LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diëtisten gesponsord door Suikerunie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Diëtisten gesponsord door Suikerunie

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
24 okt 2019 15:51
Maar nog over auteursrecht: korte quote plus link is dan voldoende. Zo'n lange quote zonder toestemming is volgens mij niet toegestaan. Zie www.auteursrecht.nl en dan onder persoonlijkheidsrecht bv.
Het verbaast mij dat @moneyman en ook RADAR dit niet weten.
Om hier niet verder off topic te gaan hebben we in het Feedbacktopic een reactie geplaatst: viewtopic.php?f=50&t=189325&p=2706740#p2706788

EldiRA
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2019 18:45

Re: Diëtisten gesponsord door Suikerunie

Ongelezen bericht door EldiRA »

Met verbazing en ergernis keek ik afgelopen maandag 21 oktober naar Radar. Hoe daar onze beroepsgroep wordt weggezet naar aanleiding van het rapport van voedselwaakhond Foodwatch. Daar wil ik het volgende over zeggen:
- Logisch dat je als diëtist samenwerkt met de voedselindustrie, daar is geen ontkomen aan, daar werken zelfs diëtisten en die zijn daar heus op een professionele manier mee bezig. Alles wat in de supermarkt te krijgen is, is eten en drinken. Niet alleen de suikers in diverse voedingsmiddelen die momenteel in het verdomhoekje zitten maar ook zuiver plantaardige-, vegan-, glutenvrije-, vezelrijke producten, die ook erg hip zijn. En ja wij geven nou eenmaal advies aan patiënten/cliënten over eten en drinken.
-Momenteel is suiker de schuldige. Laat het duidelijk zijn dat suiker in welke vorm dan ook, soms ook een welkome aanvulling is in de voeding voor sommige categorieën patiënten, want we kennen nou eenmaal niet alleen mensen die er liever wat minder gebruik van zouden moeten maken.
-Ook al lijkt iedereen tegenwoordig verstand van voeding te hebben, is met name de diëtist degene die ervoor is opgeleid om onderscheid te maken tussen "nep"nieuws en gefundeerde, wetenschappelijke, evidence based informatie en vertaald hij/zij dit naar de praktijk. De diëtist is hierin onafhankelijk en laat zich hierin niet beïnvloeden door de industrie.
- Het kenniscentrum Suiker en Voeding is van de Suiker Unie. De Suiker Unie op zijn beurt is een coöperatie van de boeren. Worden onze congressen dus maar mooi gesponsord door die hardwerkende, onderbetaalde voedselproducenten die aan de basis staan van hetgeen in de supermarkt verkrijgbaar is.
- Misschien kan Miss Antoinette ook nog eens op cursus bij de collega's van de Keuringsdienst van Waarde om daar te leren wat het verschil is tussen geraffineerde, o zo natuurlijke op het land geteelde suikerbietensuiker en andere "natuurlijke" suikers.

Gesloten