LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Adriaan59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 18:03

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Adriaan59 »

N bijzonder krachtig pitje,100 per dag heb ik er gegeten 3 maanden aan een stuk. Het is alweer bijna 4 jaar geleden,en ik ben helemaal genezen. De een noemt het onverklaarbaar,de ander vraagt zich af was je wel echt ziek. Ik sta nog steeds onder controle van de longarts. Maar geniet intens van het leven,en zal altijd pitjes blijven eten. Gr Adriaan

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

puma73 schreef:Er is wetenschappelijk aantoonbaar geen enkele werking bij dit onzinmiddel. Alleen levensgevaarlijke capriolen met deze troep en als je niet uitkijkt uiteindelijk een dodelijke cyanidevergiftiging.
Graag het wetenschappelijk bewijs dat er geen enkele werking is van abrikozenpitten. Afwezigheid van wetenschappelijk bewijs voor werking is iets heel anders dan bewijs dat ze niet werken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door sjohie »

Cornelis7 schreef:
puma73 schreef:Er is wetenschappelijk aantoonbaar geen enkele werking bij dit onzinmiddel. Alleen levensgevaarlijke capriolen met deze troep en als je niet uitkijkt uiteindelijk een dodelijke cyanidevergiftiging.
Graag het wetenschappelijk bewijs dat er geen enkele werking is van abrikozenpitten. Afwezigheid van wetenschappelijk bewijs voor werking is iets heel anders dan bewijs dat ze niet werken.
Het werkt iig niet tegen kanker volgens dit onderzoek. Ik citeer uit "A clinical trial of amygdalin (Laetrile) in the treatment of human cancer".

No substantive benefit was observed in terms of cure, improvement or stabilization of cancer, improvement of symptoms related to cancer, or extension of life span. The hazards of amygdalin therapy were evidenced in several patients by symptoms of cyanide toxicity or by blood cyanide levels approaching the lethal range.

Dat onderzoek toont dan wél weer de gevaren ervan aan.

Adriaan59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 18:03

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Adriaan59 »

breien schreef:
Adriaan59 schreef:N bijzonder krachtig pitje,100 per dag heb ik er gegeten 3 maanden aan een stuk. Het is alweer bijna 4 jaar geleden,en ik ben helemaal genezen. De een noemt het onverklaarbaar,de ander vraagt zich af was je wel echt ziek. Ik sta nog steeds onder controle van de longarts. Maar geniet intens van het leven,en zal altijd pitjes blijven eten. Gr Adriaan
Ik vind het geweldig nieuws voor u. Een vraag. Waar bent u van genezen? Verkoudheidje of een gebroken been?
Sorry Breien je hebt gelijk,(het was longkanker) maar volgens mij gaat het alleen om het feit of dat B17 kanker kan genezen ? Daarop zeg ik volmondig JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Lowieze »

Adriaan59 schreef:
breien schreef:
Adriaan59 schreef:N bijzonder krachtig pitje,100 per dag heb ik er gegeten 3 maanden aan een stuk. Het is alweer bijna 4 jaar geleden,en ik ben helemaal genezen. De een noemt het onverklaarbaar,de ander vraagt zich af was je wel echt ziek. Ik sta nog steeds onder controle van de longarts. Maar geniet intens van het leven,en zal altijd pitjes blijven eten. Gr Adriaan
Ik vind het geweldig nieuws voor u. Een vraag. Waar bent u van genezen? Verkoudheidje of een gebroken been?
Sorry Breien je hebt gelijk,(het was longkanker) maar volgens mij gaat het alleen om het feit of dat B17 kanker kan genezen ? Daarop zeg ik volmondig JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Onzin, dit "geneest" helemaal geen kanker. Heel fijn dat u nu kankervrij bent, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat dit door die pitjes komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door sjohie »

Adriaan59 schreef:
breien schreef:
Adriaan59 schreef:N bijzonder krachtig pitje,100 per dag heb ik er gegeten 3 maanden aan een stuk. Het is alweer bijna 4 jaar geleden,en ik ben helemaal genezen. De een noemt het onverklaarbaar,de ander vraagt zich af was je wel echt ziek. Ik sta nog steeds onder controle van de longarts. Maar geniet intens van het leven,en zal altijd pitjes blijven eten. Gr Adriaan
Ik vind het geweldig nieuws voor u. Een vraag. Waar bent u van genezen? Verkoudheidje of een gebroken been?
Sorry Breien je hebt gelijk,(het was longkanker) maar volgens mij gaat het alleen om het feit of dat B17 kanker kan genezen ? Daarop zeg ik volmondig JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Fijn voor je, ik ben blij dat je die ellendige ziekte, zeker in die vorm ook nog, hebt verslagen. De vriend van mijn neef, longarts, verzuchtte laatst nog dat hij hoopte op een medische doorbraak die het niet al te beste genezingscijfer van longkanker zou verhogen, aangezien zijn gesprekken over kanker met patiënten zelden zo'n happy end hebben, waar dit bij zijn uroloog collega een stuk minder voorkomt, omdat de behandelingen voor prostaatkanker al een stuk verder zijn.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

sjohie schreef:
Cornelis7 schreef:Graag het wetenschappelijk bewijs dat er geen enkele werking is van abrikozenpitten. Afwezigheid van wetenschappelijk bewijs voor werking is iets heel anders dan bewijs dat ze niet werken.
Het werkt iig niet tegen kanker volgens dit onderzoek. Ik citeer uit "A clinical trial of amygdalin (Laetrile) in the treatment of human cancer".

No substantive benefit was observed in terms of cure, improvement or stabilization of cancer, improvement of symptoms related to cancer, or extension of life span. The hazards of amygdalin therapy were evidenced in several patients by symptoms of cyanide toxicity or by blood cyanide levels approaching the lethal range.

Dat onderzoek toont dan wél weer de gevaren ervan aan.
Dat onderzoek gaat alleen over Laetrile, niet over abrikozenpitten. Het zegt dus niets in deze. Geen bewijs dus dat deze niet werken.

Tony12345
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:15

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Tony12345 »

Adriaan59 schreef:
breien schreef:
Adriaan59 schreef:N bijzonder krachtig pitje,100 per dag heb ik er gegeten 3 maanden aan een stuk. Het is alweer bijna 4 jaar geleden,en ik ben helemaal genezen. De een noemt het onverklaarbaar,de ander vraagt zich af was je wel echt ziek. Ik sta nog steeds onder controle van de longarts. Maar geniet intens van het leven,en zal altijd pitjes blijven eten. Gr Adriaan
Ik vind het geweldig nieuws voor u. Een vraag. Waar bent u van genezen? Verkoudheidje of een gebroken been?
Sorry Breien je hebt gelijk,(het was longkanker) maar volgens mij gaat het alleen om het feit of dat B17 kanker kan genezen ? Daarop zeg ik volmondig JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Fantastisch Adriaan, !!!
Ik ben blij voor je

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door kuklos »

Cornelis7 schreef:Dat onderzoek gaat alleen over Laetrile, niet over abrikozenpitten. Het zegt dus niets in deze. Geen bewijs dus dat deze niet werken.
Zo werkt het dus niet. Er hoeft niet bewezen te worden dat abrikozenpitten niet werken, er dient bewezen te worden dat abrikozenpitten wél werken. Zolang dat bewijs niet geleverd is mogen mensen aannemen dat de pitten niet werken.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

kuklos schreef:Zo werkt het dus niet. Er hoeft niet bewezen te worden dat abrikozenpitten niet werken, er dient bewezen te worden dat abrikozenpitten wél werken. Zolang dat bewijs niet geleverd is mogen mensen aannemen dat de pitten niet werken.
Iemand die beweert dat bewezen is dat ze niet werken, dient met deugdelijk bewijs voor zijn stelling te komen.
Afwezigheid van bewijs dat iets werkt is iets heel anders dan aanwezigheid van bewijs dat iets niet werkt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cornelis7 schreef:
kuklos schreef:Zo werkt het dus niet. Er hoeft niet bewezen te worden dat abrikozenpitten niet werken, er dient bewezen te worden dat abrikozenpitten wél werken. Zolang dat bewijs niet geleverd is mogen mensen aannemen dat de pitten niet werken.
Iemand die beweert dat bewezen is dat ze niet werken, dient met deugdelijk bewijs voor zijn stelling te komen.
Afwezigheid van bewijs dat iets werkt is iets heel anders dan aanwezigheid van bewijs dat iets niet werkt.
Dat is onzin, dan kan iedereen alles roepen en als iemand dan zegt dat dat niet klopt, dan zou deze dat moeten bewijzen.

Als ik dan zeg dat een bepaalde ziekte te genezen is door het eten van mensenvlees, dan geloof jij dit? Zo niet, dan moet je dat bewijzen.

Mamina
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2019 18:53

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Mamina »

Ik ben 3 jaar terminale kanker patiënte ... (palliatief) tumormarker ging langzaam maar zeker de hoogte in ... fase 4 ! ( eind fase met andere woorden)
Heb van alles geprobeerd ,echt van gerson therapie .....met de juices, geen aardappelen, brood enz ., meeste wat er id therapie is vermeld heb ik geprobeerd. ga alles niet vernoemen dan ben ik morgen nog bezig maar geloof me heb echt heel veel geprobeerd wat ik ook las ik ging het ook proberen , met helaas geen enkel positief resultaat , tot ik las over B17 abrikozenpitten !

Ik Neem deze nu een kleine 4/5 weken, een 30 /40 tal per dag .
Bloed laten nemen verleden week, kon het niet geloven maar het werkt !!!!!!!! Eindelijk !
Mijn Tumormarker is gezakt met ongeveer een dikke 60 punten, spreek mij dus aub niet over kwakzalverij dit middel werkt echt , hoe kan ik anders verklaren dat plots zomaar terwijl ik de pitten neem mijn Kankerwaarden zakken ??????
Ik beveel het elke kankerpatiënt aan , het is natuurlijk verder afwachten hoe het evolueert in de toekomst , maar ik bekijk het positief !!!!

Mamina
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2019 18:53

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Mamina »

Ik ben palliatief kankerpatiente reeds 3 jaar .
Stadium 4 ( dus laatste fase) !
Eierstokkanker, mijn buik zit vol kanker uitzaaiingen .... opgegeven door drs.
Mijn tumorwaarden stijgen langzaam maar zeker de hoogte in.
Ik neem sinds ongeveer 1, 1/2 maand abrikozenpitten ! Ik kon het echt niet geloven maar mijn tumorwaarden zijn gezakt , heb reeds van alles geprobeerd , echt van alles, maar niets hielp tot ik de abrikozenpitten begon te nemen, je kan niet voorstellen wat het betekend , eerst op de dood zitten wachten omdat er geen hoop meer is, en nu ik kan het zelf bijna niet geloven !
Ik ben het levende bewijs dat het helpt , ben zo blij 😀!
Ik neem een 30/40/dag , maar durf niet meer te nemen zonder begeleiding , indien hier iemand is die ook positieve ervaring heeft graag aub reactie . 😉

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
27 feb 2018 15:30
Cornelis7 schreef:
kuklos schreef:Zo werkt het dus niet. Er hoeft niet bewezen te worden dat abrikozenpitten niet werken, er dient bewezen te worden dat abrikozenpitten wél werken. Zolang dat bewijs niet geleverd is mogen mensen aannemen dat de pitten niet werken.
Iemand die beweert dat bewezen is dat ze niet werken, dient met deugdelijk bewijs voor zijn stelling te komen.
Afwezigheid van bewijs dat iets werkt is iets heel anders dan aanwezigheid van bewijs dat iets niet werkt.
Dat is onzin, dan kan iedereen alles roepen en als iemand dan zegt dat dat niet klopt, dan zou deze dat moeten bewijzen.

Als ik dan zeg dat een bepaalde ziekte te genezen is door het eten van mensenvlees, dan geloof jij dit? Zo niet, dan moet je dat bewijzen.
Oneens, Nijogeth. Het is wellicht fonetisch, maar toch cruciaal: Puma73 stelt "dat bewezen is dat abrikozenpitten niet werken". Als dat zo zou zijn, zou dat bewijs op tafel moeten komen. Daar reageert Cornelis terecht op. Als Puma73 bedoelde te zeggen: "er is niet bewezen dat abrikozenpitten werken", dán zou jouw statement kloppen.

Puma73 claimt (negatief) bewijs; dan mag daarnaar gevraagd worden. Net zoals dat gevraagd mag worden aan iemand die zou beweren dat bewezen is dat de pitten wél zouden werken.

En het verschil is toch best relevant: in de stelling van Puma73 zit geen ruimte voor de mogelijkheid dat er mogelijk wél een werking is, maar dat die simpelweg (nog?) niet aangetoond is.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan te bedenken dat Adriaan er 100 per dag eet :wink:

Mamina
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2019 18:53

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Mamina »

@breien

Ik neem tussen 30/40 per dag en heb absoluut geen bijwerking ... ik las dat hier iemand een 100 tal dag neemt en genezen is ...
In elk geval, ik ben overtuigd dit helpt echt heb zoveel geprobeerd zonder Een enkel resultaat , en nu na zo korte periode reeds effect , ik ben heel erg blij en hoop verlost te worden van deze afschuwelijke ziekte !!!

Gesloten