LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Bloemheuvel

Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Bloemheuvel »

Wij hebben onlangs 2 maal flink de schrik in de benen gehad door deze snoepjes. Mijn dochter en ook haar vriendin hebben beide (niet tegelijk) een snoepje in de luchtweg gekregen, deze kon alleen door hulp van mij (harde klap op de rug) opgehoest worden. Ik geloof dat als ik erzelf niet bij was geweest dat ze gestikt waren. Ik denk ook dat wij niet het enigste geval zijn. Deze snoepjes zijn erg glad en rond, maar worden wel in de markt gezet als kindersnoepje. Erg gevaarlijk!!

veronique

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door veronique »

Natuurlijk zijn alle harde snoepjes gevaarlijk voor kinderen.........maar ook voor volwassenen hoor!!
Ben zelf bijna ooit gestikt.......mijn moeder die me al weg zak zakken heeft toen met grof geweld haar vinger helemaal ik mijn keel gestoken en het snoepje weggedrukt. Dankzij haar heb ik dit overleeft. Maar ik eet bijna nooit harde snoepjes en zo ja dan bijt ik die direct kapot.

Dus aanraden aan ieder kind.....stilzitten met snoepje en kapotbijten!!!

rivala

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door rivala »

Om eerlijk te zijn vind ik dit ook geen kindersnoepjes. Ze zijn veel te groot en veel te hard voor kinderen.

nijntje23

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door nijntje23 »

Hallo allemaal,

Ik heb zelf deze snoepjes van campina ook eens gekocht. Nadat ik een snoepje in mijn mond deed, gleed het me direct achter in mijn keel. Nooit weer, de zak snoep is direct in de container beland.

Levensgevaarlijk, en dit snoep moet direct uit de schappen worden gehaald.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens... levensgevaarlijk die snoepjes.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er nooit problemen mee gehad en heb deze snoepjes toch behoorlijk veel gegeten.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb het ook gezien met een kind hoor... In een onoplettend moment heeft hij het toch in zijn mond gestopt. Hij zat gewoon op een bankje en stond ineens op en werd knalrood! Ook bij hem was het snoepje in zijn keel geschoten! Zie dat beeld nog steeds voor me... Gelijk uit de schappen halen!

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat dat niet alleen mt campino snoepjes het geval is.
Bij al dat soort harde snoepjes kan dat gebeuren.

Ook bij andere soorten snoep kan het gebeuren.
Mijn moeder is ooit bijna gestikt in een mars.
Moeten die nu ook uit de winkels verwijderd worden?

hil198

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door hil198 »

neee, voor mij nooit weer die snoepjes, ze glijden zo naar je keel, of het nou komt door de vorm of iets ander, ik vind ze niet fijn en heb daarom ook nooit mijn kinderen er een gegeven.

ze zouden een waarschuwing op de verpakking noeten zetten dat het niet geschikt is voor kinderen, volwassenen en ouderen.
dan loopt de verkoop ook wel terug en worden er meer mensen gered van dit dodelijke snoepje.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

uberhaubt zijn die snoepjes slecht. Er staat meestal op GEDEELTELIJKE GEHARDE VET of Gehard plantaardig vet.

Dit is transvet.

Erg slecht voor je gezondheid.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Quote: "niet geschikt is voor kinderen, volwassenen en ouderen"

Voor wie zou het dan WEL geschikt kunnen zijn? Hoeveel soorten mensen zijn er dan?

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

alle zuurtjes zijn gevaarlijk, zeker voor kinderen, die koop je toch ook bijna nooit, dus lekker laten liggen die campina's als je kleine kinderen hebt.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Dus het zijn campinA snoepjes, en het is CampinO ijs? Zo dan weten we dat ook al weer.

Nijmegendabest
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2005 19:27

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Nijmegendabest »

Wat heeft dit met snoepjes van Capino te maken? Het is toch met bijna alle snoepjes zo. En dat van snoepjes doorbijten is gewoon onzin. Zonde van 't snoepje.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft ook niets met het merk te maken, het is alleen het zoveelste onzint-topic.

Kira 67
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jan 2005 10:42

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Kira 67 »

Gast
BerichtGeplaatst op: 25 Jan 2005 10:56 Onderwerp:

Heeft ook niets met het merk te maken, het is alleen het zoveelste onzint-topic.
Offtopic:
Als je nu geschreven had "IK VIND het het zoveelste onzin-topic.....
Maar ja sommige mensen denken dat wat hun vinden gewoon zo IS..

Ontopic:
Mijn dochter is er ook bijna in gestikt en ze moet er elke keer aan denken als ze ze weer ziet.Ik koop zoiets zowieso niet maar de kinderen krijgen van andere mensen ook wel eens snoepjes.En ze zijn WEL ERG lekker....
Dus ik zou zeggen onder toezicht van de ouders en de fabrikant maakt ze in toekomst iets anders van vorm of kleiner.Moet toch kunnen.

:roll:Groetjes Kira

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals al eerder aangegeven, in ieder snoepje of ander voedsel kan je stikken.
Dit is gewoon een lasterverhaal.

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Werk je bij campino of zo? :lol:

Gast

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom werk je volgens bepaalde gasten altijd bij een bepaald bedrijf wanneer je toevallig een verhaal ontkrachtigt?
Dat vind ik toch wel de meest trieste reactie die mogelijk is.

Zoals ik al eerder vertelde is mijn moeder ooit bijna in een Mars gestikt.
Moet Mars nu ook verboden worden?
Want wie weet hoeveel mensen er naast mijn moeder ooit in een Mars gestikt zijn of bijna gestikt zijn.

keeswil

Re: Gevaarlijke campino kindersnoepjes

Ongelezen bericht door keeswil »

hallo,
even een reactie op de kindersnoepjes: is het u bekend dat een stukjes appel veel gevaarlijker is dat zwelt n.l. ook helemaal op.als het vast zit
maar dat kun je de kinderen niets meer geven. voor alles telt:let goed op!!! en vertel de kinderen de gevaren ook van een stuk appel enz.
wil

Gesloten