LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht VIA marktplaats

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jolin

Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door jolin »

Hoi,

Ik ben opgelicht via marktplaats.nl, dus NIET door marktplaats.nl.
Ik zag een mooie advertentie (www.intothepc.com) staan over computer hardware met korting. Gekeken op de website (via de link) en deze zag er netjes uit, inclusief Thuiswinkelwaarborg logo!!!! Leek allemaal goed en de prijzen waren scherp, echter niet extreem laag. Kortom, was te 'vertrouwen'.
Bestelling geplaatst en betaald via internet bankieren. Levertijd circa 2 tot 3 weken. Niets ontvangen dus.
Geprobeerd contact op te nemen maar geen respons (telefoon en e-mail) dus het was duidelijk; opgelicht.
Aangifte gedaan bij de politie Gooi en Vechtstreek die deze netjes opgenomen hebben. Tot op heden, inmiddels ruim een maand, is er nog niets met de aangifte gebeurt. Beetje vreemd, aangezier er over de persoon achter deze oplichting al heel veel bekend is op i-net (naam, adres, etc)

Nog even een positief punt betreffende marktplaats.nl; Na contact met marktplaats.nl over bovenstaande (en na mijn aangifte) heeft men contact opgenomen met de politie Gooi en Vechtstreek om aanvullende gegevens betreffende de persoon achter de advertenties door te geven. Marktplaats wordt vaak alom afgekraakt om hun houding, maar ze hebben bewezen dat het ook anders kan. Dit staat in contrast tot de Thuiswinkelwaarborg organisatie, die niet ingaat op vragen mbt. deze oplichting, het voeren van hun logo, etc. Juist de organisatie die vertrouwen moet scheppen laat het afweten in deze.

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

de website www.intothepc.com die u noemt bestaat al niet meer ?

urg

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door urg »

kijk ook even op www.internetoplichting.nl Hier staat ook heel evel over deze meneer.....

Succes ermee!!

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

Begrijp ik het goed dat u gewoon een leuk geldbedrag aan iemand hebt overgemaakt omdat hij een website heeft waar een foto van een PC op staat, zonder ook maar enige zekerheid dat u ooit de pc zou ontvangen?

jolin

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door jolin »

Het klopt dat de internetsite niet meer bestaat. Deze was na circa 5 weken weer uit de lucht (dit is achteraf te herhalen natuurlijk).

Via de diverse internet sites (o.a. http://www.internetoplichting.nl) heb ik inmiddels diverse info kunnen achterhalen. Tevens blijkt dat ik dus niet het enigste slachtoffer ben. Gelukkig gaat het bij mij niet om een groot bedrag, maar opgelicht is opgelicht.
Begrijp ik het goed dat u gewoon een leuk geldbedrag aan iemand hebt overgemaakt omdat hij een website heeft waar een foto van een PC op staat, zonder ook maar enige zekerheid dat u ooit de pc zou ontvangen?
Tja, wat moet ik hier nu op zeggen. Kopen via internet heeft altijd een zeker risico. Je kunt op een aantal zaken letten;
1. Heeft de winkel een thuiswinkelwaarborg (blijkt dus geen waarde te hebben achteraf)
2. Hoe ziet de site er uit, netjes en verzorgt, etc.
3. Hoe liggen de prijzen. Zijn deze extreem laag, dan kun je gaan wantrouwen, etc.
Voor veel aankopen via internet moet je vooraf betalen. Soms kun je kiezen voor levering onder rembours, echter vaak ook niet.
Eigenlijk komt het erop neer dat je bij geen enkele on-line winkel een garantie hebt dat het bestelde ook werkelijk geleverd wordt, tenzij je tekend voor ontvangst van de goederen.

Enige alternatief is gewoon kopen in de winkel en het artikel gelijk mee naar huis nemen.

Zoals altijd in dit soort zaken kun je achteraf zeggen dat het stom is.
Helemaal waar, maar ondanks de enorme kater die ik eraan overgehouden heb ben ik er nog steeds van overtuigd dat eerlijkheid het langst duurt. De persoon (of personen) die dit soort praktijken beoefenen krijgen hun trekken nog wel thuis.
Het is alleen jammer dat degene die wel te goeder trouw zijn hier ook door in een kwaad daglicht gesteld worden. Hierom is het ook zo jammer dat onze wethandhavers zo ontzettend traag reageren. Ook dit vindt ik een stukje verloedering van onze samenleving.
[/url]

nepper

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door nepper »

Voor veel aankopen via internet moet je vooraf betalen. Soms kun je kiezen voor levering onder rembours, echter vaak ook niet.
Eigenlijk komt het erop neer dat je bij geen enkele on-line winkel een garantie hebt dat het bestelde ook werkelijk geleverd wordt, tenzij je tekend voor ontvangst van de goederen.
En dan zoals te lezen in forum hier een NEPPER aan de deur krijgt
Of een doos vol rommel

Nee als ik wat wil kopen ga ik er heen en zie wat ik koop

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

zeker nog in de steentijd ? ;)

Whooz

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Whooz »

Hierbij de informatie van diegene die de website geregistreerd heeft.
(De registratie is via Tucows gegaan)

Whois info for, intothepc.com:
Registrant:
Intothepc Inc
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES

Domain name: INTOTHEPC.COM

Administrative Contact:
Website, Administrator [email protected]
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES
0034627782187
Technical Contact:
Support, Technical [email protected]
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES
0034627782187


Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 04-May-2004.
Record expires on 18-Feb-2005.
Record created on 18-Feb-2004.

Domain servers in listed order:
NS3.FIRSTFIND.NL
NS4.FIRSTFIND.NL

Whooz

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Whooz »

Kan zijn dat het een handlanger is, misschien iemand z'n identiteit gestolen inclusief creditcard (vaak worden domains met creditcards betaald), als je het geld naar een nederlandse bankrekening hebt overgemaakt dan is die persoon zeker te traceren door de juiste autoriteiten. Kan ook een nederlander zijn die in spanje woont dus vandaar een nederlandse rekening etc...

Whooz

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Whooz »

Als je het nummer draait dan krijg een bandje te horen dat al hun 'handlangers' in gesprek zijn en dat je een boodschap kunt achterlaten of kunt emailen. Eerst in het engels dan in het spaans.

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien kun je hier nog wat mee?


intothepc.com (Commercial)

The domain that you requested, intothepc.com, has already been registered by the organization below.

Registrant:
Intothepc Inc


Address:
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES


First Registered:
February 18, 2004


Last Updated:
May 04, 2004


Administrative Contact:
Website, Administrator [email protected]
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES
0034627782187


Technical Contact:
Support, Technical [email protected]
cecilio metelo 5 bajos
buzon 376
Palma, -- 07003
ES
0034627782187


Information Source:
OpenSRS

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

Negeer het bovenstaande maar. Misschien helpt het als ik eerst eens het hele bericht lees :roll:

jolin

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door jolin »

Bedankt voor alle input.

Het wachten is nog steeds op de politie Gooi en Vechtstreek. De aangifte ligt nog steeds te liggen. Vindt het eigenlijk onbegrijpelijk als er al zoveel info beschikbaar is (op dit forum inmiddels en ook op de diverse andere)

Jammer, want zo komen oplichters er steeds goed mee weg.

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

De politie laat het ook liggen tenzei er nog 100 aangiften worden gedaan over dezelfde toko.
Als je dit forum doorzoekt zul je zien dat politie dit ziet als een economisch conflict en uzelf maar een zaak moet aanspannen.

Gast

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

Tja,

Dan moeten die ambtenaren nog gaan werken ook. Dat past niet in hun koffiedrink donut eet schema. Bovendien hebben ze het hele korps nodig om bonnen uit te schrijven aan fietsers waarvan de band maar tot 1 atmosfeer is opgepompt (dit is ironie). Het opsporingspercentage in Nederland is niet voor niks zo laag.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Afgelopen week waren ze hier met 5 auto's en 20 man in de hele omgeving aan het flitsen, laseren en bonnetjes schrijven voor ongetwijfeld zeer zware criminele activiteiten ( 3 km te hard en zo ), dus de behandeling van je aangifte blijft nog even langer liggen.
Een troost, het begrotingstekort is wel weer wat minder geworden.

jolin

Re: Opgelicht VIA marktplaats

Ongelezen bericht door jolin »

Als ik alles zo eens lees, is de info op de diverse forums bijna een vrijbrief voor oplichters. Overal zie je dezelfde reakties, nml. het falen van de wethandhavers in zaken als deze.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er geen politie-ambtenaren rondsnuffelen op deze sites. Ook zij zullen deze berichten lezen. persoonlijk zou het mijn eer te na zijn om hier niets mee te doen.

Dus, kom op politie en justitie; reageer ook eens ! Probeer eens uit te leggen wat er nu zo moeilijk is aan adequaat optreden.

Gesloten