LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema verkoopt geruilde taart

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
juney
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2011 10:07

Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door juney »

hallo,

Vorige week had ik gebak besteld bij de hema in valkenburg. Door gebrek aan tijd was mijn vader deze voor mij gaan afhalen. Dit was rond half tien in de ochtend. helaas hadden zij mijn vader een verkeerde taart meegegeven. Kan gebeuren. na bellen kon ik hem op die dag gewoon ruilen met excuses voor het ongemak, en de bestelling zou gewoon worden vastgehouden.

Allemaal zeer netjes. Alleen wegen tijdsgebrek kon het gebak pas om 3 uur s´middags worden geruild. Allemaal geen probleem voor de Hema. Alleen bij inname van de taart werd deze gewoon weer in de vitrine terug geplaatst.

Nu heeft deze bij mij gewoon de gehele dag in de ijskast gestaan, maar dat weten de meisjes van de Hema toch niet. Het lijkt mij dan ook niet echt hygiënisch om deze terug te zetten. Men weet namelijk nooit wat er mee gebeurd kan zijn in de 5 uur dat ik hem in mijn bezit had.

Mijn vraag is dan ook, mag dit wel? Mogen geruilde etenswaren weer verkocht worden?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn vraag is eigenlijk: hadden ze het ding nog wel terug moeten nemen, of hadden ze je gewoon alsnog de bestelde taart extra mee moeten geven.

Als het ding nou luchtdicht in cellofaan zat verpakt, ok, maar dat is dus niet het geval.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Het lijkt mij dan ook niet echt hygiënisch om deze terug te zetten. Men weet namelijk nooit wat er mee gebeurd kan zijn in de 5 uur dat ik hem in mijn bezit had.

Mijn vraag is dan ook, mag dit wel? Mogen geruilde etenswaren weer verkocht worden?
Ik verander jouw zinnen even in dit:
Het lijkt mij dan ook niet echt hygiënisch om deze terug te nemen
Mijn vraag is dan ook, mag dit wel? Mogen etenswaren geruild worden?
Het is helemaal fout van de Hema om dit te ruilen.
Als je zelf niet kunt ophalen, is de ophaler verantwoordelijk, om het goede mee te nemen, en niet de Hema.
Ik denk dat met dit voorval de VWA niet zo blij zou zien.
Hier kan je dit melden:
http://www.vwa.nl/

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door trebelski »

juney schreef: Allemaal zeer netjes. Alleen wegen tijdsgebrek kon het gebak pas om 3 uur s´middags worden geruild. Allemaal geen probleem voor de Hema. Alleen bij inname van de taart werd deze gewoon weer in de vitrine terug geplaatst.

Nu heeft deze bij mij gewoon de gehele dag in de ijskast gestaan, maar dat weten de meisjes van de Hema toch niet. Het lijkt mij dan ook niet echt hygiënisch om deze terug te zetten. .

Mijn vraag is dan ook, mag dit wel? Mogen geruilde etenswaren weer verkocht worden?
Nee, natuurlijk niet! Ik ga er even vanuit dat het gegaan is zoals TS stelt en dan zit de Hema 100% fout.Hoe kan men weten wat er in de tussentijd gebeurd is met die taart. Als TS 1 en ander kan bewijzen zou ik er zeker werk van maken, moet er niet aan denken want dan hoef ik nooit geen taart meer van de Hema(in dit geval brrr)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door snepke »

Hier zit het gebak meestal in een doos (doorkijk deksel),kan je zien wat voor gebak het is.
En de doos is "dichtgeplakt" met een paar stickers.
Als die stickers kapot zijn,zou ik het niet terugnemen en weer verkopen.
Maar als alles nog compleet is ,zie ik het probleem niet zo.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de doos dicht geplakt is, al is het met een plakbandje, dan kan er weinig mee gebeuren. Feit is alleen dat het ding 5 uur bij de klant heeft gestaan, in dit geval in de koeling, maar voor hetzelfde geld stond hij gedurende die tijd in de vensterbank te bakken. Dat is iets waar men bij de Hema geen zicht op heeft natuurlijk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Met levensmiddelen is het precies zo als met medicamenten.
Ook deze worden ofwel de verpakking nog gesloten is, niet meer teruggenomen, om opnieuw aan klanten te verstrekken.
Of het op de vensterbank of in de koelkast geweest is, maakt in dit geval niets uit.
Hier heeft de Hema de warenwet heel ver overschreden, en zoiets kan niet door de beugel.
Ik heb er al een hekel aan, als mensen in de supermarkt alles fruit met de handen aanpakken, en daarna weer terugleggen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:Met levensmiddelen is het precies zo als met medicamenten.
Ook deze worden ofwel de verpakking nog gesloten is, niet meer teruggenomen, om opnieuw aan klanten te verstrekken.
Of het op de vensterbank of in de koelkast geweest is, maakt in dit geval niets uit.
Hier heeft de Hema de warenwet heel ver overschreden, en zoiets kan niet door de beugel.
Ik heb er al een hekel aan, als mensen in de supermarkt alles fruit met de handen aanpakken, en daarna weer terugleggen.
Klopt,medicijnen worden hier wel teruggenomen,maar worden gelijk vernietigd.
Maar als ts zelf de taart had gehaald was er niets aan het handje en omruilen wegens tijdgebrek s'middags pas.Dan staat het gebak idd lang bij ts thuis.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb er al een hekel aan, als mensen in de supermarkt alles fruit met de handen aanpakken, en daarna weer terugleggen.
Niet alleen met fruit...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Ik heb er al een hekel aan, als mensen in de supermarkt alles fruit met de handen aanpakken, en daarna weer terugleggen.
Niet alleen met fruit...
Je hebt gelijk, ik had nog meer kunnen opsommen.

Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Jahier »

Dit mag absoluut niet! De HEMA is in deze fout geweest, niet de klant! Immers, de HEMA heeft de verkeerde bestelling gegeven en in dit geval wist de klant niet precies wat er was besteld. Morgen zal er wel een reactie komen van de HEMA met verontschuldigingen. Ze zullen dan iets schrijven dat ze het intern zullen onderzoeken en de kwestie hoog opnemen, bla, bla, bla en dat de klant even moet laten weten in welke vestiging dit is gebeurd. Tevens wordt de klant bedankt voor de melding en wellicht ontvangt de klant nog een presentje, misschien wel een taart :) :) Toevallig was ik enige tijd geleden bij C1000 en een kind van een jaar of acht wilde vlees omruilen. De eigenaar werd erbij gehaald en hij gaf aan dat vlees nooit geruild kan worden!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik kan alleen uit eigen ervaring spreken...

toen ik vroeger nog bij een geronomeerde bakker werkte..
en er ging iets fout,dan was dat onze schuld...
dan liet ik de opdracht geven dat de klant de taart die in haar of zijn bezit was al aangebroken mocht worden voor het ongemak,en de andere taart stond voor die gene klaar...(of als de klant niet tevreden was,te klein of??)werd er een nieuwe gemaakt..

wilde een klant toch een taart terug geven dan ging hij linea recta de vuilnisbak in!
warenwet!!

wie weet wat er met een taart is gebeurd?misschien heb je wel iemand die er iets mee heeft gedaan!
misschien zegt de klant wel,ja hij heeft 5 uur in de koelkast gestaan(bedoel niet TS)
maar heeft hij lekker op het aanrecht gestaan...FOUT...

DIT MAG ECHT NIET EENS..hema is echt heeeel erg fout...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Hier zit het gebak meestal in een doos (doorkijk deksel),kan je zien wat voor gebak het is.
En de doos is "dichtgeplakt" met een paar stickers.
Als die stickers kapot zijn,zou ik het niet terugnemen en weer verkopen.
Maar als alles nog compleet is ,zie ik het probleem niet zo.

moet er niet aan denken, gatver....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat ts de taart terug moet geven vind ik niet zo vreemd, ze kreeg immers de juiste taart ervoor in retour.
Wat ik wel goor vind en ook onverantwoordelijk is dat zij deze taart gewoon weer in de verkoop gooien.

Ze hadden de taart moeten vernietigen.

juney
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2011 10:07

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door juney »

Dat ik het eerste gebak terug moest brengen kon ik eigenlijk nog wel inkomen. Anders kan iedereen gewoon opbellen en vertellen dat ze het verkeerde gekregen hadden en zo een gratis taart krijgen.

Dat het weer verkocht werd vond ik zo vreemd.

De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

natuurlijk is het niet vreemd dat ze hem terug moest geven,onze intentie was altijd,wij hebben het fout gedaan,dus en hij gaat toch weg,hou hem dan maar..

nou zo makkelijk werkte het ook weer niet dat iedereen kon bellen ik heb de verkeerde..want dan is er nl iets fout gegaan en staat haar taart er nog...
meestal zet je bestellingen weg...dus omgewisseld zeg maar,dus na te kijken...

ipv nr 2 geef ik 1 mee en dan moet dus nr 2 nog bij mij in de winkel staan..

maar goed ,het is gewoon niet goed,simpel! en volgens mij in strijd met de warenwet!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door snepke »

juney schreef:
De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.
Dus iedereen kan met zijn vingers aan die taart,
Ben ik blij dat hier de doorzichtige dozen dichtgeplakt zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

juney schreef:Dat ik het eerste gebak terug moest brengen kon ik eigenlijk nog wel inkomen. Anders kan iedereen gewoon opbellen en vertellen dat ze het verkeerde gekregen hadden en zo een gratis taart krijgen.

Dat het weer verkocht werd vond ik zo vreemd.

De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.
Dan mijn vraag aan jouw:
Ga je nog stappen ondernemen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Écht Hema. :)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tra lala :lol:


Ik had jaren geleden een verjaardagstaart bij de Hema besteld. Ging ik hem ophalen kreeg ik er 2 :shock:
Terwijl ik er maar voor 1 betaald had.

We hebben hem lekker opgegeten :oops: :mrgreen:

Gesloten