LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
GroetenE
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2019 19:22
Contacteer:

Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door GroetenE »

https://www.distrifood.nl/home/landings ... 1570037104

Deze Wapenaer vakantie kaas was een dag na aankoop al aan het schimmelen. Ben ermee terug gegaan naar de Jumbo supermarkt. De kaas verdween daar gelijk de vuilbak in volgens de service medewerker was deze waarschijnlijk verkeerd bewaard. Kreeg vreemd genoeg geen ander produkt want de kaas was in een ander filiaal gekocht daar kon de kaas wel vergoed worden volgens de Jumbo medewerker.

Ik vind dit een slechte service ik ga toch geen uur reizen voor een kaas van 5 euro? Heeft iemand anders slechte of goede ervaringen met Beemster vakantiekaas? Vond de kaas verder niet slecht was goed te happen. En ook praktisch dat deze niet gekoeid hoeft te worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door berndv »

GroetenE schreef:
02 okt 2019 19:33
was in een ander filiaal gekocht daar kon de kaas wel vergoed worden volgens de Jumbo medewerker.

Ik vind dit een slechte service ik ga toch geen uur reizen voor een kaas van 5 euro?
Huh, dus u gaat wel een uur reizen om de kaas te kopen, maar als die niet goed is, verwacht u dat u die bij ieder willekeurig filiaal kunt inleveren, want daar wilt u dan weer niet een uur voor reizen? :roll:

Tja, vervelende situatie. Vervelend voor u. Jammer voor u. Maar het is op zich niet heel raar dat u met een dergelijke klacht zich meldt bij het filiaal waar u deze gekocht heeft.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lijkt me prima opgelost door Jumbo.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u dat dan zomaar geaccepteerd? Kaas in de kliko en geen geld terug of een ander pak?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jumbo heeft franchises. U koopt dus bij het ene bedrijf de kaas en wilt bij een andere ondernemer garantie claimen.
Maar wat heeft dit voorval te maken met ervaringen van anderen met deze kaas? Het kan altijd zijn dat er iets verkeerds is gegaan of dat er een gaatje in de verpakking zat. Het enige dat u moet doen is terug gaan naar de verkoper. Dat deze een uur rijden verderop zit is niet het probleem van de verkoper.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan het bijna niet voorstellen dat ze voor 5 euro hun naam op spel gaan zetten. Als ik de Jumbo ondernemer was had ik dit stuk gewoon op de verliesposten gezet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door tttlocke »

U kunt misschien alsnog contact opnemen met Jumbo via haar website (contactformulier of social media).
Het ligt voor de hand terug te gaan naar het filiaal waar gekocht is.
Het hoeft niet zo te zijn dat u geen geld terug kreeg omdat het een ander filiaal was, maar omdat het een ander filiaal was geleid door een zelfstandige ondernemer, die zegt 'niet bij mij gekocht, dus ik heb geen enkele verplichting naar u toe'
Jumbo als landelijke keten wordt van zo'n opstelling ook niet echt vrolijk.

De 'niet tevreden-geld terug' garantie van Jumbo zegt niets over het uitsluiten indien u (gemakshalve of noodzakelijkerwijs) terug gaat naar een ander filiaal dan waar u gekocht heeft:

'Pas tevreden als jij tevreden bent
De tevredenheidsgarantie van Jumbo betekent dat wij pas tevreden zijn als jij tevreden onze winkel of het Pick Up Point verlaat. Deze Zekerheid gaat dan ook veel verder dan ‘Niet goed? Geld terug!'
Het maakt niet uit of het gaat om hagelslag, pizza of toiletpapier. Je krijgt gratis een vervangend product of je geld terug. '

Ik zou zeggen, waag er nog een berichtje aan.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 03 okt 2019 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb je de kaas wel koel bewaard tijdens dat uurtje rijden?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door kokka »

als je geen nieuwe kreeg, dan had ik die beschimmelde mooi terug mee naar huis genomen.. schimmel eraf met een kaasschaaf en er is niets aan de hand. ik vraag me overigens wel af hoe een kaas in een dag van goed naar beschimmeld kan gaan.. was hij niet al beschimmeld toen je hem kocht? dat maakt het natuurlijk nog steeds niet oke overigens

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
03 okt 2019 11:30
Heb je de kaas wel koel bewaard tijdens dat uurtje rijden?
Deze kaas hoeft nu juist niet in de koeling.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
03 okt 2019 11:30
Heb je de kaas wel koel bewaard tijdens dat uurtje rijden?
Een voor de handliggende gedachte, maar,
GroetenE schreef:
02 okt 2019 19:33
En ook praktisch dat deze niet gekoeid hoeft te worden.
Dit heet waarschijnlijk 'vakantiekaas' omdat het niet gekoeld hoeft te worden. Het is vacuüm verpakt en ook in de winkel hoeft het niet in het koelvak te liggen. Dus een uurtje in de auto zal het probleem niet zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door gosewijn »

Schimmelkaas , niet ruiken maar wel lekker . als ik in Frankrijk ben koop ik het altijd .
Inderdaad even een paar plakjes afsnijden dan is het best te eten .

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

juliomariner schreef:
03 okt 2019 11:26
Kan het bijna niet voorstellen dat ze voor 5 euro hun naam op spel gaan zetten. Als ik de Jumbo ondernemer was had ik dit stuk gewoon op de verliesposten gezet.
Of je handelt het onderling gewoon financieel af. Jumbo presenteert zich als één groot bedrijf.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, snap deze Jumbo dan ook gewoon niet. Ik mag eigenlijk wel aannemen dat Jumbo hier onderling afspraken over heeft

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik mis in het topic of er wel of geen kassabon aanwezig was.
Geen bon, geen geld

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lijkt me dat er wel een kassabon aanwezig was aangezien TS schrijft dat er geen vergoeding plaats heeft gevonden omdat e kaas in een ander filiaal gekocht was. Dit is alleen te controleren als er een kassa bon is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik neem aan dat er wel een kassabon was, anders had deze Jumbo niet geweten dat de kaas uit een ander filiaal kwam .
Julio , je was me nét voor... :D
Desalniettemin is het l***ig, Jumbo is een miljoenenbedrijf.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Strikt gezien heeft deze filiaalhouder misschien gelijk maar eigenlijk is het niet goed doordacht of misschien beter gezegd een beetje erg dom

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
03 okt 2019 13:36
Ik neem aan dat er wel een kassabon was, anders had deze Jumbo niet geweten dat de kaas uit een ander filiaal kwam .
Julio , je was me nét voor... :D
Klopt niet ;)
TS kan gewoon verteld hebben dat het daar niet gekocht is, dus dan weten ze dat. En als TS deed voorkomen dat ze kaas wel in dát filiaal dicht bij huis heeft gekocht, dan speelt een kassabon (van het filiaal waar geklaagd wordt) alleen een rol als Jumbo er om vraagt. Zo'n kassabon kan TS dan niet tonen. In beide gevallen weet Jumbo dat het niet daar gekocht is, en in beide gevallen hoeft er daarvoor geen kassabon te zijn.
Sorry. Kon het niet laten :)

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wapenaer Vakantiekaas na een dag beschimmeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of de klant heeft zelf aan gegeven het in een ander filiaal gekocht te geheven en geen kassabon meer te hebben. Tja, in dat geval kan je er helemaal niets mee.

Gesloten