LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Boesta »

berndv schreef:
14 jan 2020 13:48
Op zich ook niet zo heel raar. Grootverpakking is meestal voordeliger dan kleinverpakking.
En dat is nu juist niet het geval. Het is zeker niet altijd zo dat een grootverpakking goedkoper is als een kleine verpakking als je de kiloprijs vergelijkt. Daarom is het vermelden van de kiloprijs zo handig, dan kun je die trucs allemaal makkelijk doorzien...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
15 jan 2020 12:15
Bij het voorverpakte vlees hoort toch op elk bakje prijs + prijs/kg te staan? Zo'n bakje kun je gewoon oppakken , wat op de grond liggen overbodig maakt.
Volgens mij staat het daar inderdaad gewoon op, maar zal het straks ff checken bij de boodschappen. :D

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even gecontroleerd, prijs oer kilo staat niet vermeld bij Lidl.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

@KKT bij de slager is het gehakt niet voorverpakt dus is dat geen vergelijking

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan? Stel :
.... de kiloprijs wordt met grote letters zichtbaar op bv het gehakt en het komt niet overeen ....ga je dan met je pakje gehakt boos naar de filiaalmanager, laat je het dan maar liggen of koop je het tóch, zónder morren?
Eerlijk gezegd let ik er zelf niet op, ik koop een kilo en vries de helft in, áls ik al gehakt koop.
4 vd 7 dagen eten we vegetarisch , de rest bio vlees of zo nu en dan gehakt voor in de pasta.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door huzky »

Als je van tevoren weet dat je bijv. rundergehakt wilt gaan kopen, kun je even op de website van AH vergelijken. Tik bijv. in de zoekbalk 'rundergehakt' in en je krijgt een heel overzicht. Sommige verpakkingen vermelden de prijs per 500 gram, andere per 300 gram, maar als je op de desbetreffende verpakking klikt, komt er op de website wel een kiloprijs te staan. Op die manier kun je thuis, als je een boodschappenbriefje maakt, vergelijken en kijken wat voor jou het voordeligst is (normaal gesproken de grootverpakkingen, maar ook daar zit verschil in). Op die manier kun je bepalen of bijv. 'rundergehakt', 'biologisch rundergehakt' of 'mager rundergehakt' (om maar iets te noemen) voor jou (prijstechnisch) het gunstigst is om te kopen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik ben het helemaal mee eens. Ik heb al geklaagd. Het antwoord was dat de kiloprijs dan wel op het kaartje op het schap zichtbaar zou zijn. Ik vind het niet vermelden van de kiloprijs ronduit misleiding. Ik denk dat het niet in overeenstemming is met de Europese consumentenwetgeving. Ik ken geen enkele andere winkel, waar dan ook, diëtist de kiloprijs vermeldt. Ook bij de saucijzen en braadworst wordt meestal geen kiloprijs vermeld. Albert Heijn probeert ongemerkt op stuksprijzen over te stappen. Ik vind dat dit gemeld moet worden bij de Consumenten Autoriteit.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat houd u tegen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan? Dan wordt de kiloprijs wél vermeld , gaat men dan nd filiaalmanager om beklag te doen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit naar kijk en hoeveel zou het werkelijk schelen in centen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het staat allemaal in het "Besluit prijsaanduiding producten"

https://wetten.overheid.nl/BWBR0015104/2018-01-01

Wat mij bij AH opviel is dat ze de vacuum voorverpakte standaard kogelbiefstuk vorig jaar in één klap circa de helft duurder maakten. Van 18 naar 27 euro/kilo. De meeste klanten letten daar verder niet op. De kogelbiefstuk was een tijd lang ietsiepietsie goedkoper dan de gewone biefstuk. Die "fout" hebben ze toen stevig recht getrokken. Als de kiloprijs niet wordt vermeld, heb je zulke dingen niet in de gaten als klant.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Mathilde D. schreef:
01 mar 2020 17:44
Ik ben het helemaal mee eens. Ik heb al geklaagd. Het antwoord was dat de kiloprijs dan wel op het kaartje op het schap zichtbaar zou zijn.
En was dat ook zo? Dan zie ik het probleem namelijk ook niet.

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
01 mar 2020 20:37
De kilogramprijs maakt mij niet uit, omdat ik echt niet altijd een kilogram van het product aanschaf.
Het gaat er niet om of je een kilo gaat aanschaffen, het gaat erom dat je eerlijk en makkelijk kunt vergelijken.

Mijn ervaring met AH is dat, áls ik er al naar kijk, de kiloprijs altijd zichtbaar is. Hetzij op het product, hetzij op het schap. Maar vlees koop ik er toch niet, dus de biefstuk zou mij nooit opvallen ;)

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar de kiloprijs zit toch vaak ook al op het product? In ieder geval wel bij de kaas, volgens mij bij het gehakt ook.

En dan is het nog makkelijker te lezen ook als dat je op je knieën moet, bril af, en dan proberen de megakleine cijfertjes op het schap te ontcijferen.

Blikken en potten hebben vaak standaardhoeveelheden, dat maakt eigenlijk ook al niet meer zoveel uit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Dit zegt het wetboek er over:
De aanduiding van de verkoopprijs en de prijs per meeteenheid vindt plaats op, in of nabij het product of het monster, dan wel op de verpakking of op het voorwerp, waarin het zich bevindt. Ten aanzien van elke nabij een product of een monster vermelde verkoopprijs en prijs per meeteenheid blijkt duidelijk op welk product deze aanduiding betrekking heeft.
Mathilde D. schreef:
01 mar 2020 17:44
Ik heb al geklaagd. Het antwoord was dat de kiloprijs dan wel op het kaartje op het schap zichtbaar zou zijn. Ik vind het niet vermelden van de kiloprijs ronduit misleiding. Ik denk dat het niet in overeenstemming is met de Europese consumentenwetgeving.
Kiloprijs op het schap is prima, maar er moet in ieder geval ergens een kiloprijs vermeld staan.

16again
Berichten: 16083
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
02 mar 2020 09:58
Blikken en potten hebben vaak standaardhoeveelheden, dat maakt eigenlijk ook al niet meer zoveel uit.
integendeel. Er zijn vaak verpakkingen van verschillende omvang, de kiloprijs is dan het middel om het relatief prijsverschil in een oogopslag te kunnen zien.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Kiloprijs Albert Heijn niet meer zichtbaar

Ongelezen bericht door de auditu »

breien schreef:
01 mar 2020 20:37
Ik kijk voornamelijk naar de prijs die ik moet betalen voor het product dat ik wil aanschaffen. De kilogramprijs maakt mij niet uit, omdat ik echt niet altijd een kilogram van het product aanschaf.
Doet mij denken aan een grapje van vroeger. Iemand verklaarde dat voor hem de brandstof aan de pomp niet duurder werd omdat hij altijd voor een tientje tankt. :lol:

Gesloten