LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door JHavermans »

Bart Smit wil de Black Friday (stunt?)aanbieding voor de "PS4 Slim 1TB + FIFA 18 + Extra controller" volgens mij helemaal niet leveren voor de genoemde prijs van € 279,- maar verkoopt dit als 'uitverkocht' aan haar klanten.
Ook bij bol.com, mediamarkt en Intertoys lees is veel klachten over exact hetzelfde product, en ook daar wordt uitverkocht als reden aangegeven.

Mijn eigen voorstel voor een alternatief product is afgewezen. Ik heb voorgesteld de bundel "PS4 + FIFA 18 + Controller" en dan een losse Controller te willen ontvangen wat immers op hetzelfde neer komt als de Black Friday deal. Dat was niet mogelijk, want "dat is een ander artikelnummer" werd als reden gegeven.

Bij informeren naar de mogelijkheden is geld terug volgens Bart Smit de enige mogelijkheid, en dat ik natuurlijk wel het minste dat ze moeten doen. Ik mocht wel de extra PS4 spellen uit mijn bestelling wel houden als ik dat wilde! Nou nee, wat moet je met PS4 games als de console niet geleverd wordt?

Ik voel me belazerd met een niet bestaande aanbieding! Zijn er nog mogelijkheden om Bart Smit toch het product te laten leveren?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Mijn zus heeft besteld via Bol.com en heb hem wel geleverd gekregen.
dus de actie is wel echt maar ik denk dat er teveel bestellingen binnen zijn gekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een van de kenmerken van een superstunt is dat er veel mensen op af kunnen komen. En zoals u al zelf zegt zijn er op meer plekken leveringsproblemen. Op is gewoon op en wie het eerst bestelde had geluk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:Op is gewoon op en wie het eerst bestelde had geluk.
Klopt, mits dat aangegeven is. Of dat het geval was, weet ik niet. Als het niet aangegeven was, is koop gewoon koop en moet Bart Smit leveren.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar dan nog moet de voorraad zo groot zijn geweest dat deze voldoende was om de redelijkerwijs verwachte vraag te kunnen voorzien.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Maar daar kom je als consument niet zomaar achter. Dat argument wordt praktisch bezien pas relevant bij de rechter.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:Op is gewoon op en wie het eerst bestelde had geluk.
Klopt, mits dat aangegeven is. Of dat het geval was, weet ik niet. Als het niet aangegeven was, is koop gewoon koop en moet Bart Smit leveren.
Ik heb afgelopen weekend ook veel online gekeken voor de BlackFriday of er iets bij zat maar bij Bol.com kwam er bij veel dingen al na een paar uur te staan dat de parfum bepaalde bluetooth speakers enz al waren uitverkocht.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Klopt. Maar daar kom je als consument niet zomaar achter. Dat argument wordt praktisch bezien pas relevant bij de rechter.
De reclame code commissie is een goedkopere optie, daarna kun je altijd nog naar de rechter.

stofzuigertje

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij eigen voorraad kun je een actie tijdig stoppen.

Echter, meestal verkopen ze rechtstreeks uit Importeur voorraad en die word maar dagelijks aangepast dus als er meerdere dezelfde aanbieding doen, en de volle voorraad voor hunzelf rekenen en niet een deel reserveren krijg je de 10x dubbele verkoop en niet meer leverbaar voor de uitslapende verkopers.

Niet Uw besteltijd maar de doorgeeftijd van de winkel naar importeur is bepalend wie deze laatste kregen!

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door 16again »

op is op? Verdwijnt dit artikel dan uit het assortiment? Ik zie eigenlijk geen reden waarom er niet nageleverd kan worden

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Klopt. Maar daar kom je als consument niet zomaar achter. Dat argument wordt praktisch bezien pas relevant bij de rechter.
De reclame code commissie is een goedkopere optie, daarna kun je altijd nog naar de rechter.
Dat is inderdaad ook nog een goede optie.
16again schreef:op is op? Verdwijnt dit artikel dan uit het assortiment? Ik zie eigenlijk geen reden waarom er niet nageleverd kan worden
Dat hoeft niet. Een verkoper mag het "op is op-principe" gewoon gebruiken om aan te geven dat er juist niet nageleverd zal worden. Er moet uiteraard een redelijke voorraad zijn, maar als de vraag onverwacht hoger is dan normaal hoeft de verkoper dus geen tegoedbon te geven of na te leveren. Best logisch ook natuurlijk... ook een verkoper koopt (zeker bij stuntaanbiedingen) vaak partijen in, en als die voorraad op is, houdt het gewoon op.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Maar dan nog moet de voorraad zo groot zijn geweest dat deze voldoende was om de redelijkerwijs verwachte vraag te kunnen voorzien.
Schijnbaar is de vraag groter geweest dan voorzien, wat mij zo verbaast is dat deze websites (zijn niet de kleinste) geen voorraad systeem hebben, maar blijven verkopen ondanks dat er geen voorraad meer is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Maar dan nog moet de voorraad zo groot zijn geweest dat deze voldoende was om de redelijkerwijs verwachte vraag te kunnen voorzien.
Dat was hij misschien ook wel. Misschien was de vraag onverwacht groot.
Zeker omdat de PS4 door meerdere aanbieders in de actie was gegooid.
Dan is de voorraad bij Sony veel sneller op dan normaal.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
alfatrion schreef:Maar dan nog moet de voorraad zo groot zijn geweest dat deze voldoende was om de redelijkerwijs verwachte vraag te kunnen voorzien.
Schijnbaar is de vraag groter geweest dan voorzien, wat mij zo verbaast is dat deze websites (zijn niet de kleinste) geen voorraad systeem hebben, maar blijven verkopen ondanks dat er geen voorraad meer is.
Ik denk dat Stofzuiger daar dit keer iets verstandigs over heeft gezegd:
stofzuigertje schreef:Bij eigen voorraad kun je een actie tijdig stoppen.

Echter, meestal verkopen ze rechtstreeks uit Importeur voorraad en die word maar dagelijks aangepast dus als er meerdere dezelfde aanbieding doen, en de volle voorraad voor hunzelf rekenen en niet een deel reserveren krijg je de 10x dubbele verkoop en niet meer leverbaar voor de uitslapende verkopers.

Niet Uw besteltijd maar de doorgeeftijd van de winkel naar importeur is bepalend wie deze laatste kregen!

JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door JHavermans »

De Bart Smit en Intertoys zijn tegenwoordig één, en laatstgenoemde heeft het product nog in voorraad.
Ik heb de Bart Smit nu het voorstel gedaan om het product uit die voorraad te leveren. Ik wacht nog op reactie.

Verder heb ik vanmiddag contact gehad met Radar. Aan het PS4 / Black Friday onderwerp wordt op zaterdag aandacht besteed in de radio uitzending.

JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door JHavermans »

In de Radar Radio uitzending van 2 december 2017 is dit item behandeld. Helaas alleen met focus op de Mediamarkt - die 1100 stuks niet hebben kunnen leveren - en niet over Bart Smit.

Op ondergenoemde website staat een voorbeeldbrief die aan Bart Smit of andere leveranciers gestuurd kan worden om ze in gebreke te stellen en toch te proberen het product te ontvangen: https://www.nporadio1.nl/consument/7064 ... iet-hebben

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is wachten op de eerste "ambulance chaser" welke voor een "geringe" bijdrage de belangen van de "gedupeerden" gaat behartigen.

De stapelbed juristen zeg maar.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door 16again »

De Leen Bakker stapelbed claim vond ik direct al kansloos, maar met de MediaMarkt voorbeeldbrief is weinig mis lijkt me.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:De Leen Bakker stapelbed claim vond ik direct al kansloos, maar met de MediaMarkt voorbeeldbrief is weinig mis lijkt me.
Een overeenkomst is een overeenkomst.
De ps4 wordt nog steeds geproduceerd.
Het enige wat de consequentie kan zijn van de overtroffen vraag is een langere levertijd.

JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Re: Bart Smit levert Black Friday (stunt?)aanbieding niet

Ongelezen bericht door JHavermans »

N.a.v. de "Mediamarkt voorbeeldbrief" heb ik vandaag antwoord van de Bart Smit ontvangen:

"Wegens een voorraad verschil kunnen wij de bundel niet meer aanbieden. Uw vraag om een alternatief aan te bieden kunnen wij niet positief beantwoorden. "

Dus vandaag de volgende stap gezet door een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.
De Bart Smit heeft nu 7 dagen de tijd om te reageren op mijn klacht. To be continued ...

Gesloten