LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door nep-postbode

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wil33
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2004 16:18

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Wil33 »

handig is het dan natuurlijk om ook een e-mail adres te weten:
[email protected]

ricardus
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2003 09:04

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door ricardus »

In het vervolg bij akkoord van koop/verkoop van een artikel de adres, rekeningnummer, en telefoonnummers uitwisselen ( voor mij heel belangrijk om iemand te kunnen "vertrouwen" daarom de adresgegevens).
Bij het verzenden van een produkt gaan beide partijen akkoord voor ieder de helft van de verzendkosten.
Bij aangetekend verzenden staat op de verzendbrief een Barcode vermeld ( deze barcode emailen naar koper/verkoper).
Op https://secure.postplaza.nl/tracktrace/ is de site van TPGPOST hier typ je de barcode en de postcode in en op deze site volg je de route van het verzonden pakket.

Deze methode heb ik gedaan bij het versturen van luidsprekerboxen wat ik op marktplaats had aangeboden en ging voor mij perfekt en kreeg vanochtend een emailbevestiging dat het bij de koper goed is ontvangen.

Deze methode hanteer ik in het vervolg bij koop/verkoop van een artikel, ieder afwijking ervan dan gaat voor mij de deal niet door simpel zat.


mvg., Richard

thomas ettes

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door thomas ettes »

Ik snap ondertussen ook wel hoe ik iets over het internet moet kopen nu, deze fout maak ik nooit meer en achteraf had ik het kunnen weten. Toch betwijfel ik of erg veel mensen het door zouden hebben gehad.

Maar even on-topic, stede-broec bestaat, en ik heb gemaild. Ik zie het overigens erg negatief in, ik ben maar voor een nieuwe laptop gaan sparen.

Gast

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Gast »

jongens jongens jongens dit soort praktijken is al zo vaak op tv geweest, en nog steeds trappen mensen erin omdat ze hongerig zijn naar dat koopje..... sorry hoor maar zo langzamerhand heb ik zoiets van eigen schuld :!: :!: :!: :!:

Mark_Uden

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Mark_Uden »

Ik ben gisteren ook opgelicht door zo'n nep TPG'er. Ik had namelijk een Packard Bell laptop via marktplaats.nl gekocht. Dit bleek later een grote fout te zijn, want toen ik hem onder rembours ontving van een man met een Marrokaans uitelijk kwam ik er later achter dat er in de doos alleen een stapel zat. De man droeg verder een zonnebril en een zwart met oranje zomer jas. Op Marktplaats stond dat hij in Wijche woont ( vandaar waarschijnlijk bij jou Nijmegen want ligt in de buurt ).
Toen ik op zijn mail reageerde kwam hij ineens met het verhaal dat hij voor zijn opleiding een aantal weken in Groningen verbleef, zodat ik de laptop niet zelf op kon halen!!! Toen ik de doos in ontvangs nam, nadat ik een handtekening had gezet op een formulier waar al een aantal andere bedragen op stonden met handtekeningen bleek er dat er in de doos een aantal COOP bladen zaten. Verder kreeg ik als bewijsje een strookje van een overboekingsformulier van de postbank.
Als je meer info. wilt kun je altijd mailen!!!

thomas ettes

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door thomas ettes »

Mark, geef me je email adres dan snel. Mail naar [email protected]

Weet je hoe je mailheaders kan controleren? Daarmee kan je zien waarvandaan er werkelijk gemaild is. Als je dit nie weet leg ik het je zo uit.

Sterkte,
Thomas

en "gast", ik dacht er ook altijd zo over als jij, maar mijn mening is nu toch wel flink veranderd. Vaak is het zo goed opgezet dat je het echt niet doorhebt.

ano_niem

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door ano_niem »

He Thomas,

Mijn vriend is vorige week hetzelfde overkomen. Hij is nu 850 euro kwijt en ik weet niet hoeveel tijdschriften van Coop rijker :evil:

Ik heb deze man gezien, en hij ziet er inderdaad uit zoals jij het beschreef.

Verwacht trouwens maar niet te veel van de politie. Bij ons doen ze er niet zoveel aan :(

Er is echter een optie: Voor die hogeschool gaan staan en wachten tot je die nep-postbode ziet.

En voor al die mensen op dit forum die denken dat het dom is dat je daar in trapt, tegen jullie wil ik zeggen dat het ZO goed opgezet is. Iedereen trapt daar in!

Thomas Ettes

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Thomas Ettes »

Ik woon zelf in noord-holland noord, dus dat is voor mij geen optie (heb op mijn 17e ook geen rijbewijs natuurlijk ;))

Mocht je vriend er dichter in de buurt wonen is het zeker een optie. Je noteert dan zijn nummerboord o.i.d., of volgt hem stiekem tot zijn woonplaats. Confronteren ermee lijkt me niet echt het verstandigste, hoewel ik mezelf wel erg in moet houden denk ik :(

Gast

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Gast »

Elke postbode heeft een indentiteitskaart van het bedrijf.

Wat ik ook niet begrijp.
Als het een postbode is dan heeft ie toch meer post bij zich .
Komt het per chauffeur dan uiteraard ook een auto met TPG Post erop .
Nu zijn er natuurlijk wel gevallen dat je dat niet kan zien maar toch.
Op kleding moet je nooit vertrouwen maar ik weet hoe makkelijk mensen zijn .
Heb zelf bij TPG post gewerkt er is niemand die je wat vraagt .

Verder van de politie hoef je weinig te verwachten .Op een paar uitzondering na .
Al weet je zijn indentiteit. Niet belangrijk .
De straffen zijn ook veel te laag als er werkelijk wat gebeurt.
Geen wonder dat zoveel mensen zich met oplichting bezig houden.

advies

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door advies »

Waarom gaan jullie toch niet gewoon naar de WINKEL om iets te kopen???
En inderdaad - een postbode heeft een tpg-busje (pakketdienst), ze hebben legitimatie....ze hebben zo'n pak aan die nog wel in opspraak is geweest ivm mannen en vrouwen-pakken (rok-broek). En toch nemen jullie een pakket aan van iemand in 'gewone' kleren?
Ja inderdaad eigen schuld hoe jammer het ook is voor jullie!!
EN inderdaad, als je dan al op die manier iets koopt, zeg dan gewoon dat het onverwachts is dat hij zo vlug al is gekomen, en dat je het morgen wel af gaat halen op het postkantoor!!
Als jullie nou allemaal eens beter nadenken voordat je zo naief doet, geven jullie deze zogenaamde slimmerikken ook geen kans, en zijn ze snel klaar en moeten ze een echte baan gaan zoeken!

Snap het echt niet maar zal wel aan mij liggen!!

Gast

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Gast »

Het is onzin om te gaan zeggen ,koop niet online.
Ik doe dat ook maar jullie moeten niet alles geloven.
Zoals gezegd als ik geen auto ziet staan moet je al na denken .

bigbartmans

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door bigbartmans »

Beste Thomas,

Wat ik zo lees over je computer is natuurlijk hardstikke vervelend.
En je zult je les ook wel geleerd hebben.
Maar kreeg je geen betalingsbewijs?
Ik ben zelf (ook) zaterdagpostbode en ik heb dan wel nooit te maken gehad met een rembourszending, maar het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat mijn collega jou een betalingsbewijs geeft.

En had deze postbode ook niet een uniform aan van de TPG?TNT?
Of stond er niet vlak voor de deur een bestelbus van TPG/TNT?
Hoe dan ook, als je nog een keer een rembourszending ontvangt.
Vraag dan altijd een betalingsbewijs, wat ze volgens mij ook verplicht zijn te geven.

Maar als je de postbode niet vertrouwd, dan mag je hem/haar altijd om het TPG-legitimatiebewijs vragen.
Schrijf dan ook het registratienummer op (een -over het algemeen- een nummer met 6 of 7 cijfers).
Dan kunnen ze makkelijker achterhalen wie de postbode was.
Als het een echte TPG/TNT-medewerker is, dan zullen ze je het legitmatiebewijs zonder problemen overhandigen.
Zeker als je jouw verhaal dan in het kort vertelt.

Echter zal ik nog niet alles over rembours hebben verteld.
Mocht je nog een keer een rembourszending verwachten, neem dan contact op met de Klantenservice Consumentenmarkt.
Het nummer is: 058-2 33 33 33.
Vraag aan hun waar je op moet letten in het geval van een rembourszending.
Desnoods vraag je of ze nog wat extra informatie op schrift kunnen toesturen over dat onderwerp.
Daar zullen ze vast niet moeilijk over doen.

Nou ik hoop dat ik nog wat heb kunnen toevoegen aan het hele verhaal.
En alles wat ik hierboven geschreven heb, kunnen anderen natuurlijk ook als advies gebruiken.

Groeten,

B. Couwenberg uit Tilburg

Gideon_

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Gideon_ »

Komt het per chauffeur dan uiteraard ook een auto met TPG Post erop

Nope, dat hoeft niet !!!!..

Kan ook een Witte bus zijn zonder enige text :!:



Maar.. ze hebben in 99 % van de gevallen wel een uniform aan van OF TGP or TNT.. Als ze die niet aanhebben, en het IS rembours, vraag dan om legitimatie :!:

Gast

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door Gast »

Komt het per chauffeur dan uiteraard ook een auto met TPG Post erop

Nope, dat hoeft niet !!!!..

Kan ook een Witte bus zijn zonder enige text
Klopt die worden geleasd door de kantoren bij tekorten met materiaal op één dag.
Die worden meestal zaterdag ingezet omdat het duur is om extra auto`s te gaan aanschaffen die je maar één keer in de week gebruikt.

kiki

Re: Opgelicht door nep-postbode

Ongelezen bericht door kiki »

Hier werd de post s'morgens zelfs een tijdje niet door een TPG vrachtwagen gebracht maar door eentje van Budget Rent A Car.

zoals al een paar keer gezegt is, je kunt altijd naar het pasje van de postbode vragen.
en over de kleding, ik heb zelf bijna een half jaar op mijn postkleding moeten wachten, dus al die tijd liep ik ook in mijn gewone kleding, en in de zomer, als het echt warm is, dan loop ik ook in mijn gewone kleding, alleen ik breng alleen post en kleine pakjes weg..

Gesloten