij gebruik van geraffineerde suikers worden die aan je lichaam onttrokken. Als je veel alcohol consumeert, verlies je ook vitaminen en mineralen. Kunstmatige zoetstoffen houden je lichaam voor de gek. Fosforzuur in frisdrank zorgt voor een verminderde werking van een belangrijk enzym; DPP-IV. Frisdrank verlaagt de ph-waarde in je lichaam. Zou me meer om dit soort dingen druk maken dan om combinaties van ongezonde producten.
https://gezonderleven.com/de-waarheid-over-frisdrank/

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Erthanax »

witrijder schreef:
31 jul 2019 23:29
Combinatie van langzame koolkhydraten, eiwitten vetten vezels houden je bloedsuikerspiegel stabiel.
Kunt u uitleggen hoe vet invloed heeft op bloedsuiker?

Voor de omzetting van koolhydraten zijn vitaminen en mineralen nodig. Bij gebruik van geraffineerde suikers worden die aan je lichaam onttrokken.
Koolhydraten (suikers en zetmeel) worden omgezet in glucose. Welke vitamines en mineralen zijn daarvoor nodig?
Hoe worden die aan het lichaam onttrokken? En zitten die dan wel in niet-geraffineerder suikers?

Als je veel alcohol consumeert, verlies je ook vitaminen en mineralen.
Wat is veel alcohol? Hoe verlies je daarmee vitamines en mineralen? Hoe verschilt dat met het drinken van water?

Kunstmatige zoetstoffen houden je lichaam voor de gek.
Hoe en waarmee?

Fosforzuur in frisdrank zorgt voor een verminderde werking van een belangrijk enzym; DPP-IV. Frisdrank verlaagt de ph-waarde in je lichaam.
De pH-waarde in het lichaam? Waar meet u die dan?
De pH van maagzuur varieert tussen 1,35 en 3,50; die wordt echt niet lager van een glas frisdrank.


Ik zie uw antwoorden met interesse tegemoet.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cola zonder suiker combineren met alcohol

Ongelezen bericht door Erthanax »

Helaas is "wetenschappelijk discutabel" geen reden tot ingrijpen, wat ook wel weer begrijpelijk is. Welke waarde iemand moet hechten aan die bron, is mij een raadsel; een brin van leugens en verdachtmakingen, dat is het.

Er is één lichtpuntje: de kwakzalver reageert nooit op vragen. Toevallige, twijfelende meelezers kunnen op het goede spoor gezet worden door informatieve berichten van andere forumleden.

Gesloten