LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning Your Monthly Reward

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Revoked »

Hoort er niet toevallig een disclaimer bij te zitten?
Anyway, bij mijn zoon was het slechts met 1 klik allemaal geregeld. Er stonden geen voorwaarden in beeld en ook de kosten werden niet vermeld. En dat hoort wèl.

Manonvg
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018 15:22

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Manonvg »

linske schreef:Mijn zusje, 13 jaar, heeft dit ook aan de hand
begin Juli 2018 iets aangeklikt van gratis oortjes via instagram
eind juli factuur via mail gekregen terwijl we nog niks ontvangen hadden
naar die site gemaild en uitleg gevraagd, ze legden me een factuur voor en zeiden dat mijn zusje een abonnement had afgesloten. Heb dit onmiddelijk stopgezet voor haar begin augustus, volgens your monthly reward ging dat pas vanaf 7 september. Hierdoor moest ze wel 19,99 voor de maand juli
+ sommatiekosten van 15 euro betalen en nog eens 19,99 voor de maand augustus. Volgens your monthly reward bleef het daar dan bij. Wij hebben dit dus betaalt omdat ze via mail dreigden voor een deurwaarder.
Nu kregen we gisteren per post een brief waarop stond laatste aanmaning, er moest nog eens 19,99 euro + 15 euro sommatiekosten betaalt worden. Er stond op de brief al 44,98 betaalt en nog 34,99 vershuldigd. Terwijl we al 54,98 betaalt hebben. Proberen bellen naar het telefoonnummer dat erop stond maar daar werd niet opgenomen, had de hele tijd een bezet toon.
Toen de naam van het bedrijf ingetypt op internet en kwam bij avrotros.nl uit, na het lezen van de meerdere berichtjes van nog mensen in dezelfde situatie besloten om naar de politie te gaan. Hebben klacht ingediend en politie raad aan niks meer te betalen.
Je moet ze een mail sturen en erin zetten dat je het betaalde bedrag terug eist en anders gerechtelijke stappen onderneemt. Ze zijn verplicht dit terug te betalen!

Karimpje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2018 11:52

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Karimpje »

Wij net hetzelfde ontvangen vandaag, mijn dochter gebruikte wel de naam van mijn vrouw. Ze vermelden ook "reeds voldaan 44,95euro".
Het ging ook over gratis oortjes. Hoe kunnen ze ons dan aanspreken om dergelijk bedrag te eisen.
Ik merk dat velen hetzelfde probleem heeft.
Is een gemakkelijk manier om geld te verdienen. Tot zover ik weet vooraleer je je bestelling binnen krijgt, betaal je der ook eerst voor!!
Grt

Dolly10
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2018 19:58

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Dolly10 »

ik ben net terug van vakantie maar heb niks meer gehoord. Ik had voor dat we weg gingen gemaild dat ze minderjarig is en geen reactie terug gekregen.
Voor degene die dit nog krijgen niet betalen

#family4life
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:36

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door #family4life »

Hetzelfde verhaal voor mijn 13 jarige zoon. Ik adviseer iedereen melding te maken bij ACM en/of consumentenbond en klachtenkompas. Hoe meer meldingen des te eerder ze gestopt kunnen worden!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door kuklos »

#family4life schreef:Hetzelfde verhaal voor mijn 13 jarige zoon. Ik adviseer iedereen melding te maken bij ACM en/of consumentenbond en klachtenkompas. Hoe meer meldingen des te eerder ze gestopt kunnen worden!
Maak hun duidelijk dat jouw zoon 13 is en dus handelingsonbekwaam is. Voer een stevig gesprek met hem, want hij heeft toch echt zelf ergens op geklikt en gegevens ingevuld.

Verder:
Wat doen ze precies fout dan waardoor ze gestopt moeten worden?
En adviseer jij iedereen ook hun kinderen zeer duidelijk te maken nergens op te klikken en dat alles geld kost?

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Lady1234 schreef:Heeft helemaal niets met misdrijven van doen en ook niet met jongeren.

Het internet staat vol met klachten van volwassenen die op linkjes klikken van GRATIS spullen, maar niet verder lezen.

Als ouder leer je ze ook om niet aan de hete kachel, om maar iets heel ouderwets te noemen, te komen en toch zullen ze wel een keer hun vingers branden. Doen ze daarna dus niet meer.
Ja klopt. Ons dochtertje was 3 jaar en hoewel gewaarschuwd ging ze na het wassen in de zinken teil bij de kachel staan, en brandde haar bil en dij.
Was een oliekachel en die worden nogal heet. Was in 1961. Geloof ik ...

Allemaal nog een fijne zondag !!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Sira »

Er is een spreekwoord "Jong geleerd is oud gedaan" en ik ben het er mee eens dat je kinderen moet leren wat ze wel en niet mogen.
Ik betwijfel alleen of je ze kunt leren niet op "gratis" te klikken. Bekijk het forum van Radar en Kassa, daar zijn legio topics te vinden van volwassenen die ook op "gratis" hebben geklikt, ondanks de vele waarschuwingen.

Hpl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 11:04

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Ongelezen bericht door Hpl »

En hier ook hetzelfde verhaal. Mijn 14 jarige dochter heeft via de post een brief gekregen met een laatste aanmaning en dreiging van een incassobureau. We hebben nog niets betaald en gaan dat ook niet doen. Wel melding gedaan bij de politie.

Gesloten