LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Wie heeft er een positieve of negatiever ervaring met Herbalife?

Positief
29
33%
Negatief
41
46%
Geen mening, ken het niet!
17
19%
Ben pas met Herbalife bezig, het moet zich nog bewijzen!
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 89

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

ik gebruik het 100% natuurlijk chlorella. het is een algje waaraan superkwaliteiten toegeschreven worden.
Er kunnen wel superkwaliteiten aan worden toegeschreven, het zegt niets over de effectiviteit ervan.
het bevat zowat alle vitaminen en mineralen die er maar zijn
In welke hoeveelheden? Zeer veel voedingsmiddelen bevatten nagenoeg alle vitamines. Alleen de aanwezige dosis is vaak beperkt.
Bron?
het bindt zware metalen zoals amalgaan (=vullingen), kwik etc en zorgt dat het snel uit je lichaam gaat.
Bron?
van chlorella maken ze zelfs biodiesel dus dat moet wel goed zijn, zou ik zo zeggen.
Een vreemde redenering...

Wat is de dosis chlorella die je per dag neemt?

p.s. er is veel commerciele informatie over chlorella te vinden op het internet. Dat valt bij mij veelal niet onder een betrouwbare bron. Onderzoeken hebben vaak methodologische tekortkomingen of zijn prematuur.

simpson
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:05

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door simpson »

Wat dacht je van eigen ervaring? Het lijkt wel alsof u er eigenbelang bij heeft als chlorella niet zou bestaan. U bent niet van herbolife zelf?

simpson
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:05

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door simpson »

Hai Bibie,

is dat herbalife zoiets als een pyramide-verkoop teostand? Daar wil ik al helemaal niks mee.

Ik lees veel goeie dingen over chlorella. Ik kan er tenminste goed van naar de wc; dat is wat telt. mensen stoppen zich maar vol met allerlei commerciële troep!

chlorella zorgt, door de gigantische hoeveelheid vitaminen en mineralen (dus niet van die supradyn-rotzooi =>chemische vitamineen), het zorgt dus voor een tandje extra bij in je verbranding. je wordt er echt actiever van waardoor je dus meer verbrand.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

Wat dacht je van eigen ervaring?
Dat vermoeden had ik al. Natuurlijk zullen er mensen zijn die daardoor overtuigd zijn van de werking. Er zijn echter ook mensen die met homeopathie zich beter voelen van de meest uiteenlopende kwalen. Onderzoek heeft echter duidelijk aangetoond dat de werking van homeopathie afwezig is. Wat overblijft is placebo.
Het lijkt wel alsof u er eigenbelang bij heeft als chlorella niet zou bestaan
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet. Het kan geen kwaad om het te gebruiken. Echter de onderbouwing voor de gezondheidsvoordelen ervan is nihil en dat wilde ik hier aanstippen.
mensen stoppen zich maar vol met allerlei commerciële troep
Is vitaminebom.nl (of waar chlorella dan ook te koop is) niet commercieel?
chlorella zorgt, door de gigantische hoeveelheid vitaminen en mineralen (dus niet van die supradyn-rotzooi =>chemische vitamineen), het zorgt dus voor een tandje extra bij in je verbranding. je wordt er echt actiever van waardoor je dus meer verbrand
Wat is een gigantische hoeveelheid vitamines? Volgens wikipedia is dat erg overdreven http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorella Meer dan de aanbevolen hoeveelheid heeft geen additioneel effect.
Waarom zijn chemische vitamines 'rotzooi'? Het lichaam kent na opname totaal geen verschil tussen natuurlijke en synthetische vitamines.
Met enige kennis van de biochemie weet je dat meer vitamines niet zorgen voor een snellere verbranding of dat je actiever wordt.

Mijn vragen blijven echter onbeantwoord:
Wat is de hoeveelheid chlorella die je per dag neemt?
Wat is jouw bron van het binden en verwijderen van zware metalen?

simpson
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:05

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door simpson »

Ik heb geen ervaringen met homeopathie. Ook bronnen waarom chlorella goed zou zijn. joh, als je googlet dan vind je zo gruwelijk veel info over deze zoetwateralg; die leeft trouwens al even een stukkie langer dan de mens zelf, dus die zal wel goed krachtig zijn, niet???

Het maakt mij allemaal niet uit wat jullie schrijven! Probeer het en je weet het!

groetsels,

P.s. onderzoeken over gezondheid: als je het allemaal moet geloven dan zijn het juist de onderzoekers die gesponsord worden door de industrie zelf.

Iedereen, succes met jullie business!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

als je googlet dan vind je zo gruwelijk veel info over deze zoetwateralg
Veelal zijn dit commerciele sites. Niet alles wat op internet geschreven staat berust op waarheid.
die leeft trouwens al even een stukkie langer dan de mens zelf, dus die zal wel goed krachtig zijn, niet???
De logica ontgaat mij hier. Wanneer iets maar lang genoeg leeft is het krachtig en goed voor de mens?
P.s. onderzoeken over gezondheid: als je het allemaal moet geloven dan zijn het juist de onderzoekers die gesponsord worden door de industrie zelf.
Er is inderdaad onderzoek dat door de industrie gesponserd wordt. Maar wat wil je daarmee zeggen?

moniqueje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 13:19

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door moniqueje »

Hoi Simpson ik kom dan denk ik uit het zelfde dorp als jij. Hoe neem je ze eigenlijk in? Allemaal tegelijk of verdeeld over de dag.
heb ze vandaag namelijk gekregen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mensen geloof de persoon die hier post als wellness niet.
Herbalife is een bedrijf wat al 28 jaar bestaat met meer dan 60 miljoen klanten in de 65 landen waar we zijn goedgekeurd door alle erkende instanties
De omzet van herbalife was zo'n 2,1 miljard dollar. Gedeeld door 60 miljoen klanten kom je dan uit op een omzet van 35 dollar per klant per jaar. En we lezen hier berichten over supplementen die 42 euro kosten voor 10 dagen.

simpson
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:05

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door simpson »

ìk lees overal dat Herbalife zo'n oplichterij is.
die algjes van chlorella op www.vitaminebom.nl;

niet slecht hoor; het is niet voor niks, maar het werkt bij mij wel.

simpson
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:05

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door simpson »

ik neem ze met water. Verdeeld over de dag. t is zelfs zo dat ik ze 's avonds rond 20.00 uur niet meer neem, want ik krijg dus echt meer energie ervan.
Kan dan vlot tot 01.00 uur snachts door; is ook niet de bedoeling.

Waarvoor gebruik jij ze?

vlinder567
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 14:13

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door vlinder567 »

Ik gebruik al jaren herbalife, ben er gigantisch mee afgevallen en wat nog belangrijker is, ik voel me fitter dan ooit!!!

guussieguussie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:31

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door guussieguussie »

Ik heb er wel eens over nagedacht. Ik heb "officieel gezien" ondergewicht.
(o.a. snelle stofwisseling door erfelijkheidsfactoren)
Las dat je dan van die shakes kunt kopen die je 3 maal per dag naast de gewone maaltijden erbij moet nemen.
Ik vind dit echter te lastig. Dan zou ik het mee naar mijn werk moeten nemen. ('s ochtends moeten shaken en dan in een beker meenemen)
En het is peperduur, vind ik.
Daarnaast heb ik al vaker weight gainers (o.a. American Sports en Vitalife) gebruikt en die hielpen bij mij niet.
Dus zodoende ben ik nog niet gestart met Herbalife.

annekedebie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 20:52

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door annekedebie »

ik gebruik ook al een paar jaar herbalife en ben gigantisch afgevallen voel me ook belangrijk een stuk fitter dan ervoor!
Laatst gewijzigd door annekedebie op 10 nov 2008 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

Het toeval wil dat enige tijd geleden een TS positief was over de hierboven genoemde site. Daarop werd gereageerd door een 'ervaringsdeskundige' die ook positief was en zei 10 kg te zijn afgevallen binnen een maand.
Beide hadden zich die dag aangemeld op dit forum en het was hun eerste post, zo ook eerder van vlinder567 en nu van annekedebie.
Na een kritische reactie daarop gegeven te hebben, hebben zowel TS als de 'ervaringsdeskundige' hun post met daarin de site verwijderd.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het lijkt dat ook deze reactie enkel dient ter promotie van de site.
Om niet in herhaling te vallen is dit de link van het desbetreffende topic:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65281

Verder is er op de site een vragenlijst te vinden voor een advies op maat. De enkele vragen die gesteld worden zijn zo basaal waardoor niet gesproken kan worden van een advies op maat.
Wanneer je een BMI van 19 hebt, wordt gezegd dat je een normaal gewicht hebt, maar dat het geen kwaad kan om nog enkele kilo's te verliezen. Dit is een volkomen ondeskundig en verkeerd advies, zeker met de beperkte informatie waarop ze dat advies baseren.
Vervolgens adviseren ze Herbalife-pakketten die volkomen overbodig en zelfs ongezond kunnen zijn.
Wanneer je aangeeft zes porties volkoren producten en 5 porties groente en fruit per dag te eten adviseren ze een vezelsupplement.
Ook van de productbeschrijvingen kan ik niet zeggen dat het de juiste informatie is die er staat.

Met caloriebeperking kan natuurlijk iedereen gewicht verliezen. Maar voor velen is een tijdelijke caloriebeperking geen structurele oplossing van hun overgewicht.
Een gezond voedingspatroon aanleren met voldoende beweging is het belangrijkste. Voedingssupplementen zijn in de meeste gevallen overbodig (een goed multivitamine supplement en visolie kan geen kwaad, dit kan van Herbalife maar is zeker niet noodzakelijk).
Zomaar iets weglaten is ook niet altijd de oplossing. Er dient een vervanging voor in de plaats te komen omdat anders de kans bestaat dat de verandering te groot is waardoor de therapietrouw daalt (mislukken van de afvalpoging).

Mijn mening is dan ook dat de site niet geschikt is om overgewicht aan te pakken. Daarvoor zijn er teveel tekortkomingen. Bovendien zijn er voldoende, betere en goedkopere alternatieven.
Het zal echter altijd tijd en moeite kosten. Gemakkelijk, snel en blijvend afvallen is een ilusie, hoewel er altijd mensen zijn die graag in ilusies geloven.
Laatst gewijzigd door Robjee op 10 nov 2008 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 10 Nov 2008 00:24 door Robjee

Het toeval wil dat enige tijd geleden een TS positief was over de hierboven genoemde site. Daarop werd gereageerd door een 'ervaringsdeskundige' die ook positief was en zei 10 kg te zijn afgevallen binnen een maand.
Beide hadden zich die dag aangemeld op dit forum en het was hun eerste post, zo ook eerder van vlinder567 en nu van annekedebie.
Na een kritische reactie daarop gegeven te hebben, hebben zowel TS als de 'ervaringsdeskundige' hun post met daarin de site verwijderd.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het lijkt dat ook deze reactie enkel dient ter promotie van de site.
Dat begint er wel op te lijken.Er zijn een aantal gebruikers die vrijwel gelijke reactie's plaatste en mogelijk hier meerdere nickname's hebben.Een voorbeeld is annekedebie en vlinder567, precies dezelfde ( niet onderbouwde ) reactie's die een site promoten.
De meeste ( goed ) onderbouwde reactie's komen van Robjee en dat strekt hem/haar? tot eer.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik ben net begonnen met herbalife en merk tot nu toe niks negatiefs. Ik ben er juist mee begonnen omdat ik twee collega's heb op mn werk die heel erg enthousiast zijn over herbalife. Ik stond juist heel negatief tegen over shake's omdat ze zeggen als je stopt kom je aan, maar mn twee collega's zijn slank en de hulp erbij vind ik prettig. Ik heb een hele aardige distributeur die me steunt. En dat vind ik juist prettig dat je iemand hebt die je steunt zodat je er niet alleen voor staat.
Op de poll kon ik trouwens niet meer reageren. Mijn mening is doe geen poll. Als ik mn twee enthousiaste collega's niet had over herbalife had ik negatief gekozen omdat je vaak negatieve dingen hoort over afslankshake's maar herbalife is geen afslankshake het is een voedingsshake. Mn ene collega gebruikt het namelijk niet om af te vallen want ze is slank zat. Zij heeft in de zorg gewerkt en het is een keer verkeerd gegaan en lag een meneer boven op haar schouder en de pijn en last zou blijven. Nu ze herbalife gebruikt heeft ze geen last meer van haar schouder. Dus het is niet alleen voor afslanken.

Groetjes Heidi

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

Ik ben net begonnen met herbalife en merk tot nu toe niks negatiefs.
Wanneer iemand een product koopt mag verwacht worden dat het voldoet aan waarvoor het gemaakt is. Wanneer je niets negatiefs merkt wil dat nog niet zeggen dat het dat doet.
Nu ze herbalife gebruikt heeft ze geen last meer van haar schouder. Dus het is niet alleen voor afslanken.
De controle op causaliteit is hier volledig verdwenen. Welke werkzame stof zou hiervoor gezorgd moeten hebben?
herbalife is geen afslankshake het is een voedingsshake.
Wat is het verschil?

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Hoi Robjee

Dat vind ik ook maar er zijn ook negatieve reactie's vandaar dat ik het erbij zeg.

Ik en me collega zijn geen Artsen dus dan zou je aan een Arts moeten vragen welke stoffen ervoor kunnen zorgen dat de klachten minder worden. Me collega merkt het verschil tussen toen ze nog geen herbalife begruikte en nu wel.

Hier zit veel meer voedings stoffen in dan afslankshake's je kan het vergelijken met astronautenvoer.

Groetjes Heidi :D

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Robjee »

Dat vind ik ook maar er zijn ook negatieve reactie's vandaar dat ik het erbij zeg.
Oke, het staat natuurlijk iedereen vrij om zijn/haar mening te zeggen.
Wanneer een supplement echter geen nadelige bijwerkingen laat zien en een 'effect' waarvan de oorzaak waarschijnlijk niet bij het supplement ligt, beoordeel ik het niet direct als positief.
Me collega merkt het verschil tussen toen ze nog geen herbalife begruikte en nu wel.
Het kan zijn dat er sprake is van een correlatie (samenhang), dat is echter nog geen bewijs voor enige causaliteit.
Hier zit veel meer voedings stoffen in dan afslankshake's je kan het vergelijken met astronautenvoer.
Dat is onjuist. Bovendien worden de meeste afslankshakes verrijkt met vitamines en mineralen tot 100% ADH of meer. Meer dan 100% ADH is echter onnodig en biedt geen additieve voordelen.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik nooit geen afslankshakes zou adviseren. Ook Herbalife kan daarvoor geschikt zijn.
De voordelen van Herbalife worden echter vaak overdreven.
Het is gewoonweg een shake laag in calorieen verrijkt met vitamines en mineralen.

Boo-ja
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2009 12:03

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Boo-ja »

Het was de bedoeling om 3 kilo af te vallen maar ben er 2 bijgekomen, ben er gelijk mee gestopt!

Gesloten