LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Duc »

Als ik de link volg zie ik alleen wat er in de uitzending van vanavond is en niets over voedsel allergieën

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Duc »

Breien, denk ik ook.
Zeker gezien het bij mijzelf lang duurde voordat ze in een Umc het uitvogelden en nog niet alles 100% durven vast te stellen...... dus weer een gat in de markt gevonden door een bedrijf...

Raar IgG tolerantie.
Voedsel intolerantie is reageren op bepaalde voedingsmiddelen waardoor je ontstekings verschijnselen kan krijgen.

Misschien dat de reactie hetzelfde lijkt, maar een allergie is toch echt iets anders dan een intolerantie
Laatst gewijzigd door Duc op 29 mar 2021 15:48, 4 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat hoef je niet uit te zoeken hoor, iets waar een arts jarenlang voor gestudeerd heeft kan je simpelweg niet zelf. Ook zijn er zoveel verschillende allergieën, dat kan je echt niet met 1 testje allemaal kan ontdekken.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Sira »

Dit lijkt mij ook een beetje kort door de bocht.

Ik heb zelf een allergie vanaf mijn 8e jaar en die steekt om de zoveel jaar de kop op. Heb ooit in het toenmalige AZU een allergie-onderzoek gehad waarbij ik 40 krasjes op mijn rug kreeg. Ieder krasje werd met een stof behandeld waar ik veel mee in aanraking kwam. Ik heb de allergie nog altijd, maar helaas weet men nu nog steeds niet waar de allergie vandaan komt.

Dit lijkt mij dus een zeer onbetrouwbare test.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Zijn voedselallergietests betrouwbaar?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

NeoDutchio schreef:
29 mar 2021 15:39
Dat hoef je niet uit te zoeken hoor, iets waar een arts jarenlang voor gestudeerd heeft kan je simpelweg niet zelf. Ook zijn er zoveel verschillende allergieën, dat kan je echt niet met 1 testje allemaal kan ontdekken.
Kom nou, je gaat toch geen arts vertrouwen? Een testje van een adverteerder op Facebook moet veel beter zijn.

Gesloten