LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mellanie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door mellanie »

In de Wintermaanden spelen ze meer als nu, maar de Ds gaat regelmatig nu mee naar buiten en spelen ze samen met vriendjes en vriendinnetjes in de wijk, ja het zijn ook buitenkindjes :wink:

elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door elsi »

Ik bestel al jaren met enige regelmaat boeken en dvd's bij bol.com, nooit problemen gehad. Altijd werd alles op tijd geleverd en soms zelfs nog sneller dan op de site werd gezegd. Sinds een half jaar gaat het echter mis. Het is nu al drie keer acherelkaar met drie verschillende producten voorgekomen dat ik de bestellingen niet heb ontvangen. In mijn situatie is niets veranderd, ik ben niet verhuisd ofzo.

De eerste keer denk je nog, nou ja kan een keer gebeuren, de tweede keer denk je, dat is gewoon heel stom toeval, maar nu dus al de derde keer. Bol zegt elke keer 'ja, daar kunnen wij niks aan doen, ligt aan de TNT'. Kan mij het schelen aan wie het ligt, ik bestel iets bij bol.com, niet bij TNT, dus als ik iets niet krijg moet bol dat maar lekker met TNT oplossen, ga ik niet voor ze doen.

Ik heb nu in ieder geval de keus gemaakt om nooit meer iets bij bol.com te bestellen.

Chicane
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:39

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Chicane »

Nooit problemen gehad met bol.com. 1 x via de 2de hands site van hun een boek besteld. Dat duurde wat langer. Ik heb toen gemaild naar Bol.com. Ze hebben de volgende dag al geantwoord dat ze bij de desbetreffende verkoper aan de bel zullen trekken en verrek een week later de spullen binnen.

Ook al zijn ze wat duurder ben tot nu toe altijd tevreden geweest.

elmerk
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2009 23:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door elmerk »

Ik heb ook een conflict met Accountorgroup -de deurwaarder van Bol.com-
Deurwaarder geeft aan dat de betaling niet ontvangen is. Echter is de betaling binnen het termijn voldaan aan Bol.com.
Vervolgens vroeg de deurwaarder om een kopie van het bankafschrift.
Deze heb ik verstuurd. De deurwaarder reageert als volgt ''de betaling is niet binnengekomen bij Bol.com''

Wat moet ik nu?
-Er is optijd betaald
-Deurwaarder geeft aan dat er niet betaald is bij Bol.com
-Bol.com geeft aan wij hebben alles uithanden gegeven en kunnen niets meer nakijken in de financiele administratie. Je moet het oplossen met de Accountorgroup.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Vervolgens vroeg de deurwaarder om een kopie van het bankafschrift.
Deze heb ik verstuurd. De deurwaarder reageert als volgt ''de betaling is niet binnengekomen bij Bol.com''
Simpel dan ben je klaar u heb betaald staat op de afschrift waar die gasten om vragen heb je netjes opgestuurd einde onderzoek

maw gewoon niks doen niet meer reageren.En staan ze voor je deur dan prop je die afschrift in het smoeltje van die deurwaarder en zeg slikken kreng ;-)

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Waterlelie »

@ elmerk:

Heb je wel gecontroleerd of je de betaling naar de juiste rekeningnummer heb overgemaakt onder vermelding van het kenmerk van bol.com?

Als dit het geval is moet je het gewoon voor de kantonrechter laten voor komen, jij heb namelijk een betaalbewijs dat er binnen de gestelde termijn de betaling aan bol.com voldaan is.

crazyfarmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2009 16:14

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door crazyfarmer »

Jaren bestel bij bol.com geen problemen gehad tot van de week.
Telefoon besteld, moest ineens via ideal vooruit betalen, dit gedaan zal de volgende dag geleverd worden, nu 4 dagen verder nog niets.
Maar eens gekeken bij TNT staat de melding dat het pakket niet ontvangen is.
Klantenservice bol maar weer eens gebeld en die geven aan dat ik maandag maar weer moet bellen.
Wel makkelijk om een probleem af te schuiven, ik hoop dat het toch nog goed komt maar bij bol betaal ik niets meer vooruit

rade
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:32

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door rade »

Account gemaakt bij BOl com bestelling geplaatst, kreeg mail. Paar uur later bestelling geannuleerd want de gegevens kondne niet verwerkt worden. Gegevens nagekeken, allemaal hoed. Email gestuurd. zou binnen 48 uur antwoord kirjgen, niet gehad.
Woon in ene Yuppenbuurt van een slecht bekendstaande wijk, zou dat het zijn??

Beetje dom!

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door WarZir »

Account gemaakt bij BOl com bestelling geplaatst, kreeg mail. Paar uur later bestelling geannuleerd want de gegevens kondne niet verwerkt worden. Gegevens nagekeken, allemaal hoed. Email gestuurd. zou binnen 48 uur antwoord kirjgen, niet gehad.
Woon in ene Yuppenbuurt van een slecht bekendstaande wijk, zou dat het zijn??
Iets zegt mij dat er toch iets niet goed in je gegevens staat :wink: , een paar omgedraaide letters misschien, of omgedraaide cijfers in je rekeningnummer of creditcard gegevens?
Dat je het nu gooit op discriminatie, is trouwens wel heel erg overdreven...

rade
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:32

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door rade »

Klantenservice gebeld van BOL en kon ook niets vinden wat onjuist zo zijn, toen ik de opmeriking maakte dat het wel eens aan de postcode zou kunnen iggen bleef het stil en zou zo werd mij verzekerd ik alsnog een antwoord per mail krijgen. Nog steeds niet ontvangen.
Mijn gedachte aan discrimintaie op postcode is niet zo vreemd omdat ik op verschillende plekken dit ook gelezen hebt. Dus wie oordeelt er ?!!

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door WarZir »

(zelf ook even gezocht) De enige 'link' die ik kan vinden tussen Bol.com en (enige vorm van) discriminatie zijn... boeken die hierover gaan :) .

No offence, maar de medewerkers bij Bol.com zijn ook slechts mensen en mensen maken fouten, geef ze gewoon even de tijd om dit uit te zoeken (het is ook nog eens net weekend geweest)
De enige andere reden die ik me kan bedenken: heb je daar misschien nóg een account, een account waarbij misschien nog een rekening openstaat? In dat geval kan ik me nl. een klein beetje voorstellen dat ze elk volgend aangemaakt account, blokkeren.

d_adriaans
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2009 20:45

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door d_adriaans »

Even mijn goede ervaring met Bol delen.

Vorige week om 20.35 uur DVD collectie besteld en betaald via Ideal. Ze adverteren met vóór 21.00 uur bestellen is volgende dag in huis. En ja hoor, volgende dag netjes een pakketje van Bol met daarin DVD collectie! Goede service van Bol.

Overigens loont het wel even kortingscodes op internet op te zoeken. Leverde mij € 1,95 korting op verzendkosten op.

Monique1983
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jul 2009 18:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Monique1983 »

Ik bestel al 6 jaar ieder kwartaal mijn studieboeken, dvd's en romans en ik heb nog nooit problemen ondervonden!

dj_jari
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2009 20:23

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door dj_jari »

Vorige week een bestelling geplaatst bij Bol.com, echter nadat het boek de volgende dag niet binnen was gekomen eens gekeken bij de bestelstatus en alles stond op geannuleerd. Via de virtuele assistent gevraagd wat de reden daarvan was, ik zou dit via email binnen 48 uur horen, echter 48 uur later en zelfs nog een dag extra had ik niks in mijn mailbox. Vervolgens de klantenservice gebeld, echter die konden niet zien waarom het was geannuleerd, die beste jongen zou het doorsturen naar het hoofdkantoor en ik zou bericht krijgen via email. Inmiddels weer 3 dagen later, nog steeds geen email.

Ondertussen had ik via mijn vriendin haar email dezelfde bestelling nog een keer geplaatst, en nu kom ik er net achter dat deze ook is geannuleerd. Wij hebben alle twee veel vaker via bol.com artikelen besteld en altijd ging dat goed en hebben wij ook keurig op tijd betaald.

Dit is voor ons beiden wel de eerste bestelling sinds wij samenwonen in Groningen. Zou het daar aan liggen? Het is een beetje een studentenbuurt, maar dat zou toch niet de reden kunnen zijn. Er zijn hier ook zat koophuizen op dezelfde postcode!

dj_jari
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2009 20:23

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door dj_jari »

Ik heb net het hoofdkantoor van Bol.com maar gebeld en er zit inderdaad een postcodeblok op mijn postcode. Maar ze hebben het goed opgelost. Ik kan de boeken naar mijn ouders adres laten sturen, zodat de bestelling niet automatisch wordt geannuleerd en ondertussen gaan ze uitzoeken waarom er een blokkade op mijn postcode zit.

Kortom, netjes opgelost, duurde alleen een beetje lang.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb op een maandag een bestelling gedaan van ruim 200 euro. Ik betaal NOOIT vantevoren, maar ik kreeg op de site geen andere keuze.. Het zou de volgende dag geleverd worden... Ik wachten en wachten, maar geen pakketje dus maar een keer gebeld met bol.com a 0.15 cent per minuut. De vrouw aan de lijn vertelde me dat het niet geleverd kon worden op het moment. Ik vond dit erg slordig en een telefoontje of mailtje naar mij was dan ook op z'n plaats geweest. Ik heb toen besloten om het te annuleren, omdat ik ook een router besteld had die ik echt nodig had. Ik besloot om de bestelling dan maar bij de Media Markt te halen waar het wel iets duurder was... De mevrouw aan de telefoon heeft het vervolgens voor mij geannuleerd. Mijn geld zou binnen een week op mijn rekening teruggestort worden.

De volgende dag kreeg ik een mailtje dat het pakket verstuurd was. Ik heb gelijk de klantenservice weer gebeld dat het TOCH verstuurd was en wat ik hier nu mee moest doen. De mevrouw vertelde me dat ik het pakket maar gewoon aan moest pakken en dat ik het dan bij het postkantoor terug kon laten sturen. Ik had dus ook een Super Bundel van Guitar Hero World Tour besteld en dat is een doos van ruim een meter bij een halve meter. Ik baalde dan ook dat ik die weer helemaal naar het postkantoor zou moeten brengen, maar goed... Na 3 dagen had ik nog geen pakket en ook bij Track en Trace was geen melding van mijn pakket te vinden, dus nog maar eens bellen. Ik moest een weekje wachten, als het er dan nog niet wat moest ik maar weer even bellen..

Toen de week voorbij was heb ik nogmaals gebeld en werd ik te woord gestaan door iemand die hopelijk nu niet meer werkt voor de klantenservice van bol.com. Ik werd onfatsoenlijk te woord gestaan, ze lachte me uit aan de telefoon en begreep niet dat ik zo moeilijk deed voor 250 EURO. Ik zou het toch terug krijgen? Moest nog wel ruim 2 weken wachten (dat zou dus bijna een maand na mijn bestelling zijn...). Ik had de spullen inmiddels al ergens anders gekocht dus ik baalde als een stekker. Ik vroeg dan ook of ik een manager ofzo kon spreken, maar werd gewoon weggedrukt door deze medewerkster! Ik kreeg 4 dagen later een mailtje van de afdeling betalingen dat mijn pakket " zoek was" (doos van bijna 20 kilo...) en dan ik mijn geld terug kreeg. Zou ongeveer 5 werkdagen duren. En godzijdank heb ik dat ook inmiddels binnen, maar wat een moeite om dingen op te lossen..

Deze afhandeling krijgt dan ook echt een hele koude douche! Ik had voorheen nooit problemen met bol.com, maar ik ga toch echt twijfelen of ik er de volgende keer weer wat bestel....

dj_jari
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2009 20:23

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door dj_jari »

Nog een kleine tip, zoek het nummer van het hoofdkantoor op, is een gewoon 030 nummer, dus geen 0.15 cent per minuut en wel gewoon de klantenservice.

E Roetert
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2009 13:35

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door E Roetert »

Ik heb nu zeker 5x geprobeerd om een boek bij Bol.com te bestellen en dit als cadeautje bij mijn vriendin te laten bezorgen, dit is niet 1 keer gelukt. Ze laten me dan TNT bellen en TNT laat me Bol.com bellen, schiet lekker op. De telefoniste van de klachtendienst van TNT merkte op dat ze de laatste tijd opvallend veel klachten van klanten van Bol.com klanten krijgen.
Het enige wat goed is aan de service van Bol.com is dat je je geld direct terug krijgt maar daar heeft mijn vriendin niets aan.. :|

bigmax
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 14:38

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bigmax »

Een aantal goede, maar ook zeer zeer slecht ervaringen met bol.com. Ik koop er iig niks meer.
Heb wel eens een cdtje besteld en inderdaad dat er na 5 weken gemeld wordt dat het product niet meer leverbaar is.

Maar nu heb ik een carkit besteld (parrot MKI9200). Na inbouwen door mij autodealer bleek het scherm defect, allemaal rare strepen in beeld. Bol reageert op de klacht dat ik alles kan terugsturen en mijn geld terug kan krijgen. Ik heb uitgelegd dat dat niet gaat (kosteloos) omdat de dealer het heeft ingebouwd. Hier op een rijtje gezet wat er toen allemaal gebeurde:

Beste mevrouw Kamli,

zojuist heb ik een telefoongesprek met u gevoerd. Vooruitlopend op uw
terugkoppeling, heb ik nog even de feiten op een rijtje gezet.

*Parrot MKI9200 besteld bij bol.com
*Ik laat de carkit bij een professionele dealer inbouwen, was noodzakelijk bij mijn type auto
*Na installatie blijkt het scherm defect: het gaat wel aan, maar er worden zwarte vlekken en strepen weergegeven
*Ik neem via mail contact op met bol.com, jullie verwijzen me naar Battrex, ik kan bij bol.com alleen het gehele pakket terugsturen
en niet alleen het scherm
*Ik neem per telefoon contact op met Battrex. De meneer legt me uit dat bol.com vaker doorverwijst maar dat
hij er niks mee kan. Ik moet alleen het scherm retour sturen naar bol.com volgens hem. Via 'Icare'(?) zou het scherm dan bij hun terecht komen.
*Ik mail naar bol.com met het bovenstaande en krijg van U, mevrouw Kamli, een mail dat ik de carkit in zijn geheel retour kan sturen.
Dat is dus niet de oplossing zoals ik al aan heb gegeven, vanwege de ingebouwde carkit.
*Ik besluit met de klantenservice te bellen. Uw collega vertelt mij dat hij het probleem (h)erkent, dat ik alleen het scherm retour kan sturen en dat ik een nieuw scherm zou krijgen en niet in een reparatietraject zou komen (4-6weken!). Hij belooft mij een mail te sturen met gegevens.
*Ik krijg een mail van uw collega met daarin niet een link zoals hij schrijft naar de helpdesk van de fabrikant(?). Verder schrijft hij dat als ik er niet uitkom alsnog met bol.com contact op moet nemen.
*Ik besluit met u te bellen om alsnog nu alles kort te sluiten. Ik krijg collega Laura van der Meer, die mij belooft zich in te lezen en erop terug te komen.
*Ik word teruggebeld door u, mevrouw Kamli, met weer hetzelfde verhaal dat ik alles terug kan sturen en mijn geld terug kan krijgen. Ik leg voor de honderdste maal uit dat dit geen oplossing is, omdat dan de carkit weer moet worden uitgebouwd. U zegt toe verder te overleggen en mij terug te bellen.

U begrijpt uit het bovenstaande verhaal dat dit ontzettend frustrerend en naar mijn oordeel slechte service. Mijns inziens dient fabrikant Parrot
haar producten te testen alvorens ter verkoop aan te bieden, te meer omdat eventuele defecten aan het product pas herkenbaar zijn voor de consument wanneer de producten zijn ingebouwd. Echter is bol.com verantwoordelijk voor de producten die zij verkoopt en het zou dan ook van klasse en inzicht getuigen een passende oplossing aan te bieden. Wat mij betreft (en met mij denk ik veel weldenkende anderen) is dat het retour opsturen van het scherm. U levert mij een nieuw scherm en haalt zelf verhaal bij de fabrikant en laat het scherm maken.

Na enkele dagen correspondentie via email en telefoons zou ik het op prijs stellen dat ik word teruggebeld met een oplossing en niet
weer met het verhaal van 'alles terugsturen'.


Ontluisterend. Zojuist weer gebeld en krijg te horen dat het hoofdkantoor contact met mij opneemt. Niet dat ze dat even terugkoppelen terwijl ze weten dat je gefrustreerd probeert iets voor elkaar te krijgen! Wat een ^%$&^$%service. Ik roep op tot bol.cot!!

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door coinoperator »

Soms is het toch wel slim om iets ff te testen voor je het in laat bouwen he.....
Niet dat ik bol ermee wil verdedigen want 't lijkt idd nergens op.

Gesloten