LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bagoes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Lotte1302
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2015 10:32

Bagoes

Ongelezen bericht door Lotte1302 »

Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna door hen geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lotte1302 schreef:Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna door hen geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.
Koop annuleren, geld terugeisen, elders laarzen kopen. In een winkel ofzo, daar kan je ze gelijk passen en weet je dat je ze mee kunt nemen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eerst maar eens uitzoeken voor welke prijs vergelijkbare laarzen bij andere winkels te koop zijn. Anders loopt u het risico dat u het zelfde lot te wachten staat als de consumentkopers van Otto die voor € 100,- een televisie t.w.v. € 700 - € 1300 euro op de koop te dachten te tikken.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Vraag is al uitgebreid behandeld op http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... goes-mode/
Wellicht de baas -waar bemoeit die zich eigenlijk mee- even bijpraten over het begrip 'kennelijke vergissing'?

Lotte1302
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2015 10:32

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door Lotte1302 »

Ik ben echt verbaasd over de reactie die ik kreeg. Allemaal eigenlijk negatief over het feit dat ik mijn recht wil halen. Ik begrijp als een artikel normaal gesproken voor € 1000,00 word verkocht en het dan voor € 100,00 aangeboden word dat je dan ook wel snapt dat er iets niet klopt, maar op een website waar de gemiddelde laars € 79,95 kost en er staat dan 50 % korting aangegeven op veel producten dan is de prijs van € 42,75 niet vreemd en hoef ik daar niet aan te twijfelen. Het feit dat mijn baas een brief gestuurd heeft is omdat ik niet meteen kosten wilde maken aan een advocaat of deurwaarder en aangezien mijn baas al ruim 20 jaar een incassobureau heeft is dat helemaal niet vreemd. Ik had eigenlijk gehoopt tips te krijgen en niet wat ik nu allemaal lees. Wettelijk heb ik recht op de laarzen, daar er een verkoopovereenkomst gesloten is. Ik heb een bestelbevestiging dat er mij laarzen geleverd zullen worden voor € 42,75 en daar proberen ze onderuit te komen, wat ik niet terecht vind. Ik begrijp niet dat de meeste reageerders vinden dat ik het erbij moet laten zitten (op een paar uitzonderingen na). Is Nederland dan echt zo moe gestreden, dat ze niet meer voor hun eigen recht op durven komen??
Bagoes maakt een fout en daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik doe ze nog een aanbod dat ze mij iets meer tegemoet moeten komen, zodat eenieder een fair share bijdraagt, maar ook dat slaan ze in de wind en dan word ik kwaad en terecht, vindt ik.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door prem »

Waarom er hier zo wordt gereageerd is dat je misschien nog wel gelijk kunt hebben maar het niet krijgt. Ik hoop toch niet dat je baas het idee heeft dat een incassobureau indruk maakt. Hier zijn de meesten in ieder geval niet onder de indruk. Ik sluit me dus aan bij de eerdere antwoorden. Leg je er bij neer.

mh73

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door mh73 »

Waar eigenlijk niets over gezegd wordt is de betaling. Was er al betaald en is/wordt het geld teruggestort, of was er sprake van achteraf betalen?

Als het geld netjes wordt teruggestort, of als de bestelling nog betaald moest worden, dan heeft TS toch helemaal geen schade geleden. Ik snap het probleem niet zo. Het zijn maar laarzen.

En wat stoer zeg, om dan maar de directeur van een incassobureau erop af te sturen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lotte1302 schreef:Ik ben echt verbaasd over de reactie die ik kreeg. Allemaal eigenlijk negatief over het feit dat ik mijn recht wil halen.
Zoals Prem al aangeeft: er is een verschil tussen je gelijk hebben en gelijk krijgen. Het enige wat we doen is het enigzinds realistisch bekijken. Als de webshop blijft weigeren kun je er wel heel veel tijd, geld, en moeite in steken door met juridische stappen verder te gaan, maar dan nog heb je geen garantie.

Ondertussen kost het je veel meer, en is het dus makkelijker de koop te ontbinden en elders de laarzen te halen, zeker gezien het feit dat je niet weet of ze goed zullen zitten.

Je hebt ze immers nooit kunnen passen, en er is dus ook nog een kans dat ze niet goed zijn.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat u er 'recht op hebt' is uw eigen gedachte. Dat er op twee forums geen medestanders zijn te vinden zou u misschien op andere gedachten kunnen brengen.
En de foute prijs is niet 50% van de oorspronkelijke prijs, niet op alle producten was 50% korting, bij de betreffende laarzen stond geen rode banner met 'aanbieding' enzovoort.
Maar dat kunt en wilt u blijkbaar niet zien.
Iemand bij Bagoes maakt blijkbaar een typefoutje en biedt excuses aan en geeft extra korting. Prima!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door prem »

Of start een procedure. Kans is tegen de tijd dat de zaak voor komt ze al weer uit de mode zijn..:) :)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bagoes

Ongelezen bericht door sjoegel »

Probeer de oogkleppen af te zetten en ook open te staan voor andere laarzen bij een andere verkoper.

Gesloten