Bolcom klachten kortingscode

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BRNRDS

Bolcom klachten kortingscode

Ongelezen bericht door BRNRDS » 21 jan 2017 15:16

Onlangs wilde ik een aantal filters bestellen bij Bolcom.
De website stelde de bestelde hoeveelheid steeds terug op één, terwijl ik er drie wilde hebben.
Het bleek onmogelijk dit te corrigeren.
Consumentenhulp gebeld, bleek dat de voorraad slechts een stuks was en daarom werd de bestelling dus automatisch op een gezet.
Iets wat ze zelf kennelijk nog niet hadden begrepen.
Zat dus niets anders op dan twee keer te bestellen en te betalen.
Ze hebben daar nog nooit van een backorder gehoord, of eenvoudig een mailtje als het gewenste artikel weer op voorraad is.
Je moet dus zelf maar met tussenpozen proberen of de gewenste aantallen weer op voorraad zijn.
Als troostprijs voor de onkosten en problemen kreeg ik dan uiteindelijk een wakkere medewerkster aan de lijn die mij een kortingscode toezegde.

Dus bestelde ik daarna de overige zelfde types, maar kreeg geen aangepaste factuur met korting op de achteraf betaling. (Acceptgiro)
Weer gemaild en gebeld.
Kreeg ik een mail waarin mijn postcode en huisnummer moesten worden doorgegeven? anders kon geen kortingscode worden aangemaakt.

"Na aanleiding van ons telefoongesprek wil ik je vragen om de gegevens van je account door te geven zodat ik de beloofde cadeaubon erin kan zetten (postcode en huisnummer)"

(Een account was nog niet eens aangemaakt nota bene.)

Onzin verder, want die adres informatie hadden ze uiteraard al van de voorgaande bestelling en bovendien werd, zoals bleek, die code dus niet per post verstuurd maar in een nog aan te maken account geplaatst. Met een doorlink.
Daarmee boort Bolcom je mooi een code door je neus, want je moet eerst een volgende bestelling plaatsen voor je die code kunt gebruiken.
Dat betekent meer dan 20 Euro bestellen, anders betaal je weer verzendkosten.
Het was niet mogelijk om de factuur die online staat aan te passen volgens de klantendienst.
Kortom dit is een manier van klantenbinding die niet klopt.

Tussen te twee bestellingen had Bolcom de code moeten opmaken en duidelijk maken hoe en waar je die verwerkt.
Het was kennelijk ook niet mogelijk om de kortingscode gewoon te mailen of van hen uit een aangepaste factuur aan te maken.

Voor mij reden genoeg om er nooit meer iets te kopen, want zoveel blunders heb ik nog nooit meegemaakt.
Zelfs een helpdesk medewerkster verzuchtte dat zij nog nooit zoveel fouten had gezien en gemiste zakelijk/commerciële kansen.

mh73

Re: Bolcom klachten kortingscode

Ongelezen bericht door mh73 » 21 jan 2017 21:21

Als je naar de supermarkt gaat heb je het ook te doen met wat er in de schappen ligt. Waarom zou dat bij Bol.com anders zijn?
Ik vind de kortingscode heel netjes. En ook niet vreemd dat die op een volgende bestelling gebruikt kan worden. Je had moeten wachten tot je die kortingscode in je bezit had, dan had je hem bij je tweede bestelling kunnen gebruiken. Er was tenslotte gezegd dat je een code zou krijgen, niet dat er met terugwerkende kracht korting gegeven zou worden.

Bol.com heeft in principe niets fout gedaan en TS nergens recht op.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman » 22 jan 2017 08:46

En in je dossier moet een aantekening komen dat je een kortingscode hebt gehad, zodat je niet een paar dagen later nog eens kan bellen met de mogelijkheid van een tweede code. (Gebeurt echt)
In de bestelprocedure staat netjes waar je de code kan plaatsen voor korting. Niets moeilijks.
En verzendkosten? Is geloof ik voor alle Bol producten max € 1,95 dus dat kost je de kop niet. Helemaal niet met de korting die je hebt gehad.
Laatst gewijzigd door taxikemperman op 23 jan 2017 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 22 jan 2017 20:34

Ik zie eigenlijk vooral dingen die TS verwacht van Bol terwijl Bol dat helemaal niet heeft beloofd. En ik denk dat ze bij Bol.com echt wel weten wat een backorder is. Je wordt niet zomaar de grootste webwinkel van Nederland als je geen flauw benul van logistiek hebt....

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 23 jan 2017 14:22

U stelt een vraag aangezien u het vreemd vind dat u maar 1 artikel kan bestellen. U krijgt netjes antwoord, maar dat antwoord dat Bol gaf had Bol zelf niets van begrepen? Aparte redenatie. U besteld iets zonder account en vind het dan vreemd dat Bol u niet kan vinden in het systeem om de kortingscode toe te voegen. U verwacht sowieso dat de hele wereld om u heen draait en werkt voor u. Een artikel dat op is kan nou eenmaal niet verkocht worden. En er gaat ook niemand voor het schap liggen te wachten totdat het weer aangevuld is.
Ik zie weinig blunders van Bol, enkel een zeurende klant die niet krijgt wat ze denkt te eissen.

Gesloten