Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Op 20 april 2022 heb ik een bestelling geplaatst bij www.een-groenewereld.nl (uit Venlo). Omdat het voor mij een nieuwe webwinkel was, wilde ik eerst achteraf betalen. Ik kreeg daar een foutmelding bij en zodoende toch maar via IDeal betaald.
Ik wist dat het om producten ging waar best wel een levertijd op kon zitten en zodoende had ik in eerste instantie geen argwaan dat het even op zich liet wachten.

Uiteindelijk enkele weken later toch gevraagd wat de status was en toen begon de radiostilte. Lang verhaal kort: ik heb geprobeerd contact op te nemen via de telefoon, whatsapp, Facebook, Facebook Messenger en de e-mail. Ondertussen ben ik via Facebook ook geblokeerd. Dus op 29 mei heb ik aangifte bij de politie gedaan.

Maar hoe nu verder? Ik zag vandaag dat de website nu ook offline is en van de politie heb ik nog niets gehoord. Moet ik daar nu op wachten of zijn er nog stappen die ik kan ondernemen?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door FleeceDeken

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

door Seinhuis » 26 jun 2022 02:27

U kunt het beste contact opnemen met www.fraudehelpdesk.nl, of uw rechtsbijstandverzekering. Eventueel met www.juridischloket.nl.

Echter, de kans is groot dat u uw geld kwijt bent.
FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Welk adres pak jij dan? Ik kom uit in een woonwijk waar je net op dat moment een grijze bestelbus met twee mannen ziet op de street view. Dit adres stond ook op de website, in de bevestiging e-mail en bij webwinkelkeur.

Edit: de naam is "Een Groene Wereld" en geen "Groenwereld".

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door kuklos »

breien schreef:
19 jun 2022 22:21
Via de link in de OP.
De link in de OP leidt naar een bedrijf dat websites bouwt, wat de conclusie rechtvaardigt dat de groenewereld al op de fles is.

Aanvulling: als je googlet op een-groenewereld leidt dit naar de google resulaten, met daarbij rechts in het scherm "permanently closed".
Laatst gewijzigd door kuklos op 19 jun 2022 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Klopt, ik zag vandaag dat de website offline is. Gelukkig heb ik genoeg screenshots nog voor de aangifte gemaakt.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door PGros »

Denk dat er iets met de eigenaar is waardoor hij niet verder kon met zijn webwinkel. Hij bestond al sinds 2014 en heeft heel veel positieve feedback.
Laatste tekst (paar dagen geleden) op zijn site was ook. "U kunt niet meer bestellen. Helaas moet ik tijdelijk stoppen met deze webshop"
Verder weet ik het ook niet maar het was niet zomaar een dropshipper voor een weekje.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Klopt, vanwege die positieve reviews heb ik ook besteld. Neemt niet weg dat als er iets zou zijn, je niet er van door gaat met het geld van de klanten. We zijn nu bijna 2 maanden verder en het is totale radiostilte. Stort dan minstens het geld terug.

Maba
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2022 16:45

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Maba »

Wat een reacties...dozenschuiver...gelijk negatief zijn en het slechtste denken, typisch Nederlands.

Als iemand failliet gaat, worden rekeningen geblokkeerd, komt er een bewindvoerder en worden mails vaak laat of neit beantwoord. OOK als iemand failliet gaat, kunnen er nog vele klanten zijn, je bent niet het enige mens ter wereld en ook neit de belangrijkste. Daarmee zeg ik niet dat het niet heel erg is als je iets besteld en net dan gaat die winkel failliet. Ik ben er al jaren een tevreden klant en had ook net wat besteld. Maar ik ga niet direct aangifte doen, toen ik hoorde dat hij failliet was, heb ik een steunbetuiging gestuurd en neit gelijk een grote muil gegeven en alleen aan mezelf gedacht.

een faillissement is diep pesoonlijk leed, maak het (censuur) maar eens mee of van dichtbij, dan zouden de meeste mensen ook koken bij dit soort reacties. Bestelling in April, da's nog niet zo lang geleden.

Vandaag hebben alle klanten een mail gekregen, super, top! Gelijk even geken of er mensen zijn die zich verzamelen om te steunen, kom je dit tegen.

Voordat u zo tekeergaat, verdiept u zich eens in de regels rondom faillisementen, dan zou u weten dat er niet "even" teruggestort kan worden. Wat een achterdocht, wat een negativiteit en wat een gejank op deze overigens zeer slecht functionerende website, ga liever daarover jammeren. Bah, blij dat ik dat negatieve land verlaten heb en geen tv kijk, gelijk bij de televisie aankloppen.....wat een wereld leven sommigen in. (nogmaals, u bent terecht boos, gefrustreerd over het feit dat u en niets krijgt en zeer waarschijnlijk naar uw geld kunt fluiten, net als ik, een paar honderd en u? maar u bent tegelijk ook zeer onredelijk en egoistisch in met name uw laatste reacties).

Aan "een groene wereld": heel veel dank voor jarenlang mooie, goede en bijzondere producten en heel veel sterkte in deze zware tijden, ook voor de andere betrokkenen zoals (niet zo veroordelende) klanten, leveranciers etc. Kijk naar de complimenten, de steun en positieve mensen, nog meer ellende, broekzakkijkers en negatievelingen kunt u niet gebruiken. Sterkte.

PS: Radar, wat wilt u met mijn geboortedatum? Die weet ik niet, ik hou niet van hokjes, nooit wat mee gedaan en een telefoon heb ik niet, al net zo lang als ik geen tv meer gezien heb, zeer lang dus.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Lieverd, voordat je mij zo een preek geeft, lees even goed sinds wanneer dit speelt. In april was er nog geen enkele sprake van een faillissement. Niets wat er over is gecommuniceerd althans. Als de beste meneer ook maar enigszins de moeite had genomen om een van mijn vele berichten te beantwoorden en de situatie uit te leggen, had ik inderdaad heel anders tegen de situatie aan gekeken. De e-mail dat hij failliet is, werd pas eergisteren verzonden. Terwijl ik sinds april al contact zoek met hem via diverse kanalen.

Edit: Het is voor mij een nieuwe webshop waar ik voor het eerst besteld had. Hoe zou dat voor jou voelen als je na betaling niets meer zou horen? Dan zou ook jij vrij snel aan oplichting denken vooral omdat we nu drie maanden verder zijn.
Jij redeneert uit eerdere positieve ervaringen maar die heb ik in zijn geheel niet. Dus hoe moet ik weten hoe het normaal gaat bij hem?
Vandaar dat ik via een forum - en hier ben ik nu eenmaal lid - graag advies wilde inwinnen.
En ja, als de beste meneer nu meteen had uitgelegd hoe de vork in de steel zat, had ik helemaal geen aangifte hoeven te doen. In plaats daarvan zwijgt hij via alle kanalen. Nogmaals, hoe zou jij je voelen in mijn schoenen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En @maba heeft zich alleen daarvoor hier aangemeld om dat achterlijke verhaal neer te zetten?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het mooiste vind ik nog dat maba blij is dat hij "dat negatieve land vertalen heeft" en kennelijk op de valreep nog voor een paar honderd euro besteld had, die hij er nu bij ingeschoten is; klaarblijkelijk tot zijn volle tevredenheid. Heel opmerkelijk, met uw welvinden.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met www.fraudehelpdesk.nl, of uw rechtsbijstandverzekering. Eventueel met www.juridischloket.nl.

Echter, de kans is groot dat u uw geld kwijt bent.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Leuk om te lezen hoe u zich in de eerste alinea uit uw eigen aarzelingen praat; "Ik wilde eerst achteraf betalen maar toen dat niet kon deed ik het maar via ideal' en 'in eerste instantie dacht ik dat de levering wel langer zou duren..'

Nu nog uw onbedwingbare kooplust beheersen en u trapt geheid nooit meer in uw eigen val:)

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door BL2 »

@Maba
Buitengewoon bijzonder hoe je opneemt voor een ondernemer (of is het gewoon familie) welke zijn financiële zaakjes niet voor elkaar heeft en zijn klanten maanden lang compleet in het ongewisse laat en zelfs blokkeert op Faceboek.

Aygulf
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Aygulf »

breien schreef:
19 jun 2022 22:43
Het was waarschijnlijk een dropshipper, die uw bestelling heeft doorgezonden naar een Chinese website.
Dan kan de levering lang duren
Niet strafbaar en aangifte doen heeft geen nut.
Volgens mij geen dropshipper. KvK nr. BTW nr. naw gegevens zijn allemaal te vinden.Is of was ook partner van Bol.com. waarschijnlijk failliet maar daar moet via KvK achter te komen zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aygulf schreef:
26 jun 2022 14:35
Volgens mij geen dropshipper. KvK nr. BTW nr. naw gegevens zijn allemaal te vinden.Is of was ook partner van Bol.com. waarschijnlijk failliet maar daar moet via KvK achter te komen zijn.
Je zou bijna vergeten dat er ook gewoon fatsoenlijke dropshippers zijn… :lol:

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Het is geen dropshipper. Het gaat om natuurlijke oliën voor het lichaam die onder andere hypoallergeen zijn en duurzaam gemaakt worden. Omdat die producten bij mij in de regio amper te vinden zijn, ben ik van online winkels afhankelijk.

Nu ik wat meer informatie heb, moet ik de gedachte loslaten dat het een oplichter is. Feit is alleen wel dat het niet tof is dat hij al die maanden hier niet over wilde communiceren. Communicatie is ook hierbij het toverwoord.

Ik en alle andere gedeputeerden zullen nu moeten afwachten. En ik wacht nu het antwoord af of mijn aangifte nog zin heeft bij een faillissement of niet.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Besteld bij www.een-groenewereld.nl maar nooit iets gekregen

Ongelezen bericht door BL2 »

FleeceDeken schreef:
26 jun 2022 20:32
.. Feit is alleen wel dat het niet tof is dat hij al die maanden hier niet over wilde communiceren. Communicatie is ook hierbij het toverwoord....
Juist, en dat je dan snel aan oplichting denkt, lijkt me zeer vanzelfsprekend. En dat je dan aangifte doet ook. Hopelijk krijg je je geld retour.

Plaats reactie