LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moiseule58

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Misschien heeft Ts iets aan deze info voor een volgende keer, vanuit welk land dan ook:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Johja schreef:eindelijk na bijna 3 weken mijn pakket bezorgd, maar moest gvd wel 72 euro betalen aan de bezorger van UPS. free shipping, dus ik dacht gratis, maar vergeet het maar. ook nog eens de verkeerde kleur en niet de juiste, maar ik ben allang blij dat ik iets kreeg en niet al mijn geld kwijt was. dit was 1x maar nooit meer. ik bestel wel wat bij Amazon.de. binnen 5 dagen en zonder enige verdere kosten. bedankt voor alle reacties. o ja, ik heb nog wel een dispute en contact opgezocht met de seller, maar hoor (uiteraard) helemaal niets meer (al 4 dagen niet), want ik eis wel een vergoeding. kan ik wel naar fluiten, denk ik zo.
Ja je moet wel goed lezen, de shipping was free en dat er boven een bepaald bedrag invoer rechten moeten worden betaald, had u ook kunnen weten.
Als er verkeerd is geleverd kunt dit verhalen op Ali, zeker weten dat ze het oplossen. En 3 weken is een snelle levering, had u ook kunnen lezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Johja, als je een dispute geopend hebt over de BTW nabetaling en de afhandelingskosten ben je dat al bij voorbaat verloren.
Als je een dispute geopend hebt over verkeerde kleur cq verkeerd artikel heb je wel een sterk punt.
Als je van buiten de Europese Unie importeert moet je van te voren de consequenties bestuderen.

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door julier »

Ruim een jaar geleden heb ik verschillende LED lampen besteld.

Een model is er geleverd de rest komt nog?? niet dus.

Vele malen gemaild , maar Ali Express laat niets horen.

torrorosso
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2019 22:44

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door torrorosso »

Ik kwam op deze website tegen dat AliExpress kopersbescherming heeft en dat je een een geschil kunt openen wanneer er iets mankeert aan je bestelling (https://ichina.nl/kennisbank/aliexpress ... liexpress/). Hierdoor heb ik wel her idee dat aliexpress betrouwbaar is. Daarnaast krijgt de verkoper pas zijn geld als jij hebt bevestigd dat je de bestelling in goede orde hebt ontvangen!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Aliexpress is voor mij honderd procent , 100%, betrouwbaar. Als de verkoper grappen uithaalt maakt u een dispute aan en onderbouw uw klacht, aliexpress bemiddeld en zorgt ervoor dat het voor beide partijen 'FAIR' wordt opgelost.

Transport FREE, het woord zegt het al! Geen import vrij en dat is logisch, in Nederland begint het al boven de 22 euro, vanuit China, en dan bent u de pisang. Maar dat wist u natuurlijk allang.

In mijn geval kan ik veel dingen via Spanje bestellen naar Portugal voor "free" en geen invoerrechten :D omdat het al in EU plaats vind. Daarom is Amazon DE in sommige gevallen voordeliger onder de eindstreep om te kopen voor Nederland.

Maar gunt u die stenen winkels dan niet een opstekertje :P lekker uw kleren passen en als het goed zit en de kleur naar uw zin....dan kunt u toch weer voor de dag komen. Ik koop al mijn kleren en schoenen in de winkel en daarna een gezellig terrasje, anders kom je helemaal niet meer achter je PC vandaan.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Aliexpress: wel of niet betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Zit even mee te lezen.
Ik koop heel veel sieraden onderdelen op ALI.
1 woord perfect. Eigenlijk lezen mensen vaak niet goed. Net als de meneer die 72 EUR moet bijbetalen.
Bij bijna alle leveranciers heb je de keuze uit een verzendmethode. Er staat precies bij hoe lang het kan duren.
En meestal is het er nog eerder ook! Zeker met Ali Standard Shipping. Laatst had ik het met 6 dagen binnen met PostNL en track en trace.

Momenteel zit ik op een grote order te wachten. Die is gister ( vrijdag ) met DHL expres mee gegaan. En kan ik dinsdag al thuis verwachten.

Heb je een gegronde klacht? Dan open je een dispute .. Foto erbij en klaar.
Is je product duurder dan 22 eur incl verzenden? Of je accepteert de inklaring. Of je vraagt of de verkopen een lager bedrag op het pakket wilt zetten met de risico's van dien. Meestal doen ze het zelf al is mij opgevallen.

Gesloten