LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen lopen ze net als iedere webshop in NL gruwelijk achter wanneer het nieuwe DVD's betreft.
Ik ben heel erg geinteresseerd in de oude jaren '80 series die ze nu op DVD uitbrengen (Miami Vice, MacGyver, The A-team etc)
In de VS en UK zijn ze al uit, maar hier in Ollanda is het wachten tot je een ons weegt

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

klopt, alle andere landen lopen immens voor op ons kleine landje!

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Het is en blijft toch echt een k*tbedrijf.
Doordat iedereen positief is over bol.com toch maar weer een keertje geprobeerd, ondanks dat het de eerste keer dat ik er ooit iets bestelde al finaal fout ging.
Twee boeken bestelt die volgens de website beide op voorraad zijn en een levertijd hebben van 3 - 4 dagen...
1 van de 2 boeken netjes ontvangen ( niet helemaal binnen de door hun aangegeven levertijd, ala), het tweede boek is er echter na 2 en halve week nog steeds niet.
Vandaag een mailtje van hen gehad dat het nog minimaal 5 - 6 weken gaat duren en dat ze zelfs dat niet kunnen garanderen...
Het is dus weer geweldig geregeld bij bol.com... :twisted:
Nu weet ik zeker dat dit de allerlaatste keer was voor mij.

susanne01

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door susanne01 »

Ik ben het eens met de positieve berichten over Bol.com. Heb nog nooit problemen gehad, en bestel regelmatig. Lekker handig en zo in huis.
Heb ook eens wat gehad met levering van CD's... Is prima opgelost! Heel netjes gedaan.

Susan

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben tevreden, bestel er elke maand wel wat.
Service is beter dan bij de meeste andere internetleveranciers waar we gebruik van maken.

miek3

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door miek3 »

Ik ben zeer tevreden over Bol. Heb er regelmatig besteld.
Onlangs bestelde ik een boekje, die ik zoals altijd met creditcard betaalde.
Na ongeveer 2 weken was het pakje nog niet gearriveerd.
Gebeld met de klantenservice. Excuses!
Kreeg een uiterste leverdatum en mocht het pakje dan nog niet gearriveerd zijn,werd hij als verloren beschouwd.
Inderdaad heb ik het pakje nooit ontvangen.
Weer gebeld en het bedrag zou keurig teruggestort worden via mijn creditcard rekening.
De eerstvolgende afrekening was het bedrag inderdaad keurig gecrediteerd.
Niets dan complimenten dus eigenlijk/

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Daar moet je een compliment voor gaan geven?
Het is niet meer dan normaal.

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Nouja. Dat is het risico van verzenden, het zoekraken door tpg. Dan is het inderdaad wel goede service om toch terug te boeken, want dat hoeven ze namelijk niet. Zowel bol niet als tpg, tenzij het aangetekend verzonden is etc.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik bestel ook altijd via Bol.com en ik heb ook nog nooit problemen gehad, want ik betaal altijd ietsjes later dan gewenst maar ook daarover hoor ik nooit iets. Bol.com is voor mij een hele prettige i-shop winkel.

Melvin

Angelic Isis
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:43

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Angelic Isis »

Ik heb nog geen mening over Bol.com, maar ik kan daar wel goed terecht voor mijn manga en anime verslaving. Maar dit vind ik vreemd: Ik heb 3 DVD's besteld en de verzendkosten werden dus over de GEHELE bestelling verrekend. Maar nu dit: Morgen krijg ik een van de 3 DVD's binnen en binnenkort de rest, maar nu willen ze over dezelfde zending, die dus in 2 of meer delen geschiedt, verzendingskosten verrekenen. Dus 2x of 3x 1,95!!! Mag dit of mag dit niet?

Carinspixels
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:50

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Carinspixels »

Ik wacht al vanaf oktober 2003 op 1 gameboy spelletje dat ik in oktober had besteld als sinterklaas kado voor mijn zoontje. een import spel, was toen de nieuwste nieuwste van pokemon. die wilde hij zo graag dus ik dacht doe eens gek....
Elke week gemailed waar blijft....

ik heb het na 8 maanden opgegeven en de postbode is er nog niet.... :?

bilbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2005 09:16

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bilbo »

bestelde onlangs een boek bij bol.com. Het bedrag werd binnen een dag van mn bankrekening afgeschreven, maar na 3 weken nog niks ontvangen. Toen toch maar eens ge-emaild en kreeg als antwoord doodleuk dat er helemaal niks bekend was over een bestelling van mij! Het bedrag dat ze zelf hadden laten afschrijven konden ze nog wel terugvinden en kreeg ik ook netjes retour. Het boek dat eerst "uit voorraad leverbaar" was, was inmiddels uit hun lijst verdwenen. eerste en laatste ervaring met bol.com van mij hoor.

jolanda2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 11:51

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door jolanda2 »

bestel vaak bij bol.com en heb nooit problemen gehad.

M-town girl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 13:27

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door M-town girl »

Ik was tot voor kort zo'n grote BOL-fan en vertelde anderen ook oh zo enthousiast over de goeie kwaliteiten van BOL.Denk dat ik toch best een goeie klant ben met bestellingen tussen 10-15 boeken per 3 maanden?!? Allemaal engelstalig dus niet zo makkelijk qua keuze in winkels

7 juli '05 plaatste ik een bestelling waarvan de status de dag erna al op "geannuleerd" stond, gebeld met BOL: medewerker kon geen reden vinden in systeem> zou contact opnemen met hoofdkantoor, ik moest afwachten. 1 week later weer's gebeld omdat ik nog niets had gehoord, "bel na het weekend terug want we hebben het erg druk". De woensdag weer gebeld en "klacht" kon niet gevonden worden. "Plaats bestelling nog 's". Nou ben best een schappelijk mens en denk bij mezelf "doe niet moeilijk bestel gewoon even opnieuw". Blijkt dat prijzen allemaal met 0.50 cent omhoog zijn gegaan.....12 boeken da's zo 6 euro meer op een rekening van een 93 euro.
27-7 Klacht via site ingedient omdat de manier van klantenservice niet bepaald optimaal was en prijsverhogingen niet naderhand ingevoerd zouden moeten worden...."graag bestelling alsnog aan originele prijs sturen." Tot nu toe: 18 oktober geen reactie ontvangen alleen bevestiging.

18/8 nieuwe bestelling geplaatst: allemaal andere boeken, wel 15!! Voor mijn vakantie moet ik wel wat te lezen hebben en JA HOOR weer wordt mijn bestelling geannuleerd. 19/8 Gebeld met BOL en mijn verwondering uitgesproken over de gang van zaken: heb ik rekeningen niet betaald want dat moet je toch zo kunnen vinden in jullie systeem, waarom wordt bestelling geannuleerd is dit omdat ik een klacht heb ingediend?? Die klacht had betrekking op bestelling van 7/7.

Het vriendelijke meisje zou ervoor zorgen dat er contact met me opgenomen ging worden. Ik vroeg om telefonisch contact maar er werd alleen maar gecommuniceerd per e-mail. Mijn respons was " als ik een rekening niet betaal wordt er ook telefonisch contact opgenomen dus nu zou dat ook moeten kunnen" Ze zou het verzoek indienen: rara...niets meer gehoord.

Ik snap hier gewoon geen bal van....zo ga je toch niet met je klanten om? Ik in ieder geval niet op mijn werk.

Verder struin ik de engelstalige afdeling van Bruna, Bijenkorf, V&D en zelfs De Slegte af om 's een boek te kunnen vinden naar mijn smaak.

Waarschijnlijk zal ik een keer in de drie maanden een dagtrip naar Amsterdam moeten ondernemen om alle boekhandels af te zoeken en met een rugzak vol boeken (hoop ik) weer 2,5 uur in de trein zitten om terug naar huis te gaan.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste M Town girl,

Kijk eens bij Ako.nl. Daar verkopen ze ook engelstalige boeken en berekenen ze geen verzendkosten. Naast Bol doe ik bij Ako veel zaken. Tot nu toe geen problemen ondervonden.

Succes!

dddaniel
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:49

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door dddaniel »

Ik heb hetzelfde euvel, de kla(ch)ntenservice laat flink te wensen over. Over de status van de reparatie van mijn digitale camera hoor ik helemaal.....................NIETS!!

Wat ik nu in ieder geval doe met mijn brieven (en wat wellicht een tip is voor anderen), is ook een kopie faxen naar (030) 6008870. Met het faxrapport heb je een bewijs dat het er is aangekomen, en dat is véél goedkoper dan aangetekende post!!

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb geem problemen met Bol.com.
Ik had een game besteld maar die kwam niet bij mij aan.
Later kreeg ik een brief via de mail dat ik nog moest betalen.
Ik belde hun op met de mededeling dat de game niet was aangekomen.
Veel excuses en ik hoefde niet te betalen natuurlijk.
Later de game weer besteld en toen wel gekregen.
Geen problemen met Bol.com

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook nooit problemen met Bol.com heb. Ze werken snel en netjes. Heb meerdere malen op mijn naam besteld en op iemand anders zijn/haar adres laten bezorgen. Nooit problemen en netjes afgeleverd.

Ik zou zo weer zaken met ze doen, ware het niet dat ze zeker niet de goedkoopsten zijn. Kijk op kelkoo.nl, elcheapo.nl of vergelijk.nl voor de voordeligste prijzen. Scheelt mij elke keer weer een paar Euro.

Een tip: als je dan een online shop vindt. Check dan even de referenties op internet. Kan in Google met de naam van de shop en "ervaringen" in de zoekterm.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

bestelde onlangs een boek bij bol.com. Het bedrag werd binnen een dag van mn bankrekening afgeschreven, maar na 3 weken nog niks ontvangen. Toen toch maar eens ge-emaild en kreeg als antwoord doodleuk dat er helemaal niks bekend was over een bestelling van mij! Het bedrag dat ze zelf hadden laten afschrijven konden ze nog wel terugvinden en kreeg ik ook netjes retour. Het boek dat eerst "uit voorraad leverbaar" was, was inmiddels uit hun lijst verdwenen. eerste en laatste ervaring met bol.com van mij hoor.
Toch even hierop reageren. Volgens mij klopt dit verhaal niet. Bol.com int pas op het moment van afleveren, als je hebt gemachtigd, en stuurt je de acceptgiro als je dat niet hebt gedaan. Maar dan heb je de goederen al in huis. Gebeurde ook toen ik net een nieuwe klant was. Ik betaal nu automatisch, en het bedrag van elke rekening wordt pas ingehouden, wanneer ik mijn artikelen in huis heb.

Toen ik nog acceptgiro's kreeg, bleven die weleens liggen, en er kwam pas na de tweede herinnering een klein bedrag bij.

Je geeft aan dat je toen de eerste keer bij ze besteld had, en dat ze na 1 dag het bedrag al hadden ingehouden. Theoretisch kan het, maat hoe had jij aangegeven te willen betalen dan?

WLI
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2006 02:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door WLI »

Geeft BOL ook geld terug? Ik kon het niet zo snel vinden op de site van hun. Zeg maar, als ik een paar boeken heb besteld, ik krijg ze binnen en ik wil ze niet meer, kan ik ze dan gewoon terug opsturen en m'n geld terug krijgen?

Gesloten