LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door Radar »

Belinda Maas uit Haarlem wil weten of de producten van Puur Natuur van de Albert Heijn biologisch zijn, maar zij kwam erachter dat geen enkel product van Puur Natuur een SKAL-code op de verpakking heeft staan. De producenten van de noten, Intersnack en Menken Orlando, waren niet terug te vinden op de website van keurmerk SKAL. Belinda nam contact op met Radar. 'Ik wil extra betalen omdat het biologische noten zijn, maar als blijkt dat ze helemaal niet biologisch zijn, dan voel ik mij bedrogen.'

Vanavond om 20:30 bij Radar op NPO 1

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door sjohie »

Radar schreef:
28 jan 2019 19:50
Belinda Maas uit Haarlem wil weten of de producten van Puur Natuur van de Albert Heijn biologisch zijn, maar zij kwam erachter dat geen enkel product van Puur Natuur een SKAL-code op de verpakking heeft staan. De producenten van de noten, Intersnack en Menken Orlando, waren niet terug te vinden op de website van keurmerk SKAL. Belinda nam contact op met Radar. 'Ik wil extra betalen omdat het biologische noten zijn, maar als blijkt dat ze helemaal niet biologisch zijn, dan voel ik mij bedrogen.'

Vanavond om 20:30 bij Radar op NPO 1
En in het volgende item pieren jullie de derriere van een kijker af? Jeetje mina, ik vraag me nu toch echt hardop af waar jullie de grens van eigen verantwoordelijkheid nog wel trekken. Er zijn twee soorten noten van dit merk, "Puur natuur ...." en "Puur natuur bio ...". Te onderscheiden van elkaar door het woordje bio in de productnaam, en een extra groen labeltje op de voorkant van de verpakking. Ook bij het online bestellen staat het groene bio logo er duidelijk bij.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Misschien handig dat radar Belinda gewoon doorverwijst naar Albert Heijn? Of zijn alle serieuze onderwerpen nu echt op?

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Was het nu een tegenvaller dat die noten gewoon wél biologisch waren?
Een administatief onhandigheidje, meer was het niet.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Een nuttig item wat mij betreft. Als een fabrikant iets claimt moet je die claim ergens terug kunnen vinden. Iemand die bereid is om extra geld uit te geven en gemotiveerd kiest voor een biologisch product moet erop kunnen vertrouwen dat die claim klopt en dat die verifieerbaar is.

De genoemde websites van SKAL en BioNext kende ik niet en dat geldt vast voor meer consumenten. Goed om te weten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt ook tropische producten die niet als biologisch verkocht worden maar dat soms wél zijn.

Per product kun je uitzoeken hoeveel pesticide / herbicide / kunstmest wordt gebruikt en of het dan wel zinvol is om meer te betalen voor biologisch.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef:
30 jan 2019 07:53
Een nuttig item wat mij betreft. Als een fabrikant iets claimt moet je die claim ergens terug kunnen vinden. Iemand die bereid is om extra geld uit te geven en gemotiveerd kiest voor een biologisch product moet erop kunnen vertrouwen dat die claim klopt en dat die verifieerbaar is.

De genoemde websites van SKAL en BioNext kende ik niet en dat geldt vast voor meer consumenten. Goed om te weten.
Als het label "Puur Natuur" is claimt AH helemaal niet dat het biologisch is.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Radar checkt: Zijn noten van Albert Heijn Puur Natuur wel biologisch?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

"Op de plastic verpakking staat dat de amandelen, walnoten, hazelnoten en dadels van Puur Natuur biologisch zijn."
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... iologisch/
Daar ging het in dit geval om. En dat moet dan verifieerbaar zijn.

Gesloten