Magnesium supplementen slikken

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat er geld mee verdiend kan worden.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bob heeft het goede antwoord gegeven. Omdat er veel geld mee valt te verdienen door handelaren in angst.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
01 jun 2020 13:24
Wat ik me af vraag.
Waarom worden magnesium supplementen toch zo veel aangeboden?
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... esium.aspx
Om dezelfde reden waarom bijna de heft van de Drogisterij vol ligt met allerlei voedingssupplementen, vitaminepreparaten en al wat nog meer overbodig is voor het menselijk lichaam.

Geld verdienen aan de goed gelovige die zich eens een keer een dagje minder fit voelt !

Trouwens, teveel van die rotzooi slikken en dat doet men al snel, doet meer kwaad voor het lijf dan goed !!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
01 jun 2020 13:24
Een overschot aan magnesium is zelfs niet gezond.
Helemaal waar. Al die extra supplementen weg kanen is ook niet gezond .
breien schreef: Waarom worden magnesium supplementen toch zo veel aangeboden? Een te kort aan magnesium komt vrijwel niet voor. Het zit in zo veel producten. Vooral volkorenpasta, halfvolle melk en spinazie .(...)
Al die supplementen worden aangeboden omdat hier een markt voor is.
Het zou onnodig moeten zijn mits men gewoon gezond en gevarieerd eet en dat doe jij, toch?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
01 jun 2020 14:20
Als men bang is om te weinig magnesium binnen te krijgen dan schept men toch een extra lepel spinazie of volkorenpasta op. Veel gezonder dan een supplement.
Hele volksstammen volgen uw gezonde en verantwoorde eetgewoonten niet. Zij kijken op teevee naar Jamie Oliver en 24kitchen om zich vervolgens vol te stoppen met ultra processed food.

https://www.google.com/search?q=ultra+p ... 60&bih=592

Supplementen compenseren dat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen eten vaak vette ongezonde dingen en voor de broodnodige vitamientjes slikken ze dán maar een pilletje, want dat compenseert zo fijn :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door moederslink »

Jij weet dat, ik weet dat en zo nog duizenden anderen óók.
Toch is dit gewoon handel en wordt het verkocht, net als tabak, alcohol en suikerwaren en vette zooi.
Mensen worden geacht nu zo langzamerhand voldoende gewaarschuwd en voorgelicht te zijn , toch veranderen ze niet hun eetpatroon en leefstijl m.a.g obesitas, diabetes etc etc.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou u dan willen dat er bij de bakker bij de gebakjesafdeling een bord komt te staan: Let op: deze gebakjes zijn slecht voor uw gezondheid? Eet liever een wortel of zo?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zou meer worteltjestaart gegeten moeten worden. Dat kan die bakker prima maken. Of je dan voldoende magnesium binnen krijgt weet ik niet. Wel weet ik dat iedereen dan zijn bril weg kan gooien. Heb je ooit een konijn met een bril gezien? Nee? Nou dan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel graag worteltjes van marsepein

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik reageerde op Moederslink inzake de waarschuwingen voor zoetwaren en vette zooi.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik pak er even een bus multi A-Z 50+ vitaal bij. De houdbaarheidsdatum is inmiddels 14 maanden overschreden, dus die snoepjes kunnen wel weg. Op de verpakking staat, kort gezegd, dat de betreffende vitaminen etc belangrijk zijn en een uitstekende aanvulling op de dagelijkse voeding. Maar er staat ook dat een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl belangrijk zijn. Voedingssupplementen zijn geen vervanging van een gevarieerde voeding. En dan komt de dosering: 1 x daags 1 tablet. Daarmee krijg je 67% van je dagelijkse portie magnesium binnen. Vitamines tussen de 83 en 150%, selenium zelfs 182%.

Was leuk om er bij te hebben om aan te sterken, maar als aanvulling lijkt het me inderdaad wel een beetje erg veel aanvulling, eerlijk gezegd. Ik zal toch eens omzien naar een recept voor worteltjestaart.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vind die pillen maar niets,
liever een medicinaal drankje als Beerenburger, Pleegzuster Bloedwijn of Jagermeister en zo.

Verder zijn er dames die Foliumzuur slikken omdat ze die andere Pil niet meer ingenomen hadden,
maar of onze forum dames daar ook onder vallen? Vermoedelijk verleden tijd.

Vitamines zijn altijd goed mits je geen overdosis kreeg.
Dus alleen blij klachten en op advies en controle huisarts iets gaan slikken.

En die je bij de Buurt super koopt, dat is meestal Paracetamol en zo en die heb je nodig na alles hier gelezen te hebben.
Ook is Paracetamol goed voor wijndrinkers die wijn met hoog sulfiet gehalte drinken, preventief tegen Hoofdpijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij kijken veel Duitse TV. Daar zijn altijd die reclames als je last van krampen in de benen hebt moet je superdeluxe magnesium kopen. En daar heb ik veel last van. Laatst mijn bloed laten controleren. Had ik gevraagd om ook magnesium te checken. Dat was wel een dure test, maar mijn eigen risico is in januari al op, dus doe dat ook maar voor ca €100.
Resultaat magnesium is ok. Extra magnesium nemen is heel ongezond.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als magnesium werkelijk goed was voor je benen had je Huisarts wel een recept bij de Apotheek gegeven.

En die kreeg je niet, wel zie je bij de winkel met korte lontje meerdere merken en variaties aan magnesium en mengsels waar dit in zou zitten.
De folder moet ook terug verdiend worden en ' t korte lontje, die winkel heeft naast goede heel voor dubieuze zooi volgens mijn.
Zelf schep snoepjes zonder verpakking dus Hygiëne, dan koop je 't flesje 2 meters verder toch er gewoon bij!

Maar voor zere benen, in Rusland geven ze oefeningen hiervoor.
Been spier oefeningen die je thuis op de bank elke avond voor de TV kunt doen,
en afstand bediening links ,biertje rechts en oefenen maar.
Na iets teveel fietsen of wandelen prima om weer aan te sterken.

Kijk zelf maar op You Troep filmpjes of ze ook die oefeningen in andere talen hebben.

sake1987

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door sake1987 »

Theotrucker schreef:
01 jun 2020 17:02
Wij kijken veel Duitse TV. Daar zijn altijd die reclames als je last van krampen in de benen hebt moet je superdeluxe magnesium kopen. En daar heb ik veel last van. Laatst mijn bloed laten controleren. Had ik gevraagd om ook magnesium te checken. Dat was wel een dure test, maar mijn eigen risico is in januari al op, dus doe dat ook maar voor ca €100.
Resultaat magnesium is ok. Extra magnesium nemen is heel ongezond.
De mens heeft een hele mooie vloeistof in het lichaam genaamd bloed. Als je denkt dat je een tekort aan iets hebt, kan je dit laten testen en kan je precies verteld worden of extra's nodig zijn.
Ik zelf heb Vitiligo waardoor ik de zon niet altijd kan opzoeken, mijn bloedtest wijst uit dan ik in de maanden dat de R in de maand zit mijn vitamine D3 moet aanvullen. Verder is altijd alles voldoende aanwezig, ik eet gezond (af en toe een vette hap) en gevarieerd. Meer dan genoeg.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
01 jun 2020 14:26
Al die supplementen worden aangeboden omdat hier een markt voor is.
Al die supplementen worden aangeboden omdat hier een markt voor gecreëerd is.
moederslink schreef:
01 jun 2020 14:26
Het zou onnodig moeten zijn mits men gewoon gezond en gevarieerd eet…...
En dat is nu juist niet wat de marketing afdeling uitdraagt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En mijn fysiotherapie, 6 keer per dag 5 maal de trap naar de eerste etage en terug inplaats van de 508 treden van de hoogste trap in Landgraaf. Voorlopig zal die nog wel afgesloten blijven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van multivitamines/mineralen supplementen ga je alleen maar wat eerder dood. Calcium en vitamine D blijven buiten schot; die zijn veilig

https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/vita ... nder-vuur/

Henny84
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2021 09:13

Re: Magnesium supplementen slikken

Ongelezen bericht door Henny84 »

Het is allemaal wel heel kort door de bocht om te zeggen dat supplementen totaal niet nodig zijn bij het hebben gevarieerd dieet. Zo zijn er bepaalde groepen zoals vegetariërs en veganisten, die vrijwel geen vitamine B12 binnenkrijgen uit voeding omdat deze alleen in dierlijke producten voorkomen. Of veganisten die geen vette vis eten en daardoor weinig tot geen omega 3-vetzuren binnenkrijgen. Deze groepen zijn wel zeker gebaat bij het nemen van een voedingssupplement.

Zo zijn er ook wel zeker grote groepen Nederlanders die te weinig magnesium binnenkrijgen. Bij het nemen van een supplement is het belangrijk om te kijken naar de magnesiumverbinding. Organische verbindingen als magnesiumbisglycinaat en magnesiumcitraat worden goed opgenomen door het lichaam. Als het supplement daarnaast geen onnodige vul en hulpstoffen bevat, dan kan een magnesium supplement zeker van toegevoegde waarde zijn... Dit is een goede bron om je in te lezen voordat je een magnesium supplement koopt. Kies absoluut zomaar het het eerste de beste supplement dat je tegenkomt, want de markt barst van de lage kwaliteit supplementen..

Gesloten