LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albelli klantenservice december 2018

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Romanaholst
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2018 16:29

Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Romanaholst »

Albelli verdient een ijskoude douche! Op zondag 9 december verzend ik mijn kerstkaartontwerp via de site van albelli. Ik bestel daar al jaren fotoalbums waar ik erg tevreden over ben. Bovendien boden ze 40% korting. Dat zondag wat aan de late kant was vond ik zelf al, maar na betaling was de verwachte leverdatum donderdag 13 december.
Op die donderdag was de orderstatus nog steeds "betaling ontvangen" en de volgende stappen "in productie" en "verzonden" waren nog niet aangevinkt. Via de chat contact gezocht. Er was wat vertraging. Nou dat kan. Die dag ontving ik ook een mail dat de vertraging 1 a 2 (werk) dagen zou zijn.... Dus op zijn laatst maandag de 17. Vanaf die donderdag dagelijks de orderstatus gecheckt waarin niets veranderde. Steeds als ik de chat opende kreeg ik dezelfde respons. ...vervelend voor u....vertraging....ze zullen echt nog gedrukt worden.... Na een boze reactie op facebook werd ik afgescheept met een code van 25%. Die ze zo vaak hebben en waarmee ik eerst weer geld aan hun moet uitgeven.
Dinsdagavond de 18e nog steeds geen verandering . Ik maar eens bellen...waar ik namelijk echt boos om was geworden, was dat een kennis van mij een dag later had besteld en vandaag wel haar kaarten had ontvangen.
Daarnaast stond er nog steeds op de site een leverdatum van 13 december én geven ze ook nog aan dat mensen die tot vandaag hun spullen bestellen ze voor de kerst binnen hebben.
Ook bij de veelgestelde vragen staat nog steeds dat de leverdatum voor kaarten 4 werkdagen is. Ik snap dat er vertraging optreedt en dat ze daar heel hard aan werken, maar wat ik niet snap, is dat ze hun klanten geen (eerlijke ) antwoorden geven en dat de informatie op de site tot op de dag van vandaag niet klopt met de werkelijkheid. Mijn kaarten zullen dit jaar in ieder geval niet op tijd komen dank zij Albelli.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Daarnaast stond er nog steeds op de site een leverdatum van 13 december én geven ze ook nog aan dat mensen die tot vandaag hun spullen bestellen ze voor de kerst binnen hebben. “

U heeft contact gehad met Albelli en ze hebben toegegeven dat het wat langer duurt, dus waarom maakt u zich kwaad dat die datum van 13 december er nog staat?
Het kan best dat uw spullen nog voor de kerst geleverd worden, dat u zo laat met bestellen bent en ze dan niet meer voor de kerst kunt verzenden, is niet alleen de schuld van Albelli natuurlijk. Ze zeggen te leveren voor de kerst, dus als u ze a.s. maandag nog ontvangt, klopt dat ook.

E.W. Alkema
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018 12:43

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door E.W. Alkema »

Het lijkt erop dat Albelli ook dit jaar precies dezelfde fouten maakt. Ik heb in 2018 dezelfde ervaringen als jullie. Dit jaar gaf ik ze nog een keer het voordeel van de twijfel. Ik bestelde op 9 december en heb tot nu toe niets ontvangen. Ik heb gemaild, gebeld, gechat. Helaas weer vertraging, etc. Ze kunnen niets zeggen want het is een geautomatiseerd proces; we hebben het zo druk; we hebben een storing. Vrijwel dezelfde teksten als vorig jaar. Ik heb gevraagd naar contact met leidinggevende en de directie: geen reactie.
Ik heb hen via de mail nog eens verteld dat je kerstkaarten op tijd moet hebben om ze voor de kerst te laten bezorgen.... ze antwoorden dat ze garanderen dat de kaarten voor de kerst komen en vandaag in een chat dat ze "op kerst" komen. Maar waarom zou ik ze zo vroeg besteld hebben????
Het lijkt erop dat Albelli de klanten bewust misleidt via advertenties om kerstkaarten te bestellen. Vervolgens zetten ze dezelfde excuustrucs in als vorig jaar met dit verschil dat de compensatie nu 30% is, maar wel weer op een volgende aankoop. Het helpt mij natuurlijk niets.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door sylvesterb »

E.W. Alkema schreef:
19 dec 2019 21:09
Het lijkt erop dat Albelli ook dit jaar precies dezelfde fouten maakt.
Lijkt er meer op dat jezelf ook de dezelfde fouten maakt door het te laat te bestellen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door renewouters »

E.W. Alkema schreef:
19 dec 2019 21:09
Het lijkt erop dat Albelli ook dit jaar precies dezelfde fouten maakt. Ik heb in 2018 dezelfde ervaringen als jullie. Dit jaar gaf ik ze nog een keer het voordeel van de twijfel. Ik bestelde op 9 december en heb tot nu toe niets ontvangen. Ik heb gemaild, gebeld, gechat. Helaas weer vertraging, etc. Ze kunnen niets zeggen want het is een geautomatiseerd proces; we hebben het zo druk; we hebben een storing. Vrijwel dezelfde teksten als vorig jaar. Ik heb gevraagd naar contact met leidinggevende en de directie: geen reactie.
Ik heb hen via de mail nog eens verteld dat je kerstkaarten op tijd moet hebben om ze voor de kerst te laten bezorgen.... ze antwoorden dat ze garanderen dat de kaarten voor de kerst komen en vandaag in een chat dat ze "op kerst" komen. Maar waarom zou ik ze zo vroeg besteld hebben????
Het lijkt erop dat Albelli de klanten bewust misleidt via advertenties om kerstkaarten te bestellen. Vervolgens zetten ze dezelfde excuustrucs in als vorig jaar met dit verschil dat de compensatie nu 30% is, maar wel weer op een volgende aankoop. Het helpt mij natuurlijk niets.....
Waarom bestel je op het laatst moment custom made producten, nota bene in de drukste maand van het jaar? Net als die mensen die een dag voor sinterklaas of kerst iets online bestellen en boos zijn als het te laat is. Plan je eigen leven gewoon wat beter, dan verloopt alles een stuk soepeler en hoef je anderen niet de schuld van je eigen falen te geven.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2019 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toon lichtelijk aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door berndv »

wanneer heeft u ze dan besteld? Als ik dit soort kerstkaarten zou versturen, zou ik ze in oktober al in de kast willen hebben.
E.W. Alkema schreef:
19 dec 2019 21:09
Ik heb gevraagd naar contact met leidinggevende en de directie: geen reactie.
Wat zou u van een dergelijke leidinggevende verwachten? Dat die ze voor u gaan afdrukken? Dat ze u voorrang gaan geven op andere klanten?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:
19 dec 2019 23:04
Waarom bestel je op het laatst moment custom made producten, nota bene in de drukste maand van het jaar? Net als die mensen die een dag voor sinterklaas of kerst iets online bestellen en boos zijn als het te laat is. Plan je eigen leven gewoon wat beter, dan verloopt alles een stuk soepeler en hoef je anderen niet de schuld van je eigen falen te geven.
Maar de sevicepagina van Albelli laat wat anders zien.
Voor fotoboeken geldt weliswaar een beperking voor bestellingen na 13 december 20.00 uur.
Maar voor wenskaarten echter geldt een levertijd van van een dag of 5 à 6 https://www.albelli.nl/levertijden?utm_ ... gIYbvD_BwE
Iets langer dan de reguliere levertijd van 4 dagen.
@E.W. Alkema bestelde op 9 december en heeft op 19 december nog niets ontvangen. Tien dagen later.
En heeft dus wel degelijk een punt.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een levertijd van 5 á 6 werkdagen (geen dagen) en dan zijn ze nog afhankelijk van hun bezorgpartners hoe lang je pakketje onderweg is.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lowieze schreef:
20 dec 2019 09:58
Een levertijd van 5 á 6 werkdagen (geen dagen) en dan zijn ze nog afhankelijk van hun bezorgpartners hoe lang je pakketje onderweg is.
Bekijk het schema van Albelli in mijn vorige bericht even.
daar staat bijvoorbeeld: besteld op dinsdag, verwacht op zaterdag

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
20 dec 2019 10:11
Lowieze schreef:
20 dec 2019 09:58
Een levertijd van 5 á 6 werkdagen (geen dagen) en dan zijn ze nog afhankelijk van hun bezorgpartners hoe lang je pakketje onderweg is.
Bekijk het schema van Albelli in mijn vorige bericht even.
daar staat bijvoorbeeld: besteld op dinsdag, verwacht op zaterdag
Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat als je fotokaarten bestelt in september, deze sneller bezorgd worden dan kerstkaarten bestellen in december.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
20 dec 2019 10:23
Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat als je fotokaarten bestelt in september, deze sneller bezorgd worden dan kerstkaarten bestellen in december.
Als Albelli ook in drukke tijden een toezegging doet, mag je verwachten dat ze die ook nakomen.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
20 dec 2019 10:28
Lowieze schreef:
20 dec 2019 10:23
Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat als je fotokaarten bestelt in september, deze sneller bezorgd worden dan kerstkaarten bestellen in december.
Als Albelli ook in drukke tijden een toezegging doet, mag je verwachten dat ze die ook nakomen.
TS heeft in het contact met Albelli te horen gekregen dat ze met een storing kampten, dat is niet te voorzien.
En dan nog kan het pakketje een paar dagen bij de bezorger blijven hangen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
20 dec 2019 10:34
Moneyman schreef:
20 dec 2019 10:28
Lowieze schreef:
20 dec 2019 10:23
Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat als je fotokaarten bestelt in september, deze sneller bezorgd worden dan kerstkaarten bestellen in december.
Als Albelli ook in drukke tijden een toezegging doet, mag je verwachten dat ze die ook nakomen.
TS heeft in het contact met Albelli te horen gekregen dat ze met een storing kampten, dat is niet te voorzien.
En dan nog kan het pakketje een paar dagen bij de bezorger blijven hangen.
Ja, dat snap ik. Maar dat was niet het punt wat je maakte en waarop ik reageer.
fonsflons schreef:
20 dec 2019 10:36
Maar volgens mij doen ze geen toezegging, maar geven ze een verwachting.
De letterlijke omschrijving is niet meer te zien. Maar ook als je expliciet in deze drukke tijd een verwachting afgeeft, is dat natuurlijk niet helemaal vrijblijvend.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Albelli klantenservice december 2018

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb nog eens verder gekeken. Ze hebben natuurlijk vaker met dit bijltje gehakt, dus ze zeggen er wel het eea over. In hun FAQ schrijven ze:
🎄 Als ik mijn product bestel vóór de uiterste besteldatum voor kerst, ontvang ik dan mijn bestelling op tijd voor kerst?
Tijdens de drukte van de kerstperiode gelden onze standaard levertijden niet. We kunnen je niet precies vertellen wanneer je je product ontvangt, maar houd rekening met extra productiedagen. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je je product voor Kerstmis in huis hebt. Wanneer je bestelling klaar is voor verzending ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging.

Tip! Gedurende het weekend voor kerst (21 en 22 december) en op de maandag voor kerst (23 december) is onze receptie geopend van 8:00 tot 21:00 uur voor klanten die hun bestelling willen ophalen bij onze fabriek in Den Haag.

Als je graag je bestelling wilt ophalen, neem dan contact op met onze klantenservice nadat je de bestelling hebt geplaatst. Dan maken wij alles in orde!
Hier doen ze uitdrukkelijk geen toezegging. In hun AV zeggen ze:
We beginnen direct na het tot stand komen van de overeenkomst met de uitvoering daarvan door uw bestelling te verwerken.

Het is onze bedoeling om de productie van uw bestelling te beginnen op de werkdag volgende op de dag waarop de overeenkomst tot stand is gekomen. Onze websites bevatten informatie over de geschatte levertijden voor elk van onze producten en deze kunnen verschillen, afhankelijk van de tijd van het jaar, omdat vakantieseizoenen of andere omstandigheden invloed kunnen hebben op de tijd die nodig is om bestellingen uit te voeren in onze productiefaciliteiten. Levertijden mogen niet als fatale termijnen worden beschouwd. We kunnen alleen ons best doen om de door u bestelde producten zo spoedig mogelijk te leveren.
Dan val je dus inderdaad terug op de wettelijke termijnen.

Gesloten