Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Swimtim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2022 19:56

Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Swimtim »

Beste,
9 april heb ik online gezocht naar lego dat ik wilde kopen als cadeau.

Ik kwam uit bij Brick-store.eu
Mooie website en leek betrouwbaar.

Helaas heb ik nog niks mogen ontvangen. Telefonisch kom ik niet in contact.
Via mail de klantenservice benadert. Krijg je reactie dat je binnen 48u antwoord krijgt.

Helaas helemaal niks vernomen.
Ik voel mij inmiddels opgelicht.

Daarom nu dit bericht aangemaakt. Om mensen te waarschuwen en te horen of meer mensen de dupe zijn van de "nep" webwinkel.

En hoe zorg ik er nu voor dat ik mijn geld terug krijg?

Ik hoor graag.
Met vriendelijke groet
Tim
Haarlem

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie nog geen reden om te spreken van oplichting of een nepwinkel.

Wat bedoel je met "in kom niet in contact"? Wordt de telefoon niet opgenomen? Welke levertijd was er eigenlijk aangegeven?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja hoor, hier alvast 100 anderen voor u: https://nl.trustpilot.com/review/www.brick-store.eu . Als iets u betrouwbaar lijkt, tik dan altijd nog even 'klacht...(bedrijf)' in googel..

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die reviews liegen er niet om... :shock:

Swimtim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2022 19:56

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Swimtim »

Aan MoneyMan,

Ik kom telefonisch niet in contact. Oneindig in de wacht.
Via mail komt er gewoon geen reactie.
Ik heb ze vandaag gemaild. Vast zinloos. Dat ik mijn geld terug wil en anders aangifte ga doen.
Eens zien of ik nog wat van mijn geld terug zie.

Lees ook dat pay.nl bij iemand bemiddeld heeft voor geld retour... ook even berichten maar.

Swimtim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2022 19:56

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Swimtim »

Aan RVJAPIO,
Dank voor link... erg handig.

Lotte34
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2022 15:45

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Lotte34 »

Beste allemaal,

Ook ik heb slechte ervaringen met deze webshop. Het gaat om het bedrijf Internetshops BV, Industrielaan 12-5 te Pelt. Zie mijn opmerkingen op trustpilot. Er loopt inmiddels een onderzoek van de politie, maar helaas is de site nog niet uit de lucht gehaald en worden er nog dagelijks mensen gedupeerd. Ik raad iedereen aan aangifte te doen bij de politie te Neerpelt of langs de shop te gaan indien u daartoe in staat bent. Volgens de politie is er wel aan enkelen geld terugbetaald die er langs zijn gegaan. Succes allemaal !

Lotte

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Je kunt momenteel niet bestellen. Blijkbaar is er iets gaande.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt een melding maken bij www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ik-heb-iet ... ontvangen/, of hulp vragen aan je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contract op, je hebt aflevering garantie.

Lees op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen hoe je de aankoop kan ontbinden. Ik sluit een rechtzaak niet uit m

Deschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2022 22:25

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Deschouwer »

Beste iedereen niet bij brick-store kopen . Ik had de Titanic besteld en betaald . Gelukkig met visa .
Er is niets afgeleverd kon totaal geen contact met het bedrijf krijgen . Heb via visa mijn geld terug gekregen en die hebben het terug kunnen halen . Proficiat voor visa Brick- Store nooit iets bij bestellen product word waarschijnlijk niet geleverd dus het zijn …….vul het zelf maar in

Prutskast
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016 03:40

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Prutskast »

Het gaat om (naam verwijderd door internetredactie). Die is eerder in een uitzending van Tros opgelicht geweest. Is in NL in opspraak gekomen door het runnen van een rijschool Proficiat, onder de KVK van z'n bloedeigen vader. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -eindhoven

Krijgt voor het draaien van een illegale rijschool in belgie uiteindelijk 40 maanden cel, https://www.hln.be/geel/zaakvoerder-val ... ~a31a9904/

Komt daarna vrij, en exploiteert vervolgens de drie genoemde websites:

brick-store.eu,
playmobilstore.eu
speelgoed-outlet.com

Licht vooral op via Bol.com; het geld gaat gekgenoeg niet naar bestellingen of retour klanten, maar rechtstreeks naar het kopen van nog meer speelgoed. Ik snap niet dat er geen journalist is geweest die even de kop in de zaak gestoken heeft. Blijkbaar staat het vuur nu zo heet onder de schoenen, dat ze ineens aan een inventaris gekomen zijn middels een doorstart op https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221008_93782299

Melvin maakt overal schulden. En niet zo'n klein beetje ook.

Bounty Hunter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2023 20:20

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Bounty Hunter »

(Naam verwijderd door internetredactie) is waarschijnlijk nog steeds actief in de LEGO branch en nu onder de website Toyshop.be deze site is pas een maand en 2 weken online!!!! Net voor de kerst dus eventjes geld binnen harken. Ook hier weer geen ctc gegevens of enig adres aanwezig en ook geen veiligkopen label of iets dergelijks. Al vele meldingen binnen bij de Belgische politie. Kunnen wij deze persoon nu zsm oppakken en alle gedupeerden terug laten betalen. Beste mensen hier dus niets kopen.

Prutskast
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016 03:40

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Prutskast »

Brick-store.nl was ook een fantastisch concept weer van 'm.

Als je die reviews op alleen al trustpilot met een dozijn websites bij elkaar optelt gaat het om tien tot honderduizenden euro's. Het probleem is is dat ie steeds de BVBA of onderneming van vaak een ander "misbruikt" en zo de aansprakelijkheid op een ander wil laten berusten.

Maar de politie is ermee bezig. In zowel NL als BE.

bertvandermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2023 12:38

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door bertvandermeer »

Ik heb een Lego kado besteld en betaald bij Brick-land.nl maar ondanks een eerste bevestiging van ontvangst nooit meer iets gehoord van hen, e-mailadres uit de lucht gehaald en website is niet meer te benaderen. Oplichters!! Aangifte gedaan bij de politie! Wordt zo pissig van dit soort praktijken!!

Prutskast
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016 03:40

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Prutskast »

Er zijn nieuwe sites druk in omloop,

euro-winkel.com/
toy-plaza.be/
dieren-winkels.be/
feest-winkel.com
fiets-winkel.eu
shopxxl.be
witgoedwinkel.eu
megamarkt.be
erotiekwinkel.eu
gereedschapwinkel.eu


Ik snap niet waarom er bijna tot geen media aandacht is voor een case zoals deze. Die lui gaan maar door.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door kuklos »

Prutskast schreef:
29 apr 2023 20:28
Ik snap niet waarom er bijna tot geen media aandacht is voor een case zoals deze.
Er is op allerlei manieren tig keer gewaarschuwd voor webshops.
Prutskast schreef:
29 apr 2023 20:28
Die lui gaan maar door.
Doch mensen blijven er maar bestellen en gaan dan achteraf zoeken of het wel allemaal klopt. De beste manier om dit soort praktijken te stoppen is dat iedereen altijd vooraf eerst onderzoek doet en dan pas gaat bestellen.

Prutskast
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016 03:40

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Prutskast »

Het gaat om de individu hier (M de H) die al ruim 16+ jaar bezig is met oplichten.

En niet zo'n klein beetje ook.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Alleen wanneer u met creditcard of achteraf betaald hebt dan kunt u het geld makkelijk terug krijgen van de bedrijf waar u betaalt hebt.

In andere gevallen wordt het heel moeilijk.

Prutskast
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016 03:40

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door Prutskast »

Ik heb ook bewijs dat M de H. zover ging dat na herhaaldelijke abuse complaints naar de IDEAL / Mistercash betaalprovider en afgesloten werd, dit gewoon weer bij een andere provider voortzette. HIj harkte zo tienduizenden euro's binnen, hield klanten van het lijntje af met uw levering komt eraan, en wanneer de smoesjes echt niet meer lukte gooide die websites offline.

De klant werd dan in het wisse gestuurd, en zo ging die weer verder met een nieuwe website. Voornamelijk via Bol en Amazon de boel oplichten, maar ook campaigns via Facebook voeren. Dit herhaalde die keer op keer op keer op keer op keer totdat de belgische politie (eindelijk) eens onderzoek ging doen. Het frappante is is dat Euro Winkel Leopoldsburg op naam van z'n ouders ineens stond en met een inventaris aan kwam kakken dat niet te verklaren leek. Hij had gewoon doodleuk allerlei **** zitten kopen uit een koopverslaving en de gehele inboedel door proberen te sluizen naar die winkel.

Faillissementsfraude, https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221227_96870278 en zo dacht de politie er namelijk ook over. Op grote poten werd in de media beweerd dat het de schuld van de politie was en men zonder enig bewijs beslag had gelegd op de zaak. We zijn nu 16 weken verder en rara, de zaak is nog steeds dicht.

Ik snap niet dat Avotros hier geen aandacht aan besteed. Hij is al bekend uit een eerdere uitzending hier waarvan de content offline getrokken is.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Besteld bij brick-store, maar nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door kuklos »

Prutskast schreef:
30 apr 2023 11:46
Ik snap niet dat Avotros hier geen aandacht aan besteed.
Heb jij de redactie al benaderd dan? Of wacht je totdat ze het zelf oppakken?

En, nogmaals, consumenten zullen zelf kritisch moeten worden, vooraf onderzoek moeten doen. Er wordt al heel vaak aandacht besteed aan malafide webshops, en elke keer is het aan dovemansoren gericht.

Plaats reactie