LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopen via internet.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Verkoper2004/5

Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Verkoper2004/5 »

Kopen via internet is veilig, als je inderdaad eerst alles controleerd

Wij doen ook vaak kopen via internet, en soms ook verkopen, maar in het algemeen gaan wij gewoon langs om het op te halen, althansals wij iets zoeken kijken wij altijd eerst via de regio keuze.
Soms laten wij iets overkomen via de post, en inderdaad eerst een vertrouwen via e-mail opbouwen en kijken bij ALLE ADVERTENTIES VERKOPER en je kan een beetje inscatten met wie je te maken hebt.


Bellen naar de mensen voor je iets koopt, en het liefst een huist telefoonnummer, en anders als wij er geen goed gevoel bij hebben kopen wij het niet.

Ik geef liever 20€ benzine geld uit om even op en neer te rijden dan dat ik 100€ zomaar geef zonder iets terug te krijgen..

Dus mensen eerst goed kijken en dan pas kopen is mijn advies.
En niet te haastig iets kopen..!!!!! 8) 8) 8)

Gast

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Gast »

te koop: een verkoper, heel goed in het vertellen van leugens
t.e.a.b.

Gast

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Gast »

ik sluit me helemaal bij de verkoper aan.

áls ik al wat koop op internet van een partikulier dan ga ik het zelf halen. verder koop ik alleen bij bedrijven op internet waarvan ik weet dat het "goed zit" zoals bijvoorbeeld wehkamp.

Duh..

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Duh.. »

Aha! Het alombekende Whekamp mannetje.

Lekker he.. alles op de pof kopen?

Priestess

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Priestess »

Ik heb zelf vorige maand een geheugenkaart voor de PSOne besteld, heb van tevoren contact gehad met de verkoper via de mail. Heb op Vrijdag de betaling via Internetbankieren overgemaakt, kreeg een bevestigingsmailtje dat de betaling ontvangen was en dat de geheugenkaart mijn kant opkwam. De dag erop, zaterdag, was ik de hele dag niet thuis, maar toen ik thuiskwam lag er een pakketje in de brievenbus met daarin de geheugenkaart, keurig verpakt, nog nooit gebruikt, met een uitdraai van de mailtjes die we over en weer gestuurd hadden. De geheugenkaart werkt nog steeds prima en voor die prijs koop je ze niet in de winkel... Dus je ziet, het kan ook goed gaan, heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, al vaker ook boeken etc via Internet besteld en het is altijd nog goed aangekomen :) Groetjes!

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Het kleinkt allemaal leuk..al die tips, Mar ik denk dat het ons allemaal overkomt.....nu of later.......iets kopen en niks of iets totaal anders ontvangen.

Vertrouwen opbouwen per email klinkt mooi, maar het gaat nergens over. Hoe kan je nu iemand vertrouwen doordat je zo leuk emailt.

Kijk eens naar al die mensen die wat kochten bij Ecomputers. Zoveel positive feedbacks op Ebay en toch zoveel gedupeerde.
Ook dat zijn allemaal geen garanties.

Ik heb zelf wat gekocht bij een winkel op internet...alles gecheck bij de KvK en wat blijkt, nar afschrijving niks ontvangen.
Ik ben nu bezig om het geld (gelukkig niet veel, maar toch) terug te krijgen en ik kom iedere keer een stap dichterbij.


Kopen op internet heeft gewoon nadelen en 1 daarvan is oplichting.

Ik koop nooit duren dingen via internet. Ik heb een camera gekocht via een internet winkel omdat het honderden euro''s scheelde, maar betalen bij ophalen....niet eerder.
Eigenlijk is dat altijd goed gegaan....opahlen en dan betalen. Niet kunnen ophalen dan hoef ik het niet.

Kaartjes entreebewijzen koop ik wel via de "normale" weg. Zoveel kaarten worden er aangeboden en het merendeel is nep.

Het is soms gewoon een kwestie van pech hebben is mijn mening

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door gast500 »

Tip: ene inschrijving KvK zegt eigenlijk hel weinig. Dus al heeft een bedrijf deze inschrijving dan kunnen het nog oplichters zijn. Het is dus heel lastig om te achterhalen bij wie je veilig kunt kopen. Voor de zekerheid misschien onder rembours laten leveren?
Op een site als Marktplaats, Ebay en Ricardo zou ik nooit teveel in de verkoper vertrouwen. Ik koop daar alleen als ik het product zelf kan ophalen.

sergesita

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door sergesita »

hallo,

ik koop bijna al mijn electronica op afstand omdat het gewoon veel te veel scheelt. En geen enkele internetwinkel weigert betaling onder rembours, ook niet als op hun site staat dat het niet kan. Dus, om terleurstellingen te voorkomen, moet je gewoon nooit vooruit betalen, maar onder rembours. Ik maak zelfs eerst mijn pakketje open aan de deur thuis voordat ik 1 cent betaal. De postbode zegt altijd dat dat niet mag, maar dan mag ie het mee terugnemen. Dan kan het ineens wel. En ik heb ook al een keer een probleempje gehad met mijn digitale camera en dat werd heel netjes opgelost door Olympus Nederland, dus je hebt bij de importeur gewoon garantie.

groeten

Serge

rambolito

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door rambolito »

Kopen via bv. Marktplaats, Ebay, ed. altijd onder rembours doen, je hebt voornamelijk met particulieren te maken en wanneer er problemen ontstaan over levering, goederen en/of betalingen dan is verhalen erg moeilijk. Het meest veilige is dan onder rembours leveren, voor de koper de garantie dat deze zijn produkt ontvangt en voor de verkoper de garantie dat deze zijn geld ontvangt.
Over het algemeen kun je overigens prima met je credit-card betalen bij de bekende, gerenomeerde, sites zoals bv. amazon.com, bol.com, proxis.nl, freerecordshop.nl, ed. Ben je niet zeker van je zaak probeer dan eerst wat meer informatie over een bedrijf te achterhalen. Bv. wanneer je een computeronderdeel wilt kopen, kijk dan eens op de site van bv. Computer!Totaal of PCM, vaak vindt je wel eens een reclamebanner terug of kijk in het blad zelf bij de advertenties. Je hebt dan in ieder geval een beetje de indruk dat het betrouwbaar is. Tik anders de naam van het bedrijf eens in bij Google of een andere zoekmachine, als er problemen zijn (geweest) dan vindt je dit zéker terug.
Persoonlijk koop ik al sinds 1995 van allerlei produkten online, boeken / cd's / cdroms / dvd's / kleding / onderdelen / apparatuur, en ik heb nog nooit problemen gehad.

Gouden tip: Bij twijfel NOOIT kopen.

Shop ze!

clickbizz
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2004 15:09

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door clickbizz »

Het bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door clickbizz op 28 feb 2012 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

rambolito

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door rambolito »

Grappig, ik heet ook Manolito! Heeft natuurlijk verder geen moer te maken met het onderwerp. Maar goed.

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door ankie73 »

Ik koop regelmatig items via Ebay.nl of Marktplaats.nl
Via Marktplaats.nl heb ik zelfs ook items verkocht.
Alles is altijd vlekkeloos verlopen.

Via Ebay koop ik regelmatig items in Amerika, ook dat verloopt goed.
Het contact met de verkoper is goed en het item wordt goed verzonden (heb al een keukenmachine en andere dingen aldaar gekocht).

Zo zie je maar weer, dat het ook goed kan gaan.

Gast

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Gast »

Het hangt nu van de good-will van de verkoper van ons produkt bij E-bay af hoe ons probleem afgehandeld gaat worden.Wij hebben in sept jl een aankoop gedaan bij een duits handelsbedrijf op e-bay (drop-n-smile), We hebben binnen een week het geldbedrag overgemaakt. Tot zover ging alles goed. Toen we op vakantie waren in oktober is het pakket "bezorgd" door DPD. Er is voor het pakket toen getekend in onze naam inclusief valse handtekening. De chaufffeur heeft vervolgens verzuimd ons op enige manier manier in te lichten dat het pakket bezorgd zou zijn. Enkele weken gingen voorbij voordat we van de verkoper te horen kregen dat het pakket bezorgd was en dat ervoor getekend was! Het vervoersbedrijf wist me na vele telefoontjes en mailtjes alleen maar te vertellen dat 1) De chauffeur zich niet meer wist te herinneren van de bezorging bij ons2) zij niet aansprakelijk zijn en dat ik voor de schade-afwikkeling bij de afzender moet zijn=onze verkoper in Duitsland. Wordt vervolgd dus....

eengast

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door eengast »

@clickbizz

Die hier aangehaalde oplichter voldeed aan alle voorwaarden die hem volgens jouw betrouwbaar zouden moeten maken.

boudica

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door boudica »

Wehkamp duurt lang voor de reouren gemeld en er af zijn wel redelijke service

otto: snelle afhandeling van retouren, fijn e en super snel contact via e-mail

neckerman: goed best snel bezorgd alleen wanneer krijg ik mn rekening overzicht eens te zien

pabo: zeer discreet alleen waar blijft mn rekening overzicht zodat ik weet dat k betaald heb

Quelle: schoenen heb ik maar mn hometrainer niet ze reageren niet op mn mail, en heb nog steeds geen afschriftje niks gezien en dat is 6 weken terug blij dat ik de hometrainer niet betaald heb

ebay fijn zaken doen

marktplaats eens en nooit meer

:? MET ANDERE WOORDEN IK GA WEER WINKELEN EN GA WEER LEKKER PASSEN EN DOEN OOK AL HEB IK ALS VROUW ZIJNDE EEN HEKEL AAN WINKELEN :roll:

Henrikaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2005 21:36

Re: Kopen via internet.

Ongelezen bericht door Henrikaal »

Ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen. Ik koop via ebay, bij BOL, Schlecker, en bij witgoedland laatst een fornuis met achterwand en afzuigkap. In alle gevallen een vlotte probleemloze levering en beduidend goedkoper dan in een 'gewone'winkel.

Belangrijk is wel dat je voldoende informatie zoekt omtrent betrouwbaarheid, maar dat is via internet niet echt moelijk

Gesloten