LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zijn onze landelijke populisten die graag wat schreeuwen om aandacht. Voor het vele geld wat ze binnen harken willen ze zich laten horen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Berteman »

Het mooie van 'feestdagen' is dat iedereen die op zijn manier kan invullen.

De diepere betekenis van Kerstmis heeft overigens niets te maken met je vol vr*ten, dure cadeau's en allerlei fratsen...

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door bert888 »

Ze gaan inzetten op het Suikerfeest :?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

bert888 schreef:
18 nov 2019 07:55
Ze gaan inzetten op het Suikerfeest :?
Hallo @bert888, het zal wel als grapje bedoeld zijn hoor maar in die grap zit nu exact de kern waar populisten op hinten.
Als je de link in de reactie van @Erthanax hierboven bekijkt vraag je je af hoe het in vredesnaam komt dat mensen zich zo snel in de kuif gepikt voelen.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door bert888 »

Weet je wel wat populisten betekent?! Niets mis mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door berndv »

bert888 schreef:
18 nov 2019 10:43
Weet je wel wat populisten betekent?! Niets mis mee.
Daar is inderdaad niet heel veel mis mee. De meute loopt wel mee. Persoonlijk vind ik het eerder onder propaganda vallen. Wat u wilt. Inhoudelijk slaat de bewering in ieder geval nergens op, en zo lang "men" het niet nodig vindt om zelf na te denken, zelf te onderzoeken of zichzelf een spiegel voor wenst te houden, blijven dit soort beweringen ook overeind.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door bert888 »

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sinterklaas doet straks ook niet meer aan Zwarte Piet. Ik zie het probleem niet.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door bert888 »

En straks ook geen Sinterklaas meer. Hij word gezien als een slavenhouder.
Er zijn ook ooit plannen geweest om de 2e Paasdag of Pinksterdag af te schaffen in ruil voor het Suikerfeest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:
18 nov 2019 10:51
Sinterklaas doet straks ook niet meer aan Zwarte Piet. Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat het nieuwsbericht ongefundeerd is en niet op waarheid berust. De opvatting dat Lidl niet meer aan kerst doet slaat nergens op en is door die "journalist" gewoon rechtstreeks van een ingezonden brief overgenomen, zonder daadwerkelijk onderzoek. Vervolgens is op basis van dat nieuwsbericht een golf van verontwaardiging ontstaan van allemaal mensen die het niet nodig vonden om de folder van de Lidl zelf eens te bekijken of het woordje kerst er nu wel of niet in voorkwam. Die mensen hebben hun mening gebaseerd op een artikel in het AD dat dus gewoon niet waar is.
bert888 schreef:
18 nov 2019 10:51
Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest.
Ja, daar komt Google inderdaad mee als je zoekt op populisme. Als je alleen al de moeite zou nemen om het artikel op wikipedia te lezen zou je waarschijnlijk er achter komen dat dit nu precies datgene is wat daar beschreven wordt onder "rechts populisme":
Rechtspopulisten beweren op hun beurt dat de cultuur en identiteit van de bevolking wordt vervaagd of uitgewist door de komst van mensen met andere nationaliteiten of culturen
Het grootste gros was dan ook verontwaardigd nadat ze de tweet van hun grote geblondeerde leider voorbij zagen komen. En over het algemeen geldt (generaliserend gezegd, weet ik) dat indien het staat in een tweet van Geert, het waarheid is en verder onderzoek niet noodzakelijk meer is.

Maar gelukkig bevestigt u dus dat het rechts populisme dus wel werkt. Ben blij dat ik afgelopen weekend met mijn kinderen voor de TV de intocht heb gekeken, ik wilde mijn kinderen niet blootstellen aan de demonstraties en geweld die volwassenen tegenwoordig moeten bezigen tijdens de intocht van sinterklaas. Want ja, het is natuurlijk een kinderfeest.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door bert888 »

Ach ik ben voor het volk en links is grotendeels voor de elite. Kijk maar naar Amsterdam. Daar gaan ze veel zaken verbieden voor het gewone volk.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door angel1978 »

bert888 schreef:
18 nov 2019 11:12
Ach ik ben voor het volk en links is grotendeels voor de elite. Kijk maar naar Amsterdam. Daar gaan ze veel zaken verbieden voor het gewone volk.
Waarmee je dus heel duidelijk laat zien dat met het woord populisme niet zoveel mis is maar met de invulling die men er aan geeft des te meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het AD is een nepnieuws krant. De grootst mogelijke tropenkolder vind je terug in het AD.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, de Telegraaf is ook niks anders dan stemmingmakerij. De verontwaardiging die van het papier afspatte dat de snelheid naar 100 teruggebracht wordt, hoe het onderwerp uit werd gemolken...

Ik koop hem al tientallen jaren niet meer, een heel enkele keer lees ik hem bij mijn vader of in de bibliotheek.

En dat 'kerstfeest'... vreten en zuipen kun je het hele jaar door doen. Daar zijn de foldertjes van de Lidl ook voor bedoeld. En die van de Appie, de Deka, de Dirk, de Jumbo, en al die anderen ook. Om het hele jaar door aan de obesitas te werken.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is "het volk" eigenlijk? En "de elite"?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het volk is ikke.
De elite is alle anderen?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus 'ikke' ben niet 'de elite'.

Klinkt eigenlijk wel een beetje elitair.

https://www.google.com/search?q=elitair ... e&ie=UTF-8

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

bert888 schreef:
18 nov 2019 10:43
Weet je wel wat populisten betekent?! Niets mis mee.
Een van de definities is 'Demagogische betoogtrant'.
Maar wat roepen, ophitsing, volksbedrog, verkondigen van onwaarheden, zonder de feiten te checken,
Daar is van alles mis mee.
Het zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door renewouters »

bert888 schreef:
18 nov 2019 10:51
Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest.
En dan ook nog eens het deel van "het volk" waar de meeste stemmen zijn te halen. Onderwerp maakt niet uit. Als blijkt dat het anti-moslim geluid niet meer werkt kiezen ze gewoon wat anders. Wat dus kan beteken dat mensen die nu de populisten aanhangen, volgend jaar zomaar hun slachtoffer kunnen worden. Bijvoorbeeld: Als er stemmen zijn te halen door uitkeringen af te schaffen of te versoberen, dan zullen populisten dat niet nalaten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door renewouters »

bert888 schreef:
18 nov 2019 11:12
Ach ik ben voor het volk en links is grotendeels voor de elite. Kijk maar naar Amsterdam. Daar gaan ze veel zaken verbieden voor het gewone volk.
Wat verbieden ze dan in Amsterdam voor het gewone volk? En wat is jouw definitie van "het gewone volk"?

Gesloten