LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Heb jij amalgaam vullingen en doet het eten van de eitjes van AH ook pijn aan je vullingen?

Ja, nu je het zegt ... dat heb ik ook!
7
44%
Nee, geen last van terwijl ik ook amalgaam vullingen heb
9
56%
 
Totaal aantal stemmen: 16

raafje33
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 09:06

Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door raafje33 »

Ik ben gek op de melkchocolade-eitjes van Albert Heijn/Delicata. Elk jaar koop ik ze weer zodra ik ze weer in de schappen zie liggen.

Dit jaar dus ook en al vanaf het begin bemerkte ik dat ik tijdens het eten van de eitjes pijn kreeg in mijn vullingen.
Jeemig .... ik heb zeker een gaatje in mijn kies ofzo dacht ik nog. Maar in mijn achterhoofd klopte dat toch niet mijns inziens want ook als ik aan de andere kant kauw dan krijg ik ook daar pijn in mijn kiezen.

Dus dacht ik: het aluminium wikkeltje om het eitje geeft zeker wat aluminium resten af aan de chocola en dat reageert op mijn (ouderwetse) amalgaam vullingen ....... ja! Dat moest het zijn!
Toch zou dit te achterlijk voor woorden zijn vond ik want ik heb immers voorgaande jaren nergens last van gehad! Zal wel aan mij liggen.

Wekenlang niks van gezegd tot ik het gisterenavond op de bank tegen mijn man zei en wat denk je? Hij zei: "dat heb ik ook! ... maar ik dacht ik zal wel een "klein gaatje in mijn kies hebben ofzo"

Nu weet ik dus zeker dat het niet aan mij ligt.

Wie van jullie heeft er ook last van?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door dhc »

Tuurlijk, dat ligt aan de paaseitjes.....en andere merken geven geen probleem?

Zoek een tandarts op....

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door bertvisscher »

ja ben ik het mee eens waarschijnlijk ben je jaren niet naar de tandarts geweest

raafje33
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 09:06

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door raafje33 »

He bah .... wat zijn jullie toch flauw met jullie reaktie. Laat ik het er maar op houden dat jullie dachten dat het een 1 april grap is? Nou nee, dat is het niet.
Ik ben bloedserieus en jammer dat er niet serieus gereageerd wordt.

Als jullie je afvragen of ik misschien al jaren niet naar de tandarts ben geweest dan kun je dat normaal vragen maar dat zelf invullen van "waarschijnlijk jaren niet geweest" en het cynische van "tuurlijk, dat ligt aan de eitjes" ..... daar ben ik echt niet van gediend. Kunnen we niet meer normaal communiceren ofzo?

Maar voor jullie informatie: ik ga elk half jaar op controle bij de tandarts (ben afgelopen januari nog geweest) en nee, ik heb het niet met andere eitjes en/of andere chocola.

poezenelletje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 17:16

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door poezenelletje »

Hallo,

1 APRIL!!!!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door dhc »

daar ben ik echt niet van gediend. Kunnen we niet meer normaal communiceren ofzo?
Da's dan jammer, wen er maar aan dat als je belachelijke vragen stelt, je een gepast antwoord terug kan verwachten!

Nogmaals, hoe bedenk je het!

Stel; je proeft ze "blind", haal je dan ook de AH eitjes eruit?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door antonh »

Nu nog amalgaam vullingen
:?: :?:

Die dingen zijn toch al heeeeeeeeel oud :?: :?:

Of kom je nooit bij de tandarts?
Laat je vullingen maar eens vernieuwen.
Trouwens chocolade is niet zo goed voor de tanden he.
Maar wel lekker.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat je mond vol rotte tanden staat als dit al pijn doet.

roly
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 17:41

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door roly »

kunnen jullie niet normaal reageren op een vraag dat iem stelt. juliie zijn nog erger dan een paar rot kinderen :evil:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ook knap :wink:

Bijna alle mensen die niet normaal kunnen reageren en zelden iets bijdragen in hetzelfde topic 8)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat krijg je, als je aan dhc's Appie durft te komen. Voelt ie zich meteen op zijn p*kkie getrapt.

Ferry43
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 17:58

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Ferry43 »

Hier dan een serieuze reactie. :)

Paaseitjes en alle andere gelegenheids chocolade worden weer hergebruikt.
Tenminste wat niet wordt verkocht.
Om die producten zit bijna altijd een aluminium folie.
Het lukt niet altijd om deze voor 100% te verwijderen.
Deze worden soms meeverwerkt in het nieuwe product.
Als je dat treft, kan je gevoelige reacties aan je kiezen hebben.
Het hoort natuurlijk niet, maar is niet helemaal uit te sluiten.

stofzuigertje

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je ze in de diepvriezer bewaarde zal dit zeker pijn geven.

Maar mogen we dit soort grappen die vandaag geplaatst worden morgen verwijderen?

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door goorix »

Nou, dit probleem komt mij ook bekend voor, alleen niet zozeer met paaseitjes van de Appie of van wie dan ook, want die eet ik zo goed als nooit, maar ik heb altijd pijn als ik een Marsreep eet, hetgeen ik dan ook zo goed als nooit meer doe. :?
En NEE, die zitten niet in een aluminiumfolietje en hebben daar, voor zover ik weet, ook nooit in gezeten;
Trouwens, ook bij andere chocoladeprodukten ervaar ik die pijn wel eens, vooral als er erg veel suiker in zit. B.V. mergpijpjes, zit bijna geen chocolade in of aan, Glace's, je weet wel, die rose koeken zijn ook erg heftig aan mijn kiezen. :cry:
en NEE, het ligt niet aan mij mijn oude amalgaamvullingen, want die heb ik bijna niet meer en ook met composiet heb ik daar last van;
En JA, ik kom 2 keer per jaar bij de tandarts, dus daar zit het 'm ook niet in. :!:
Nou, kom maar op met jullie flauwe opmerkingen, want jullie zullen wel staan te popelen om hierop te reageren. :lol: Wel , jullie doen maar hoor :wink:

juultje 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2006 14:23

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door juultje 1 »

Toevallig heb ik net een paar AH paaseitjes op en mijn vullingen protesteren ook.

Zo gek is dat idee dus helemaal niet. :!: :!: :!:

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Bosmal »

@ Voor al die lolbroeken die alleen maar van die flauwe kul kunnen schrijven: als je te asociaal bent om iemand fatsoenlijk te beantwoorden, kun je beter helemaal niets schrijven.
Je laat op deze manier alleen maar zien dat je zelf niet helemaal in orde bent.
Waarom zou dat niet kunnen? Wie weet wat er in die eitjes terecht is gekomen.
Ga het zelf uitproberen, en vertel dan wat je er van vind!
Dat is altijd nog beter dan van die onzin te spuien.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bosmal, ik denk dat de kindertjes in Biafra maar wat graag van de AH eitjes zouden willen eten. Maar dat gaat niet want in Biafra staat geen AH. En als die er wel zouden staan zouden er geen eitjes liggen omdat het daar te warm is voor chocola maar ik dwaal af.. Ik zou terstond contact opnemen met een gediplomeerd tandarts om eens naar je gebit te laten kijken. Wellicht zijn je tanden zo rot als de woekerpolissen van Dirk Scheringa of de lobby van Natasja froger voor de NEM. De tandarts zal je dan wel vertellen wat de plossing is zodat je volgende pasen wel van de eieren van de AH kunt eten. Iets waar ze in Biafra alleen maar van kunnen dromen.

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Bosmal »

@Sjoegel

Aan je commentaar te beoordelen valt lezen je ook al zwaar.
Het slaat net als al het andere helemaal nergens op!
Je zult vast heel slim zijn denk ik.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door dhc »

Dat krijg je, als je aan dhc's Appie durft te komen. Voelt ie zich meteen op zijn p*kkie getrapt.
Praat geen poep, als ze bij het Kruidvat gekocht waren had ik dezelfde reactie gegeven!
P*kkie!

Pjotter13
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:21

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Pjotter13 »

Ook al ga je regelmatig naar de tandarts en heb je geen gaatjes, toch kun je last van pijnlijke kiezen hebben bij het eten van zoetigheid. Dat wordt niet veroorzaakt door de vullingen, maar door vrijliggende tandhalzen. Dat is het deel dat eigenlijk onder het tandvlees behoort te liggen. Oorzaak: te kort of niet vaak genoeg poetsen. Oplossing: vaker poetsen en daarbij voorzichtig ook het tandvlees masseren. Eventueel tijdelijk in combinatie met een tandpasta voor gevoelige tanden. Ook regelmatig flossen voorkomt gevoelige tanden en kiezen.
Kortom: ONDERHOUD! En mocht er dan een eitje tussendoor zwerven met wat aluminium, dan merk je daar ook weinig van. Enne..... een beetje minder zoetigheid eten kan zeker geen kwaad. :roll:

Gesloten