LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Batterijen voor een zaklamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wvbeveren
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2015 16:58

Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door wvbeveren »

Goedemiddag.
Ik bestelde vóór 23 maart 2015 een setje batterijen (overal direct verkrijgbaar maar gelet op de lage prijs bij 'BatteryUpgrade.com' dacht ik, kom laten we daar eens kijken.
Volgens de Site zijn de batterijen gewoon op voorraad en duurt de levering veelal niet langer dan ca. 1 week. Dit is natuurlijk al lang, normaal begint te worden: vandaag besteld voor 23.00 uur, morgen in huis.
Maar ok, voor een lage prijs doe je wat.
Zoals gezegd vóór 23 maart 2015 besteld. Email ontvangen van BatteryUpgrade, 23 maart 2015 verstuurd.
Het is nu 1 april 2015, dus dat is net één week. Bij navraag blijkt het volgende.
Deze batterijen zijn bij deze firma helemaal niet voorradig, zij zijn voorradig in Hongkong of Amerika of where ever. (uitspraak van BatteryUpgrade zélf bij navraag).
Bij mijn verhaal bij BatterijUpgrade kreeg ik als antwoord:
Als uw bestelling over twee weken nog steeds niet gearriveerd is, neem dan alstublieft contact met mij op.
Ik zeg niet dat ik de batterijen niet krijg, maar ik wens niet zo lang te wachten op batterijen die ik overal elders kan bestellen of ophalen binnen een paar dagen.
Mensen, weet dat dit de gang van zaken is bij batteryUpgrade.!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Batterijen via Internet, het moet niet gekker worden, we hebben Action, Kruitvat, iedere supermarkt,etc.
Overal batterijen te koop en waarschijnlijk beter van kwaliteit dan de internet boer.
Direct in huis, nu frustratie die je hier wilt tonen.
Ik dacht dat het een 1 april grap is maar het is echt waar :lol: :lol: :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat heerlijk, als dat je grootste zorg is: batterijen voor een zaklamp!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie het probleem niet. Je geeft zelf ook al aan (en dat staat ook op de website) dat bestellingen meestal binnen een week aankomen. Het komt dus ook regelmatig voor dat een zending er langer over doet om vanuit China hier te komen. Tel daar nog bij de tijd tussen het bestellen en het verzenden ( normaal gesproken binnen 24 uur na ontvangst van de betaling) en het zal duidelijk zijn dat je niet vreemd moet opkijken als je de bestelling nu nog niet binnen hebt.
Ik zeg niet dat ik de batterijen niet krijg, maar ik wens niet zo lang te wachten op batterijen die ik overal elders kan bestellen of ophalen binnen een paar dagen.

Als je die wens hebt, dan had je niet moeten bestellen bij een Chinees bedrijf, of bij een bedrijf dat uit China levert. Je weet dan namelijk van tevoren al dat het best lang kan duren voor je je bestelling in handen hebt. Maar het is dan vaak (niet altijd, overigens) wel een stuk goedkoper dan via de normale weg.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door prem »

audiofreak1 schreef:Batterijen via Internet, het moet niet gekker worden, we hebben Action, Kruitvat, iedere supermarkt,etc.
Overal batterijen te koop en waarschijnlijk beter van kwaliteit dan de internet boer.
Direct in huis, nu frustratie die je hier wilt tonen.
Ik dacht dat het een 1 april grap is maar het is echt waar :lol: :lol: :lol: :lol:
Er zijn batterijen die je niet in die winkels kunt kopen hoor.
Ik heb ook een zaklamp van Thrunite, met CR123a accu's. Die heb ik nooit gezien bij de supermarkt of Kruidvat. Action weet ik niet wat dat is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door sjohie »

wvbeveren schreef:Goedemiddag.
Ik bestelde vóór 23 maart 2015 een setje batterijen (overal direct verkrijgbaar maar gelet op de lage prijs bij 'BatteryUpgrade.com' dacht ik, kom laten we daar eens kijken.
Volgens de Site zijn de batterijen gewoon op voorraad en duurt de levering veelal niet langer dan ca. 1 week. Dit is natuurlijk al lang, normaal begint te worden: vandaag besteld voor 23.00 uur, morgen in huis.
Maar ok, voor een lage prijs doe je wat.
Zoals gezegd vóór 23 maart 2015 besteld. Email ontvangen van BatteryUpgrade, 23 maart 2015 verstuurd.
Het is nu 1 april 2015, dus dat is net één week. Bij navraag blijkt het volgende.
Deze batterijen zijn bij deze firma helemaal niet voorradig, zij zijn voorradig in Hongkong of Amerika of where ever. (uitspraak van BatteryUpgrade zélf bij navraag).
Bij mijn verhaal bij BatterijUpgrade kreeg ik als antwoord:
Als uw bestelling over twee weken nog steeds niet gearriveerd is, neem dan alstublieft contact met mij op.
Ik zeg niet dat ik de batterijen niet krijg, maar ik wens niet zo lang te wachten op batterijen die ik overal elders kan bestellen of ophalen binnen een paar dagen.
Mensen, weet dat dit de gang van zaken is bij batteryUpgrade.!
Ik denk dat een beetje geinformeerde shopper daar dit wel weet, want het staat ook bij de verzend info (hier) in hun algemene voorwaarden (4.4)

En een goed gerunde Nederlandse webshop kan inderdaad de volgende dag leveren, maar dit moet letterlijk van de andere kant van de wereld komen, en dus ook van buiten de EU, wat betekend dat de douane er mogelijk ook iets van moet vinden. Mijn ervaring is dat dat inderdaad een levertijd gemeten in weken oplevert.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door joep873 »

Ondanks het adres in Eindhoven en Nederlandse bankvermelding is dit een buitenlandse webshop; zie ook de uitzending van Radar van 17-11-2014 hier: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... -webshops/
De wachttijd is tot daar aan toe, kwalijker vind ik nog dat je bij bestellingen vanaf ca 22 euro het risico loopt dat je bij aflevering nog BTW en invoerrechten moet bijbetalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

joep873 schreef:De wachttijd is tot daar aan toe, kwalijker vind ik nog dat je bij bestellingen vanaf ca 22 euro het risico loopt dat je bij aflevering nog BTW en invoerrechten moet bijbetalen.
Wat een onzin. Het is toch logisch dat, als jij dingen importeert, jij degene bent die daar de belasting over moet betalen? Doen bedrijven en andere webshops die dingen importeren ook.

Waarom denk je dat dingen in Nederland wat duurder zijn?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door joep873 »

Julie4444 schreef:Wat een onzin. Het is toch logisch dat, als jij dingen importeert, jij degene bent die daar de belasting over moet betalen?
Ik importeer helemaal niks. Ik koop en betaal iets bij een webshop die aan alle kanten suggereert in Nederland gevestigd te zijn.
Je maakt mij niet wijs dat ze zelf niet weten dat hun klanten nog met bijkomende kosten te maken kunnen krijgen, dus dat zouden ze ook moeten vermelden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

joep873 schreef:
Julie4444 schreef:Wat een onzin. Het is toch logisch dat, als jij dingen importeert, jij degene bent die daar de belasting over moet betalen?
Ik importeer helemaal niks. Ik koop en betaal iets bij een webshop die aan alle kanten suggereert in Nederland gevestigd te zijn.
Je maakt mij niet wijs dat ze zelf niet weten dat hun klanten nog met bijkomende kosten te maken kunnen krijgen, dus dat zouden ze ook moeten vermelden.
En dat doen de meeste. Dat jij als klant niet verder kijkt dan je neus lang is, is je eigen verantwoordelijkheid. Als je iets bij een Chinese, Amerikaanse. of andere webshop buiten de EU koopt, dan importeer je dingen.

Kun je wel roepen dat je niets importeert, maar de feiten zijn toch echt anders, en als je dan boos wordt omdat er importkosten bij komen moet je boos zijn op jezelf, want dat doe je ook gewoon jezelf aan door buiten de EU te bestellen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door joep873 »

Julie4444 schreef:Dat jij als klant niet verder kijkt dan je neus lang is, is je eigen verantwoordelijkheid. Als je iets bij een Chinese, Amerikaanse. of andere webshop buiten de EU koopt, dan importeer je dingen.
Ik koop iets bij een Nederlandse webshop gericht op consumenten. Dat staat zelfs in paragraaf 3.2.2 van hun Algemene voorwaarden.
Dat betekent dat ik mag verwachten dat het normale in Nederland geldende consumentenrecht van toepassing is. Zeker omdat overal ook nog eens de gratis verzending wordt benadrukt hoeft een klant geen rekening te houden met extra kosten. Als die er toch blijken te zijn is dat misleiding.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

joep873 schreef:Ik koop iets bij een Nederlandse webshop gericht op consumenten. Dat staat zelfs in paragraaf 3.2.2 van hun Algemene voorwaarden.
Dat betekent dat ik mag verwachten dat het normale in Nederland geldende consumentenrecht van toepassing is. Zeker omdat overal ook nog eens de gratis verzending wordt benadrukt hoeft een klant geen rekening te houden met extra kosten. Als die er toch blijken te zijn is dat misleiding.
Misleiden, ja, maar we leven wel in de realiteit he, waar ook malfide Nederlandse (die daadwerkelijk Nederlands zijn) bestaan. Je dient dus altijd bij aankopen op internet fatsoenlijk te kijken naar waar een webshop vandaan komt, of deze een keurmerk heeft en recenties.

Wat betreft die Radar uitzending waar je naar linkt: die uitzending slaat sowieso nergens op, want Lightinthebox geeft wél aan dat ze in China zitten en dat er mogelijk inklaringskosten gerekend worden. Ook leveren ze gewoon netjes hun producten en houden ze zich, voor zover ik weet, aan de wetten waar ze aan gebonden zijn.

Ze geven ook aan dat ze inklaringskosten niet kunnen factureren, en dat is ook logisch. Mensen die daar dus over zeuren zijn gewoon dom geweest en hebben niet goed gekeken waar ze hun spulletjes kochten.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door joep873 »

Julie4444 schreef:Misleiden, ja, maar we leven wel in de realiteit he, waar ook malfide Nederlandse (die daadwerkelijk Nederlands zijn) bestaan. Je dient dus altijd bij aankopen op internet fatsoenlijk te kijken naar waar een webshop vandaan komt, of deze een keurmerk heeft en recenties.
Je treft het, we zitten hier op het internet en het gaat over BatteryUpgrade.com, dus ik zal het nog even herhalen voor iedereen die hier research komt doen: ondanks dat hun advocate probeert om het goed te praten moeten potentiële kopers zich realiseren dat er mogelijk bij aflevering nog bijkomende kosten moeten worden betaald.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

joep873 schreef:
Julie4444 schreef:Misleiden, ja, maar we leven wel in de realiteit he, waar ook malfide Nederlandse (die daadwerkelijk Nederlands zijn) bestaan. Je dient dus altijd bij aankopen op internet fatsoenlijk te kijken naar waar een webshop vandaan komt, of deze een keurmerk heeft en recenties.
Je treft het, we zitten hier op het internet en het gaat over BatteryUpgrade.com, dus ik zal het nog even herhalen voor iedereen die hier research komt doen: ondanks dat hun advocate probeert om het goed te praten moeten potentiële kopers zich realiseren dat er mogelijk bij aflevering nog bijkomende kosten moeten worden betaald.
Ja, en als je op die site kijkt dan zie je niet alleen dat ze een kvk delen met een ander bedrijf, maar dat ze geen keurmerk hebben (hier moet je dus al gelijk stoppen, eigenlijk), gratis verzenden "over de hele wereld" (daar moet dus al een alarmbelletje gaan rinkelen), Eindhoven is een "postadres" (volgend alarmbelletje), recenties op de site zelf staan er in verschillende talen (weer en alarmbelletje), en, als je op "verzending" klikt het volgende staat:
BatteryUpgrade.com heeft lage prijzen omdat het gehele verkoopproces geoptimaliseerd is. Een deel van deze optimalisatie is dat uw bestelling rechtstreeks vanuit ons depot in Azië wordt verstuurd. Zendingen met Europa of de VS als bestemming komen meestal binnen één week aan.
Nou, duidelijk dus. Je bestelt in Azië.

Al deze informatie opzoeken duurde nog geen 2 minuten, maar als je kijkt naar hoe die website eruit ziet, komt hij wat mij betreft ook zeker niet professioneel of betrouwbaar over.

Je moet toch echt wel je best doen om dit allemaal niet te zien als je hier iets bestelt.

Overigens is het grappig dat ze McAfee Siteadvisor als "bewijs" presenteren dat ze een goede webshop zijn. Alleen dat al moet je toch al zeggen dat ze het wel heel erg hard proberen. :lol:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door newmikey »

Het valt me op dat ook hier weer mensen zich niet goed inlezen vóór ze een bestelling doen. Het feit dat dit een webshop met een Nederlandse registratie is houdt zeker niet in dat de goederen ook vanuit Nederland of zelfs maar vanuit de EU verzonden worden en dat hoeft ook helemaal niet.

Deze shop vermeldt keurig in de AV:
"3.2 Producten worden direct vanaf verschillende locaties verzonden. Zowel vanuit de EU als vanuit landen buiten de EU. BatteryUpgrade.com brengt de BTW in rekening afhankelijk van de verzendlocatie en de ontvangstlocatie."

En geeft ook duidelijk aan dat bij verzending van buiten de EU mogelijkerwijs extra kosten van toepassing zijn:
"7.3 De afnemer is verantwoordelijk voor extra kosten die gepaard gaan met de levering zoals toegevoegde postleges en invoerrechten."

Normaliter mag je als webshop géén prijzen exclusief BTW vermelden als je je voornamenlijk op de verkoop op particulieren richt. De valkuil hier is dat de BTW hier niet geheven zal worden over de verkoop maar over de invoer van de goederen waarbij de consument als importeur optreedt.

Ik twijfel er serieus aan of dit echter nog legaal is aangezien de nieuwe regeling afstandverkopen bepaalt dat de verkoper automatisch het Nederlandse BTW tarief moet aan houden bij verkoop aan een particulier in Nederland. Er zit hier een gaatje in de wet aangezien die regeling afstandsverkopen het alleen heeft over verkopen vanuit een andere EU lidstaat.

Het allerbeste advies is uiteraard om bij dit soort webshops nauwkeurig na te gaan (en zonodig om schriftelijke bevestiging te vragen) dat de verzending vanuit de EU plaatsvindt. Is dit niet het geval en zijn de prijzen verdacht laag, dan ziet men beter van de koop af om verrassingen achteraf te vermijden.

Achteraf gaan mekkeren dat "men niet op de hoogte was" en gaan roepen dat men "misleid" is helpt niet veel. Moet de wetgever dit soort webshops aanpakken? Zeker als ze een Nederlandse BV als verkoopkanaal hanteren, lijkt dat inderdaad de moeite. Gaat dat ook gebeuren? Kon nog wel eens lang wachten worden.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door witte angora »

newmikey schreef:Kon nog wel eens lang wachten worden.
Tegen die tijd zullen de batterijtjes van de topicstarter waarschijnlijk zowel geleverd als 'op' zijn. :wink:

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door joep873 »

newmikey schreef:Achteraf gaan mekkeren dat "men niet op de hoogte was" en gaan roepen dat men "misleid" is helpt niet veel.
Dat lijkt me toch het enige dat er op zit. Zolang de autoriteiten het allemaal blijven toelaten zullen consumenten zelf bedacht moeten zijn op dit soort praktijken.

wvbeveren
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2015 16:58

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door wvbeveren »

Heerlijk, wat een reakties levert zo'n berichtje op!
Allemaal bedankt voor het meedenken en meeleven. Ik heb de Site van deze firma wel goed gelezen en ook gezien dat veel van hun artikelen uit het buitenland komen. Echter, er staat ook dat deze batterijen "op voorraad" zijn en dan verwacht ik echt niet dat ze op voorraad zijn in verweggiestan maar gewoon bij BatteryUpgrade zèlf! Normaal gesproken krijg je ze dan één of twee dagen later in huis.
Deze (dure) batterijen waren wel meer dan de helft goedkoper bij deze firma dus mijn besluit om toch te bestellen is eigenlijk niet zo vreemd. Ik bestel vrijwel alles via internet en ken meestal de ins-en outs van de firma's waar ik bestel. Maar hier heb ik me dus in vergist.
En als je dan ook nog als antwoord krijgt, bij navraag, "bel me maar op als de batterijen er niet binnen 14 dagen zijn", tja.
Maar goed, toegegeven, veel van wat degene die reageerden schrijven, was terecht.
Inmiddels kan ik jullie vertellen, let op Witte Angora, dat de batterijen binnen zijn en van een gerenommeerd Europees merk. En die zaklantaarn is van Heider en gebruikt 3,7 Volt Li-Ion batterijen.
Ik wilde echter geen gewone Li-Ion batterijen hebben, maar zwaardere uitvoering. En die had o.a. BatteryUpgrade. Deze zijn meer dan de helft zwaarder (in mAh), liefst 2½ x zwaarder. Dus... vandaar!
Bedankt, het gaat jullie goed enne...... blijven schrijven he!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door dhc »

prem schreef:
audiofreak1 schreef:Batterijen via Internet, het moet niet gekker worden, we hebben Action, Kruitvat, iedere supermarkt,etc.
Overal batterijen te koop en waarschijnlijk beter van kwaliteit dan de internet boer.
Direct in huis, nu frustratie die je hier wilt tonen.
Ik dacht dat het een 1 april grap is maar het is echt waar :lol: :lol: :lol: :lol:
Er zijn batterijen die je niet in die winkels kunt kopen hoor.
Ik heb ook een zaklamp van Thrunite, met CR123a accu's. Die heb ik nooit gezien bij de supermarkt of Kruidvat. Action weet ik niet wat dat is.
En die koop je dus bij de fotovakwinkel of de onderdelen shop zoals Handyman..

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Batterijen voor een zaklamp

Ongelezen bericht door prem »

Ja dat weet ik ook wel, het gaat er om dat er gezegd werd dat je alles bij het Kruidvat e.d. Kan kopen, nee dus.

Gesloten