LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sjoertels
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 10:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door sjoertels »

Zojuist bericht gekregen dat m'n pakketje waarschijnlijk verloren is gegaan. Ik krijg binnen een week m'n geld terug. Dan ga ik mooi de spullen ergens anders bestellen; nooit weer bij Bol.com! Zal ook wel zo gaan bij de vorige forumbezoeker.

Het lijkt erop overigens dat alleen bij de duurdere transacties fouten worden gemaakt, in mijn geval 1200 Euro. Ik word zolang mogelijk aan het lijntje gehouden totdat ze door hebben dat het menens is en ondertussen maar rente trekken: reken maar uit als voorbeeld: 1000 bestellingen per 14 dagen a 1000 Euro; 4% rente per jaar = 40.000 Euro per jaar, zo in de pocket, hoeven ze niets voor te doen, en dat doen ze dan ook niet

Mijn advies: nooit meer vooraf betalen!!!

depichi
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2008 23:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door depichi »

laatste bericht voor vandaag: De klantenservice vind ik tot nu toe zeer goed bereikbaar. Een keer intoetsen voor nederlands geloof ik, een keer voor boeken of andere producten, en je bent er bij! belde wel steeds rond 9.00-9.30 ... Dus mesnen, als jullie moeten bellen, doe het vroeg!

depichi
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2008 23:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door depichi »

Oke, even een update. Ik zou tot vandaag moeten wachten om te kijken of mijn pakketje weer op zou duiken. Is zoals verwacht niet gebeurd. Echter, op het aanbod om de mystery afdeling erop af te laten gaan en mij het geld terug te sturen na x weken, heb ik gevraagd of ik het pakketje niet gewoon opnieuw toegestuurd zou kunnen krijgen. Dat kon, Even een nieuwe bestelling plaatsen met de optie vooruit betalen. De verwerking begint dan pas op het moment dat ik de betaling voldoe. Ik bel echter dit nieuwe bestelnummer door naar de ks van bol.com en die koppelt de eerdere betaling aan het nieuwe bestelnummer. Dus, nog even wachten of ik vandaag de zending op bol.com kan zien staan als 'verzonden' en of ik de nieuwe tracktrace code krijg.

wordt vervolgd :P

lslijkhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 08:54

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door lslijkhuis »

Helaas heb ik dezelfde slechte ervaring met leveranties door Bol.com. Ik heb op 6 augustus 2008 een aantal cd's besteld en betaald. Ik krijg dezelfde dag de melding dat ze verstuurd zijn. Volgens tracktrace van TNT Post is de bestelling op 7 augustus bij mij afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik meld dit bij Bol.com en vraag actie te ondernemen richting TNT Post of de bestelling opnieuw te zenden. Het enige bericht van Bol.com is dat ik moet wachten; eerst 10 dagen na bestelling, na protest van mij 5 dagen na afleverdatum en toen die 5 dagen voorbij waren werden het ineens 5 werkdagen zodat de wachttermijn weer met 2 dagen verlengd werd. Dit wachten is uiteraard onzinnig. Het is immers duidelijk dat de bestelling niet meer bij mij afgeleverd zal worden, omdat TNT Post geregistreerd heeft dat die al afgeleverd is. Onduidelijk is welke actie Bol.com gaat ondernemen wanneer de verlengde wachttermijn voorbij is. Afgaande op de ervaringen van andere klanten van Bol.com, vrees ik het ergste.

Consumeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 14:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Consumeer »

Heb ook slechte ervaring met Bol.com terwijl dat vroeger nooit zo is geweest. Ik heb op 3 augustus een boek besteld, waarvan op de website staat: ‘Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis’, maar niets ontvangen.
Eerst bleef de bestelstatus 'hangen'. Pas na een mailtje van mijn kant ongeveer een week later, werd me verteld dat mijn bestelling al wel verwerkt was, maar dat de info op de website nog achterliep.
Vervolgens kreeg ik 18 augustus een e-mail dat mijn bestelling aan TNT was over gedragen. Gisteren (de 26e) nog niets ontvangen dus maar weer een mailtje naar de klantenservice. Antwoord:
'Het spijt ons dat u uw bestelling nog niet heeft ontvangen. Waarschijnlijk is uw pakket verloren gegaan tijdens het verzendtraject. Wij gaan ervan uit dat uw bestelling niet meer zal arriveren. Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak'.
Al met al dus bijna een maand gewacht op niets....beetje jammer

monice
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 17:00

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door monice »

Na mijn bestelling en betaling bij Bol.com krijg ik te maken met een incassobureau.
Ik had mijn rekening betaald maar een "oud" banknummer gebruikt uit mijn adresboek van de bank. Bol stopte met dit rekeningnummer in februari 2008.
Excuses gemaakt, nieuwe acceptgiro betaalt... alles in orde dacht ik.
Trouwens vriendelijke dame van de klantenservice.
MAAR... incassobureau stopt niet met rekeningen sturen. Bol.com wil het ook niet stoppen, want ik heb te laat betaald. Niemand die mij vertelde dat het incassobureau niet te stoppen is, rekening loopt op.
Eenmaal een incassobureau ingeschakeld is dus niet te corrigeren door BOl. Ook niet als het eigenlijk de fout van Bol is. Zij openen een nieuw bankrekening zonder dit aan de klanten te vermelden. Schandalig!!!
Ik wil nooit meer iets met Bol te maken hebben, en ik hoop u na dit verhaal ook niet meer! Service is namelijk ver te zoeken!!

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Alleen maar goede ervaringen hier, goede service, snel en vlotte levering. :wink:

rodine72
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 16:17

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door rodine72 »

nou sorry hoor maar BOL.com is slecht bezig, staat op de site als ik voor 21.00 uur bestel dat ik het morgen in huis heb het is nu donderdag en heb net gebeldt en ik mag hopen dat ik het na het weekend in huis heben ik heb woensdag besteld nou lekker is dat . betaal ik liever 2 euro meer en dat ik het dus wel de dag er na in huis heb, verkoop praatje dat zijn het van Bol.com en meer niet BHA BHA en nog eens BHAAAAAA :evil: :evil: :evil:

Kiwi1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:01

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Kiwi1 »

Ik ben woedend. Een tijdje geleden heb ik een aantal boeken verkocht via bol.com. Heel stom heb ik een tikfout bij het opgeven van mijn rekeningnummer gemaakt waardoor de betaling naar iemand anders is gegaan ipv van mij. Ik heb het goede nummer zo snel mogelijk doorgegeven en heb ook mijn verbazing uitgesproken over het feit dat de bank een bedrag overmaakt naar een rekeningnummer dat helemaal niet overeenkomt met de naam van de rekeninghouder. Dat mag nl. niet. Bol.com zou de bank opdracht geven om het geld terug te laten boeken. Wij zijn nu 4 maanden verder en een aantal mailcorrespondenties verder met de klantenservice van bol.com. Volgens hun hangt het namelijk van de coulantie van de rekeninghouder of het geld teruggestort kan worden. Dus met andere woorden, ik mocht dus afwachten of diegene die mijn geld kreeg zo vriendelijk en eerlijk wilde zijn om het geld terug te storten terwijl het een fout van een bank is en volgens mij kan bol.com van de bank het geld terugeisen. Vandaag heb ik hun laatste reactie gekregen waarin zij zeggen niets meer voor mij te kunnen doen en dat de reactie op hun mail niet meer wordt beantwoord! Hoezo onbeschoft?!!!
Hier zal ik uiteraard niet bij laten.

p.klein
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 11:18

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door p.klein »

Ik had op 16-8-2008 een mediaplayer besteld bij bol.com, op het moment dat ik die bestelde stond er vandaag voor 14:00 uur besteld morgen geleverd.
Maar op de uiteindelijke bestelpagina stond er ineens 5-7 werkdagen, nou vond ik dat ook niet echt een ramp, maar na de bestelling gedaan te hebben kreeg ik na een dag of 14 een bericht dat het artikel niet op voorraad was en dat het iets langer ging duren , maar dat ik het ook kon annuleren.
Omdat ik €110,00 aan bonnen had besteed, vond ik dat niet echt een optie.
Na een paar weken eens gebeld en gevraagd hoe het er mee stond, aan de telefoon kon ze mij dat niet vertellen maar ik zou die dag een mailtje krijgen van de betreffende afdeling.
In dat mailtje stond het volgende:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag over de late levering van bestelling 6310755640 kunnen we u het volgende mededelen.

U wilt graag weten wanneer u uw bestelling 6310755640 kunt verwachten. Onze leverancier heeft laten weten dat uw "Freecom Network MediaPlayer-450 WLAN 500GB USB-2" rond week 40 geleverd wordt. Zodra we uw artikel(en) binnen hebben, sturen we deze direct naar u toe. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending. Als u uw bestelling alsnog wilt annuleren, kunt u ons dit laten weten in antwoord op deze e-mail.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Melvin Zimmerman

bol.com Klantenservice
Het bovenstaande ontving ik dus in week 36
En op de site stond het nog gewoon als leverbaar 5-7 dagen.
zoals vandaag nog steeds:

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-ac ... index.html

Ik geduldig wachten tot half week 42 en maar weer een mailtje gezonden, de reactie hierop was dat het helaas pas in week 44 geleverd kon worden.
Ik heb ook in al mijn mailtjes en gesprekken vermeld dat ik vond dat zij hun klanten belazeren omdat al die tijd op de site bij mijn artikel nog steeds een levertijd stond van 5-7 dagen.
Ik heb net gekeken het staat er nog steeds.
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-ac ... index.html
Waarom heb ik net gekeken omdat ik vandaag 21-10-2008 een mailtje kreeg met de volgende inhoud:
Geachte heer Klein,
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 6310755640 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Bestelnummer: 6310755640

Artikel: Freecom Network Media Player-450 500GB (W)LAN & USB-2 (HDMI) - Unknown
Aantal: 1
Betaalmethode: iDEAL
U heeft uw artikel(en) al betaald via iDEAL. Het betaalde bedrag zal binnen een week op uw rekening worden teruggestort.
Met vriendelijke groet,

bol.com
http://www.bol.com
Ik heb gelijk telefonisch contact opgenomen of ze dan ook gelijk mijn bonnen terug storten op mijn rekening, nou dat gaat dus niet volgens de klantenservice.
Nou vind ik dat ik alleen al voor het lange wachten beloond zou moeten worden met het storten van de bonnen op mijn rekening.
Ik weet ook niet wat ik er mee moet want ik koop echt nooit meer wat bij deze oplichters.
Ik koop hem gewoon bij Freecom zelf op de site want daar staat:

http://www.freecom.nl/ecproduct_detail. ... ID=1147076

Dus hij is leverbaar.

Ik hoop dat deze webwinkel eens goed wordt doorgelicht want het is gewoon schandalig hoe zij met klanten omgaan.

Ik laat het er in ieder geval hier niet bij want ze gaan de bonnen op mijn rekening zetten ( al kost het misschien meer dan het bedrag van de bonnen)

Peter Klein

p.klein
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 11:18

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door p.klein »

Naar aanleiding van het feit dat het wel op de site van freecom staat en en het niet geleverd kon worden even gebeld met freecom en bij hun sloeg het bericht in als een bom zoals de sales persoon mij vertelde.
Nadat zij overleg hebben gehad met bol.com blijkt het om een misverstand te gaan en gaat hij morgen opnieuw in de bestelling waarbij volgens zeggen van freecom ik de eerste ben die hem geleverd krijg.

Kijk bol.com dat is klantenservice zoals ze bij freecom werken je doorverbinden naar de juiste persoon die met je meedenkt en zoals belooft gelijk terug belt.

Hopen dat het nu goed loopt anders weer bellen naar freecom, want die wilde het al gelijk naar me toe sturen, maar ik zat met die bonnen dus hebben zij het op deze manier geregeld.

blutch
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:51

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door blutch »

yep top site.
geen andere woorden voor

rgflooren
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2008 21:20

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door rgflooren »

Ik heb nooit problemen gehad met Bol.com en altijd tevreden geweest tot aan vorige week. Ik had vorige week iets besteld (voor 21.00 besteld morgen in huis), en het was diezelfde dag nog verzonden. Na 5 dagen (waarvan 3 werkdagen) Bol.com gebeld, hun advies: wacht nog maar een paar dagen af en als er dan nog niks is neem dan contact op met TNT.

Nu vraag ik me af, waarom zou ik contact op moeten nemen met de TNT? De verantwoordelijkheid ligt toch bij Bol.com als ik mijn bestelling niet ontvang?

Mare78
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 12:53

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Mare78 »

Hoi Kiwi,

Ik ben al vele jaren werkzaam bij een bank en wat je te horen hebt gekregen van bol.com is helaas waar. Omdat jij de fout hebt gemaakt om een verkeerd rekeningnummer in te voeren, is het jouw verantwoordelijkheid en niet die van bol.com. Dat bol.com al een verzoek indient bij de bank is inderdaad coulance, dat hoeven ze niet eens te doen.

Sorry, maar helaas...

En mij is het ook weleens overkomen dat een zending manco was of dat iets een langere levertijd had dan vermeld op de website. Je kunt dan gewoon je artikel annuleren en dan wordt je geld teruggestort. Ook toen de zending manco was kreeg ik gewoon mijn geld teruggestort.. en wat betreft de algemene voorwaarden: door iets te kopen op bol.com ga je hiermee akkoord en je hoort deze dan ook door te lezen. Je hoeft er niet mee akkoord te gaan, je hoeft niets bij bol.com te kopen en dus moet je ook niet achteraf gaan zeuren over de inhoud er van want dat had je vantevoren kunnen lezen!

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door lammi »

ik heb vorige week woensdag een bestelling gedaan bij bol.com. voor 21.00 uur besteld de volgende dag in huis is hun slogan. het is nu dinsdag en heb nog steeds niets ontvangen. ik heb op de side van tnt gelezen dat mijn bestelling wel is aangemeld maar nooit is aangekomen op het sorteercentrum in zwolle. zijn er meer mensen met deze ervaringen?

bolly
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 21:20

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bolly »

hoi lammi,

Ik heb een zelfde probleem, voor 21.00 uur besteld, nog steeds niet in huis.
29/11 besteld
De bestelstatus vermelde verzonden en een tracking nummer van TNT.
volgens TNT site bestond de 3S code echter niet.
-> paar dagen gewacht
Gebeld met BOL, die verwezen mij door naar TNT, die verwezen mij weer terug naar BOL want het tracking nummer bestaat echt niet.
BOL weer gebeld, kreeg een beetje vaag antwoord dat ik nog maar een tijdje moest wachten. (het was een sinterklaas cadeau maar gaat vast niet meer lukken.)
Inmiddels bestaat het tracking nummer wel maar geeft de TNT tracking Statusinformatie: Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco.
Dit betekend waarschijnlijk dat het pakket wel aangemeld is maar niet bij TNT afgeleverd.
Ik wacht nog even af ( het wordt nu waarschijnlijk een kerst cadeau ... 2009)

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door DannyMan »

Probeer ook eens je lokale postkantoor te bellen.

TNT is ook een schijtbedrijf die heel veel fouten maakt. Misschien ligt je pakje daar al een paar dagen

berry36
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2008 12:58

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door berry36 »

heb een tomtom retour gestuurd 14 nov naar bol.com maar dat gaat via tntpost hij is op 15 nov daar aangekomen. maar bij bol.com weten ze helemaal van niks maar nu zijn we 3 weken verder en heb nog steeds me geld niet terug. en maar bellen naar die ballen klantenservice elke keer het zelfde antwoord we sturen het door naar het desbetreffende afdeling.

VOOR MIJ DE LAATSTE KEER BIJ BOL.COM

einneh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:44

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door einneh »

Bij Bol op 10-11 een xbox met gamepakket besteld prijs371,- euro welke direct betaald is.
Bij levering bleek de verkeerde xbox geleverd te zijn een 20 ipv de 60 gbite. Bol gebeld gewoon via TNT retour sturen.
Keurig verpakt in de zelfde doos met vermelding retour enz en afgeleverd bij het postkantoor. Verstuurt op 14/11.
Zou binnen 10 werkdagen terug betaald worden maar helaas na 5x bellen met elke keer weer het zelfde verhaal en het doorgeven van de verzendgegevens TNTpost. Geen enkele reactie van onze BOL geen bevestiging mail ze bellen niet terug.
Ik erger me daar aan.
Let wel we hebben vaak boeken e.d besteld dit werd altijd keurig geleverd.Dit is de eerste keer dat we een retour hebben.
En het valt bitter tegen dat mijn zoon nog steeds geen geld terug heeft en bol niet thuis geeft. Ondanks mail en bellen morgen maar eens een aangetekende brief proberen.

Het gaat toch om een flink bedrag waar voor gespaart is.

hkrepel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2006 17:14

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door hkrepel »

Alle berichten die ik lees, kan ik alleen maar beamen. Ook ik had wat besteld 'voor 21:00 hr besteld; volgende dag in huis' nou vergeet het maar. Na 2 dagen nog niets, klanten'service' gebeld die inderdaad zegt dat je TNT moet bellen; ik bezwaar maken natuurlijk, maar de mevrouw aan de andere kant van de lijn zegt gewoon 'ik ga niet met u in discussie meneer' en klaar is het gesprek. Jij zit met het probleem, en niet Bol.com.

Na 6 dagen nog niets, klantenservice gemaild, nietszeggende mails terug etc etc etc. Kortom, net als iedereen afgepoeierd en bekijk het maar.
Nu, 10 dagen na bestelling nog steeds niets in huis, en natuurlijk wel per direct betaald. Gaat erg lang duren, ben ik bang.

Zulke waardeloze service heb ik nog nooit meegemaakt en het vervelende is dat je totaal geen poot aan de grond krijgt. Ze nemen je bij Bol.com gewoon niet serieus en sturen je met een kluitje het riet in.

Voor mij nooit meer Bol.com dus. Absoluut waardeloze zaak.

Gesloten