LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Wie heeft er een positieve of negatiever ervaring met Herbalife?

Positief
29
33%
Negatief
41
46%
Geen mening, ken het niet!
17
19%
Ben pas met Herbalife bezig, het moet zich nog bewijzen!
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 89

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Willem en bij mij werkt dit dus niet.
Ik ben niet gevoelig voor speldjes of wat dan ook.
Status interesseert me niet . Wat mij interesseert is mensen een stukje adviseren op weg naar zich fitter en energieker, als ze dat zelf willen.
En dat is hard nodig. Dat bleek wel weer uit het journaal straks: hoe slecht het gesteld is met de gezondheid van mensen tussen 50-65
Dat ik niet gevoelig ben voor status heeft denk ik te maken met het nest waar ik uitkom.
Mijn vader was een belangrijk man in zijn werkzame leven( nu is hij dat overigens nog steeds, maar dan voornamelijk in familiekring), Wij hoorden tot de zgn elite, maar hij heeft ons gelukkig opgevoed , dat iedereen hetzelfde is, alleen krijgt de een meer kansen.
Maar iedereen slaapt, staat op, gaat naar wc, eet, enz. Dat heeft gemaakt, dat status mij echt niet interesseert, een goed mens zijn wel.
En daarom doe ik herbalife.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat heeft dit met herbalife te maken?
Jomanda en herbelife hebben gemeen dat een enkeling (zoals b.v. Ratelband) of een organisatie mensen een bapaalde belevingswereld of denkwijze kunnen opleggen zonder dat ze dit zelf doorhebben.
In principe gebeurt dit overal wel in zekere mate maar als het tot vormen van extase leidt die min of meer buitenproportioneel zijn,en bij herbelife is dit in zeker opzicht aan de orde,is het verwerpelijk.
Het gelukzaligheidsgevoel en optimismestemming die herbelife "aanmoedigd" doet me een beetje denken aan de lachende goedemorgen kassiere bij A.H...Maar dan erger.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik geloof dat de nederlanders die willen afvallen toch verstandiger worden en de pillen en alle andere afslankzooi massaal laten staan! Las dat er in nederland een daling van 23% is, En dat is prima want de sportscholen zijn wel in opkomst. Samen met meer bewegen en minder eten laten dan nu de mensen de afslankhandel voor wat het is.

Jurrien

Bron www.telegraaf.nl --binnenland.Het bericht is op meerdere site's te lezen in andere bewoording met dezelfde uitkomst.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Gubetje

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd in deze thread, maar toch nog een reactie.

Ik las namelijk iets opvallends in een andere thread, namelijk over zalm en zijn mening over armoede. Ik zag tot mijn verbazing dat Gubetje daar ook op reageerde en een nogal schokkende mededeling deed over haar besteedbare inkomen, zal het hier uit respect niet herhalen.

Wat ik nu niet begrijp en daarmee kom ik terug op de discussie tussen jouw, kristina en ondergetekende. Wat is je motivatie om met HBL te beginnen.

Je geeft aan dat je het financieel niet breed hebt, waarom dan toch die dure HBL producten gebruiken? Of ben je gestrikt met het verhaal van het grote geld en ben je er op die manier in gerold?

Daar ben ik wel benieuwd naar, want van dat bedrag wat je noemt om in de maand mee rond te kopen is het leiden van een HBL leven niet te doen...Of leidt je een HBL leven om er beter van te worden, financieel dan...??

Ik wil hierbij dan ook tevens aangeven, dat veel mensen die zich laten strikken om HBL producten te gebruiken niet primair kiezen voor het HBL leven, maar daartoe gedwongen worden om er geld mee te verdienen. Ik baseer mij nu even op deze ene case, maar ben er heilig van overtuigd dat dit geen uitzondering is....

Het systeem achter HBL producten maakt het dan ook een verdervelijk systeem, omdat mensen met verkeerde bedoelingen worden gelokt en de doelgroep vaak mensen zijn die of om psychishe, lichamelijke of financiele redenen een dergelijk concept gaan aanhangen in de hoop dat ze zich beter gaan voelen...

Dit sluit ook aan op de mooie verwoordingen van Willem4, waarbij ik dan nog de aanvulling wil geven dat het feelgood gevoel vaak niet de primaire reden is om in te stappen, maar dat deze vaak is gebaseerd op financiele gronden.

Zoniet, dat is het irrationeel en had je namelijk ook equivalente en veel goedkopere producten uit een winkel kunnen gebruiken...

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Nou lieve Thunder, voor mij staat mijn gezondheid bovenaan en ik heb indertijd 3 jaar geleden geld gevraagd aan mijn familie en het spaargeld dat ik had erin gestoken om de hoogste korting te krijgen, omdat hbl voor mij zo belangrijk was. Had ik nog steeds morfine gehad, was ik er nu waarschijnlijk niet meer geweest.
En omdat mijn omgeving zag, hoe goed het met me ging, gingen een aantal mensen ook eten en betaalden de gewone prijs, zodat ik van dat stukje hbl kon blijven eten. Dus ook hier weer door gewoon anderen ermee te helpen, kan ik het zelf blijven eten.
En zoals je in de andere topic gezien hebt, ben ik geen geldwolf en zal ik dat ook nooit worden.
Als ik ooit een organisatie zou krijgen met hbl, heb ik nu al een weeshuis in indonesie wat ik dan zou gaan steunen
Want rijkdom is voor mij: anderen helpen met een stuk gezondheid, waardoor ze zich beter voelen.
En o ja, de eerste drie maanden heeft een zus van mij mij herbalife kado gedaan, omdat ik toen op sterven na dood was.
Ik heb gelukkig altijd veel mensen om me heen gehad, die van me houden. Snap je het nu een beetje?

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

O ja en dan nog iets.
Voor herbalife had ik al allerlei goedkopere supplementen geprobeerd bij drogisten, speciaalzaken enz.
Maar geen een van die supplementen deed me beter voelen en die van hbl wel. En ik was supersceptisch, maar het ging zo slecht, dat ik alles aangreep en ik kreeg het dus , omdat mijn zus zoveel van me hield

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Het systeem achter HBL producten maakt het dan ook een verdervelijk systeem, omdat mensen met verkeerde bedoelingen worden gelokt en de doelgroep vaak mensen zijn die of om psychishe, lichamelijke of financiele redenen een dergelijk concept gaan aanhangen in de hoop dat ze zich beter gaan voelen...
Ik zou het met je eens zijn als het om kinderen of wils-onbekwamen ging.
Maar je hebt het over volwassen mensen die zelf de keuze maken om zich bij een bepaalde groep aan te sluiten.
Dat die groep niets voor jou of voor mij is wil nog niet zeggen dat het voor een ander wel werkt.

Als ik naar de "newborn chistians" in Amerika of Nederland kijk lopen me de rillingen over de rug, zo eng vind ik dat
Maar ik zie wel dat de mensen "gelukkig" zijn.
En of dat nou echt of nep geluk is, ja wie ben ik om daarover te oordelen of te veroordelen.

Dan nog een klein puntje, ik was opgeleid om "feel good" motivatoren te weerstaan omdat de directie zag dat grote bedrijven dat soort mensen in dienst nam voor promoties e.d.
Ondanks dat moest ik soms alle zeilen bijzetten om niet mee te gaan in het gevoel bij seminars,
Vergis je niet in de kracht van de conditionering, het geluksgevoel kan voor mensen helemaal echt zijn

groeten

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Maar Willem, in mijn geval gaat het niet om geluksgevoel.
De orthopaed heeft ook geconstateerd, dat mijn spieren veel sterker geworden zijn. Zelfs het been, waarvan de knie vastgezet is, daarvan zijn de spieren goed voelbaar.
En daardoor gaat het gewoon een stuk beter.
Maar ja, ik heb geen zin om me te verdedigen.
En enthousiast zijn op bijeenkomsten kun je pas, als je je ook goed voelt.
Toen het vorig jaar niet zo goed ging na 2 ziekenhuisopnames, had ik daar helemaal geeen zin in.
Blijft staan, dat ik lichamelijk wel snel opknapte. Maar ja, zolang niet alles wetenschappelijk onderbouwd is, geloven mensen dat vaak niet.
Dus ik hoop, dat dat wetenschappelijk onderbouwen snel gebeurt.
Groetjes Guusje

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door S. »

Een voedingsmiddel is een concreet iets. De vitamineC die je vanuit een kiwi krijgt is dezelfde als die je in een mandarijn vindt. In de één zit misschien een grotere hoeveelheid dan in de ander, maar in de vitamine als stof zit geen verschil. Hetzelfde als bij de mineralen.
Het begrip voeding kun je dus duidelijk definiëren (ga ik niet doen, ben geen wetenschapper maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel)

Anders zit het met geloof, hoop & liefde, om maar een cliché te noemen. Ondefinieerbaar maar onontbeerlijk bij een genezingsproces.
Is ook niet wetenschappelijk te onderbouwen, maar wanneer iemand heel sterk gelooft in een als niet wetenschappelijk aantoonbaar werkzame geneeswijze of middel, dan slaat het wonder boven wonder vaak nog aan ook.
Dus blijkbaar zijn mensen in staat om puur door wilskracht te genezen...

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Maar ja, zolang niet alles wetenschappelijk onderbouwd is, geloven mensen dat vaak niet
Nou, dat valt wel mee, mensen (zelfs ik) geloven vaak zaken die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Maar dan nog, als het wetenschappelijk onderbouwd wordt zal het aantal klanten niet zo erg toenemen,
Het moet ook nog bij je passen dat je supplementen e,d, gaat gebruiken.

En je hoeft je niet te verdedigen want je wordt niet aangevallen 8)

Ik ken mensen die zo'n hanger om hebben en daar erg bij mee zijn want ze lopen beter en de arts zegt ook dat het ze beter gaat.
Hoe ik daar over denk is dan helemaal niet relevant, het werkt voor ze dat telt
Ik leef alleen volgens mijn waarheid, jij volgens jouw waarheid, met beiden zal voor onszelf niet veel mis zijn :wink:

groeten

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Willem bedankt voor je woorden.
Klopt ik verdedig me ook vaak. Is niet nodig.
Dit forum gebruik ik ook om te leren discussieren zonder me meteen aangevallen te voelen. En dal doende leert men :lol:
En inderdaad ieder doet in het leven, wat hij of zij goed vindt en daar is niets mis mee. Fijne zondag. Groet Guusje

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door eeliane »

Zo zie je maar weer,. positief denken helpt ook al, daar heb je helemaal niemand of niets voor nodig dus weg al die overbodige onzin. Beetje gezond verstand is het enige dat nodig is en t kost niets!!!

miss luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2005 13:51

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door miss luna »

Zal ik jullie dan even uit je droom helpen.
Wij hebben dat hbl laten testen bij een lab het enigste wat er in zitten is vitamines zoals in een appel en een sinaasappel en meer niet.
Dus zoals jullie zeggen ja het is een goede voeding nee dat is het dus niet.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Zal ik jou even uit de droom helpen.
Verschillende mensen hebben hun bloed laten testen voor hbl en na drie maanden nog een keer en de bloedwaardes waren veel beter geworden. In mijn geval is mijn hb zelfs 9 geworden en kwam eerder nooit hoger dan 7. Dus ik droom heerlijk verder.
Hele fijne dag verder. doeidoei.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door eeliane »

Een hb van 9 is goed voor je maar die van 7 ook, dus dat is gezeur. En het ligt er maar helmaal aan wanneer het getest wordt en waarvoor. Iets meer gezonde voeding en veel vruchtensappen en je hebt hetzelfde resultaat.
Trouwens je levben bestaat niet alleen uit je hb, dus de rest ook even getest??

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Zeker weten, maar ik meld me af.
Ga maar lekker verder zeuren, ik doe niet meer mee. fijne dag verder, toedeloe

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Kritische informatie over Herbalife en andere MLM organisaties vind je via onderstaande pagina.

http://mlmpage.blogspot.com/
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 sep 2007 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

chrissie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:36

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door chrissie »

Een heleboel geschreeuw, maar weinig concreet.
Drie jaar geleden begon ik met Herbalife.
Ik viel in 6 weken 8 kilo af en voelde me geweldig.
Toen stortte ik in. Uitgerekend op een Herbalife bijeenkomst viel ik flauw en het duurde zeer lang voordat ik van alle duizelingen en evenwichtstoornissen af was en weer normaal kon functioneren.
De artsen gooiden het op 'stress'.
Omdat ik me niet kon voorstellen dat al die mensen zich vergisten, begon ik enkele weken geleden weer met herbalife.
Na 2 weken werd ik zeer duizelig en kreeg evenwichtstoornissen.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen die dit hardop durven zeggen. Graag kom ik in contact men hen omdat ik hiernaar serieus onderzoek wil doen.

R van der Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006 11:13

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door R van der Vorst »

Wellicht zijn er bepaalde elmenten in de voeding van Herbalife waar je niet tegen kunt of krijg je toch niet voldoende essentiele voedingsstoffen binnen?

Waarom probeer je het niet uit door weer met 'gewone' voeding verder te gaan zonder Herbelife en kijk wat het verschil is? Wellicht kom je er op deze manier snel genoeg achter, want dit lijkt mij erg ongezond voor lichaam en geest:?

S. ;-)

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Herbalife is een voedingssupplement (oftewel een toevoeging aan de normale voeding) geen voedingsvervanger.
Denk dat je te weinig caloriën/k.joules binnenkreeg in combi met een gebrek aan essentiële stoffen die daar nu net niet inzitten.

Gesloten