LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door joep873 »

Lady1234 schreef:
19 jan 2019 13:02
Een lager nettoloon zou niet kunnen, want de eerste schijf waarover het laagste tarief wordt berekend, is verhoogd en de heffingskorting is verhoogd.
Inhoudingen bestaan niet alleen uit loonbelasting. Pensioenpremies en verzekeringspremies zijn veelal wel verhoogd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jeanne2 schreef:
24 jan 2019 16:12
Nou Lady dat heb ik,nl gedaan bij de laatste rekening en gewoon het bedrag overgemaakt van 25.16 i.pl.v 34,45 Ik vind gewoon dat hij de teveel betaalde bedragen moet terug betalen. Ieder zijn eigen bedrag wat goed is en niet zomaar veel meer op de rekening zetten, Dit is nl hoog opgelopen na al die maanden dan. Nu begrijp ik ook waarom hij zei.....nu ze zijn niet allemaal zoals u en ze doen allemaal per incasso betalen. Ik doe het al 6 jaar en nooit iets of klacht over gehoord. hahaha ….ja het zijn oudere mensen die niet alles nakijken als ze iets merken of zien. Daarom ook zo gebrand op het incasso en hij niet laat pinnen. Het zou eens goed zijn om deze bedrijven eens onder de loep te nemen dan piepen ze echt wel anders. Maar zolang er niets aan word gedaan gaan ze verder op dezelfde voet.
Maar een incasso is juist handiger, want die kan je storneren een Pinbetaling niet. Maar die € 9,00 moet toch verklaarbaar zijn? Te gek dat hij dat niet wil toelichten.

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Ja dat klopt Lady maar ik wil niks meer van hun en zeker niet hoe het is gegaan en hij gewoon niet beantwoord. Ik wil alleen maar uitleg over die 9.00 euro

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Ik heb net het vorige bedrag laten storneren want ik kon niet het laatste bedrag van 25,16 terughalen omdat ik dat zelf heb overgemaakt.
Nu ben ik erg benieuwd of hij reageert. We zullen afwachten, laat hem nu maar uitleggen waar die 9,00 euro voor zijn die teveel waren.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jeanne2 schreef:
28 jan 2019 10:58
Ik heb net het vorige bedrag laten storneren want ik kon niet het laatste bedrag van 25,16 terughalen omdat ik dat zelf heb overgemaakt.
Nu ben ik erg benieuwd of hij reageert. We zullen afwachten, laat hem nu maar uitleggen waar die 9,00 euro voor zijn die teveel waren.
Heel verstandig, hij is gewoon verplicht dat uit te leggen. En als daar geen verklaring voor is, heeft hij geen recht dat te incasseren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door renewouters »

joep873 schreef:
24 jan 2019 16:59
Lady1234 schreef:
19 jan 2019 13:02
Een lager nettoloon zou niet kunnen, want de eerste schijf waarover het laagste tarief wordt berekend, is verhoogd en de heffingskorting is verhoogd.
Inhoudingen bestaan niet alleen uit loonbelasting. Pensioenpremies en verzekeringspremies zijn veelal wel verhoogd.
Maar met die laatste 2 heeft de overheid niets te maken. Dat zijn afspraken tussen werkgevers en werknemers. Voor de duidelijkheid zou het beter zijn als een salarisstrook zo wordt ingedeeld dat duidelijk te zien is wat wettelijk is (dus voor iedereen hetzelfde) en wat bedrijfsspecifiek is. Wordt wel lastig want sommige bedrijfsspecifieke regelingen hebben weer fiscale impact.... (zoals pensioenpremies).

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door joep873 »

renewouters schreef:
28 jan 2019 12:11
Maar met die laatste 2 heeft de overheid niets te maken.
Dat heb ik ook niet beweerd, dat maak je er zelf van.

Evengoed was het verhaal van "de overheid" natuurlijk wel dat voor zowat iedereen de BTW-verhoging makkelijk zou opwegen tegen de nettoloonstijging, en blijkt nu dat voor veel mensen die nettoloonstijging zwaar tegenvalt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door renewouters »

Paul2031 schreef:
19 jan 2019 11:48
Gisteren is mijn eerste salaris 2019 gestort. Vanaf januari 2019 is mijn loon maandelijks €58 hoger. Netto loon was echter €0,50 lager dan december. Betreft het vaste netto loon zonder reiskosten of wat dan ook. Lekker betrouwbaar dat kabinet. Zonet ook maar een klacht ingediend bij de VVD en helpen herinneren dat de verkiezingen er in maart aan zitten te komen 😈
Wat zegt de salarisadministratie van je werkgever? De nieuwe tarieven zijn openbaar dus door iedereen onafhankelijk van wie dan ook na te rekenen dus daar zal het niet in zitten.

Maar goed, de grootste klagers over dit soort dingen zijn waarschijnlijk de mensen die het minste hebben gelezen wat er allemaal gaat veranderen. En dat zijn ook de types die niet cijfers zijn te overtuigen. Maar ik gok dat het verschil bij jou wordt veroorzaakt door extra heffingen vanuit de werkgever (hogere pensioenpremie, hogere ziektekostenverzekering die via het salaris wordt geind, e.d.), of domweg fouten bij de salarisverwerker).

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat “vooruit” gaan door iedereen was een optelsom van ern heleboel onderdelen.

Maar ik zou een en ander nog maar eens navragen bij de salarisadministratie.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als door de politiek wordt beweerd dat bijna iedereen er op vooruit gaat, is het toch niet vreemd dat mensen teleurgesteld raken als het loonstrookje tegenvalt, om welke reden dan ook?

Overigens heeft de overheid door beleidsmaatregelen wel degelijk invloed op premies voor pensioenen en ziektekostenverzekering, om van de energiekosten nog maar te zwijgen; maar dit terzijde.

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Lady1234 schreef:
28 jan 2019 11:06
Jeanne2 schreef:
28 jan 2019 10:58
Ik heb net het vorige bedrag laten storneren want ik kon niet het laatste bedrag van 25,16 terughalen omdat ik dat zelf heb overgemaakt.
Nu ben ik erg benieuwd of hij reageert. We zullen afwachten, laat hem nu maar uitleggen waar die 9,00 euro voor zijn die teveel waren.
Heel verstandig, hij is gewoon verplicht dat uit te leggen. En als daar geen verklaring voor is, heeft hij geen recht dat te incasseren.
Tot vandaag niks gehoord Lady, vinden jullie niet dat de consumentenbond er eens achteraan gaat. Misschien dat hij dan wakker word. Het betreft denkelijk meerdere mensen en daar ben ik erg op tegen dat ze gewoon maar doen wat ze willen. En dan ook nog eens niet reageren op vragen. Als hij zo onschuldig is kan hij toch gewoon beantwoorden of heb ik het mis. Ik zou het teveel betaalde nu ook terug willen. Heb ik ongelijk durf ik dat ook toe te geven en stort ik het weer terug.
Ieder het zijne is mijn motto in deze dure tijd.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

vinden jullie niet dat de consumentenbond er eens achteraan gaat
Stel dat we dat vinden, wat heb jij daar dan aan?
Ieder het zijne is mijn motto in deze dure tijd.
Mooi, maar het blijft wel JOUW motto..

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

nu wat ik dar aan heb dat is dat ik gewoon wil hebben dat hij mij teveel heeft berekend en het terug wil hebben. Of het mijn motto is of niet …...het betreft mijn rekening waar ik over schrijf.
Ik zal er bijlage bij doen zodat u kunt zien wat ik bedoel,

ik zag dat er weer de naam op stond gauw verwijderd, ik zie ze nog staan aub help me hoe ik ze kan verwijderen.
Bijlagen
Van Eldijk Laatste Factuur 12-01-2019.jpg
https://radar.avrotros.nl/forum/download/file.php?mode=view&id=4020
(44.69 KiB) 658 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
laatste bezorging Maaltijd v Eldijk 12-01-2019 .jpg
https://radar.avrotros.nl/forum/download/file.php?mode=view&id=4019
(149.69 KiB) 658 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Jeanne2 op 01 feb 2019 15:17, 4 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jeanne2 schreef:
01 feb 2019 14:57
nu wat ik dar aan heb dat is dat ik gewoon wil hebben dat hij mij teveel heeft berekend en het terug wil hebben. Of het mijn motto is of niet …...het betreft mijn rekening waar ik over schrijf.
Dat snap ik wel.
Wat ik niet snap is waarom een aantal forumleden bij trosradar dan moeten vinden dat de Consumentenbond daar iets mee doet...

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

dat weet ik ook niet ben aut naar jullie gekomen. Ik weet ook niet hoe het eigenlijk werkt bij jullie.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je hebt na 6 pagina’s nog niet door dat je hier gewoon met vrijwilligers chat die hier op dit forum op bezoek zijn en behalve je kunnen antwoorden niet heel veel meer kunnen doen? Dat je niet met rader zelf praat en zelfs als je dat wel zou doen, ook die de Consumentenbond echt niet zomaar in beweging krijgt?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik nog minder snap is: deze nota's zijn van deze maand, dus mét de BTW van 9%. Wat wil je hier nu aan terugkrijgen dan?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
01 feb 2019 15:18
Wat ik nog minder snap is: deze nota's zijn van deze maand, dus mét de BTW van 9%. Wat wil je hier nu aan terugkrijgen dan?
Verleden jaar betaalde Jeanne bij elke factuur volgens haar € 9,00 teveel. En daar wil het bedrijf geen verklaring voor geven.

Zijn het niet gewoon bezorgkosten?

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Lady1234 schreef:
01 feb 2019 15:45
witte angora schreef:
01 feb 2019 15:18
Wat ik nog minder snap is: deze nota's zijn van deze maand, dus mét de BTW van 9%. Wat wil je hier nu aan terugkrijgen dan?
Verleden jaar betaalde Jeanne bij elke factuur volgens haar € 9,00 teveel. En daar wil het bedrijf geen verklaring voor geven.

Zijn het niet gewoon bezorgkosten?
nee die zijn bij de bestelbon al berekend

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme Prijsverhoging Voedsel 2019 icm BTW-verhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ze dan helemaal niet reageren, zet uw klacht dan maar op Klacht.nl of Klachtenkompas.

U zult waarschijnlijk niet in staat zijn om bij die winkel langs te gaan en daar te klagen. Misschien hebben ze,en u, ook wel Facebook, daar dan ook maar klagen. Echt te gek dat ze geen antwoord geven.

Gesloten