LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonprix Retourzending

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Bonprix Retourzending

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hi allen,

Wellicht zitten er slimme koppen op dit forum die mij van advies kunnen voorzien.

Begin december heeft mijn partner via Bonprix een bestelling geplaatst.
Een paar uur na de bestelling wilden we deze toch annuleren, dus BP gebeld.
Annuleren kon helaas niet meer, dus was het advies "weiger het pakket aan de deur".
Postbode kwam, pakket geweigerd, so far so good!

Maar toen kwam de betaalherinnering. Na contact met BP konden zij inderdaad zien dat het pakket was geweigerd.
Echter....het was niet terug in hun magazijn gekomen. Vervelend, maar volgens mij niet ons probleem.
Bonprix ziet dit echter anders.

Na een paar keer contact stelde BP voor een formulier op te sturen om de zending als verloren op te geven.
Dit zou ik moeten doen....maar ik ben geen partij in het contract tussen PostNL en Bonprix.
Ondanks aandringen van mijn kant om het toch vooral bij BP op te lossen, toch het formulier ontvangen.
Het formulier nemen ze echter alleen in behandeling als je een retour bewijs toevoegt....welke ik niet heb (immers...pakket geweigerd en niet retour en dan krijg je geen bewijsje). En de factuur blijft open staan.....

Mijn eigen conclusie is nu: Bonprix in eigen sop laten gaar koken, en als incassobureau komt de boel nogmaals uitleggen.
Heeft iemand wellicht een beter advies?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bonprix Retourzending

Ongelezen bericht door alfatrion »

Correct
Artikel 10 lid 1 BW schreef:De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Artikel 9 lid 2 BW schreef:Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Een alternatief is overigens een torpedo vordering indienen bij de kantonrechter, maar dan moet je een hoop kosten voorschieten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bonprix Retourzending

Ongelezen bericht door moederslink »

StevieNL81 schreef:
14 jan 2019 17:08
Hi allen,

Wellicht zitten er slimme koppen op dit forum die mij van advies kunnen voorzien.

Begin december heeft mijn partner via Bonprix een bestelling geplaatst.
Een paar uur na de bestelling wilden we deze toch annuleren, dus BP gebeld.
Annuleren kon helaas niet meer, dus was het advies "weiger het pakket aan de deur".
Postbode kwam, pakket geweigerd, so far so good!

Maar toen kwam de betaalherinnering. Na contact met BP konden zij inderdaad zien dat het pakket was geweigerd .
Echter....het was niet terug in hun magazijn gekomen. Vervelend, maar volgens mij niet ons probleem.
Bonprix ziet dit echter anders.

Na een paar keer contact stelde BP voor een formulier op te sturen om de zending als verloren op te geven.
Dit zou ik moeten doen....maar ik ben geen partij in het contract tussen PostNL en Bonprix.
Ondanks aandringen van mijn kant om het toch vooral bij BP op te lossen, toch het formulier ontvangen.
Het formulier nemen ze echter alleen in behandeling als je een retour bewijs toevoegt....welke ik niet heb (immers...pakket geweigerd en niet retour en dan krijg je geen bewijsje). En de factuur blijft open staan.....

Mijn eigen conclusie is nu: Bonprix in eigen sop laten gaar koken, en als incassobureau komt de boel nogmaals uitleggen.
Heeft iemand wellicht een beter advies?
Als BP in hun systeem kan zien dat u het pakket geweigerd heeft is het verder aan hen om dit uit te zoeken.
Zij moeten contact opnemen met de vervoerder, niet u. U bent geen partij daarin.

Zelf heb ik dit een half jaar geleden ook aan de hand gehad , kon niet meer annuleren en moest het pakket dus ook weigeren aan de deur.
Wel....dit doe ik dus nooit meer! Ik neem het dus voortaan altijd wel aan en breng het zelf wel weer naar een Parcelshop of POST.NL.
Je krijgt nl bij weigering aan de deur geen enkel bewijs hiervan .

Ook mijn pakket was zoek en nog niet terug in het magazijn . Dit heeft uiteindelijk weken geduurd , maar ik bleef wel in gesprek , iedere week belde ik met deze webshop.
( en ik kreeg ook geen betalingsherinnering of incasso.s.)

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Bonprix Retourzending

Ongelezen bericht door joep873 »

StevieNL81 schreef:
14 jan 2019 17:08
Het formulier nemen ze echter alleen in behandeling als je een retour bewijs toevoegt....welke ik niet heb (immers...pakket geweigerd en niet retour en dan krijg je geen bewijsje).
Is er geen Track&Trace-informatie beschikbaar?

Gesloten