LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] melk de witte motor

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
just-peter

melk de witte motor

Ongelezen bericht door just-peter »

Vanavond was er een uitgebreide campagne om de melkconsumptie maar te reduceren. Dit op basis van wat een paar wetenschapper denken, zonder dat ze daar keiharde bewijzen voor hebben. Een enkeling die er zo over denkt, en toch wordt het aangeboden op tv alsof de theorieën onomstreden zijn. Wat de 2 Amerikaanse wetenschappers beweren wordt keer op keer maar herhaald om het toch maar tot de kijkers door te laten dringen; van melk zou je kanker krijgen en het zou de kans op botbreuken verhogen. Zoals ik al zei denkt het merendeel van de wetenschap er anders over. Radar had zelfs het verwijt aan het voedingscentrum dat "ze zich achter de wetenschap verschuild", nou moet het niet gekker worden. Ik persoonlijk heb geen aandelen Campina, en ben ook geen melkverkoper ofzo, (vind het wel lekker) maar deze ongegronde laster stuit me tegen de borst.

Is deze uitzending nou bedoeld om consumenten voor het monster melk te behoeden of gewoon om koste wat kost kijkcijfers te behalen? Ik vraag me af of het belang van de consument vanavond voorop stond.

Janv

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Janv »

Ik heb ook zo mijn twijfels bij het verhaal van de twee wetenschappers en de manier waarop het vanavond gebracht werd. Een van de verbanden die gebracht werd, was het verband tussen het drinken van melk en borstkanker. Daarbij werd heel kort, maar toch expliciet nog even gemeld dat Nederland in Nederland veel borstkanker voorkomt en jawel veel melk werd gedronken. Het had een hoog "zie je wel"-gehalte. Maar ik denk dat de reden dat er in Nederland veel borstkanker wordt gediagnosticeerd een heel andere reden heeft. Die heet bevolkingsonderzoek..........

Brutus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:39

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Brutus »

Een diep trieste en opruiende uitzending met heel veel aannames met weinig of geen bewijzen.
Dus drinken die glazen melk, ik eet elke morgen een halve liter melk met brinta, tussen de middag een halve liter vla, en in de avond 4 dikke plakken kaas, ik ben 84 kg en 1.92m lang.
Voel me kern gezond.

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, die pro-melk figuur, die was lekker overtuigend... :cry:

Als je de Harvard Nurses Study nog geen bewijs vindt, wat wil je dán? Volgens mij geloof je het nog niet als er iemand naast je dood neervalt.

Herbert

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Herbert »

Ik drink al jaren geen melk meer. Wat had ik altijd last gehad van buikpijn, oprispingen, maag/darmkrampen, diarree, benauwheidsaanvallen, intolerantie voor veel voedingsmiddelen enz. Dat is allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik stopte met melk drinek
Dus ik heb een ontzettende hekel aan die melkreclame van vroeger. MELK MOET MELK DOET JE GOED.
Wat een absurde tekst. Dit is in de mensen ingestampt dat het goed zou zijn. Het heeft alleen maar te maken met commercie, om die hele melkindustrie gaan te houden.
Dus doe gezond drink geen melk, net als 70% van de wereldbevolking.

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Een diep trieste en opruiende uitzending met heel veel aannames met weinig of geen bewijzen.
>>Zeker!

Ik vraag me af of het belang van de consument vanavond voorop stond.
>>Absoluut niet.

Is deze uitzending nou bedoeld om consumenten voor het monster melk te behoeden of gewoon om koste wat kost kijkcijfers te behalen?
>>Het trieste is dat dit laatste het geval is.

Wat een goedkoop opruiend programma!

:x

toeps

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door toeps »

Beste mensen, ga je eens verdiepen in de Harvard Nurses Study. Daar heb je je bewijs.

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Beste mensen, ga je eens verdiepen in de Harvard Nurses Study. Daar heb je je bewijs.
Ga eens praten met je oncoloog zou ik zeggen. En neem dan je Harvard Nurses Study mee.

Succes.

toeps

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door toeps »

Ga eens praten met je oncoloog zou ik zeggen. En neem dan je Harvard Nurses Study mee.

Succes.
Ik heb werkelijk geen idee wat een oncoloog is. En dat is een goed teken, dat betekent dat ik gezond ben, zonder melk. :P

Maar, geen inhoudelijk commentaar op de Harvard Study dus?

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

? :shock:

Hoe kan je nu NIET weten wat een oncoloog is en WEL uitspraken doen op medisch inhoudelijk gebied?

woodie

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door woodie »

Joris driepinter zou zich in het graf (is ie dood ?) omdraaien, het leek wel of ik naar een EO uitzending over de evolutie theorie keek. Botbreuken ? wat een gezwets, zet maar eens de gemiddelde lichaamslengte uit tegen zuivelconsumptie........
Schande Radar, laat de jeugd maar dubieuze frisdranken drinken waar hun tanden van wegrotten (chupa-chup 0% vet!!) of zichzelf een melk allergie aanpraten. Misschien dat melk waarin scubbiedoe touwtjes zijn geweekt minder schadelijk is...........,..:D

hebben jullie geen meer prangende onderwerpen of zitten er een paar melk haters op de redactie?

PS , ben geen melkboer of zo hoor

woodie

toeps

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door toeps »

zet maar eens de gemiddelde lichaamslengte uit tegen zuivelconsumptie........
Oké, leg mij eens uit wat het voordeel is van lang zijn?

Mariska1973

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Mariska1973 »

Hebben jullie wel is gehoord van MELK DE WITTE MOORDENAAR !!!!!!!!

just-peter

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door just-peter »

Beste mensen, ga je eens verdiepen in de Harvard Nurses Study. Daar heb je je bewijs
Als iemand onderzoek doet, en verbonden is aan harvard dan is zijn mening nog niet heilig. De rest van de wetenschap is niet minder goed ofzo. Als je Argumenteerd door te wijzen op zo'n naam gebruik je drogredenen

Jevi

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Jevi »

Stel je hebt 2 wetenschappelijke publicaties die zeggen dat melk schadelijk kan zijn, en je hebt 10 publicaties die zeggen dat melk goed voor je is...
...mag je als voedingcentrum dat tegen mensen zeggen 'melk is gezond' ?!

Ik dacht het niet, en dat is ook de statement die radar hier maakt.

Er worden vaak tegenstrijdige studies gepubliceerd. Dit wil niet zeggen dat de een wel waar is en de ander niet.
Met andere woorden: men weet 'de waarheid' niet (als die al bestaat).
Je moet dus zelf een standpunt kiezen!

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Okee, je moet dus een standpunt kiezen....
Is deze uitzending nou bedoeld om consumenten voor het monster melk te behoeden of gewoon om koste wat kost kijkcijfers te behalen?


Bepaal je standpunt.

woodie

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door woodie »

toeps,
De lengte is alleen maar gegroeid de laatste honderden jaren, wat is het nadeel van lengte tegenwoordig ( natural selection ), je bent zelf zeker niet groot van stuk ?

veel melk drinken zou ik zeggen :D

woodie

PS, reageer eens op de algemene inhoud en niet op een enkel item!

just-peter

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door just-peter »

Wat had ik altijd last gehad van buikpijn, oprispingen, maag/darmkrampen, diarree, benauwheidsaanvallen, intolerantie voor veel voedingsmiddelen enz. Dat is allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik stopte met melk drinek ... Dus doe gezond drink geen melk, net als 70% van de wereldbevolking
Misschien kan jij persoonlijk niet tegen melk, maar als ik minder zuivel ga gebruiken krijg ik vast niet minder last van buikpijn, oprispingen enz. dan nu (dat zit namelijk al prima)

Ik hoor gelukkig niet bij die 70% en kan dus lekker van de melk genieten. Gun je dat de andere 30% niet?

just-peter

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door just-peter »

Is het eerlijk van radar om (als ze de consument zo een zo reëel mogelijk beeld willen geven) de uitzonderingen 20 minuten lang aan het woord te laten en het als waarheid te bestempelen?

Ik denk van niet!

Natuurlijk kwamen ook voorzichtig anderen aan het woord, maar de anti-melk theorieën hadden de overhand en werden keer op keer herhaald.

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Natuurlijk kwamen ook voorzichtig anderen aan het woord, maar de anti-melk theorieën hadden de overhand en werden keer op keer herhaald.
Natuurlijk. Tros Radar heeft zelf commercieel belang bij hoge kijkcijfers. En wat scoort? Onust zaaien.

Lijkt erg op de tactiek van Dagblad Trouw. Publiceert soms eveneens zulk soort onruststokende en conplot-achtige stukken om de belabberde verkoopcijfers wat op te krikken.

Zo gaat dat nu eenmaal. Dat scoort.

Gesloten