LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door omega19 »

Bij de Jumbo waar ik onder andere mijn speciaalbier haal, worden deze aanbiedingen niet of niet goed aan de kassa verrekend.

Als je daar iets van zegt, helpen ze je netjes en krijg je bij de servicebalie het teveel betaalde geld terug, en de belofte dat de prijs in de computer wordt aangepast. Echter een week later is het aanbiedingen-schap voor driekwart leeg en wordt nog steeds dezelfde foutieve prijs doorberekend aan de kassa, kassa !

Het is dat de Jumbo Max sponsort anders was ik wel naar Veghel gereden om dit op het hoogste niveau te bespreken

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat een veroordelende titel. En belangrijker nog, gewoon pure quatsch.

Ik heb toevallig ook een Jumbo in de buurt waar ik altijd heenga. Vroeger een goede zaak, maar sinds het vertrek van de vorige filiaalleider/manager is de service achteruit gegaan. Vroeger kwam het nooit voor dat een schap leeg was, of dingen met het verkeerde stickertje op het schap lagen, nu helaas wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door moederslink »

omega19 schreef:
13 nov 2020 16:37
Bij de Jumbo waar ik onder andere mijn speciaalbier haal, worden deze aanbiedingen niet of niet goed aan de kassa verrekend.
(...)
Het is dat de Jumbo Max sponsort anders was ik wel naar Veghel gereden om dit op het hoogste niveau te bespreken
Is de filiaalchef daar niet goed genoeg? :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Brahms »

De reden om de kassabon altijd met enige gepaste argwaan te bekijken, overigens niet alleen bij de Jumbo.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het komt wel eens voor dat het hoofdkantoor vergeet een juiste prijs in het geautomatiseerde systeem te zetten. Echter blijkt ook regelmatig dat de klant verkeerde spullen pakt. Laatst ook een aktie met de Lay's chips. De 200 gram kosten €0,99, maar de 335gram is de normale zak en die ligt in het schap voor de normale prijs. De kans dat er een foute prijs in het systeem staat is kleiner dan dat de klant een fout artikel heeft. En als het dan een keer voorkomt kan het ook wel eens voorkomen dat de klacht die u aan de balie meldt niet via de bedrijfsleider in Veghel terecht komt. Maar of ze dan echt extra verdienen aan die paar biertjes?

Verder snap ik niet wat de sponsering van Max er mee te maken heeft dat u niet naar Veghel rijdt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door scontra »

omega19 schreef:
13 nov 2020 16:37

Het is dat de Jumbo Max sponsort anders was ik wel naar Veghel gereden om dit op het hoogste niveau te bespreken
Wat een slap excuus om niet te gaan :oops:
Maar je kunt je beter toch wel de moeite besparen, want verder als de mat voor de deur van de hoofdingang kom je toch niet !

Reclameren bij het filiaal en daar houdt voor 'Soete lieve Gerritje' (de klant) mee op.

Trouwens, dit fenomeen doet zich bij elke detaillist voor.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op zich kom je in Veghel best wel ver, als je het op een normale manier doet. Ik heb op het kantoor van Frits zelf gestaan. Hij was er helaas niet, maar dat kantoor hangt vol met foto's van de meest uiteenlopende auto en raceauto's.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Onderzoek CB van drie weken terug laat zien dat een verkeerde prijs het meeste voorkomt bij marktleiders AH en Jumbo. Dit beperkt zich niet tot speciaalbieren.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... supermarkt

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:27
Het lijkt er op dat hoe groter het marktaandeel van een keten is, des te vaker het misgaat. AH heeft het grootste marktaandeel gevolgd door Jumbo.
Dat is in absolute zin ook wel heel logisch.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moneyman schreef:
13 nov 2020 19:35
Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:27
Het lijkt er op dat hoe groter het marktaandeel van een keten is, des te vaker het misgaat. AH heeft het grootste marktaandeel gevolgd door Jumbo.
Dat is in absolute zin ook wel heel logisch.
Hoe kun je me nou citeren? Dat heb ik nooit geschreven :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:27
Onderzoek CB van drie weken terug laat zien dat een verkeerde prijs het meeste voorkomt bij marktleiders AH en Jumbo. Dit beperkt zich niet tot speciaalbieren.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... supermarkt
Ehh, ja. En dat is niet van vandaag of gisteren. In het verleden heb ik er wel eens over geschreven, Toen ik nog in Nijmegen woonde was het bij de Appie in Nijmegen-Oost iedere week wel raak met de aanbiedingen - die op maandag in gingen, en op woensdag nog steeds niet aan waren gepast. Maar dat was op maandag bij een andere, niet meer bestaande, winkel exact hetzelfde. Iedere maandag stond ik wel weer bij de servicebalie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt, heb ik hier ook wel eens bij AH. En nooit bij Boni.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:38
Moneyman schreef:
13 nov 2020 19:35
Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:27
Het lijkt er op dat hoe groter het marktaandeel van een keten is, des te vaker het misgaat. AH heeft het grootste marktaandeel gevolgd door Jumbo.
Dat is in absolute zin ook wel heel logisch.
Hoe kun je me nou citeren? Dat heb ik nooit geschreven :mrgreen:
O haha jij had dus ondertussen je post al aangepast :lol: :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hi hi. Zo leuk, de dynamiek van een forum. Deze had ik ook nog niet meegemaakt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 nov 2020 19:35
Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2020 19:27
Het lijkt er op dat hoe groter het marktaandeel van een keten is, des te vaker het misgaat. AH heeft het grootste marktaandeel gevolgd door Jumbo.
Dat is in absolute zin ook wel heel logisch.
In recente steekproeven, werd een mandje producten per supermarkt gekocht, en gekeken welk percentage producten fout geprijsd was
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... vaak-niet/
Deze steekproef is natuurlijk ongevoelig voor totaal marktvolume van een keten

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 nov 2020 22:48
Deze steekproef is natuurlijk ongevoelig voor totaal marktvolume van een keten
... en is ook totaal niet representatief, zeker niet om te concluderen bij welke keten het het vaakst misgaat. Maar liefst 28 supermarkten bezocht, wauw :lol:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef:
13 nov 2020 18:45
...Ik heb op het kantoor van Frits zelf gestaan. Hij was er helaas niet, maar ...
Cool.
Ik ben bij de hele familie thuis geweest. En ze waren er wel .

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat bewijst dus mijn punt dat ze best bereikbaar zijn en dat je dus echt wel verder dan de mat komt, in tegenstelling tot wat Scontra zei.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik merk bij de meeste ketens dat er wel eens een product niet goed geprijsd is of een aanbieding nog niet in het systeem staat. Dat vind ik één
van de grote voordelen van het zelfscannen, dat je meteen kunt zien of een aanbieding goed in het systeem staat of niet.

Overigens wist ik niet dat Jumbo omroep Max sponsort. Maar wat gaat te maken heeft met een tripje van Veghel...?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heeft de Jumbo een extra verdienmodel?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 nov 2020 22:54
16again schreef:
13 nov 2020 22:48
Deze steekproef is natuurlijk ongevoelig voor totaal marktvolume van een keten
... en is ook totaal niet representatief, zeker niet om te concluderen bij welke keten het het vaakst misgaat. Maar liefst 28 supermarkten bezocht, wauw :lol:
Desalniettemin is de methode ongevoelig voor totaal marktaandeel, en dat is jou argument waar ik tegen ageerde.
Tevens kun je niet zomaar beweren dat de steekproef niet representatief is. Dat kan pas als je alle supermarkten onderzoekt , en de uitkomsten vergelijkt. (in de veronderstelling dat het prijsbeleid in tussentijd onveranderd is gebleven)

Als er al conclusies getrokken kunnen worden uit het onderzoek , dan is de belangrijkste wel dat de prijs vaak niet klopt. En dat was ook de bevinding van TS, met daar bovenop de klacht dat gemelde fouten niet worden verbeterd. Wat eea nog kwalijker maakt: Een foute prijs wordt dan een bewust foute prijs.

Gesloten