LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestelbus verkopen via internet ???

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
karinara
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:39

bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door karinara »

Hallo
ik wil jullie vragen of iemand heeft wel ervaring gehad met verkopen van auto (in mijn geval bestelbus)via internet?
namelijk ik heb meer advertentie gepaatst op internet site dat ik heb een auto te koop en wat later ik heb reactie gekregen van een paar mensen -kopers uit buitenland ,dat ze willen hem kopen en betalen per cheq ,voor export naar buitenland .Ik heb tegen hun verteld dat ze krijgen geen auto tot ik geld niet krijg van mijn bank ,en ze hebben me cheq gesturd met wat hogere bedrag voor rijkosten en klaarmaken van mijn auto.Nou ik zit te wachten wat mijn bank meldt .Heeft iemand ervaring met deze soort van verkoop????

Gast

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door Gast »

Dat noemen ze export en de cheque moet gedekt zijn, alvorens de auto af te leveren.

Gast

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door Gast »

trap er niet in dit gaat niet goed vraag je bank hier goed naar want ze schrijven hem eerst bij op je rekening en later is hij niet gedekt etc. Dan auto weg en geld weg. Want de bank heeft dit in zijn voorwaarden staan over cheques kijk op www.porsche.pagina.nl staat een heel stuk hierover wel even zoeken met de zoekfunctie

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door Son of god »

Bovenstaande gast heeft gelijk. Dit is een 'nieuwe' oplichtingstruc.

Niet op ingaan, als iemand ongezien een auto koopt en aanbiedt om meer te betalen dan de vraagprijs kun je ervan uitgaan dat er iets niet klopt.

karinara
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:39

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door karinara »

Ik heb overaal gezocht om wat meer te lezen ook op porsche pagina over deze praktijk maar ik konde toch niks terug te vinden ........

Gast

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door Gast »

kijk daar op het forum staat een heel stuk

Batsio

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door Batsio »

Zeker een Western Union Cheque ?

Hierbij krijg je je geld na inlevering van die cheque enkel
wordt een paar weken later weer ingevorderd door de bank

kijk maar eens naar het programma Tros Opgelicht

of op de site www.internetoplichting.nl

Gewoon oppassen met dat soort knuppels

PolyP the kick
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2005 17:47

Re: bestelbus verkopen via internet ???

Ongelezen bericht door PolyP the kick »

ook al meegemaakt dat ikmijn oude mercedes verkocht er een spanjaard reageerde met een cheque was dan nog een hoger bedrag dat ik gevraagd had
Snel verscheurd nooit meer iets gehoord

Gesloten