LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Susanne1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 09:27

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Susanne1234 »

Sorry hoor, maar die argumenten van die dietiste in de aankondiging over dit onderwerp op de site slaat echt nergens op! Vitamine tekort? Je eet gewoon je groente, fruit en zuivelproducten... En te weinig beweging? Daar ben je toch zelf bij? Dat is toch bij elk dieet?

Die dietisten zijn gewoon bang dat iedereen gaat afslanken uit een boekje en dat de klanten wegblijven uit de praktijk!
Hier dan even een reactie van een dietiste. Het klopt wat je zegt, je eet groente en fruit en zuivelproducten bij het Sonja Bakkerdieet. Het is alleen onvoldoende om aan de aanbevolen hoeveelheden te komen. Kijk maar eens op www.voedingscentrum.nl waar de aanbevelingen staan (of eventueel bij de website van de GezondheidsRaad). Het Sonja Bakker dieet zit erg laag in de calorieën. Jammer dat ze daar zelf over bluft want als je het zou narekenen met de Nederlandse Voedingsmiddelentabel kom je echt dagelijks maar op 800-1000 kcal.
Wat de meeste dietisten gewoon dwars zit is dat de meeste mensen het verschil niet weten tussen een gewichtsconsulente en dietist. Een dietist heeft er namelijk een 4-jarige HBO-opleiding op zitten, een gewichtsconsulente heeft een LOI-cursus gedaan. En het is jammer dat er een paar dingen niet helemaal kloppen wat Sonja Bakker zegt, en dat de mensen haar geloven ipv de dietist (terwijl er toch een verschil in opleiding is).
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk: mensen vallen af! Fantastisch! Hopelijk kunnen ze het inderdaad volhouden en blijft het gewicht stabiel nadat ze op hun streefgewicht zijn! En anders zie ik ze vanzelf verschijnen :P
Wat we voor ogen moeten houden is dat er ontzettend veel mensen met overgewicht rondlopen. Het belangrijkste is dat die mensen afvallen en dat lukt zo goed. Ik ben niet bang voor een lege praktijk, zoals Sonja Bakker al zei: zij begeleidt gezonde mensen met overgewicht, voor ons is er nog voldoende ander werk (mensen met een hoog cholesterol, Diabetes Mellitus, een hoge bloeddruk, maag-darmklachten, allergieën, ondergewicht etc etc etc).

Dus voor iedere gezonde volwassene met overgewicht: kijk goed of het dieet van Sonja Bakker bij je past. Stap anders naar de huisarts voor een verwijsbriefje naar de dietist, die maakt een voedingsadvies op maat.

sofietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door sofietje »

Tuurlijk moet ieder voor zich weten wat hij of zij doet. Ik vraag me alleen af of al die lijnmensen wel weten hoe hun eigen lichaam werkt en inelkaar zit. Wat er gebeurt als je jezelf uithongert want laten we wel wezen, als je onder de 1300 cal zit honger je jezelf uit. Hoe meer dieten, hoe meer (te) dikke mensen er zijn. Ik ken ook mensen die Sb volgen en als ik hoor wat ze maar mogen eten op een dag krijg ik al honger. Helaas is het zo dat mensen tegenwoordig kuddedieren zijn en niet meer zelf nadenken. Probeer mijn dieet maar: succes gegarandeerd. Als vrouw gebruik je ongeveer 1800 cal en als man ongeveer 2100 cal op een dag. Beweeg gemiddeld 300 cal per dag. Ok, het gaat lang niet zo snel als al die crashdieten maar je valt langzaam, en ook gezond af. Het is veel beter vol te houden. Drink natuurlijk wel voldoende water, dat is altijd goed. Eet meerdere keren per dag, dus niet drie keer want dan zakt je bloedsuiker te veel. Als je dat gezond genoeg doet kan er heus wel wat snoeperij bij.

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door zoefay »

Momenteel gaan er in wetenschappelijke kringen steeds meer stemmen op dat beperking van calorien zelfs levensverlengend zou werken.
In Nederland zijn ze wel erg bang dat ze omvallen van de honger hoor, niks mis mee om minder te eten.

De reactie dat iemand met diabetes "dood gaat" aan dit dieet lijkt me erg overtrokken, bovendien weet elke diabetespatient dat hij/zij koolhydraten over de dag moet verdelen enz.

De diabetespatient heeft wel vaak e.e.a te danken aan het overmatige gebruik van koolhydraten/suikers, waardoor de alvleesklier ontregelt raakt.

Wie "Sonja Bakkert" en zich er prettig bij voelt moet dat vooral blijven doen hoor, het is gewoon een ouderwets caloriebeperkt dieet, wat op geen enkele manier ongezond is.

fc.zwets05
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2006 12:53

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door fc.zwets05 »

Het voorbeeld , in de uitzending, van het dagmenu is niet reeel. Neem een ander menu en je ziet dat het zeer gezond is. Mijn weekmenu is speciaal op mij afgestemd. Het voordeel is dat je zelf niets hoeft uit te zoeken. Ik heb diabetes 2, mijn suiker spiegel is behoorlijk gedaald en kan minder insuline gaan spuiten. Het afvallen gaat wat minder maar ik zet door alleen al hierom. Vragen kun je per mail stellen en je krijgt persoonlijk antwoord.
Hetty

Jose van Duin
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 10:29

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Jose van Duin »

Oei Oei, tegen iemand zeggen dat zij een dieet niet goed volgt omdat zij maar 2 ons is afgevallen. Dom dom, soms werken dieeten gewoon niet voor de een en voor de ander wel. Ik ben een expert in dieeten durf ik haast wel te zeggen. Dit dieet werkt denk ik goed bij mensen die voor het eerst zoiets gaan doen, en die "maar" rond de 10 kilo af willen vallen. Verder snap ik dat gedoe niet over die producten die te duur zijn en zo. We hebben toch allemaal hersens ???? De producten die radar als alternatief aangeeft zijn prima, maar dat kan iemand met een gezond verstand toch zelf wel verzinnen. En ik las ook iets over dat de 4 halvarine de minste calorieen heeft, maar over een smeertje op brood maakt dat heus niet zo veel uit. Het draait allemaal om gezond eten, en daar is het boekje van Sonja toch wel een goede hulp bij. Zo, nou neem ik nog een lekker bakkie met een bonbon, want bij mij ligt Sonja's boekje weer in de kast. Dat ligt niet aan haar boekje, maar aan mijzelf !!
Nog even voor die dietiste van even hierboven : Jaren geleden ging ik al naar een dietiste, die vroeg mij op te schrijven wat ik at. Dat deed ik keurig. Maar na 3 maanden vond ik dat we niet opschoten. Zij zei me alleen maar wat ik daarvan NIET mocht eten en gaf me geen alternatieven. Misschien heb ik toen pech gehad, voor mij was dat de eerste keer dat ik probeerde afvallen, en dan zo'n mager meisje tegenover je hebben die met een heel zacht stemmetje tegen je zegt : Ja die Mars, dat mag natuurlijk echt niet meer. Rode streepjes zet in je schriftje en zegt : Tot volgende week. Dat was nix voor Josje. Toen dacht ik waarschijnlijk nog dat je van het feit dat je naar een dietiste gaat alleen al af zou vallen. Die bewustwording dat ik het toch echt zelf moest doen heeft zij mij helaas niet kunnen geven. Dat heeft jaren en clubjes lang geduurd. En nu ik me er wel bewust van bent moet er inmiddels 30 kilo af. Dan heb ik een gezond gewicht, en weeg ik 3 kilo minder als toen ik voor de 1e keer naar de WWatchers ging. O,O,O, wat vonden ze me toen al zwaar. Ik moest minstens 20 kilo afvallen. Ik viel er toen 8 af. WAS IK DAAR MAAR TEVREDEN MEE GEWEEST. Maar nee, ik had mjin streefgewicht niet bereikt ,en zo is het jo-jo-wen begonnen.
Ik kan er nog uren over schrijven, maar dat wordt een beetje teveel van het goede, dus ik stop er mee...

leiden
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 08:40

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door leiden »

een succesvol dieet krijgt binnen de korste keren kritiek, vooral in Nederland. Met kritiek op zich is niets mis, al moet het wel hout snijden.

De bewering dat het dieet van sonja bakker te weinig vitaminen zou bevatten, kan op zich nog wel waar zijn, de vraag is wat het referentiekader is. Als ik naar mij zelf kijk dan kom ik tot de volgende constateringen:

voor sonja:
- ik at veel opwarm maaltijden
- ik at geen fruit
- ik at weinig groente (ben geschrokken hoeveel 200 gram is)
- ik at niet gevarieerd
- ik at niet op regelmatige tijden
- ik bewoog onvoldoende

Na sonja:
- ik eet alleen nog maar verse producten
- ik eet nu iedere dag fruit
- ik eet minimaal 200 gram verse groenten
- ik eet gematigd
- ik eet zeer gevarieerd
- ik eet op vaste tijden en heb mijn levenspatroon daarop aangepast
- ik sport nog niet, maar beweeg inmiddels veel meer.
- ik koop behalve de aanbevolen producten ook wel eens huismerken etc.


Mijn conclusies na 8 weken sonja:

- ik ben ruim 10 kilo afgevallen;
- mijn smaak is terug gekeerd;
- ik voel me erg lekker bij het dieet;
- het valt me op dat mijn avondeten ondanks een bijna gehalveerde hoeveelheid gewoon voldoende is en vooral lekker;
- de variatie in mijn eten vind ik een ontdekking;
- ik geef veel minder uit aan eten dan in de periode voor sonja.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ik maar wil aangeven is het volgende. het dieet van sonja bakker is een gemiddelde, een houvast voor een andere en gezondere manier van leven. Een leven dat is gebasseerd op regelmaat, variatie, gezond eten en matig eten gekoppeld aan meer beweging. Je mag dan best beweren dat er misschien elementen aan ontbreken, of het te weinig aanzet tot beweging maar je moet dan wel het volgende bedenken:

- meet het af aan je uitgangssituatie en bedenk dat bijna geen een Nedelander leeft zoals het voedingcentrum het graag zou zien.
- realiseer je dat het dieet een houvast is, als je meer nodig hebt dan eet je er gewoon meer bij, zolang je je maar vasthoudt aan het principe (vers, gezond, gematigd, gevarieerd, regelmaat).

Deze elementen mis ik totaal in de kritiek die er is op het dieet. Als heel Nederland het sonja bakker dieet zou volgen, dan zou het voedingcentrum maar wat blij zijn volgens mij.

lieve
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2005 19:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door lieve »

Ik heb het boekje van Sonja Bakker gekocht en heb het als leidraad gebruikt.
Ik val ongeveer 4 ons per week af, moest weer wennen aan t vele (!) eten en zo'n fruitdag, die doe ik gewoon niet.
Zoals in t boekje ook staat: elke dag even bewegen (maar dat deed ik al).

Dure merkproducten? Nooit gedaan, dus ook nu niet. Kom op zeg, je gaat toch niet blindelings iets duur kopen als een ander product net zo goed is?
Als je de smaak beter vindt, okee.

Kortom : gebruik je gezonde verstand.

En verder aan de redactie van Radar: jammer dat jullie juist de fruitdag als voorbeeld kozen. Zo haal je je eigen geloofwaardigheid naar beneden.

Alle lijners , of beter gezegd mensen die vinden dat ze iets aan hun voedingspatroon moeten doen : Succes en houdt het vol!!

Groetjes!

opiumlover
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 11:44

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door opiumlover »

:D Hoi,

Ik heb al diverse dieeten in mijn leven gehad en de meeste werkten niet of inderdaad maar voor een kleine periode.
Ik ben vorig jaar november begonnen met het dieet van Sonja en ben in een vrij korte periode 17 kilo kwijt geraakt.
Inmiddels een jaar verder ben ik die nog steeds kwijt en ik voel me perfect.
Ik leef supergezond en kan evengoed regelmatig een paar glazen wijn drinken met een hapje.
Ook heb ik vanaf dag 1 geen hongergevoel gehad of hoofdpijnklachten, die ik bij andere vormen van dieet wel heb gehad.
Voor mijn is het een topper!!!

En dat ze nou net de fruitdag als voorbeeld gaan pakken met 800/900 calorieen dat vind ik wel een beetje kinderachtig.
En ook lijkt het mij vrij logisch dat als je wilt afvallen dat je dan ook moet bewegen.
:P :P
Sonja...Ik kijk uit naar je volgende boek.
J. :lol:

prinsenkind
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 11:12

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door prinsenkind »

[Wij volgen weekmenu van SB 3 en een halve week, mijn vrouw is 3 kilo en ik 6 en een halve kilo afgevallen.Mijn vrouw is weer op haar streef gewicht ik moet er nog 13kilo gaan.
Beiden zijn we 55+ en doen aan sport trimmen en arobics.
Iedereen die je hoort vindt het een goed vol te houden menu.
We eten anders en soms meer dan voorheen.

Vorige week was een artikel in het parool (op de klapstoel) over het succes van SB ook hierop reageerde een eerste lijn dietiste van de VU Ellen Govers met ongeveer dezelfde kritiek op de merkproducten e.d. daarbij leek het of de beroepstrots van de dietiste aangetast werd door het succes van SB.
Zij melde ook dat overgewicht door de WHO aangemerkt was als een ziete.
Dus de helft van de westerse wereld is Ziek.
We lijden gewoon aan welvaarts vet,we hebben het (te)goed.
SB heeft inmiddels een half miljoen exemplaren van haar boekje verkocht dus al gauw zo'n 1.5 miljoen lezers (man vrouw en (schoon)dochter)
Stel dat het werkzaam is voor 10% dan heeft ze 150.000 mensen gelukkig gemaakt]

Dus er blijft genoeg werk over voor de dietistes
Bij wie de behaalde resultaten ook niet altijd toppie zijn.

De kritiek op de merkartikelen is onzin, wat je bespaart op de snacks is meer dan de iets hogere prijs.
Doordat de menu's vaststaan worden vergissingen voorkomen (we mogen vandaag dit of dat)
Bij een vrije keuze kiest men alleen de lekkere (slechte) dingen
Tot slot Voor de zwakke broeders en zusters aan het eind van het jaar komt DSM met het artikel fabuless op de markt, als hulpmiddel om af te vallen (remt de vraatzucht) in een zuivelproduct.

lindhoud
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 12:13

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door lindhoud »

Ik reageer niet snel op een uitzending maar deze keer voel ik mij geroepen het te doen.

Ik heb Radar altijd een geloofwaardig programma gevonden. Tot gisteravond.

Mevrouw Blauw beweert het hele boekje van Sonja Bakker te hebben doorgenomen en een willekeurige dag als voorbeeld te hebben genomen.
Wel toevallig dat dat net de fruitdag is.
Volgens mij wilde zij willens en wetens het dieet zwart maken.
Heel kinderachtig. Jammer dat Radar dit zo heeft overgenomen.
Vanaf heden zet ik mijn vraagtekens bij de objectiviteit van Radar.

Sonja Bakker is een goed dieet dat werkt. Duur hoeft het niet te zijn als je je gezonde verstand gebruikt.
Mijn man had nog nooit gelijnd en was in vier weken 5 kilo en zijn buikje kwijt.
Ook ik ben al heel wat kilootjes kwijt terwijl het is er bij mij normaal niet af te branden is.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door boebele »

'Sonja Bakker is een goed dieet dat werkt'

Dat is anders nog helemaal niet bewezen hoor.

itsmelebets
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:08

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door itsmelebets »

Mijn Probleem is dat ik soms niet afval ,wat ik ook probeer ,ik snoep niet,ik beweeg 6 dagen per week gemiddeld 2 uur (dansen)maar volgens pietje zo noem ik hem maar even,heb ik een blokkade in mijn lichaam waardoor ik mijn afval stoffen niet kwijt kan, dus zeg niet te gauw als mensen niet afvallen dat ze dan het dieet wel niet gevolgd zullen hebben .verder baal ik ontzettend dat ik mijn lichaam niet meer onder controle heb en ik mijn broeken van voor de vakantie niet eens meer aankan zonder dat het vel er overheen blubbert :twisted: dus als iemand me toch zou kunnen helpen met wat tips :roll: graag dan!!

bonds
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:12

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door bonds »

Radar is een programma dat regelmatig de consument wilt beschermen tegen misleiding maar gisterenavond was Radar toch wel heer erg op een "Telegraaf" manierbezig om Sonja Bakker zwart te maken....
Ik volg zelf geen enkel dieet maar heb wel bewondering voor datgene wat Mevr. bakker voor elkaar heeft gekregen bij een hoop Nederlanders nl. een hoop kilo's lichter door haar adviezen.
Wat radar liet zien als ware wat je in week 8 alleen maar mag eten op een dag nl. fruit en sapjes, werdt later door Sonja bakker uitgelegd dat dat een soort van correctiedag moet zijn als je bv de dag daarvoor te veel calorieen naar binnen hebt gekregen ( diner'tje bv ) en dzo staat het ook in haar boek vermeld, verteld Sonja. Dus radar probeert op een vieze en wel heel goedkope manier deze dame onderuit te halen.
ook in gesprek was Sonja bakker niet klein te krijgen door mevr Herzenberg want ze bleef gewoon door praten totdat ze wat gevonden zou hebben maar helaas.
Ik had graag gewild dat mevr. Herzenberg ook zo fanatiek was tegenover die dame van de Kpn !!! want daar deed ze wel erg aardig tegen terwijl daar mensen echt de dupe zijn van wanorde bij zo'n grote instantie. Hieruir blijkt dat mevr. Herzenberg duidelijk met 2 maten meet....misschien wel jaloers op het succes van Mevr Bakker ???

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door lars75 »

ik heb ook succes bij sonja bakker, het is een ander voedingspatroon aan meten.
ik ben al 10 kilo kwijt en ben er nu even mee gestopt, maar hou het patroon wel aan, door 3 keer per dag te eten en de tussendoortjes.
ik de uitzending had Diëtiste Katrien Blaauw veel kritiek over het voedingspatroon van sonja bakker, dit vind ik zeer onterecht. de boeken die zei in haar top 10 heeft staan zijn door haar dan niet goed gelezen, want zonder kolhydraten kunnen we ook weer niet.
geen handvaten na het dieet...... willen we dat??? is het niet een patroon die als je de rest van je leven moet proberen te volgen, want je hebt immers aanleg om dik te worden??? (geld niet voor iedereen)
te weinig caloriën per dag binnen.........ja als je toevallig die fruitdag pakt.....maar je hebt ook een dag dat je 4 pistolets naar binnen moet drukken....en patat.......reken dat dan eens uit.....voor dat je een grote mond heb.
merkartikelen............. zijn we dan zo dom, dat je zelf niet kan verzinnen om een alternatief te kiezen!!!!! moet alles dus voor gekauwd worden.......we zijn toch volwassen!!!!!! denk na........
er staat niet in het boek over bewegen oke dus we willen een boek die ons helemaal van tot in de details aangeeft wat we moeten eten,drinken en leven. dan zijn we toch net robots......
we weten toch dat we per dag een half uur moeten bewegen.......

dit moets ik even kwijt,want ik was behoorlijk boos.
en het vertrouwen in radar is dus nu helemaal weg, door te zeggen dat ze een willekeurige dag uitgekozen hebben...........ik hoop dat ze er op terug komen, anders is het snel gedaan met radar, want dan laat je je echt kennen.
sorry hoor, maar ik dacht dat radar aan de kant van de consument stond en niet aan de kant van de media.

hebovi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:59

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hebovi »

Helaas, ook wij hebben het "radar-onwaardig" gevonden, zoals het programma omging met het boek van Sonja Bakker en met haarzelf.
Zowel Sonja Bakker zelf als het boek werden alleen maar negatief benaderd door de dietiste en Antoinette.
Helaas werd er geen aandacht besteed aan de positieve kant die het bij vele mensen teweeg brengt: het structuur brengen in en aanpassen van je eetpatroon/leefpatroon. Wij hadden ook een ongezond eet/leefpatroon en hadden te kampen met veel overgewicht. Het boek van Sonja Bakker was een prima steun in de rug: met regelmaat eten, genoeg (dus niet teveel) eten, geen maaltijden overslaan etc.
Wij zijn resp. 15 en 12 kilo afgevallen, maar belangrijker (zoals ik ook hoor bij velen om mij heen!) wij hebben hierdoor ons eet/leefpatroon aangepast en dat houden wij nu al een half jaar vol! Het is dus voor ons geen dieet maar dankzij Sonja Bakker is ons eet/leefpatroon verbeterd.
Wat mij beter lijkt dan afvallen met shakes ed.!

Knutseljet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:32

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Knutseljet »

Eigenlijk ben ik behoorlijk geschrokken van RADAR gisteren, normaal vind ik het een geloofwaardig consumenten programma alleen dit sloeg alles!!!!

Zoals zoveel ben ik ook met het "dieet" bezig, ik eet veel meer dan hiervoor maar val toch af. Ik ben nu aan de vierde week begonnen en ben een kleine 5 kilo kwijt. Ik voel me fitter en uitgeruster en zit heerlijk in mijn vel, ditzelfde geld voor mijn man en ouders.

Ik vind het erg kinderachtig van de redactie dat ze een voorbeelddag hebben gekozen waarop je inderdaad minder eet, maar maakt het voedingscentrum niet steeds reclame voor een balansdag??? En wat is er gebeurd met de slogan: "twee ons groente en twee stuks fruit dan houd je het een heel stuk langer uit!" ??

Als ze nu een andere dag hadden uitgekozen bijvoorbeeld (in mijn geval) gisteren, waar je bloemkool en aardappels een en een heerlijk bereide karbonade. dan is dit veel reeeler. (dan heb ik het nog niet over de boterhammen en de yoghurt en het fruit)

Ik zou eigenlijk de koude douche willen uitdelen aan jullie eigen programma, zo objectief en eerlijk zijn jullie niet geweest, erg jammer.

Voorwat betrefd jullie lijste met alternatieven.... dit kan een domme olifant nog wel verzinnen. Als jullie het boekje goed hebben gelezen zie je ook dat er gewoon MAGERE YOGHURT staat en niet altijd Optimel. En iederee kan toch wel indenken dat je niet speciaal een merk hoeft te gebruiken, iedereen noemt een SULTANA een SULTANA of het nu een "echte" is of een eigenmerk.

Bedankt Sonja voor het goede dieet, misschien is een opvolgboekje wel een idee, met lekkere recepten om je "klanten"nog meer te vreden te maken.

dianka
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:14

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door dianka »

Als er iemand in dit land zn kop boven t maaiveld uitsteekt moet die snel weer worden afgehakt. :evil: ik vind t erg jammer dat er niemand in het programma was die ervaring had met het dieet. en het is nu eenmaal zo dat wat goed werkt voor de één, dat nog niet automatisch geldt voor iedereen. voedingsspecialisten kunnen precies aangeven wat je wel en wat je niet mag eten, maar als t zo simpel was bestond er geen overgewicht. Maar wij dikkerds blijven zoeken naar een handreiking om een weg te vinden naar blijvend afvallen. voor de een is dat weight watchers, voor een ander sonja bakker. ik volg het nu ruim een maand, ik vind het makkelijk omdat er niet veel werk aan is, ik pas t ruim toe om bv niet met een struik bleekselderij te blijven zitten. In t begin rammelde ik overdag van de honger, maar dat is over. 'sAvonds mag je heel veel eten vind ik. En duur? alle chips en wijn en verder snaaiwerk dat ik nu niet meer koop kost toch ook geld?
Ik vond t wel heel goed dat Sonja zelf in het programma aanwezig was.
Voor mij was de komst van haar dieet een redding,en na lange tijd durf ik er weer in te geloven dat het me gaat lukken om af te vallen. Alleen daarom al kan haar methode niet meer stuk voor mij!

wendy27
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:38

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door wendy27 »

ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze met deze methode niet afvallen, want dat kan namelijk gewoon niet!!
Alle kritiek is volslagen belachelijk. Dit is geen dieet, maar een perfecte manier om je eetpatroon blijvend te veranderen en daar is waar het om gaat. Ik heb ook andere dieten geprobeerd, maar alemaal zonder blijvend resultaat. Wie heeft nou zin om altijd maar punten of calorieen te tellen of van die smerige shakes te drinken?? Als je daarmee stopt verval je gelijk weer in je oude patroon en ben je weer terug bij af. Neem nou Herbal Life. een starterspakket kost zo'n 160 euro voor een paar shakes en dan gaan ze zitten vitten op het feit dat Sonja merkprodukten noemt?? Ieder normaal mens snapt toch dat je voor goedkopere alternatieven kan gaan? En geloof me, je bespaart ook al koop je de duurdere merken. Je koopt namelijk precies wat je nodig hebt en niks meer en dan bespaar je dus aanzienlijk! Ik heb wel voor 20 euro boodschappen voor 5 dagen voor 2 personen hoor, dus als dat duur is weet ik het ook niet meer.
Feit is dat dit de meest succesvolle methode is. Mijn vriend en ik zijn allebei 17 kg afgevallen, mijn moeder ook en mijn schoonmoeder ongeveer 20kg. De topper is mijn schoonvader met 30kg en alles zonder moeite. Het blijft er ook af en het zou niet gezond zijn? we hebben ons allemaal nog nooit zo lekker gevoeld!
Sonja, ga vooral zo door en luister alleen naar de mensen die je wel waarderen!

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door lars75 »

nou die koude douche voor het programma vind ik een perfect idee!!!!!!!!

wendy27
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:38

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door wendy27 »

nog iets. de balansdag van het voedingscentrum:
vreet je gewoon maar helemaal vol, dan hou je de volgende dag toch gewoon een balansdag?? yeah right. :shock:

Gesloten