LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

Denk schreef:Waarom (chemisch/ lab ontwikkeld) gefabriceerd/'dood' voedsel blijven eten terwijl de natuur rijkelijk voorzien is van puur 'levend' eten..
De term "dood voedsel" wordt meestal gebruikt, of beter nog misbruikt, door healthfood fanatiekelingen maar is een inhoudsloze definitie. Zo ook het woordje "chemisch" waaraan vaak een kunstmatig stigma wordt gehangen. De natuur werkt door middel van chemische processen.
Zogenaamde 'voedingsstoffen' in gefrabriceerd voedsel worden slecht/ niet door het lichaam herkent. De ondervoeding viert in de westerse landen hoogtij..
Pure onzin op beide beweringen. Het lichaam herkent moleculen ongeacht hun oorsprong en de westerse landen hebben vele problemen, maar ondervoeding is daar nu net niet één van.
Half Nederland loopt bij de dokter/ ZH omdat ze allerlei ziektes en vage onverklaarbare klachten hebben.. en dat ligt niet alleen maar aan stress, milieuvervuiling of je genen etc..
En waar haalt u deze boude bewering vandaan?

Kortom, de zoveelste onzinpost van een slecht Nederlands schrijvende zelf-verklaarde onheilsprofeet.

Denk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:47

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Denk »

Wat een heerlijke veroordelingen hier..(wat bent u toch doortastend en lief!)
En u bent de 'alwetende', meneer newmikey..?

Hahaha! Ik zeg.. eet vooral 'smakelijk' verder en succes met alle geweldige wetenschappelijke onderbouwingen op dat wiebelige zand...
De tijd zal het (u) leren?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

Denk schreef:Ik zeg.. eet vooral 'smakelijk' verder
Nog iets inhoudelijks te melden of was dit het? Gaan we het nog hebben over onzin definities zoals VRE/NBC of de 4 oorzaken van ziekte? Nog andere ongefundeerde nonsens?

Denk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:47

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Denk »

Gezien uw alleraardigst open persoonlijkheid heb ik al gegeten en gedronken...

Ik dank u voor uw inhoudelijk zelfgeschapen superieure houding, de eindeloosheid op dit forum is onbeperkt (dat zegt genoeg m.i.) U laat zich het liefst leiden door zogenaamde wetenschappelijke onderbouwingen (alsof deze alleszeggend zijn), ondervindingen en ervaring zijn hier toch voor dovemans oren..
Veel sterkte verder
.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Denk schreef:Gezien uw alleraardigst open persoonlijkheid heb ik al gegeten en gedronken...

Ik dank u voor uw inhoudelijk zelfgeschapen superieure houding, de eindeloosheid op dit forum is onbeperkt (dat zegt genoeg m.i.) U laat zich het liefst leiden door zogenaamde wetenschappelijke onderbouwingen (alsof deze alleszeggend zijn), ondervindingen en ervaring zijn hier toch voor dovemans oren..
Veel sterkte verder
.

Ik zou zeggen waag zelf eens een poging om ons te overtuigen. U komt op het forum, mept er een paar nikszeggende kreten neer waar op gereageerd wordt en nu hebben wij het gedaan.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

Inhoudelijk ben ik het eens met de reactie van newmikey. Het gebruik van bewoordingen als "dood voedsel" "herkent het lichaam niet" en "chemisch" is suggestief, betekenisloos, misleidend en soms zelfs aantoonbaar onjuist. Dit lijkt mij niets met ervaring te maken hebben of het verwerpen van wetenschappelijk onderzoek.

Hoe ervaar je bijvoorbeeld dat gesynthetiseerde voedingsstoffen/middelen niet door het lichaam herkend worden? Graag zou ik dat verder onderbouwd willen zien.
Neem bijvoorbeeld vitamine C:
The possibility that the bioavailability of L-ascorbic acid from natural sources might differ from that of synthetic ascorbic acid was investigated in at least two human studies, and no clinically significant differences were observed.
http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/v ... Cform.html

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door zozozo »

@Robjee heb je je al opgegeven? http://www.artsenvoeding.nl/

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

zozozo schreef:@Robjee heb je je al opgegeven? http://www.artsenvoeding.nl/
Nee, daar ga ik geen €195,- voor betalen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

Denk schreef:Gezien uw alleraardigst open persoonlijkheid heb ik al gegeten en gedronken...
Ik zou daar maar mee oppassen, half Nederland krijgt er klachten van :twisted:

Kunt u, ten behoeve van het volledige forumbestand, de volgende ietwat wollige omschrijvingen iets nader definieren?
- "inhoudelijk zelfgeschapen superieure houding"
- "de eindeloosheid op dit forum is onbeperkt"
- "zogenaamde wetenschappelijke onderbouwingen"

Verder kunt u uw eigen "ondervindingen en ervaring" hier wel degelijk weergeven maar daar ontbrak het bij uw eerste bericht helaas aan zodat we daar niet op in konden gaan. Bijvoorbeeld:
- U eet al jaren niet meer en voelt zich stukken beter
- U eet alleen nog kruiden en gras en gaat nooit naar de dokter
- U slikt volop zogenaamde "gezondheidssupplementen" en gaat steeds meer naar de alternatieve genezer.
- Toen u nog at (vroeger) had u allerlei kwalen, nu al weer X jaren niet meer.
- U beveelt prduct XXX aan want dat kan je via mlm zo fijn aanschaffen

Dan weten wij ook weer wat beter waar we nu precies op moeten reageren.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Denk schreef:Zogenaamde 'voedingsstoffen' in gefrabriceerd voedsel worden slecht/ niet door het lichaam herkent.
Ik neem aan dat je dit gaat bewijzen, of kan ik voor het bewijs maar beter mijn adem niet inhouden?
Denk schreef: De ondervoeding viert in de westerse landen hoogtij..
Ook hier, bewijs het maar. En al helemaal dat dit in relatie is tot wat je eerder zei. Waar ik in mee wil gaan is dat ongezonde voeding consumeren en alleen maar ongezonde voeding tot ondervoeding kan leiden. En enkel ongezonde voeding consumeren in ons land goedkoop en makkelijk is.
Denk schreef:Half Nederland loopt bij de dokter/ ZH omdat ze allerlei ziektes en vage onverklaarbare klachten hebben.. en dat ligt niet alleen maar aan stress, milieuvervuiling of je genen etc..
En nogmaals, bewijs het maar.

Salvestrol
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2012 19:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Salvestrol »

Enkele bijwerkingen van aspartaam..
hoofdpijn, pijnlijke gewrichten, gewichtstoename, chronische vermoeidheid, verkoudheden, concentratiegebrek, agressiviteit, wallen, dementie, schildklieraandoening, krampen, miskramen, parkinson, suikerziekte, MS, jeuk, haaruitval, geheugenverlies, aangeboren misvormingen en ga maar door.
Aspartaam is niet onschuldig, en je mag het best een vergif noemen, en ook is er wel degelijk onderzoek naar gedaan. Deze stof had nooit in ons voedsel mogen zitten.
Laat uzelf niet alleen leiden door: als het in de winkel ligt, dan is het toch okay ? ... blijf alert.

Doe er uw voordeel mee.

een onafhankelijk voedingsdeskundige

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

Salvestrol schreef:Enkele bijwerkingen van aspartaam..
hoofdpijn, pijnlijke gewrichten, gewichtstoename, chronische vermoeidheid, verkoudheden, concentratiegebrek, agressiviteit, wallen, dementie, schildklieraandoening, krampen, miskramen, parkinson, suikerziekte, MS, jeuk, haaruitval, geheugenverlies, aangeboren misvormingen
Een verwijzing naar onderzoek waaruit bovenstaande beweringen blijken, zou handig zijn. Zoals het er nu staat is het gewoon ordinaire bangmakerij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Salvestrol schreef:Enkele bijwerkingen van aspartaam..
hoofdpijn, pijnlijke gewrichten, gewichtstoename, chronische vermoeidheid, verkoudheden, concentratiegebrek, agressiviteit, wallen, dementie, schildklieraandoening, krampen, miskramen, parkinson, suikerziekte, MS, jeuk, haaruitval, geheugenverlies, aangeboren misvormingen en ga maar door.
Aspartaam is niet onschuldig, en je mag het best een vergif noemen, en ook is er wel degelijk onderzoek naar gedaan. Deze stof had nooit in ons voedsel mogen zitten.
Laat uzelf niet alleen leiden door: als het in de winkel ligt, dan is het toch okay ? ... blijf alert.

Doe er uw voordeel mee.

een onafhankelijk voedingsdeskundige
kan bijwerkingen geven .....of het is zekers dat je dat allemaal ervan krijgt ?

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

Salvestrol schreef:Enkele bijwerkingen van aspartaam..
hoofdpijn, pijnlijke gewrichten, gewichtstoename, chronische vermoeidheid, verkoudheden, concentratiegebrek, agressiviteit, wallen, dementie, schildklieraandoening, krampen, miskramen, parkinson, suikerziekte, MS, jeuk, haaruitval, geheugenverlies, aangeboren misvormingen en ga maar door.
Wees kritisch met het beoordelen van wat er op internet geschreven wordt Salvestrol. Iets roepen kan iedereen, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn.

Zehetner A, McLean M. Aspartame and the internet. Lancet. 1999 Jul 3;354(9172):78.
http://www.thelancet.com/journals/lance ... 2/fulltext

Aspartame is a highly studied food additive with decades of research showing that it is safe for human consumption. As expected, the research is complex making it possible to cherry pick and misinterpret individual studies in order to fear monger. But the totality of research, reviewed by many independent agencies and expert panels, supports the safety of aspartame.
A conspiracy to hide the risks of aspartame, however, remains a popular internet urban legend that will likely not disappear anytime soon.

http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... s-fiction/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11754527

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Wauw Salvestrol, een top onderbouwing. Ik geloof je onmiddelijk.

:: schudt het hoofd ::

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door zozozo »

@robjee
zozozo schreef:
@Robjee heb je je al opgegeven? http://www.artsenvoeding.nl/

Nee, daar ga ik geen €195,- voor betalen.
En @Newmickey en @Kuklos en @Trabelsky en @Wilmazone: hebben jullie interesse in dit symposium http://www.artsenvoeding.nl/ ? Zijn toch niet de minsten die daar spreken over de relatie tussen voeding en gezondheid en het thema zal jullie, als bezorgde kritische burgers en als strijders tegen kwakzalverij toch aan moeten spreken:

Er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat veel chronische ziektes hun oorzaak hebben liggen in onze voeding. Hoe vaak komt voeding in uw spreekkamer aan de orde? Zou u meer wetenschappelijke achtergrond willen hebben en vooral ook praktische hulpmiddelen om uw patiënten verder te helpen?

Sprekers zijn o.a.:

Prof. Dr. H. Pijl
Hoogleraar, LUMC, lid gezondheidsraad (foto A. Koppers)

Prof. Dr. J. Seidell
Hoogleraar VU, lid gezondheidsraad

Prof. Dr. A. Mol
Hoogleraar, UvA

Prof. Dr. M. Muller
Hoogleraar, WUR

Prof. Dr. F. Muskiet
Hoogleraar, UMCG

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

zozozo schreef: En @Newmickey en @Kuklos en @Trabelsky en @Wilmazone: hebben jullie interesse in dit symposium http://www.artsenvoeding.nl/ ? Zijn toch niet de minsten die daar spreken over de relatie tussen voeding en gezondheid en het thema zal jullie, als bezorgde kritische burgers en als strijders tegen kwakzalverij toch aan moeten spreken:
Natuurlijk heeft voeding invloed op je gezondheid, heeft iemand hier beweerd dat dit niet zo zou zijn? Heb je eigenlijk wel naar het programma gekeken voor je deze losse flodder liet? Het gaat over uiterst zinnige zaken als overgewicht, diabetes, de impact van evolutie op het voedingspatroon, etc.

Het is een degelijk wetenschappelijk forum waar géén ruimte is voor paniekzaaierij zoals in dit forumtopic. Al deze experts en géén woord over aspartaam of voedingssupplementen - dat moet toch bij jou zelf een lichtje doen opgaan...

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

zozozo schreef:Conclusions: Our findings on low dose developmental exposures to PFOA are in line with experimental results suggesting obesogenic effects in female offspring at 20 years.
Wat wilde je daarmee zeggen en wat heeft het met aspartaam te maken?
Je haalt telkens weer iets anders aan, maar volgens mij doe je weinig met de antwoorden en tegenargumenten die je krijgt.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door trebelski »

zozozo schreef:
En @Newmickey en @Kuklos en @Trabelsky en @Wilmazone: hebben jullie interesse in dit symposium http://www.arts.........nl/ ? Zijn toch niet de minsten die daar spreken over de relatie tussen voeding en gezondheid en het thema zal jullie, als bezorgde kritische burgers en als strijders tegen kwakzalverij toch aan moeten spreken:

G
Zou best interessant kunnen zijn maar aangezien ik geen arts ben noch arts in opleiding is er voor mij geen toegang mogelijk. Maar dat wist jij natuurlijk allang en je zit gewoon ordinair te klieren en de ander te kleineren, triest figuur.

Ps, iemands nickname verbasteren is altijd weer een teken van zwakte, hoe groot je jezelf ook opblaast.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

Nederlandse onderzoekers relateerden de consumptie van melk en melkproducten van 33.625 mensen aan het optreden van beroerten en coronaire ziekten. Een gemiddelde follow-up van 13 jaar laat geen associatie zien tussen de totale zuivelconsumptie en hart- en vaatziekten
Lees hier verder: http://www.ntvg.nl/publicatie/geen-asso ... n/volledig


Opmerkingen:
- Deelnemers met hart- en vaatziekten mochten niet aan het onderzoek deelnemen.
- Medegefinancierd door de NZO.

Gesloten