LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Smartje »

@lady
Verschil tussen "arm" zijn of echt niets hebben.
(Personen zijn gefingeerd)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit is niet de plek voor sprookjes. Doe dat maar in de huiskamer.

J. Deltoer
Berichten: 3081
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, je hoeft maar programma's als dubbeltje op zijn kant te kijken en je ziet waar de prioriteiten liggen van mensen die vrijdags met de auto hun pakketje klagend en zeurend komen ophalen. Ja, auto'tje, want hoe moet je anders de kinderen naar school brengen? Pakje peuken per dag, en de kinderen kunnen niet achterblijven met de nieuwste air max en i phones. En uiteraard in de zomer met Cor en Don mee want we mogen toch ook wel eens wat.
Heb zelf genoeg uitvreters aan de balie van het incassokantoor zien staan. Konden niet betalen maar wel de auto voorrijden. En als je vraagt of ze niet wat meer geld kunnen inkoppen door te werken doen ze of ze door de bliksem worden geraakt. Werken? Waarom, om mijn schulden in te lossen? Werken is voor de dommen. Zeker smorgens vroeg je nest uit en de hele dag naar de pijpen van de baas dansen?
Mooi dat steeds meer supermarkten produkten die tegen de houdbaarheidsdatum zitten afprijzen. Gewoon betalen voor je produkten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ deltoer, walgelijke reactie. Minachting voor je medemens.
Wel eens aan gedacht in deze crisis dat het iedereen kan overkomen? Ook jou.

J. Deltoer
Berichten: 3081
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
30 mar 2021 22:07
@ deltoer, walgelijke reactie. Minachting voor je medemens.
Wel eens aan gedacht in deze crisis dat het iedereen kan overkomen? Ook jou.
Ook ik heb ooit een tijd van de bijstand moeten leven. Jaren 80, miljoen werkelozen van Lubbers, ik was er een van. Dan is het tering en de nering. Auto eruit, geen dure spullen kopen. En solliciteren. Werken aan werk.

Walgelijk? Waarom? Omdat dit niet politiek correct maar de waarheid is?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, het is jouw waarheid, gebaseerd op je eigen ervaring, vermengd met de gebruikelijke bak vooroordelen. Je hoofd is zo vol van dit alles, dat je niet meer open, onbevangen de wereld in kunt kijken - je bent stil blijven staan, waar de wereld zich verder ontwikkelde.

Andere mensen maken andere keuzes. In dit topic hebben Sjohie, Lady en anderen al aangegeven waarom je mensen niet mag beoordelen omdat ze nog een auto hebben of met een auto naar de voedselbank gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3081
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
30 mar 2021 22:15
Nee, het is jouw waarheid, gebaseerd op je eigen ervaring, vermengd met de gebruikelijke bak vooroordelen. Je hoofd is zo vol van dit alles, dat je niet meer open, onbevangen de wereld in kunt kijken - je bent stil blijven staan, waar de wereld zich verder ontwikkelde.

Andere mensen maken andere keuzes. In dit topic hebben Sjohie, Lady en anderen al aangegeven waarom je mensen niet mag beoordelen omdat ze nog een auto hebben of met een auto naar de voedselbank gaan.
Wat ik wel of niet mag maak ik zelf uit.
Een auto kost aan brandstof verzekering, belasting, onderhoud, keuring, banden e.d. minimaal 200 euro per maand. Boetes en afschrijving (vervanging) niet eens meegerekend. De auto is het eerste wat je de deur uit doet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De levering van supermarkten aan voedselbanken loopt terug. Er wordt steeds meer ingezet op minder voedselverspilling van met name versproducten. Juist voor een gezonde maaltijd zijn die verse producten zo belangrijk. Dat is eind vorig jaar ook in de media geweest. En zo is schraalhans keukenmeester bij de voedselbanken.

https://nos.nl/artikel/2352940-voedselb ... aties.html

https://corporate.lidl.nl/pers/persberi ... lijk%20uit.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Radar »

Hoe teleurstellend zijn sommige 'antwoorden' in dit topic weer? (Het gaat niet om de laatste, en dus sorry dat ik even naar de negativiteit terugkeer, maar het moet er even uit.) De TS vraagt alleen om advies in een moeilijke kwestie, maar de nood om te oordelen en zonder aanleiding te viseren neemt het snel over. Waar dient het forum voor als het niet is om elkaar wat ruggensteun te geven, hetgeen élk van ons kan gebruiken.

Aan de forumleden die steevast de negatieve kaart kiezen. Het staat je vrij om je mening te uiten, maar: wie niets constructiefs wil bijdragen en hier alleen gelijkgezinden wil vinden om samen te kankeren, wijzen we graag de deur. Telkens weer zien we hoe een TS/nieuw forumlid meteen het zwijgen wordt opgelegd, terwijl andere forumleden nog zo hun best doen om een antwoord te bieden, zoals hier. Zie je géén hulpvraag maar enkel een aanleiding om de boel te verzieken: de groeten! We zien je uitschrijfmail graag komen.

Tegelijk fijn om te zien hoe vele anderen in de bres springen. Jullie voorkomen dat niet alleen dit topic maar het hele forum een giftig platform wordt waar elkaar niets wordt gegund. Dank! De boodschap was niet aan jullie gericht, maar desondanks zijn we de vraag van de TS aan het vergeten.

Het topic begon goed, er werd meegedacht met de TS. Kunnen we nog even zo door? ^JS

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Smartje »

@radar
Ik blijf ook mijn best om het Forum hoog te houden.
En zeker, advies moet geen veroordelen zijn maar waarde hebben.
(En als ik dan te scherp ben tegen\over de mede Forumleden over de kwaliteit van het Forum, wordt het bericht verwijderd )
En de verleiding is natuurlijk groot om er in Mee te gaan.
Al diverse keren zelf aan gegeven dat we naast het spoor rijden.
Ik hoop dat, door mij en alle Forumleden, wij het Radarforum hoog in het vaandel blijven houden.🏁

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat doet u dan met gefingeerde personen in gefingeerde verhalen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door moederslink »

Shireen82, is het een idee om het daar ter plekke aan te kaarten? Of vind je dat gênant?
Je hoeft als voedselbank zijnde geen beschimmelde of aangevreten waren aan te nemen , lijkt mij.
Zij kunnen daarover dan in gesprek gaan met de ' leveranciers' .
Er moeten ook meer inleverpunten komen waar mensen goede spullen kunnen achterlaten.
Er moet echt meer publiciteit over komen.
Mensen die afhankelijk vd voedselbank zijn staan niet te trappelen op publiciteit, snap ik.
Echter , zo.n voedselbank kan meer flyeren bijvoorbeeld ook.
Ik denk nl dat velen er niet eens bij stil staan dat dit speelt in hun dorp/ wijk/ buurt.
En zoals gezegd : je kunt eventueel ruilen met een buur.

Sterkte!

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Smartje »

Lady1234 schreef:
30 mar 2021 23:52
En dat doet u dan met gefingeerde personen in gefingeerde verhalen?
Misschien begrijpend (leren)lezen?
Personen en niet de Verhalen.
Laat ik me toch weer door Lady verleiden.
(zit in verkeerde Topic moet naar “Huiskamer”)

sake1987

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben het met Radar eens dat ook dit topic weer ontspoord in of topic gehikhak.
En ook ik steek mijn hand in eigen boezem.
Echter, vraag stelling is ook dermate gesteld dat het triggert om bepaalde opmerkingen te maken.
En dit resulteert al gauw in een discussie.
Echter ik zie hier ook vaak topics ontaarden in pagina lange discussies tussen 2 personen die door de moderatie oogluikend wordt toegestaan. Ook deze discussie’s zijn een ego strijd die totaal geen betrekking meer hebben op de gestelde vraag. Maar denk dat dit ook in de huiskamer moet.

––– Bericht mod: dit is iets dat we in 'Feedback op het forum' kunnen bespreken, doen we graag. (Niet hier, hier willen we de TS helpen!) ^JS

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
30 mar 2021 19:18
Als AH veel aanbiedingen heeft van 1+1, dan staan de vrijwilligers van de Voedselbank weleens met een kraam bij de ingang en daar kun je dan houdbare boodschappen doneren. Je krijgt een lijstje mee waar veel behoefte aan is en gelukkig zijn er best veel mensen die er aan mee willen doen.
Een collega is vrijwilliger bij de voedselbank, en die halen via die manier best veel dingen op inderdaad. Wel veel hetzelfde, mensen pakken dan toch vaak de pasta's en houdbare melk, zegmaar voor een paar euro in totaal, terwijl er bijvoorbeeld ook vaak dameshygiëneproducten en luiers op staan. Die heb ik wel een keer gekocht en ingeleverd, maar dat vond ik als kerel toch wel wat lastig, dat is net zo persoonlijk als zeg de manier van scheren voor kerels, maar goed, ze waren er erg blij mee.

Dankzij die collega, gaan alle overgebleven kerstpakketten bij onze werkgever, ook altijd naar de voedselbank in januari.

Ook hebben ze vaak een box staan voor zegeltjes, als je voor van die cadeaudozen met levensmiddelen kan sparen bij supermarkten, dat helpt ze ook goed. Of ze vragen aan mensen die postcodeloterij biologische cadeaukaarten die ze 1x per jaar samen met Unilever en AH uitgeven.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door jonis »

J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:28

Wat ik wel of niet mag maak ik zelf uit.
Een auto kost aan brandstof verzekering, belasting, onderhoud, keuring, banden e.d. minimaal 200 euro per maand. Boetes en afschrijving (vervanging) niet eens meegerekend. De auto is het eerste wat je de deur uit doet.
Een nieuwe private lease Aygo kost 200,- in de maand....waarom zou dat niet goedkoper kunnen
Mijn partner werkt niet.
Rijdt wel auto:
-nog nooit boete gehad
-afschrijving bj 2002 3 jaar oud gekocht 11000 op teller 4000/192= 21,- per maand
-wegenbelasting 15,-
-dure verzekering 25,-
-tanken duitsland 30,- (rondje rond kerk + werkt niet, zuipt 1:10 ....de auto)
Exclusief onderhoud = 91,-
Onderhoud ga ik niet narekenen omdat ik niet naar voedselbank hoef en de auto ieder jaar gewoon een beurt+apk bij merkdealer krijgt, maar aan de 109,- onderhoud zitten wij niet eens; denk eerder 4-5 tientjes maandelijks
En dan kan daar gewoon nog fors bezuinigt worden omdat onderhoudinterval naar 2-3 jaar geschoven zou kunnen worden met alleen jaarlijks de apk + eventueel vloeistofcontrole bij een dhz garage.

Minimaal 200,- in de maand.....bij lange na echt niet, maar vooroordelen had je sowieso al genoeg.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
31 mar 2021 08:50


Een collega is vrijwilliger bij de voedselbank, en die halen via die manier best veel dingen op inderdaad. Wel veel hetzelfde, mensen pakken dan toch vaak de pasta's en houdbare melk, zegmaar voor een paar euro in totaal, terwijl er bijvoorbeeld ook vaak dameshygiëneproducten en luiers op staan. Die heb ik wel een keer gekocht en ingeleverd, maar dat vond ik als kerel toch wel wat lastig, dat is net zo persoonlijk als zeg de manier van scheren voor kerels, maar goed, ze waren er erg blij mee.

Dankzij die collega, gaan alle overgebleven kerstpakketten bij onze werkgever, ook altijd naar de voedselbank in januari.

Ook hebben ze vaak een box staan voor zegeltjes, als je voor van die cadeaudozen met levensmiddelen kan sparen bij supermarkten, dat helpt ze ook goed. Of ze vragen aan mensen die postcodeloterij biologische cadeaukaarten die ze 1x per jaar samen met Unilever en AH uitgeven.
Hier kun je ook DE-waardepunten geven, die kunnen ze bij Blokker inleveren voor koffie en thee van DE.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 31 mar 2021 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat je ook kunt doen als je wat meer variatie in je voedsel wilt, is aan het einde van de zaterdag even langs de markt lopen. Heel vaak kun je dan (bijna of helemaal) gratis verse artikelen als groente en fruit, en soms ook vis en dergelijke, meenemen.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Neem die sla dan niet mee, je bent tot niets verplicht. Laats zag ik een vrouw op tv die zei ...ik lust dit niet, dan gooi ik het weg...Dan denk ik ...hoe durf je dit voor tv te zeggen..
Je hebt niets, je krijgt het. En je weet, we hebben corona dan loopt alles net iets anders als dat je gewend zijn.
Mijn tip lust je het niet of is het te veel van iets ...neem het niet mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Voedselbank: beschimmelde of aangevreten producten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Irene van Houte schreef:
31 mar 2021 12:24
..
Je hebt niets, je krijgt het.




Beetje denigrerend antwoord. TS kan er misschien niks aan doen dat ze niks heeft.

Bizar die oordelen die anderen hebben.

Gesloten