LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er staat toch duidelijk; via andere verkopers' bij.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door sephora30 »

eerlijk gezegd geloof ik niet echt in "volgende dag in huis" verhaal, nog nooit in mijn leven voorgekomen dat ik ergens iets heb besteld en dat het dan de volgende dag thuis was,

Mijn ervaring met Bol is anders, en wij bestellen regelmatig daar. Het is gewoon altijd de volgende dag in huis.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Bol.com groeit te snel en kan het niet meer bijhouden. Ze willen een soort Amazon worden maar kunnen daar niet aan tippen.
De klantenservice heeft niet meer inzicht in de problemen dan wat je zelf in je account kunt zien, verder dan oplezen wat daar staat komen ze niet.

Jarenlang was ik tevreden, maar het laatste jaar is het puinhoop, van de vier bestellingen hebben ze er 3 volledig verknald.
Goedkoop zijn ze ook niet meer, maar dat is niet één dochter van AH.
De laatste keer dat ik een boek bestelde heb ik het via Bruna gedaan, goedkoper en ook de volgende dag in huis.

HD-C3
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012 13:53

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door HD-C3 »

Vandaag weer contact gehad met de klantenservice van bol.com.
Zeer goed geholpen met begrip voor mijn verhaal, ik ben er blij mee dat er wat mee gebeurd is.
Iedere bedrijf heeft te maken met klacht en /of ontevreden klant, maar hoe ga je met dit soort situaties om, dat maakt en breekt een bedrijf.
Ik ben blij hoe bol.com dit heeft afgehandeld, ben weer een tevreden klant :)

elly berkhout
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2009 16:23

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door elly berkhout »

Ik heb via bol.com besteld bij een externe verkoper namelijk boekenhandel bh ik zou mijn bestelling namelijk op 22 maart binnen krijgen ik heb al 2 emails gestuurd naar boekenhandel bh waar niet op gereageerd wordt vandaag krijg ik via bol.com dat de bestelling is geannuleerd omdat zij een verkeerde prijs hebben opgegeven nu heb ik via bol.com zitten kijken op de site van boekenhandel bh en er staat heel veel negatieve beoordelingen dus ik raad u aan om nooit bij boekenhandel bh iets te bestellen of het kom niet aan of veel te laat ze reageren nergens op en wat binnen kom is kapot
Ik ben vaste klant bij bol.com daar heb ik nog nooit geen problemen gehad en die houden zich wel aan afspraken maar ik ben wel van mening dat ze zich niet met dit soort lui moeten inlaten .
Hadden ze mij nu een mail gestuurd met sorry het bestelde artikel is niet de juiste prijs had ik er nog mee kunnen leven want dat kan gebeuren maar nee nergens op reageren maak mij heel boos.

kira2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2013 18:38

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door kira2002 »

hoi

ik ben een trouwe klant bij bol.com. eigenlijk nooit echt klachten gehad, maar sinds 1 maand geleden regent het bij mij klachten over bol.com.

Zo had ik een bestelling gedaan van 5 dvd'tjes. Achteraf kreeg ik de dvd es van een collega, dus stuurde de dvd'tjes met verschillende retournummers terug. Blijkt er bij de post 1 dvd'tje zoek te zijn geraakt. Wat denk je, kreeg dus steeds weer 1 herinnering van *je hebt een rekening open staan*. Ik bol.com gebeld, ja u had al die dvdjes bij het postkantoor moeten afgegeven, dan had u een track and tracé code. Ik heb met verbijstering geluisterd. Ik zegt zo tegen die man, *ik ben al ruim 3 jaar klant bij jullie, elke keer als ik dan iets retour stuurde en het paste in de brievenbus, dan deed ik het daar in. Ik heb heel dat e-mailtje en zelfs de retourregels gelezen. en er staat gewoon niks over die track and tracecode.* krijg ik te horen, ja toch zou u moeten betalen voor die dvd.* ik heb zo iets van best, maar zoo ga je niet om met je trouwe klanten.

Ook heb ik op 09/06/2013 een bestelling gedaan, die moest ik direct betalen.. boem 327.68 euro. Na een paar dagen had ik zo iets van, oké dat is dan weer iets van het goede geweest. Ruim schots geannuleerd. Krijgt netjes een bevesting van *u heeft geannuleerd, het betaalde geld wordt binnen 5 werkdagen op u bankrekening gestort*. 17/06/13 ik denk laat ik bol.com bellen, want ik heb me geld nog niet terug. Moest ik dus s'avonds een print screen gaan maken van het bewijs dat ik die bestelling had betaald en dan naar de klantenserver sturen, zodat die het dan weer verder stuurt. Oké, e-mailtje gemaakt en opgestuurd. krijgt netjes een e-mail *u krijgt binnen 24 uur reactie. 3 dagen later! nog steeds geen antwoord, ik dus bellen wederom. Ja het is nu erg druk en dit en dat en dit... ik stuur het bericht door naar de betreffende afdeling. Dan heb ik zo iets van *hu?* Kreeg netjes 5 uur later een e-mailtje dat ze het gaan onderzoeken. Tot heden nog geen reactie gehad of gezien dat me geld terug is.. aan de telefoon zeiden ze ook dat het erg raar was dat ik me geld nog niet terug had. Maar dit is wel een zware domper voor een trouwe klant!

RinusN
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013 11:59

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door RinusN »

De service is zo goed dat je er bang van word. Correcte behandeling tijdens telefonisch contact. Je krijgt in alle opzichten je gelijk MAAR...... waar blijft mijn geld ? ik wacht hier nu al 7 dagen op.

Hier mijn avonturen bij Bol .....


2 laptops met wat randapparatuur bij Bol.com besteld op een Zaterdag, levertijd 3 dagen. Prima
In afwachting van de bestelde goederen heb ik op Dinsdag 2013 de track en trace van post.nl geraadpleegd.
Tot mijn verbazing vielen een aantal zaken op

1. De pakketten werden los van elkaar aangeboden met verschillende bezorg momenten verdeeld over twee dagen.
Hierover contact gehad met drie medewerkers van bol.com voor nadere uitleg. Hier te horen gekregen dat levering niet beïnvloedbaar is en wij voor beide bezorgmomenten verdeeld over twee dagen thuis moesten blijven. Vervelend op zich zelf maar conform leveringsvoorwaarde.

2. Opvallend maar in eerste instantie niet verontrustend zagen wij dat er verschil zat in het gewicht van beide laptops. Namelijk 20 gram. Ik moest hier om lachen en gaf grappenderwijs aan dat er waarschijnlijk een zware postegel op een pakket zat. Bij punt 4 mogelijk de verklaring van dit gewichtsverschil.

3. Eerste levering namelijk 1 laptop en randapparatuur werden bij buren afgeleverd terwijl ik thuis was.
Vervelend omdat het om kostbare producten gaat en wij dit graag zelf in ontvangst willen nemen.

4. Nadat 2e laptop geleverd is ben ik overgegaan tot het uitpakken van de laptops. Tot mijn verbazing en later grote schrik bleek de onderzijde van de laptop welke het laatst geleverd was los zat. Deze viel tijdens het uitpakken los van de laptop. Er waren geen schroeven aanwezig en deze ook niet aangetroffen in de doos. Het eerste wat mij opviel is dat de geheugenbanken leeg waren. Omdat ik hierdoor het product niet vertrouwde heb ik telefonisch contact gezocht met klantenservice.

Er werd geadviseerd om beide laptops retour te sturen.
Twee redenen met als belangrijkste dat 1 laptop niet in goede conditie is aangeboden en het bleek zo te zijn dit model laptop inmiddels binnen 3 dagen 99 euro goedkoper was.
Conform afspraak met helpdeskmedewerker beide laptops ingepakt en volgens aangereikte procedure retour gezonden.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

RinusN schreef: Conform afspraak met helpdeskmedewerker beide laptops ingepakt en volgens aangereikte procedure retour gezonden.
Prima dan toch.

RinusN
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013 11:59

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door RinusN »

Harrie Kierie schreef:
RinusN schreef: Conform afspraak met helpdeskmedewerker beide laptops ingepakt en volgens aangereikte procedure retour gezonden.
Prima dan toch.
Zodra ik mijn geld terug heb is het prima .....................

RinusN
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013 11:59

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door RinusN »

Update Geld nog niet ontvangen. Niet zo prima

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik krijg ieder jaar van moeders een Bol.com cadeaubon voor mijn verjaardag. Ik een mp3 speler bestellen. Kwam kapot aan. Meteen diezelfde dag retour, en een nieuwe besteld, die overigens twee keer zoveel kostte als de kapotte.

Maar nu komt het.

Mijn cadeaubon was 25 euro, en is opeens 20,05 waard. Er is 4,95 blijven steken.

Ik vermoed de verzendkosten. Maar als ik kapotte troep krijg, moet ik toch niet te hoeven boeten voor dit specifiek geval?

Bol.com zegt dus in een mail wisseling dat de 20,05 gehandhaafd blijft.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door devious »

Bij een terugstuuractie horen ook de verzendkosten vergoed te worden. Maar ja, ook de Bolle Beste Webwinkel zal last van de crisis hebben of ze kennen de regels nog niet.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door wolferl »

devious schreef:Bij een terugstuuractie horen ook de verzendkosten vergoed te worden. Maar ja, ook de Bolle Beste Webwinkel zal last van de crisis hebben of ze kennen de regels nog niet.
Dat zal het wel zijn, ik ga het ook niet terugvorderen.

Ik bestel gewoon niet meer daar, want Bol.com wordt me te duur.

Gesloten