LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bobshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Recentelijk bij de Bobshop een Humax 5050 digitale decoder besteld en ontvangen. Helaas bleek dit apparaat al meteen bij ontvangst kapot te zijn. Als foutmelding kreeg ik namelijk E04-4. Na enig zoekwerk blijkt dit een regelmatig voorkomend euvel te zijn als gevolg van een loszitten draadje tussen de kaartlezer en het moederboard.

Jammer dat de Bobshop hun producten wat dat betreft niet beter controleert op dit mankement als dat vaker voorkomt. Een oplossing in de vorm van een nieuw apparaat vindt de Bobshop blijkbaar niet nodig. Zo blijkt na telefonisch overleg a al raison van € 0.50 per minuut. De enige oplossing die men aandraagt is dat ik het apparaat ter reparatie aan kan bieden. De verzendkosten naar de Bobshop moet ik zelf voor mijn rekening nemen. Dit is blijkbaar wat men bij de Bobshop onder service verstaat. Ik had bij de Bobshop als onderdeel van Scheer en Foppen toch echt betere service verwacht. O ja, voordat ik het vergeet, de reparatie kon wel zes weken duren. Dit is natuurlijk niet acceptabel als je bedenkt dat het hier enkel om een loszittend draadje schijnt te gaan. Volgens mij hebben ze bij de Bobshop zelf meerdere draadjes los zitten.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Reeds tweemaal een verzoek gestuurd om informatie aan xxxxxxxxxxxxxxx van de Bobshop. Of moet ik zeggen Scheer en Foppen wat haar emailadres doet vermoeden.

Helaas is het echter tot op heden oorverdovend stil aan de andere zijde. Blijkbaar is de Bobshop beter in het verkopen en vervolgens leveren van kapotte apparaten, dan in dit geval het verlenen van service.
Laatst gewijzigd door GHR op 21 aug 2009 13:11, 3 keer totaal gewijzigd.

anoniem2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:28

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door anoniem2009 »

Reparatie duurt altijd lang, Omdat het naar de fabriek gaat.
Mijn camera is ook defect en ik moet hem terugsturen ( In dit geval was het via Cameranu.nl ) Ook hier zijn de verzendkosten voor mezelf, En als ze maar iets ontdekken aan val of stootschade dan krijg je de dikke rekening en als je dan reparatie weigert betaal je 75 Euro onderzoekskosten!!
Plus ik ben die camera 6 of 7 weken kwijt, Heb nog niet overwogen om hem te verzenden.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Net nog maar eens een mailtje gestuurd aan xxxxxxxxxxxx van de Bobshop als onderdeel van Scheer en Foppen. Ben benieuwd of het deze keer succes zal hebben.

De vorige keer had ze zich er nogal vrij gemakkelijk vanaf gemaakt.

Het verbaasd me keer op keer hoe sommige bedrijven met hun klanten omgaan. Blijkbaar heeft men totaal niet in de gaten dat ze het hier uiteindelijk van moeten hebben.

Of het moet natuurlijk zijn dat ze enkel de grote groep bedienen waar het wel goed bij gaat. De kleine groep waar het fout gaat, zoals in mijn geval, laat men lekker bewust in de kou staat. Het zou namelijk te duur worden om deze goed van dienst te zijn.

Kortom als bedrijf dat een apparaat levert wat al meteen bij installatie kapot blijkt te zijn, levert de Bobshop als onderdeel van Scheer en Foppen, een service die nog minder als niks is.
Laatst gewijzigd door GHR op 21 aug 2009 13:11, 3 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je iets online koopt mag je het binnen 8 dagen retour sturen....

Dus ik zou dit defecte apparaat niet accepteren!
Als dit een bekend probleem is koop ik gewoon een ander merk dat wel goede producten leverde.

Daarom ontbreekt deze wegens teveel garantie claims in mijn eigen online winkel.

Ik mag geen link plaatsen (reclame verbod RADAR) maar door lastige producten niet meer te verkopen voorkom ik zo een slechte naam.

Bij afhalen adviseer ik wegens kans op transport schade deze eerst te testen...
Wij kunnen gezien de omzet niet elke doos openen en dingen testen en de klanten zouden dan gaan denken dat we gebruikte en gerepareerde verkopen!

Dus we worden gedwongen door fabriek dichtgeplakte dozen te leveren en retour goederen in open doos gaat dus daarom altijd in aanbieding na controle en getest te zijn!

Dus bij retour sturen verliezen wij onze winstmarge en wij accepteren alleen retour met opgave want zomaar retour mag alleen in dichte niet opengemaakte doos!

Daarom rekenen wij voor open doos zonder opgave retour altijd 10% kosten!
Dit is vooraf bekend en dus weten wij waarom we dingen terug kregen!
Dat S&F net als enkele andere ook een online winkel hebben is bekend.
Vaak meerdere winkels die ook een echte winkel hebben!

Meestal verraden ze zich bij reparatie die door de moeder winkel word uitgevoerd!

Als je met een Bobshop print naar S&F gaat krijg je deze meestal gewoon mee voor de online prijzen dus afhalen plaatselijk is dan mogelijk!
Dus ik ging niet naar Almere want ik kan veel maar niet alles leveren!

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Inmiddels is dit verhaal goed opgepakt door de Bobshop en hebben ze hun verantwoordelijkheid genomen. Van xxxxxxxxxx inmiddels de toezegging gekregen via de mail dat ze me een nieuw apparaat zouden toezenden.

Mijn complimenten in dit geval voor Hanneke Schmitt die de zaak uiteindelijk goed heeft opgepakt.
Laatst gewijzigd door GHR op 21 aug 2009 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Volgens toezegging van de Bobshop had ik dit apparaat afgelopen woensdag moeten ontvangen. Helaas al wat ik heb gezien........helaas geen Humax 5050C.

Wordt vervolgd................

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bobshop

Ongelezen bericht door GHR »

Inmiddels bericht gehad dat er wat fout is gegaan bij de verwerking van de order. Apparaat zou alsnog zo snel mogelijk worden toegezonden.

Gesloten