Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Ik wil graag iedereen waarschuwen die overweegt zaken te doen met Amazon, helemaal omdat ze in Nederland ook steeds groter willen worden. Wij nemen Amazon Prime af en hebben hadden een paar honderd euro cadeaubon-tegoed op ons account staan.

Bij de laatste bestelling kregen we geeneens een betaaloptie te zien, direct een "bedankt voor je order". Meteen daarna een automatische mail dat ons account was geblokeerd en de orders waren geannuleerd.
Amazon2.png
(43.86 KiB) 127 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Prime TV werkt niet meer en bij inloggen krijg je een scherm te zien dat je moet aantonen eigenaar te zijn van een rekeningnummer.
Amazon1.png
(89.33 KiB) 127 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Je hebt daar max. 2 regels aan commentaar en kan een document uploaden waaruit moet blijken dat je eigenaar bent van die rekening. Ik voeg een uitgebreide PDF toe waarin we aangeven dat die rekening ons niks zegt, maar met afschriften van de laatste prime betaling en de cadeaubonnen.

Daarna weer een automatische mail, uit het document bleek niet dat we eigenaar waren van die rekening, ons account is geblokkeerd en verdere communicatie zou zeer waarschijnlijk uit blijven.
Amazon3.png
(29.91 KiB) 127 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Omdat je zelf niet meer kan inloggen kan je dus ook niet meer met ze chatten. Via een ander account contact met de servicedesk gezocht, die kunnen je alleen niet helpen en verwijzen naar [email protected]. Daar een mail naartoe verzonden, maar ruim een week geen enkele reactie. Vervolgens door gezocht op internet. Een helpdesk nummer uit engeland kan ook niet helpen, [email protected] en [email protected] geven direct een auto-reply die aangeven dat ze de mail niet meer lezen met linkjes naar totaal nutteloze niet gerelateerde andere onderwerpen.

Zelf een mailtje aan eindbaas Jeff Bezos verzonden ([email protected]), geen auto-reply, maar ook nog altijd geen reactie. Naar de toektocht om dit met Amazon op te lossen kom je wel meer mensen tegen met hetzelfde probleem die het uiteindelijk maar hebben opgegeven en die een nieuw account hebben aangemaakt. Dat is wat wij nu ook overwegen, zonder dan het ooit nog weer aanmaken van een nieuw account, maar niet voordat we zoveel mogelijk mensen hier wel voor hebben proberen te waarschuwen.

Hou er rekening mee dat Amazon je acocunt en daarmee dus eventueel tegoed op dat account, je aankoophistorie, etc. elk moment kan blokkeren en dat ze het vrijwel onmogelijk maken dit weer recht te trekken.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09
Beste antwoord
Gekozen door DitKloptEchtNiet

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

door DitKloptEchtNiet » 27 jun 2022 18:49

@MoneyMan, je hebt helemaal gelijk, ik heb geen idee van alle juridische aspecten, daarom helpt het dat ik er niet alleen voor sta en dat er steeds meer mensen zijn die bereid zijn te helpen. Samen sta je sterk toch? We hebben nog geen zaak aangespannen, maar gaan ons daar nu eerst eens gezamenlijk goed in verdiepen en samen een kleine investering is al snel genoeg voor juridisch advies. Ook al zouden we samen 1 advocaat inhuren voor al onze zaken en is dat allemaal los, dan nog heeft die persoon een hoop extra kennis en ervaring opgedaan toch?

En zelf contact opnemen of een oplossing zoeken met Amazon dat lukt dus juist niet, vandaar dat die en deze site bijvoorbeeld goed helpt om anderen voor deze problemen te behoeden, of anders in elk geval in contact te komen met lotgenoten :-).

In een ander item ook op die site staat een energieleverancier, daar is wel contact mee op te nemen, maar die trekt zich gewoon niks aan van de wettelijke salderingregeling. Ik had dat zelf heel graag eerder geweten, maar bedrijven hangen dat natuurlijk nooit aan de grote klok. Wel het feit dat ze ook allerlei andere diensten verkopen.

Ook onzin dat ik bedrijven schade berokken natuurlijk, die bedrijven die berokkenen zelf de schade, we tonen alleen aan wat ze zelf al doen. Als dat niet meer mag dan kan de krant, deze site en nu.nl ook wel opdoeken toch? Juist in een wereld met allemaal van die grote bedrijven die altijd maar denken te kunnen doen wat ze maar willen mag daar wat mij betreft wel eens iets tegenover komen te staan.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Jablan »

DitKloptEchtNiet schreef:
28 mar 2022 10:45
Je hebt daar max. 2 regels aan commentaar en kan een document uploaden waaruit moet blijken dat je eigenaar bent van die rekening. Ik voeg een uitgebreide PDF toe waarin we aangeven dat die rekening ons niks zegt, maar met afschriften van de laatste prime betaling en de cadeaubonnen.
Daarna weer een automatische mail, uit het document bleek niet dat we eigenaar waren van die rekening, ons account is geblokkeerd en verdere communicatie zou zeer waarschijnlijk uit blijven.
En daar ging het mis. Amazon heeft een rekeningnummer en wil de exacte gegevens van die rekening ter controle weten. De gevraagde bijlage kan bijvoorbeeld een schermafdruk zijn met die gegevens.

Waarom herkende je de gebruikte rekening niet?

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Ik heb geen idee hoe of waar ze aan die rekening zijn gekomen waar ze dan bewijs van willen zien. Het is niet die van een van onze betaalrekeningen. Ooit hebben we wel eens een creditcard gehad voor websites die niet werken met IDeal of Paypal, maar die is al lang opgezegd.

Inmiddels ook al contact gehad met weer een andere support afdeling (0800-0225893), die geven aan dat ze vanwege privacy redenen niets kunnen doorgeven over hoe ze aan die rekening zijn gekomen of waarom ze de blokkade hebben gedaan. Het team wat hier over gaat is ook niet per mail te bereiken en omdat ze in de laatste mail hebben aangegven mogelijk niet meer te reageren is de kans groot dat ze dat ook niet meer doen.

De tip was om nogmaals een mailtje te sturen naar dat adres waar geen reactie van is gekomen. Dat gedaan maar vooralsnog weer geen enkele reactie. Wat mij betreft sluiten ze het account, want ik zou wel gek zijn ooit nog iets met Amazon te willen doen, maar stort dan in elk geval het cadeaubon tegoed retour op de rekening waarvan dat is aangeschaft, anders is het m.i. gewoon diefstal.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door grun »

Zo ken ik Amazon helemaal niet, integendeel. Alleen maar goede ervaringen maar ik maak geen gebruik van Prime of cadeaubonnen. In hun voorwaarden staat wel dat er nogal wat haken en ogen aan het gebruik van cadeaubonnen kunnen zitten. Uw probleem kan daar niets mee te maken hebben?
https://www.amazon.nl/gp/help/customer/ ... EYEHXZRUMA

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wie heeft er een paar honderd euro cadeaubon tegoed op een Amazon account staan? Cadeaubonnen worden veel gebruikt om bepaalde transacties wit te wassen. Sowieso is er blijkbaar dus sprake van twee accounts. één die u gewoon in gebruik had met Prime en een berg cadeaubonnen en een ander dat u dus niet kent maar dat Amazon dus wel aan u koppelt. Het is mij nog steeds onduidelijk welke van deze accounts nu het probleem veroorzaakt heeft en waarom Amazon een of ander account 'zomaar' aan uw persoon koppelt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door kweenie »

DitKloptEchtNiet schreef:
29 mar 2022 11:13
Ik heb geen idee hoe of waar ze aan die rekening zijn gekomen waar ze dan bewijs van willen zien. Het is niet die van een van onze betaalrekeningen.
Vind je dat dan geen 'unusual activity'? Als je rekeningnummer plotseling veranderd is naar een voor jou onbekend nummer lijkt het mij toch prettig dat ze dat account tijdelijk blokkeren, voordat je volledige saldo verdwenen is.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Amazon was in het verleden wel eens heel irritant dat het geen IDeal of Paypall betaling aan kon en alleen werkte met een creditcard. Voor dat soort sites ooit wel een creditcard genomen, vast ook wel geconfigureerd in Amazon, maar die is inderdaad al lang verlopen en niet meer in gebruik. Onhandig als ze bij een order dan geen betaaloptie aangeven en direct uit gaan dat ze bijvoorbeeld die niet meer bestaande creditcard gaan gebruiken en dan alles blokkeren. Tenminste..., dat is wat ik vermoed dat er aan de hand is geweest.

Prima als ze een rekening tijdelijk blokkeren als er iets niet in de haak lijkt, maar niet als er dan totaal geen optie meer is om met ze in contact te komen om het op te lossen en je toegang tot het account en je tegoed gewoon permanent verliest. Soms lijkt het even alsof ze toch nog weer besluiten te reageren, dan kom ik weer zover dat ik een laatste energierekening moet opsturen om te bewijzen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben. Hoopvol doe je dat dan weer om er vervolgens niets meer van te horen.

Het grote probleem is dus inderdaad dat ik niet weet welk account nu het probleem heeft veroorzaakt of dat Amazon een ander account heeft gekoppeld en dat ze totaal niet thuis geven om dit opgelost te krijgen, waarbij je de toegang tot je account, je aankoophistorie en (cadeaubon) tegoed dus gewoon kwijt bent.

Ik heb bij wel meer bedrijven nog een redelijk tegoed aan cadeaubonnen staan eigenlijk, maar ben dat nu inderdaad wel versneld aan het uitgeven.Bij bedrijven als bol.com en coolblue ben ik alleen niet zo bang dat ik met deze onzin te maken krijg, die hebben echt wel goede en toegankelijke servicedesks en verwijzen je niet naar allerlei Amerikaanse nummers en afdelingen. Bij Amazon kochten we juist vaak eerst bonnen om dan gedurende het jaar daar iets te kunnen kopen omdat die vaak ook weer geen IDeal of paypall optie had.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

DitKloptEchtNiet schreef:
30 mar 2022 14:05
Bij Amazon kochten we juist vaak eerst bonnen om dan gedurende het jaar daar iets te kunnen kopen omdat die vaak ook weer geen IDeal of paypall optie had.
Wat je blijkbaar niet beseft is dat dit heel raar gedrag is en Amerikanen bij raar gedrag onmiddellijk alles stopzetten, want die willen tot iedere prijs voorkomen dat ze door justitie aangesproken kunnen worden. Gek genoeg zijn ze dan weer helemaal niet bang hier in Nederland tekst en uitleg te komen geven bij de rechter, waarschijnlijk omdat de kans daarop zo gering is. Als blijven weigeren te reageren zul je er een zaak van moeten maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Weet je wat óók irritant is…?

Een toetsenbord met een kapotte Caps Lock. En zeker als er offtopic berichten mee worden verstuurd.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Alex E »

Contact via chat met Amazon opnemen kan inderdaad alleen na ingelogd te zijn op je account, dus daar heb jij niets aan.
Mailen kan wel: [email protected]
Ik zag ook nog een ander telefoonnummer waarmee je contact kunt opnemen, 00 1 206 922 0880; je wordt daar, zoals jij al opmerkte, in de Engelse taal te woord gestaan en de mogelijkheid bestaat om je te laten terugbellen.
Overigens, ongeveer een maand geleden had ikzelf een positieve ervaring met de chat van Amazon.
Had een product ter waarde van ongeveer € 90,= besteld met als afleveradres een Post NL ophaalpunt.
Kreeg de mededeling dat de bestelling was geleverd, echter niet op het afhaalpunt maar op mijn huisadres.
Ik had niets ontvangen en bij navraag bleek er ook geen levering te zijn geweest bij het ophaalpunt.
Via chat contact opgenomen en nadat er excuses waren aangeboden kreeg ik de keuze uit 2 opties, namelijk het aankoopbedrag terug te laten storten op mijn creditcard, dat enkele dagen in beslag zou nemen, of het bedrag als kadobon aan mijn account toe te laten voegen.
Voor de laatste optie gekozen en binnen 2 uur was de kadobon zichtbaar in mijn account en kon ik de bestelling opnieuw plaatsen.
Hopelijk slaag je erin om jouw account te herstellen en gebruik te maken van je kado-bonnen.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Ik heb geen juridische bijstand verzekering, hier een zaak van maken kost meer tijd en geld dan wat het ooit op gaat leveren. Ik heb mij voorgenomen ze minimaal het 10 voudige aan omzet te ontnemen door al mijn vrienden, kennissen en tot wie ik dan nog meer maar door kan dingen te ontraden zaken met Amazon te doen.

Bedankt voor het nieuwe mail adres Alex, ik heb inmiddels een enorme lijst aan mail adressen en telefoonnummers. Tot nu toe kunnen ze allemaal niks voor mij betekenen omdat het een andere afdeling betreft die dus niet per mail of telefonisch bereikbaar is. De afhandeling zou puur gaan via het formulier waarop ik dus moet bewijzen eigenaar te zijn van een rekening die ik niet ken waar dan nooit meer reactie op volgt.

Ik ga dit mailadres en nummer in elk geval ook nog weer een kans geven, ze kunnen mij in elk geval nooit verwijten er niet alles aan te hebben gedaan om dit opgelost te krijgen.

Ik ben wel heel benieuwd of de boefjes het in hun hoofd halen volgende maand wel gewoon weer het Prime abonnement af te schrijven.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Bizar zo typisch Amazon... Alex..., net een hele mail opgemaakt naar het adres wat jij aangaf... en wat krijg ik minuten laten in mijn mail retour?
wwvn.png
(26.11 KiB) 653 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijna om te janken hoe verschrikkelijk dit is met ze.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alex E schreef:
31 mar 2022 12:40
(...) Mailen kan wel: [email protected] (...)
Dat e-mailadres en die domeinnaam zijn helemaal niet van Amazon. Volgens de gegevens van SIDN heeft de administratieve contactpersoon een gmail.com-adres.
DitKloptEchtNiet schreef:
31 mar 2022 13:53
Bizar zo typisch Amazon...
(...)
Bijna om te janken hoe verschrikkelijk dit is met ze.
Dit is dus niet typisch Amazon, maar typisch een blog van iemand die de bijbehorende mailbox niet controleert zodat die volloopt.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 31 mar 2022 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Nogmaals, Amerikanen menen dat ze dit zo moeten doen, Microsoft flikt iets dergelijks bij foute foto's op OneDrive en Google kan je ook zomaar eruit gooien. Natuurlijk hebben ze wel een reden maar ze zijn simpelweg niet bereid tot een gesprek en nemen een eventuele gang naar de Nederlandse rechter voor lief. Je kunt nog zes adressen vinden om mail naar te sturen maar het is niet een kwestie dat ze het niet begrijpen, het is een bewuste keuze niet met je te willen praten.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Alex E »

DitKloptEchtNiet, het spijt mij dat ik je met het emailadres op het verkeerde been heb gezet. Verhelderende reactie van Erthanax.
Wellicht is het een optie om een nieuw account bij Amazon aan te maken?
Vervolgens kan je dan in ieder geval chatten met een Amazon medewerker en jouw probleem voorleggen.
Wederom succes gewenst!

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Hi Allen, het maakt allemaal niet uit, met een account van iemand anders ook al naar de chat geweest, het is wat o.a. DeZevendeHenk al aangeeft, ze hebben met hun bekrompen mindset een mening gevormd en kiezen er vervolgens gewoon voor niet meer in gesprek te gaan. Het heeft echt totaal geen zin meer op welke manier dan ook contact met ze op te nemen, dat geeft alleen maar meer frutstratie omdat ook die niet zullen reageren en het op niks uit loopt.

Je kan met dit soort Amerikaanse bedrijven dus echt wel heel makkelijk je hele historie en al je eventuele tegoed zomaar kwijt raken zonder dat je daar verder nog over in gesprek kan gaan. Het enige wat dan dus overblijft is de gang naar de rechter..., maar wie doet dat voor een paar honderd euro.

Ik maak liever zo veel mogelijk mensen bewust van dit "cultuurverschil" en het daarbij horende risico.

Pat.
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2022 13:53

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Pat. »

Hallo, Ik maak momenteel precies hetzelfde mee. Ik heb een cadeaubon met kerst gekregen maar ik kan er niet meer bij. Zij hebben mijn account afgesloten vanwege verdachte omstandigheden. De klantenservice van Amazone doen hun best maar vanwege privacy redenen kunnen zij mij niet helpen. Dat komt ook omdat ingelogd ben in het account van mijn man. Ook al geef ik al mijn gegevens ze zijn niet geautoriseerd om mij verder te helpen. Diversen mail adressen en telefoonnummers gekregen maar helpen doen ze mij niet. Ik heb inmiddels wel weer een nieuw mail adres [email protected] Dit is mijn laatste hoop. Ik geef ze een week en daarna wil ik aangifte doen bij de politie omdat ik het geld van mijn cadeaubon niet terugkrijg.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

Ik heb inmiddels een heleboel mensen met hetzelfde probleem Pat, gaat mogelijk toch serieuzer opgepakt worden. Ik wil hier mijn prive mail adres niet delen, maar waarschijnlijk komt er binnenkort een website hierover waarbij we in contact kunnen komen om ervaringen te delen en vervolgens gezamelijk aangifte te doen. Ik heb zelf ook wel sterk het idee dat een aangifte van een enkeling bij de politie kansloos is, maar als we dat met een hele groep gaan doen dan heeft dat mogelijk meer impact. Mocht die site er komen dan zal ik hem hier delen. Ik heb [email protected] zelf ook al benaderd, totaal weer niks aan reactie.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

@Pat en iedereen die verder nog op zoek was, https://slechtebedrijven.nl/amazon.html. Meer ervaringen met Amazon kunnen ook per mail naar die site, al zal de mailfunctie later deze week pas online komen. Op dit moment zijn er 14 personen aangesloten die mee willen doen met een gezamenlijke rechtzaak.

DitKloptEchtNiet
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2022 10:09

Re: Amazon blokkeert ons account en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door DitKloptEchtNiet »

@fonsflons, 300 miljoen actieve accounts bereikt door enorme marketing budgetten en zeer waarschijnlijk talloze van die accounts die zich er bij problemen maar bij neerleggen omdat het bedrijf te groot lijkt om iets tegen te doen. Dat er nu al 14 mensen zijn aangesloten die dus verder zoeken op het internet en stappen ondernemen dat wil m.i. wel wat zeggen. Jij gaat er denk ik onterecht vanuit dat die 300 miljoen actieve klanten allemaal tevreden klanten zijn. En ook al heb je een miljard accounts, als je er daar een zeer klein aantal totaal van tot wanhoop aanzet dan deel ik je mening niet dat je als bedrijf zo trots zou mogen zijn.

Plaats reactie