LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nandos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2021 23:36

allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Nandos »

Op vrijdag 18 januari om 22:30 heb ik bij allbeauty.com een flesje parfum gekocht. Ik was al een tijdje opzoek naar dit product en was blij dat ik het hier gevonden had. Toen ik het had gekocht, zag ik echter dat ik was vergeten om iets toe te voegen aan m'n bestelling. Ik kon twee dingen doen: een nieuwe bestelling plaatsen voor hetgeen wat ontbrak of de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen met beide producten. Ik koos voor het laatste, want hiermee bespaarde ik verzendkosten. Het annuleren van een bestelling ging nogal omslachtig. Ik moest een soort van mail sturen via de website en daarmee kon het geannuleerd worden. Om 22:39 heb ik een bevestiging gehad van mijn bericht en daarin stond dat ze z.s.m. een reactie zullen geven en dat dit meestal binnen 24 uur zal zijn. Nou ja prima dacht ik, dus ik bestelde alvast de nieuwe bestelling, die deze keer wel alle producten bevatte.

Op zondagochtend 20 december ontvang ik een mail waarin ik zie dat de eerste bestelling verstuurd is en niet veel later ook de tweede bestelling. Dit was uiteraard niet de bedoeling, dus ik heb gelijk weer contact gezocht. Ineens kreeg ik in de middag om 13:32 een bericht, waarin stond dat zij het pakket al hadden verstuurd. Dat had ik ondertussen al door, maar op mijn vraag hoe dit te annuleren was, kreeg ik te horen dat dat niet meer mogelijk was en dat ik het moest retourneren of weigeren aan de deur. Goed, niet ideaal, maar oke.

Op 31 december ontvang ik het pakket. Ik wilde het natuurlijk weigeren, maar de levering werd bij de buren gedaan. Natuurlijk had ik er rekening mee gehouden dat dat kon, maar ik kan moeilijk alle buren hierover inlichten. Ik zat toen dus met het probleem dat ik een pakket had met een bestelling die ik niet wilde. Ik ging kijken hoe ik het retour kon sturen en toen bleek dat ik zelf voor die kosten moet opdraaien. Dat vind ik toch een vreemde gewaarwording, want ik heb toch echt ruim op tijd m'n best gedaan om het pakket te annuleren. Ik ben daarna meermaals met de customer care van allbeauty in gesprek gegaan, maar zij leggen de fout bij mij neer, omdat ik dan maar niet de verkeerde bestelling had moeten maken en dat ik er maar rekening mee moet houden dat het dus niet gelijk geregeld kan worden als ik een bestelling wil annuleren. Ik heb de doos nog steeds hier liggen, compleet en ongeopend. Ik heb bovendien nog niet eens betaald voor de bestelling, want ik had ervoor gekozen om dit achteraf te doen. Heeft iemand enig idee wat nu verstandig is en of er überhaupt nog mogelijkheden zijn? Ik wil gewoon graag horen wat anderen hiervan denken en of ik hierin wat anders had kunnen doen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ze vermelden op de website dat klanten de kosten voor het terugsturen moeten betalen:
Voor internationale klanten kunnen wij momenteel geen antwoordnummer geven voor retourzendingen. Gemaakte verzendkosten worden niet terugbetaald.
Je zult dus zelf moeten betalen voor het retourneren.
Ik zou aanraden om de volgende keer te wachten met het doen van een nieuwe bestellen totdat je bevestiging hebt dat het is geannuleerd.

Misschien is het een idee om het flesje parfum dat je nu dubbel hebt ontvangen een keer als cadeau te geven aan iemand of om gewoon zelf te houden?

sake1987

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door sake1987 »

D34M0N schreef:
28 jan 2021 11:19
Ze vermelden op de website dat klanten de kosten voor het terugsturen moeten betalen:
Voor internationale klanten kunnen wij momenteel geen antwoordnummer geven voor retourzendingen. Gemaakte verzendkosten worden niet terugbetaald.
Je zult dus zelf moeten betalen voor het retourneren.
Ik zou aanraden om de volgende keer te wachten met het doen van een nieuwe bestellen totdat je bevestiging hebt dat het is geannuleerd.

Misschien is het een idee om het flesje parfum dat je nu dubbel hebt ontvangen een keer als cadeau te geven aan iemand of om gewoon zelf te houden?
Denk dat het voor je gemoedrust beter is om het te betalen en de fles te gebruiken.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een overeenkomst gesloten op vrijdag 18 januari om 22:30, geannuleerd op vrijdag 18 januari om 22:39 en het pakket is verzonden op zondag 20 december? Ik zou juist zeggen dat de kosten van het terug zenden niet voor jouw rekening komen, omdat het pakket onnodig is verzonden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
28 jan 2021 12:06
Er is een overeenkomst gesloten op vrijdag 18 januari om 22:30, geannuleerd op vrijdag 18 januari om 22:39 en het pakket is verzonden op zondag 20 december? Ik zou juist zeggen dat de kosten van het terug zenden niet voor jouw rekening komen, omdat het pakket onnodig is verzonden.
Vermoedelijk is het vrijdag 18 december (immers was 18 januari geen vrijdag) de mails worden vermoedelijk in het weekend niet behandeld en op zondag is het pakket aangeboden, zodat hij maandag opgehaald kan worden. Onnodig verzonden is wat kort door de bocht naar mijn mening dit speelt allemaal in een weekend bij geautomatiseerde processen.

Je kunt de webshop moeilijk kwalijk nemen dat TS niet aanwezig was toen het pakket werd bezorgd. Simpelste oplossing is om het pakket terug te brengen naar de verzendpartij en aangeven dat het verkeerd bezorgd is en dat het retour moet.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is onnodig verzonden, omdat de ontbindingsverklaring van TS is ontvangen voor dat het product is verzonden.

Nandos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2021 23:36

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Nandos »

18 januari moet inderdaad 18 december zijn. Ik snap dat bepaalde processen langer duren en dat er in sommige gevallen in het weekend niets gedaan kan worden, maar blijkbaar kan er op zondag wel gereageerd worden op m'n eerste bericht over de annulering en had het toen dus wel gekund. Dat maakt het voor mij zo dubbel. Natuurlijk snap ik dat ik een fout heb gemaakt, maar een bestelling annuleren zou toch goed mogelijk moeten zijn en de hele zaterdag is daar dus niets mee gedaan.

Nandos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2021 23:36

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Nandos »

Nee, ik heb nog niet betaald. De betaling zou achteraf zijn en via Klarna kreeg ik extra tijd om iets te regelen, dus dat hoefde ook nog niet.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou Klarna overleggen, omdat je anders straks gedoe krijgt.

Nandos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2021 23:36

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Nandos »

Ik had al met Klarna gebeld, om te kijken wat er mogelijk was, maar de persoon van de klantenservice gaf eigenlijk aan dat ik vooral bij de verkoper moest zijn en het daarmee moest oplossen. Ik ga hen nog wel een keer terugbellen om te zien of er überhaupt wat anders mogelijk is en nog een keer in gesprek met de verkoper zelf. Ik snap heus wel dat er fouten zijn gemaakt, maar als ik een bestelling niet kan annuleren voor het weekend, wat heeft het dan voor zin om die functie op de site te hebben?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou een mail sturen.

katjanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017 17:03

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door katjanneke »

Je kunt www.Thuiswinkel.org benaderen, zij zoeken het voor je uit en lossen het op.
Het bedrijf waar jij je bestellingen hebt gedaan willen duidelijk niet meewerken.
Thuiuswinkel.org kan je alleen benaderen als je iets gekocht heb online. Ik heb zelf iets
aan de hand gehad, ze hadden het snel voor mij geregeld. Succes

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

katjanneke schreef:
03 feb 2021 13:49
Je kunt www.Thuiswinkel.org benaderen, zij zoeken het voor je uit en lossen het op.
Het bedrijf waar jij je bestellingen hebt gedaan willen duidelijk niet meewerken.
Thuiuswinkel.org kan je alleen benaderen als je iets gekocht heb online. Ik heb zelf iets
aan de hand gehad, ze hadden het snel voor mij geregeld. Succes
Die onlineshop is geen Nederlandse webshop en ook niet aangesloten bij thuiswinkel.org dus daar heb je niets aan.

In mijn ogen niet zo slim om bij buitenlandse (Engelse) webshop te bestellen aangezien nu na de Brexit retourneren flink wat problemen gaat geven bij de Engelse douane aangezien het om parfum gaat. Als je gaat retourneren zal je ook nog douaneformulier CN23 moeten invullen en dit moeten aangeven bij douane.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: allbeauty.com: Bestelling geannuleerd, maar toch een pakket gekregen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Waar gaat het over....een flesje parfum...Wat een toestand...betaal het en neem je verlies....Kom op de wereld staat in brand en jij maakt je druk om een geurtje...Ga door met je leven .

Gesloten