LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door moederslink »

BCC daar heb je dus in dit geval geen fluit aan.
Mediamarkt werkt ook mee, mits je niet teveel hebt geprint en bij Expert rekenen ze wat gebruikskosten.
Het zou goed kunnen dat ze bij Coolblue zo.n ding werkend hebben aan staan.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
30 mei 2020 23:09
Kijk welke drivers er zijn te downloaden.
De juiste drivers zijn er niet.
16again schreef:
30 mei 2020 23:09
Staat er een windows postscript driver tussen, dan kan de printer post script.
Die driver gaat bij mij niet werken.

Waarom ik PostScript wil en geen drivers.
FreeBSD documentation project schreef:For the easiest printing, choose a printer that supports PostScript®. Printers that support PCL are the next preferred. With print/ghostscript9-base, these printers can be used as if they understood PostScript® natively. Printers that support PostScript® or PCL directly almost always support direct printing of plain ASCII text files also.

Line-based printers like typical inkjets usually do not support PostScript® or PCL. They often can print plain ASCII text files. print/ghostscript9-base supports the PDLs used by some of these printers. However, printing an entire graphic-based page on these printers is often very slow due to the large amount of data to be transferred and printed.

Host-based printers are often more difficult to set up. Some cannot be used at all because of proprietary PDLs. Avoid these printers when possible.
https://www.freebsd.org/doc/handbook/printing-pdls.html

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
30 mei 2020 23:27
16again schreef:
30 mei 2020 23:09
Staat er een windows postscript driver tussen, dan kan de printer post script.
Die driver gaat bij mij niet werken.
Ik zeg ook niet dat je die driver moet gebruiken!
Maar het bestaan van die driver maakt duidelijk dat de printer ook de postscript taal ondersteunt
Is er al eens gegoogled op printer typenummer en FreeBSD ?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, en het geeft ook geen bruikbare resultaten. "mfc-l3750cdw FreeBSD"
Brother: dat ondersteunen we niet!

Dat de printer PostScript ondersteunt staat in de specificaties. Daarnaast wordt PDF 1.7 en PCL 6 ook ondersteunt. Dit alles volgens BCC.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Je wilt een printer koper maar kan bij de bcc geen proefprintje maken.
Lijkt me heel logisch. Zou jij een printer willen kopen die gebruikt is? En als je een eigen bedrijf zou hebben, zou je er dan geen problemen mee hebben als je klanten misschien wel regelmatig je producten terugsturen om deze reden? Producten die jij dan niet meer als nieuw kan verkopen?

Heel simpel: je hebt de printer nog niet gekocht. Je kan er voor kiezen om deze bij bcc te kopen met de kennis dat je dan geen proefprintje kan maken, of je kiest ervoor om de printer elders te kopen.
Waarom zou je er zoveel energie in willen steken om per se BCC zover te krijgen dat ze jou de mogelijkheid geven om een printje te maken. Lijkt me een hoop onnodige moeite.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door 16again »

Lijkt erop alsof je toch een bestand uit de windows driver kan (moet) gebruiken:
https://help.brother-usa.com/app/answer ... on---linux
Scanner ondersteunt ftp , network (=smb / cifs op Linux) en zelfs cloudbased sharepoint
https://support.brother.com/g/b/faqend. ... 002979_510

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

nicolesw1981 schreef:
31 mei 2020 04:31
Zou jij een printer willen kopen die gebruikt is?
Ik heb bij Coolblue eerder gebruik gemaakt van een tweede kansje en heb daar dus duidelijk geen problemen mee.

Afgezien daarvan: online is er gewoon een herroepingsrecht en mogen producten getest worden. Daarnaast is ook gebruik geen reden om het herroepingsrecht te weigeren.
16again schreef:
31 mei 2020 06:42
Lijkt erop alsof je toch een bestand uit de windows driver kan (moet) gebruiken:
https://help.brother-usa.com/app/answer ... on---linux
Ik heb bij sommige printers onder talen ook BR-Script zien staan. PostScript is iets anders. Als de verkoper BR-Script verkoopt als PostScript dan is de printer non-conform. Het zelfde geld als de fabrikant dat stelt.

Het lijkt er op dat deze printer geen PostScript ondersteunt. BCC staat dat wel in de specificaties.
https://www.bcc.nl/computer/printer-en- ... 2IQAvD_BwE

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
31 mei 2020 07:54
Ik heb bij sommige printers onder talen ook BR-Script zien staan. PostScript is iets anders. Als de verkoper BR-Script verkoopt als PostScript dan is de printer non-conform. Het zelfde geld als de fabrikant dat stelt.
Wat is dan het verschil tussen br-script en postscript?

Volgens mij is dat naampje een licentie kwestie, en zijn beide compatible.

https://drivers.softpedia.com/get/PRINT ... -103.shtml
For PostScript printing, Brother develop PPD (Postscript Printer Description) files which work in conjunction with the Postscript driver that is available for your operating system. These PPD files describe the capabilities of the Brother device. For example its resolution capabilities, paper input and output capabilities, etc.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Andere printer zoeken van een merk wat duidelijker is.

De oude HP 2840 Color Laser jet is nu van 2004 en ondersteunde dit wel bij Ubuntu 20-04 gebruik,
weet niet hoe een Apple of Windows dat doen.

Scanner en printen gaat nog prima na ruim 16 jaren, dus nieuwe, gewoon goede kopen en geen Broddel werkje.

Br en Post kan ook een software grapje van deze leverancier zijn, vele normen en om patenten
te ontduiken een andere naam geven komt steeds vaker voor helaas.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
31 mei 2020 10:11
Wat is dan het verschil tussen br-script en postscript?
Ik lees bij Brother dat het om een emulator gaat en ik dacht dat een driver nodig was. Adobe PostScript is the real deal.

BR-script schijnt volledig compatible te zijn en is werkbaar te krijgen. Mogelijk moet de Windows EOL (\r\n) vertaald worden naar de Unix EOL (\n). EOL = End of line, \r naar het begin van de regel, \n volgende regel.
https://forums.freebsd.org/threads/brot ... ono.55408/

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

alfatrion schreef:
31 mei 2020 07:54
nicolesw1981 schreef:
31 mei 2020 04:31
Zou jij een printer willen kopen die gebruikt is?
Ik heb bij Coolblue eerder gebruik gemaakt van een tweede kansje en heb daar dus duidelijk geen problemen mee.
De vraag zou eigenlijk moeten zijn: Zou u een printer willen kopen die korte tijd (om te kijken of deze zou voldoen aan de wensen en waarvan de teller bv op 15 staat) gebruikt is tegen de normale nieuwprijs, dus niet als tweede kansje tegen een gereduceerde prijs?
Uw antwoord daarop zal naar alle waarschijnlijkheid "NEE" zijn, tenzij er een korting wordt verleend.
Datzelfde gebeurt bij nieuwe auto's, met een paar honderd km op de teller wordt deze verkocht als een zgn demo auto met korting.

Is er geen collega, vriend of kennis die dezelfde printer gebruikt die u zoekt? Soms is het vrij eenvoudig om op deze manier de werking van een printer (of welk ander product dan ook) te toetsen aan de eigen behoefte zonder daarvoor een hypothetisch juridisch probleem te creëren.
Een praktische oplossing dus.

v.d.Heyden

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan hebben we intussen al 5 praktische oplossingen, waarmee de vraag 5 keer beantwoord is:

- Ga naar een andere winkel (Coolblue, Mediamarkt etc)
- Kijk vooraf online naar de specificaties van de printer; diverse ingangen inclusief fora
- Probeer in de winkel een ander model van hetzelfde merk uit dat deze functie ook heeft
- Bestel online, laat hem in de winkel bezorgen en kijk er met een winkelmedewerker naar
- Kijk eens of een collega/vriend/kennis dezelfde printer heeft

En ondertussen gaat de 'juridische' discussie vrolijk door.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

v.d.Heyden schreef:
31 mei 2020 11:15
De vraag zou eigenlijk moeten zijn: Zou u een printer willen kopen die korte tijd (om te kijken of deze zou voldoen aan de wensen en waarvan de teller bv op 15 staat) gebruikt is tegen de normale nieuwprijs, dus niet als tweede kansje tegen een gereduceerde prijs?
Waarom niet?
v.d.Heyden schreef:
31 mei 2020 11:15
Is er geen collega, vriend of kennis die dezelfde printer gebruikt die u zoekt?
Nee, die is er niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Radar »

Wederom de bezem door dit topic moeten halen. Alle berichten over of dit wel of geen goed topic is, zijn verwijderd. Het topic blijft vooralsnog open, voor het geval iemand nog inhoudelijk (!) wat toe te voegen heeft. Zo niet, gaat er alsnog een slotje op. ^YB

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
01 jun 2020 16:50
Natuurlijk is dat prima, maar dat was niet de aard van jouw topic.
Jij vroeg alleen maar om praktische oplossingen, dát vroeg je aan de forumleden.
Overigens, zijn lang niet alle praktische adviezen voor mij bruikbaar, want ik wil wel een herroepingsrecht kunnen inzetten. Gelet op het top antwoord kan dat zonder naar de rechter te gaan bij Coolblue. Ik wil hun om advies vragen en dan bij hen kopen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door riddert »

Lijkt me een goed plan.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door k2p »

alfatrion schreef:
30 mei 2020 00:57
"ik bestel het wel online en stuur de printer wel terug als het niet werkt", en de verkoper antwoord terug, "we nemen gebruikte printers niet terug".
Ik vind dit maar spijkers op laag water zoeken. Je vragen kun je met reviews en dergelijke zelf beantwoorden. Die verkoper zit straks met een tweedehandsje omdat jij (niet lullig bedoeld) lui doet. Daarnaast vraag ik me af of de verkoper niet kan roepen dat het geen koop op afstand meer is, omdat je vooraf al bent geholpen in de winkel. Ik zou zeggen, doe eens niet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 jun 2020 18:19
Overigens, zijn lang niet alle praktische adviezen voor mij bruikbaar, want ik wil wel een herroepingsrecht kunnen inzetten. Gelet op het top antwoord kan dat zonder naar de rechter te gaan bij Coolblue. Ik wil hun om advies vragen en dan bij hen kopen.
Waarom zou u willen herroepen? Omdat u dat recht heeft en dat recht ook wilt gebruiken? Zoals al vermeld, voor de huis tuin en keukenprintertjes ga je naar een gewone verkoper. Voor het specialer werk ga je naar een verkoper met verstand van zaken. Daar laat u zich voorlichten en kunt u de printer naar keuze testen. U maakt dan eerst een keuze en gaat daarna pas bestellen. Dus niet andersom, kosten wat kost ergens willen bestellen en dan pas kijken of het bevalt.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
01 jun 2020 18:19
moederslink schreef:
01 jun 2020 16:50
Natuurlijk is dat prima, maar dat was niet de aard van jouw topic.
Jij vroeg alleen maar om praktische oplossingen, dát vroeg je aan de forumleden.
Overigens, zijn lang niet alle praktische adviezen voor mij bruikbaar, want ik wil wel een herroepingsrecht kunnen inzetten. Gelet op het top antwoord kan dat zonder naar de rechter te gaan bij Coolblue. Ik wil hun om advies vragen en dan bij hen kopen.

Dus proefprintje is niet meer van toepassing? En je hebt de retourvoorwaarden van CB goed gelezen?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

k2p schreef:
01 jun 2020 18:26
Ik vind dit maar spijkers op laag water zoeken. Je vragen kun je met reviews en dergelijke zelf beantwoorden. Die verkoper zit straks met een tweedehandsje omdat jij (niet lullig bedoeld) lui doet.
Lui zijn heeft er niets mee te maken. Het ding moet het bij mij doen en ik kan vooraf daar geen 100% zekerheid op krijgen.
k2p schreef:
01 jun 2020 18:26
Daarnaast vraag ik me af of de verkoper niet kan roepen dat het geen koop op afstand meer is, omdat je vooraf al bent geholpen in de winkel. Ik zou zeggen, doe eens niet.
Nee, dat kan hij niet. Ik ben in de winkel geweest en ik ze hadden hem niet. Bovendien, ga ik de printer bij een ander halen.
Overweging 20 Richtlijn 2011/83/EU Consumentenrechten
De definitie van „overeenkomst op afstand” dient alle gevallen te bestrijken waarin een overeenkomst tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, waarbij tot en met het tijdstip waarop de overeenkomst wordt gesloten, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (zoals postorder, internet, telefoon of fax). Die definitie dient ook situaties te bestrijken waarin de consument de verkoopruimten alleen bezoekt om informatie over de goederen of dienst te vergaren, terwijl vervolgens de onderhandelingen over en de sluiting van de overeenkomst op afstand plaatsvinden. Daarentegen dient een overeenkomst waarover in de verkoopruimten van de handelaar wordt onderhandeld en die uiteindelijk wordt gesloten met behulp van een middel voor communicatie op afstand, niet als overeenkomst op afstand te worden aangemerkt. Ook een overeenkomst die met behulp van een middel voor communicatie op afstand wordt geïnitieerd, maar uiteindelijk wordt gesloten in de verkoopruimten van de handelaar, dient niet als overeenkomst op afstand te worden beschouwd. Het begrip „overeenkomst op afstand” dient evenmin een door een consument met behulp van een middel voor communicatie op afstand gemaakte reservering van een dienst bij een beroepsbeoefenaar te omvatten, zoals een telefonische afspraak bij de kapper. Het begrip „georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand” dient die systemen te omvatten die door andere derden dan de handelaar worden aangeboden, maar door de handelaar worden gebruikt, zoals een online-platform. Hieronder mogen echter niet websites worden gerekend die louter informatie over de handelaar, zijn goederen en/of diensten en zijn contactgegevens bevatten.
Artikel 2 lid 7 Richtlijn 2011/83/EU Consumentenrechten
„overeenkomst op afstand”: iedere overeenkomst die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot op en met inbegrip van het moment waarop de overeenkomst wordt gesloten, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand;

Gesloten