LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digiworld in Brielle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
xenovanis

Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door xenovanis »

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met webwinkels. Ik ben er alleen net achter gekomen dat ik, samen met vele anderen, waarschijnlijk ben opgelicht door Digiworld uit Brielle. De winkel is gesloten en de website is uit de lucht... Toen ik er wat bestelde waren de recenties nog redelijk goed, maar dat werd snel slechter. Het gaat om een bedrag van € 161,00, misschien niet erg veel maar je kunt er wel leuke dingen mee doen zeker nu de kerst er weer aan komt. Dit soort bedrijven neemt klanten niet serieus en geeft de wereld van internetwinkelen een slechte naam. Ik weet dat er meer mensen zijn die problemen met dit bedrijf hebben (zie link), misschien kunnen we er samen wat aan doen?
Voor meer informatie: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144

kai

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door kai »

Er gaat tegenwoordig ontzettend veel mis bij het aanschaffen van producten via internet. Je moet zeker nooit eerst betalen, laat onder rembours leveren, of per acceptgiro na ontvangst. Zelf bestel ik al mijn producten bij betrouwbare leveranciers, via een website zoals www.vindsnel.nl, hier staan de leveranciers per product gerangschikt op rubriek, zodat je ook prijzen kunt vergelijken. Nooit problemen gehad.

Groet


Kai

Wooder

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Wooder »

-deleted-
Laatst gewijzigd door Wooder op 18 nov 2003 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Wooder

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Wooder »

BELANGRIJK BERICHT:

Ik heb even wat dingen nagezocht en moet jullie helaas deze nare boodschap brengen:

Digiworld BV is onderdeel van Anakai International BV, dit bedrijf is officieel falliet verklaard in Week 44 van 2003.

Zie ook: http://www.vraagenaanbod.nl/failliet/failweek.htm

Als je op www.thebigwhois.com een domeincheck doe op digiworld.com zie je dat het onderdeel is van Anakai International BV.

Sterkte...

Gast

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Gast »

Da's een fijn bericht dan. Ik probeer al weken met ze in contact te komen over een bedrag dat ik teruggestord zou krijgen. Het gaat om ongeveer 82 euro, maar daar kan ik nu naar fluiten dus.

hillegommer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:53

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door hillegommer »

hmm is er op 1 of andere manier om me geld terug te krijgen of is dit mission Impossible :s

Wooder

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Wooder »

Ik denk dat het helaas mission impossible is.

Aangezien banken geen mogelijkheid bieden om overgemaakt geld te storneren (uitsluitend mogelijk bij automatische incasso).

Wat misschien nog kan lonen is aangifte doen bij de poltie...

Snoeren

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Snoeren »

Ik heb ook slechte ervaringen met Digiworld, loze beloftes, mailtjes vol met spelfouten en tenslotte geen antwoord meer.
Dus heel erg balen plus mijn harde schijf kwijt!
Op 20 augustus heb ik mijn harde schijf opgestuurd voor reparatie (zat nog in de garantieperiode)
24 September antwoord gehad dat de schijf naar Ierland was gestuurd voor reparatie.
3 October heb ik een mail gehad van Digiworld zeggend dat de harde schijf terug was en zo snel mogelijk opgestuurd zou worden.
Vanaf 16 october tot 20 november gemailed, gebeld enz enz
Geen antwoord meer ontvangen,
Dus ik ga kijken op Tweakers.net, bleek dat er een a4-tje met de tekst: Wegens reorganisatie gesloten. op de ruit van hun winkel was geplakt, lege schappen, site is down, mail komt onverzendbaar terug en de telefoon word niet opgenomen.
Wat kan ik hier nog mee?
Kan ik mijn harde schijf of geld op een of andere manier terug krijgen?

MVG F. Snoeren

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door digimax »

ook op tweakers (lees de reacties er onder) wordt al geklaagd over dat bedrijfje.

je zou ook een schadeclaim kunnen sturen naar de curator hehehe

----
Anakai International BV, Uitweg 13 A, 3051 JP Rotterdam. Curator mr. K.G.M. Simon, postbus 23052, 3001 KB Rotterdam. Tel: (010) 2770300.
----

Snoeren

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door Snoeren »

Dankzij dit forum kan ik 29 dec. a.s. mijn spullen op gaan halen in Brielle.
Een paar dagen geleden ontving ik een brief van de curator, met het bericht dat ik mijn harde schijf (die nog bij digiworld lag) persoonlijk kan ophalen.
Dank voor deze tip.

veerbol
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2004 00:42

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door veerbol »

Ik heb in maart 2003 spullen besteld bij digiworldbv.nl. Neem aan dat het hetzelfde is. Is prima gegaan. Later een garantiegeval ook prima afgehandeld. Blijkbaar niet het hoofd boven water kunnen houden, overal beslag op gelegd en dan is het lullig als je daar nog spullen hebt liggen. Lijkt me niet inherent aan internetaankopen en oplichten hoeft ook niet het geval te zijn. Het kan natuurlijk een kleine ondernemer zijn geweest diee, ondanks hard werken, het toch niet gehaald heeft en als je bedrijf onder je kont wordt verpatst, dan ben je niet meer zo klantvriendelijk lijkt me. Maar het kan natuurlijk ook een oplichter zijn. Probleem is dat iedereen voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten en klaagt als het fout gaat. Conclusie: een betrouwbaar contact kost gewoon wat! Dus wees trouw aan een vaste leverancies waar je service krijgt en kijk niet alleen naar de prijs!

arno de ruiter

Re: Digiworld in Brielle

Ongelezen bericht door arno de ruiter »

Na onderzoek is gebleken dat de failliet gegane firma Digiworld international BV bekend onder digiworldbv.nl doorgestart is onder een nieuwe naam Yuser BV te vinden op yuser.nl Dit was eenvoudig te vinden op de kvk.nl Digiworld was voor de verhuizing gevestigd op dorpsstraat 51 te hekelingen. Nu zit hier (heel toevallig ) ook yuser bv die nu in dezelfde branche opereerd. Verkoop van computers via de website yuser.nl Doe wat je ermee kan, maar het is allemaal wel erg vreem dat wanneer je net failliet bent al weer opnieuw kan beginnen. Ik ben zelf ook een gedupeerde van totaal 650 euro.

Gesloten